skanky Skrevet 17. november 2006 #101 Skrevet 17. november 2006 Jeg hater også barn. Ja, jeg brukte ordet hate, hvorfor skal vi absolutt ikke bruke dette fantastiske ordet? Jeg har aldri vært særlig mye rundt barn, og klarer derfor sikkert ikke å sette pris på deres "kvaliteter". Barn er jo naturlig nok ufattelig dumme, og det gir meg derfor ingenting å tilbringe noensomhelst tid med dem uansett hvor snille de er. Og faktum er at de fleste barn er drittsekker, de skriker og hyler (gledeshyl er like irriterende som andre hyl), er egoistiske, kravstore, glor uforskammet, spiser snotten sin og er generelt ufyselige. At man blir mindre egoistisk av å få barn tror jeg ingenting på. Føler mødre tvert i mot ofte er mindre hensynsfulle enn andre. Da sikter jeg til de drittkjerringene som absolutt skal vase rundt i tjukkeste lørdagsrushet i butikken med barnevogn (og HEI, der møtte hun ei anna ku med barnevogn som hun kjenner, la oss stoppe opp og sperre av mest mulig her), eller som krever de beste setene på flyet (for de har jo barn og trenger større plass, kan skjønne) eller som bare lar ungene løpe fram og tilbake som rabiate krapyler på offentlige steder. Dessuten ler de bare søtt av ungene når de sitter og glor på meg med snotten dinglende fra nesen og peker på "hu dama der", sparker i stolryggen min eller løper rundt og skriker "jeg må bæææsje!". Gjør noe med det heller, for faen. 1
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #102 Skrevet 17. november 2006 Du skal se det endrer seg når du får barn selv. Først da vet man hva livet egentlig dreier seg om. ← Så det du sier er at jeg, og mange andre kvinner, som ikke ønsker barn, vi kommer aldri til å få vite hva livet handler om. Det er ganske frekt sagt av deg. Jeg kjenner mange reflekterte single bereiste og hyggelige mennesker, som lever rike liv - uten barn. Jeg kjenner også mange familier med barn som lever mer snevre og mindre spennende liv. Betyr det at en med barn klarer å verdsette en solnedgang ved havet, mens en single uten barn klarer ikke å verdsette en solnedgang ved havet? mange mener jo at livet handler om å kunne nyte en solnedgang, en soloppgang, å spise en bedre middag med gode venner, å reise til andre land, diskutere og snakke med andre, stilel spørsmål og prøve å lage mening til tilværelsen. mener du at en person uten barn er ute av stand til dette? Det er godt mulig det gir livet en merverdi å få barn for mange, men det er altfor frekt og hovmodig å hevde at man først forstår meningen med livet når man får barn. Jeg vet om flere frustrerte mødre og fedre som ikke ser ut til å forstå så mye mening med livet, og det ble ikke akkurat bedre etter at de fikk barn, de ser like forvirrede ut ennå... Det å få barn kvalifiserer like lite til å forstår meningen med livet, som alder kvalifiserer til kunnskap.
Gjest Postmann Patty Skrevet 17. november 2006 #103 Skrevet 17. november 2006 Dette innlegget må være skrevet for provokasjonens skyld. Er det ment i alvor syns jeg veldig synd på dette patetiske mennesket som ikke har mer innsikt enn som så.
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2006 #104 Skrevet 17. november 2006 Jeg hater også barn. Ja, jeg brukte ordet hate, hvorfor skal vi absolutt ikke bruke dette fantastiske ordet? ← Jeg synes man kan bruke ordet, men i sin rette forstand. Å hate et annet menneske er ganske drøyt, mener nå jeg. Hat er en av de sterkeste følelsene i et menneske. (Jeg synes heller ikke at det er passende å si at man hater fisk bare fordi man ikke er glad i smaken. Mange som sier det også.)
skanky Skrevet 17. november 2006 #105 Skrevet 17. november 2006 Jeg synes man kan bruke ordet, men i sin rette forstand. Å hate et annet menneske er ganske drøyt, mener nå jeg. Hat er en av de sterkeste følelsene i et menneske. (Jeg synes heller ikke at det er passende å si at man hater fisk bare fordi man ikke er glad i smaken. Mange som sier det også.) ← Jeg forstår hva du mener, men likevel synes jeg det er teit at ts blir angrepet fordi hun bruker dette ordet. Det er sikkert det mest brukte ordet i mitt vokabular, jeg hater både barn, pudler, Dorthe Skappel, kinakål og krig. Det er ikke et så forbanna kraftig ord i mine ører, men samtidig litt kraftigere enn det ubrukelige ordet "mislike". Hvis du får en tyggis i håret, sier du da "ånei, jeg misliker tyggis i håret altså"? Nei, du sier jeg haaaaaaaaaater tyggis i håret! Akkurat som når den bæsjeluktende babyen i flysetet bak meg begynner å grine. Jeg misliker det ikke. Jeg hater det. Når det er sagt, synes jeg babyer er mer sympatiske enn barn mellom 2 og 11 år. De hater jeg virkelig intenst.
Gjest Sumiko Skrevet 17. november 2006 #106 Skrevet 17. november 2006 Du skal se det endrer seg når du får barn selv. Først da vet man hva livet egentlig dreier seg om. ← Akkurat. Disse utsagnene sier en hel del om hvor sneversynt man også kan bli når man får barn. Jeg tror det er svært få frivillig barnløse som legger seg opp i hvordan folk med barn lever livene sine, og jeg syns derfor du er utrolig frekk som kommer med slike utsagn. Livet dreier seg ikke kun om å formere seg, og det er jo leit at du ikke ser lengre enn dit, for det som er rett for deg, er ikke rett for alle andre. Jeg er rimelig overbevist om at livet dreier seg om litt andre ting for dere med barn enn oss uten barn (når det kommer til nettopp punktet barn), men det betyr ikke at deres liv er det ultimate for alle. Livet handler om så mye mer enn bare barn, og jeg tror nok at vi uten barn også fint vet hva livet dreier seg om på flere områder selv om vi ikke ønsker barn.
Betsy Skrevet 17. november 2006 #107 Skrevet 17. november 2006 Jeg hater absolutt ikke barn, men det er vel snarere omgivelsene som innemellom får meg "mettet". Dét jeg er lei av, er: - Foreldrene til enkelte barn - Mangel på barneoppdragelse - Overdreven dikkedill med barna - Kommentaren "bare vent til du får barn selv, så forstår du hva jeg mener" Å påstå at man først forstår meningen med livet når man får barn, er kanskje det dummeste jeg hører. Synes det er en forferdelig uting å tillegge andre følelser som de ikke har.
Gjest SE HER DA Skrevet 17. november 2006 #108 Skrevet 17. november 2006 Ikke alle barn hyyyyler Denne snutten får deg til å trekke på smilebåndet, garantert http://www.dagbladet.no/tv/index.html?type=fbig&clipid=1548
Skarv Skrevet 17. november 2006 #109 Skrevet 17. november 2006 Barn er jo naturlig nok ufattelig dumme. Av hele denne diskusjonen er det denne settningen som satte seg hos meg. Alle vi som har,har hatt eller jobber med barn kan nok skrive unner på at er det noe barn ikke er så er det dumme.
minienthe Skrevet 18. november 2006 #110 Skrevet 18. november 2006 det gir meg derfor ingenting å tilbringe noensomhelst tid med dem uansett hvor snille de er. Og faktum er at de fleste barn er drittsekker, de skriker og hyler (gledeshyl er like irriterende som andre hyl), er egoistiske, kravstore, glor uforskammet, spiser snotten sin og er generelt ufyselige. At man blir mindre egoistisk av å få barn tror jeg ingenting på. Føler mødre tvert i mot ofte er mindre hensynsfulle enn andre. Da sikter jeg til de drittkjerringene som absolutt skal vase rundt i tjukkeste lørdagsrushet i butikken med barnevogn (og HEI, der møtte hun ei anna ku med barnevogn som hun kjenner, la oss stoppe opp og sperre av mest mulig her), eller som krever de beste setene på flyet (for de har jo barn og trenger større plass, kan skjønne) eller som bare lar ungene løpe fram og tilbake som rabiate krapyler på offentlige steder. Dessuten ler de bare søtt av ungene når de sitter og glor på meg med snotten dinglende fra nesen og peker på "hu dama der", sparker i stolryggen min eller løper rundt og skriker "jeg må bæææsje!". Gjør noe med det heller, for faen. ← tok bort det der med at barn er dumme men resten av innlegget er jeg faktisk enig i... greit nok at barn trenger opplæring i å oppføre seg som "folk" men for å ta et eksempel.. sitter på en cafe og plutselig kommer det en sneip bort og begynner å plukke på meg, jeg har ingen interesse av å bli plukket på av en fremmed unge og ser etter moren. moren sitter to bord bortenfor og ler av det "søte fremmelige" barnet sitt og viser ingen tegn til å gjøre noe. jeg tar da bort hendene til ungen og ber den gå bort til mamma og i det moren ser jeg fysisk fjerner hendene til ungen så klikker hun totalt. eh... logikken her skjønner jeg ikke... hun synes det er helt greit at sneipen plager fremmede men når den fremmede fjerner ungen fra sin kropp så er det feil ? (og nei... jeg var ikke slem mot ungen, tok bort hendene på en rolig måte) for ikke å snakke om den "vent til du får barn selv" kommentaren... hadde bare den idiotiske legen min gått med på sterilisering nå så hadde jeg ikke tvilt en gang 1
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #111 Skrevet 18. november 2006 Å si at man hater barn er omtrent på samme nivå som å si at man hater voksne folk som ikke har fått unger; de er selvsentrerte, egoistiske og tror at verden handler om dem. De syter og klager over at unger er forferdelige bortskjemte idioter og at deres foreldre mangler iq til å oppdra dem. De blir sure når de må ta hensyn til folk med små unger, og kan ikke fatte og begripe at dette skal være nødvendig. De tenker: Disse foreldrene har jo selv valgt å få barn, hvorfor i alle dager skal vi være nødt til å vise hensyn til disse. De sukker og stønner høylydt når en fortvilt mor med et hysterisk barn spør om hun aller nådigst kan få gå litt forran i køen. På venterom, på kafeer og på bussen elsker de å sende unger iskalde, nedlatende blikk for å vise avskummet hvor liten pris de setter på disse ekle krypene. Attpåtil består denne gruppa av voksne mennesker (?) som har ansvar for seg selv, og man kan derfor ikke skylde på at foreldre deres ikke gjør jobben sin. Husmusa
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #112 Skrevet 18. november 2006 Til dere barnehatende og usympatiske innleggere......håper dere tar konsekvensene av denne samfunnsunyttige holdningen og velger å utslette deres gener ved ikke å få egne barn. Dere er eller kommer til å bli en belastning for samfunnet generelt alikevel.
juliannae Skrevet 18. november 2006 #113 Skrevet 18. november 2006 Til dere barnehatende og usympatiske innleggere......håper dere tar konsekvensene av denne samfunnsunyttige holdningen og velger å utslette deres gener ved ikke å få egne barn. Dere er eller kommer til å bli en belastning for samfunnet generelt alikevel. ← Men du er selvsagt en fantastisk nyttig person som denne verden ikke kan være foruten og sist men ikke minst den arrogante tonen din får meg og til å tro at dine meninger trolig teller mer enn de andres
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 18. november 2006 #114 Skrevet 18. november 2006 Dere er eller kommer til å bli en belastning for samfunnet generelt alikevel. ← Jeg hater ikke unger, men fant denne kommentaren provoserende. Er det mest mulig om å gjøre å prøve å såre folk og slenge slike pompøse kommentarer rundt? Hva faen feiler det deg?
Cata Skrevet 18. november 2006 #115 Skrevet 18. november 2006 Til dere barnehatende og usympatiske innleggere......håper dere tar konsekvensene av denne samfunnsunyttige holdningen og velger å utslette deres gener ved ikke å få egne barn. Dere er eller kommer til å bli en belastning for samfunnet generelt alikevel. ← Selvfølgelig gjør vi det. Vi tar da konsekvensen av våre synspunkter.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #117 Skrevet 18. november 2006 Trådstarter, det virker som du har såpass mye innestengt aggresjon at jeg ikke ville anbefale deg å få barn i det hele tatt. Så ikke prøv å like dem, slik at du kan få noen selv. Du trenger da ikke å få barn hvis du ikke vil. Nei, hold deg langt unna barn, du. Spesielt mine. ← Veldig enig i denne! Tror jeg skal la vær å si noe mer..
skanky Skrevet 18. november 2006 #118 Skrevet 18. november 2006 Barn er jo naturlig nok ufattelig dumme. Av hele denne diskusjonen er det denne settningen som satte seg hos meg. Alle vi som har,har hatt eller jobber med barn kan nok skrive unner på at er det noe barn ikke er så er det dumme. ← Jada, jeg vet at menneskebarn er ufattelig intelligente. Poenget var at de ikke akkurat er like smarte og kunnskapsrike som MEG (ikke at jeg forventer det heller altså!). Noen personer synes det er givende å lære barn ting og tang. Jeg hater å lære folk ting og jeg liker samtaler med folk på mitt nivå. Ergo: å kommunisere med et barn er ikke min favorittaktivitet. (Det eneste som hadde vært interessant for en psykologi- og kjønnsinteressert person som meg var å hørt hva barnet hadde hatt å si om sin seksualitet, men det hadde vel ikke gått hjem hos mødre hvis jeg hadde begynt å diskutere penismisunnelse med lille johanna) Forresten så er det bare idiotisk å kalle barnløse for samfunnsunyttige. For det første så er jorden rimelig overbefolket, og vi trenger noe som kan veie opp for de som klemmer ut 4-5 unger. Samfunnet er heller ikke kun avhengig av reproduksjon, det skal faktisk litt mer til for å få hjulene til å gå rundt enn at mennesket puler og får barn. 1
Gjest pace Skrevet 18. november 2006 #119 Skrevet 18. november 2006 Barn er forferdelige! :hår: ← Nehehei De er så søte så! Og lærevillige.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #120 Skrevet 18. november 2006 Jada, jeg vet at menneskebarn er ufattelig intelligente. Poenget var at de ikke akkurat er like smarte og kunnskapsrike som MEG (ikke at jeg forventer det heller altså!). Noen personer synes det er givende å lære barn ting og tang. Jeg hater å lære folk ting og jeg liker samtaler med folk på mitt nivå. Ergo: å kommunisere med et barn er ikke min favorittaktivitet. (Det eneste som hadde vært interessant for en psykologi- og kjønnsinteressert person som meg var å hørt hva barnet hadde hatt å si om sin seksualitet, men det hadde vel ikke gått hjem hos mødre hvis jeg hadde begynt å diskutere penismisunnelse med lille johanna) Forresten så er det bare idiotisk å kalle barnløse for samfunnsunyttige. For det første så er jorden rimelig overbefolket, og vi trenger noe som kan veie opp for de som klemmer ut 4-5 unger. Samfunnet er heller ikke kun avhengig av reproduksjon, det skal faktisk litt mer til for å få hjulene til å gå rundt enn at mennesket puler og får barn. ← Det var en vel snever tolkning av det å være samfunnsnyttig må jeg si. Å kunne fungere på en optimal måte i et fellesskap preget av et system basert, ja nettopp på FELLESSKAPET, krever en del empatiske og mellommenneskelige egenskaper, en viss antifokusering av eget individ og ikke en slik egosime preget av behov for selvsentrert fokusering og opphøyelse og realisering av egne behov.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå