Tiit Skrevet 21. november 2006 #161 Skrevet 21. november 2006 La oss glemme at jeg har brukt ordene "hate" og "dumme" da. Er det greit å si at jeg misliker barn delvis pga at de er mindre kunnskapsrike enn voksne? Er det da noen som forstår (eller gidder å prøve å forstå) meg? Dette er uansett en håpløs diskusjon, i og med at det går i smak og behag. Det nytter liksom ikke å argumentere for at barn har en bra læringskurve, jeg misliker dem uansett. ← Glemme og glemme, fru Blom... Du har nå brukt de ordene du gjorde, og meningen din kom tydelig og klart frem: Du hater alle barn, de er dumme og plagsomme. Det blir bare så latterlig når du reagerer som du gjør her nå med å forsøke å endre innholdet i budskapet ditt, og så liksom med furteleppa beskylde leserne for ikke "gidde" å forstå hva du egentlig mente. Jåssprat. Må innrømme at jeg blir utrolig provosert av sånne entydig negative generaliseringer som ikke gir rom for noen nyanser - dette gjelder uansett hvilke grupper mennesker som blir offer for det. Ekstra trasig syns jeg det er når det er snakk om barn - fremtida vår. Barn som er helt avhengig av voksne for å vokse inn i samfunnet vårt, og som hver for seg ikke har gjort seg fortjent til å bli hatet av deg, uvitende TS. Det er ikke så utenkelig at slike generaliserende personer fins, eller ytrer seg. Dere fins overalt. Til deg vil jeg bare si: du er nok en av dem som ikke bør få barn, så ta dine forhåndsregler. I og med at ingen prevensjon er 100% sikker, bør du nok vurdere sølibatet.
Tiit Skrevet 21. november 2006 #162 Skrevet 21. november 2006 PS. Personer som uten grunn går rundt og hater andre mennesker fordi de er litt annerledes enn en selv, har vel i bunn og grunn et problem med å akseptere seg selv for den man er i møte med disse andre menneskene. Da er det kanskje en smule mer innsiktsfullt og nyttig å forsøke å jobbe med sine personlige anliggender, enn å bruke kreftene sine på å nøre oppunder sine negative følelser for andre. 1
Fam Skrevet 21. november 2006 #163 Skrevet 21. november 2006 Jeg er en kvinne i starten på tredveårene som HATER barn - spesielt de som gråter høylydt, bråker og støyer uten at foreldrene gjør noe som helst- mer enn noe annet. Spedbarn som griner høylydt på butikk eller bak deg på bussen der du ikke har mulighet til å slippe unna er kanskje det verste. Det er dirkete smertefullt å høre på, så om noen noen hadde dynka ned ungen med kloroform slik at kreket hadde besvimt hadde jeg sannsynligvis gitt vedkommende lønn i all taknemmelighet. Barn er generelt frekke, dumme, ignorante, uforskammede, mobber alle som bruker over størrelse xl, er sippete og griner for den minste ting. De er fullstendig unyttige for samfunnet, og selv om de settes på skolen for å lære så gjør de ikke engang det skikkelig - for det er jo kult å være dum! Først når de nærmer seg 16 går det an å ha en skikkelig samtale med dem. Og hvis et barn er plagsomt for naboene kan jo ikke naboene klage for å få barna til å dempe seg, for "de er jo bare barn!" *snøft* Og tror du barneforeldre tar hensyn til andre? NEI! Og hvem er det som kan dulte borti andre på gata uten å engang be om unnskyldning? Det er i følge min erfaring KUN folk med barnevogn som får til. Frekke jævlene - akkurat som de tror de eier hele verden fordi de har poppa ut en unge og blitt laus i dåsa! *grrrr* DESSUTEN ØKER BARN RISIKOEN FOR SAMLIVSBRUDD!!! Ta den alle dere neper som tror barna skal holde dere sammen - faktisk er det ingenting som øker risikoen for brudd så mye som det å få barn. Og voksne uten barn er faktisk lykkeligere enn voksne med barn helt til de er 80 år gamle, først DA lønner det seg å få barn, statistisk sett. Men, det å hate barn er jo naturlig nok et problem. Det er jo langt i fra sosialt akseptabelt å hate barn, i allefall ikke i min alder når det er forventet at man skal begynne å poppe dem ut selv! Og hvis noen er ærlig og sier at nei, jeg synes barn er det mest irriterende og unyttige som finnes, ser jo folk bare sjokkert på deg. Så hva kan jeg gjøre for å faktisk like dem? Jo mer jeg omgås med dem, jo mer avsky føler jeg jo.. :S Selv de bra eksemplarene gir meg jo ikke lyst til å ha noe mer med dem å gjøre. Må jeg bare finne meg i at barn rett og slett ikke er noe for meg? Hadde jo vært greit å ha noen etter hvert, men da må de være over 14 slik at de faktisk har noe i hodet. Men så gamle fødes jo ikke barna som :S Og ja, jeg vet jeg har vært barn selv, men det er ikke noe man bør være stolt av! ← Slapp av, dette går over...etterhvert som du modnes. Noen er tidlig modne, noen sent...og noen ekstremt sent...
Gjest Snuske Skrevet 21. november 2006 #164 Skrevet 21. november 2006 Jeg er en kvinne i starten på tredveårene som HATER barn - spesielt de som gråter høylydt, bråker og støyer uten at foreldrene gjør noe som helst- mer enn noe annet. Spedbarn som griner høylydt på butikk eller bak deg på bussen der du ikke har mulighet til å slippe unna er kanskje det verste. Det er dirkete smertefullt å høre på, så om noen noen hadde dynka ned ungen med kloroform slik at kreket hadde besvimt hadde jeg sannsynligvis gitt vedkommende lønn i all taknemmelighet. Barn er generelt frekke, dumme, ignorante, uforskammede, mobber alle som bruker over størrelse xl, er sippete og griner for den minste ting. De er fullstendig unyttige for samfunnet, og selv om de settes på skolen for å lære så gjør de ikke engang det skikkelig - for det er jo kult å være dum! Først når de nærmer seg 16 går det an å ha en skikkelig samtale med dem. Og hvis et barn er plagsomt for naboene kan jo ikke naboene klage for å få barna til å dempe seg, for "de er jo bare barn!" *snøft* Og tror du barneforeldre tar hensyn til andre? NEI! Og hvem er det som kan dulte borti andre på gata uten å engang be om unnskyldning? Det er i følge min erfaring KUN folk med barnevogn som får til. Frekke jævlene - akkurat som de tror de eier hele verden fordi de har poppa ut en unge og blitt laus i dåsa! *grrrr* DESSUTEN ØKER BARN RISIKOEN FOR SAMLIVSBRUDD!!! Ta den alle dere neper som tror barna skal holde dere sammen - faktisk er det ingenting som øker risikoen for brudd så mye som det å få barn. Og voksne uten barn er faktisk lykkeligere enn voksne med barn helt til de er 80 år gamle, først DA lønner det seg å få barn, statistisk sett. Men, det å hate barn er jo naturlig nok et problem. Det er jo langt i fra sosialt akseptabelt å hate barn, i allefall ikke i min alder når det er forventet at man skal begynne å poppe dem ut selv! Og hvis noen er ærlig og sier at nei, jeg synes barn er det mest irriterende og unyttige som finnes, ser jo folk bare sjokkert på deg. Så hva kan jeg gjøre for å faktisk like dem? Jo mer jeg omgås med dem, jo mer avsky føler jeg jo.. :S Selv de bra eksemplarene gir meg jo ikke lyst til å ha noe mer med dem å gjøre. Må jeg bare finne meg i at barn rett og slett ikke er noe for meg? Hadde jo vært greit å ha noen etter hvert, men da må de være over 14 slik at de faktisk har noe i hodet. Men så gamle fødes jo ikke barna som :S Og ja, jeg vet jeg har vært barn selv, men det er ikke noe man bør være stolt av! ← God bedring gjest.
Gjest Miloine Skrevet 21. november 2006 #165 Skrevet 21. november 2006 (endret) Har skrevet her før om hva jeg mener om Trådstarters utsagn! Sikkert noen som føler det slik som trådstarter, ikke alt på en gang kanskje, men endog.... Barn er ikke trådstarters grei rett og slett og synet på barn blir neppe bedre om hun får barn selv! Trådstarter har lov og i sin fulle rett til å føle slik hun føler det overfor barn! Det jeg egentlig reagerer på fra trådstarter er ordet i trådstarters overskrift!(mye av de stygge ordene i selve innlegget også er tydelig skrevet i sinne) Ordet HAT er et såpass sterkt ord, og at det i tilegg blir brukt om barn er ille! Det går jo ikke ann å virkelig hate noe man egentlig aldri har blitt kjent med eller aldri har villet bli kjent med? Hvordan går det egentlig ann da? Det Trådstarter egentlig mener er vel jeg "missliker" eller jeg er "likegyldig"! Det motsatte av kjærlighet er ikke hat, hat er forkrøplet kjærlighet. Det motsatte av kjærlighet er likegyldighet. Endret 21. november 2006 av Miloine
Top Gun Skrevet 21. november 2006 #166 Skrevet 21. november 2006 (endret) Vet du noe om hvordan unger virker? ← De tenker ikke rasjonelt og handler uten å tenke. Hva så, egentlig? Skal jeg respektere dem mer bare fordi de har et psykologisk handikap? Endret 21. november 2006 av Top Gun 1
skanky Skrevet 21. november 2006 #167 Skrevet 21. november 2006 Glemme og glemme, fru Blom... Du har nå brukt de ordene du gjorde, og meningen din kom tydelig og klart frem: Du hater alle barn, de er dumme og plagsomme. Det blir bare så latterlig når du reagerer som du gjør her nå med å forsøke å endre innholdet i budskapet ditt, og så liksom med furteleppa beskylde leserne for ikke "gidde" å forstå hva du egentlig mente. Jåssprat. Må innrømme at jeg blir utrolig provosert av sånne entydig negative generaliseringer som ikke gir rom for noen nyanser - dette gjelder uansett hvilke grupper mennesker som blir offer for det. Ekstra trasig syns jeg det er når det er snakk om barn - fremtida vår. Barn som er helt avhengig av voksne for å vokse inn i samfunnet vårt, og som hver for seg ikke har gjort seg fortjent til å bli hatet av deg, uvitende TS. Det er ikke så utenkelig at slike generaliserende personer fins, eller ytrer seg. Dere fins overalt. Til deg vil jeg bare si: du er nok en av dem som ikke bør få barn, så ta dine forhåndsregler. I og med at ingen prevensjon er 100% sikker, bør du nok vurdere sølibatet. ← Jeg forsøker ikke å endre innholdet i budskapet mitt. Jeg prøvde bare å bruke noen ord som er lettere å svelge for dere skinnhellige, politisk korrekte KGere. Men som betyr nøyaktig det samme for meg. Man kan jo ikke si at man hater noe her inne, da er vi jo fæle, negative personer. Og stakkars oss.. jeg hater mye, og trives godt med det. Verden er full av idioter og ting jeg ikke liker, det er bare å akseptere og omfavne det. Det hadde ikke kommet noe lurt ut av Nietzsche, Munch eller Nick Cave hvis de hadde løpt rundt og luktet på blomstene hele dagen. Men nå sporer jeg litt av her.. Jeg synes heller det er dere som generaliserer her, bare fordi vi ikke passer inn i deres konforme verden hvor alle skal elske barn så er det visst noe galt med oss. Vi bør faktisk rett og slett ikke ha sex. Veldig saklig
Rotte Skrevet 22. november 2006 #168 Skrevet 22. november 2006 (endret) hva med tyggegummislafsende fjortisser som hyler høyt på trikken slafser på den jævla tyggisen så hele trikken hører det. og gutter i 7-13 års bare rakkerstreker i hue, uforskammede og snakker om hvor mye materielle goder de eier*jei har 150 spill bla bla.. hater igrunn mennsker ,løgnere og mobbere ,svikere holder ikke ord. osv.. osv... ung som gammel. alle har sine skjelett i skapet dyr derimot.. gull på jord Endret 22. november 2006 av Rotte
SunAndMoon Skrevet 22. november 2006 #169 Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg synes dere skal ta dere en tur på biblioteket å lese litt pedagogikk. Mye uvitende tulleprat her. Heldigvis er det også noen vitende personer her på dette forumet. i bunn og grunn tror jeg denne ts bare vil lage bråk på kg, slik som andre har gjort i løpet av tiden jeg har vært her. hilsen førskolelærerstudent. Endret 22. november 2006 av SunAndMoon
Gjest Miloine Skrevet 22. november 2006 #170 Skrevet 22. november 2006 (endret) Jeg synes dere skal ta dere en tur på biblioteket å lese litt pedagogikk. Mye uvitende tulleprat her. Heldigvis er det også noen vitende personer her på dette forumet. i bunn og grunn tror jeg denne ts bare vil lage bråk på kg, slik som andre har gjort i løpet av tiden jeg har vært her. hilsen førskolelærerstudent. ← Jeg har lest pedagogikk i mange år, og jeg tror ikke at ts. sitt inlegg kun er skrevet for å lage bråk! Hun skrev det nok i et "sint" hjørnet men at hun ikke liker barn tror jeg nok! Det å si at barn er dumme osv. syns jeg taler mest om uvitenhet, og uvitenhet om barn var det jo tydelig i ts sitt innlegg at hun var, og det sa hun jo på en måte selv også! Det å forvente at barn er like kloke som en voksen sier seg selv at må lærdom og kunnskap til for å bli. Uansett må jeg i tilegg legge til at mange små barn er veldig utspekulerte, og det er du kun hvis du er en smart person! Trådstarter kunne ha sagt enkelt og greit: Jeg liker ikke barn og begrunnet hvorfor, for så å spørre om andres synspunkter! Endret 22. november 2006 av Miloine
Gjest Gjesten Skrevet 22. november 2006 #171 Skrevet 22. november 2006 Jeg tror ikke at trådstarter hater barn jeg. Hun tror hun gjør det. Hun har heller ikke møtt sitt eget barn enda, så hun vet ikke hvordan det føles... Og om man vasker barna sine regelmessig lukter de ikke... :rosasmil:
Gjest Aurora Vaniljesaus Skrevet 22. november 2006 #172 Skrevet 22. november 2006 Hun har heller ikke møtt sitt eget barn enda, så hun vet ikke hvordan det føles... Enda???? Hva i alle dager er det som får deg til å tro at denne personen vil VELGE å få barn?????
Gjest kenneth Skrevet 22. november 2006 #173 Skrevet 22. november 2006 Jeg synes dere skal ta dere en tur på biblioteket å lese litt pedagogikk. Mye uvitende tulleprat her. Heldigvis er det også noen vitende personer her på dette forumet. i bunn og grunn tror jeg denne ts bare vil lage bråk på kg, slik som andre har gjort i løpet av tiden jeg har vært her. hilsen førskolelærerstudent. ← Hvis du tror løsningen på denne tråds uenighet finnes på biblioteket så har du nok misforstått en del. Riktig nok har det blitt satt noen pussige vendinger på trykk, men jeg tror det er mer å hente på kommunikasjon enn kunnskap. Hvis man ikke liker at et lite krapyl gulper opp på skulderen din, så er det altså bare å lese seg til å like det? La meg gjette: Det er de som er "pro barn" som tilfeldigvis er de vitende, og barnehaterne de uvitende? Det er jo også interessant at folk med litt uvanlige synspunkter blir stemplet som bråkmakere. ("Nei, jeg makter ikke å forstå hva trådstarter mener. Da må hun jo være en bråkmaker").
onyx Skrevet 22. november 2006 #174 Skrevet 22. november 2006 Jeg hater "barneelskere" som skal prakke sine synspunkter og verdisyn på alle rundt seg. Mener de alvorlig at de sitter på fasiten???? Og hvorfor blir de så sure og provoserte hver gang noen sier at de ikke liker/hater barn? Er det fordi det faktisk innebærer at noen ikke liker DERES barn? Gullungen som ALLE MÅ elske? Og hvorfor i alle dager er det greit med grove personangrep på trådstarter i denne tråden? 1
skanky Skrevet 22. november 2006 #175 Skrevet 22. november 2006 Bra innlegg, Nigo-san, men skal prøve å svare litt for meg her. Har forvørig funnet ut at det er litt vanskelig å forklare (eller argumentere for) hvorfor innvollene mine vrenger seg når jeg hører barneskrik, det er jo en form for smak og behag (og det kan som kjent ikke diskuteres). Ja, det finnes barn som er "frekke og bråkete og slikt", men det har med personlighet og oppdragelse å gjøre, ikke først og fremst med at de er barn. Dessuten finnes det da virkelig nok av voksne mennesker som er både frekke og bråkete- OG har lavt kunnskapsnivå. ← Ja, jeg misliker en hel del voksne mennesker også. Men disse kvalitetene, som f eks et rimelig høyt lydnivå og å ta lite hensyn til andre er nå ganske typisk for barn da. Interaksjon, empati og evnen til å sette seg i andres sted og slikt er noe vi mennesker lærer gjennom en lang sosialiseringsprosess, som ikke barna har kommet så langt i enda. Å dele inn i "barn" og "voksne" er greit nok rent fysiologisk, og også med tanke på kunnskapsnivå til en viss grad (er helt enig i at ingen kan ha den store utviklende konversasjonen med en treåring. Men jeg ser ikke helt at det er noe problem, jeg da), men det slår meg at argumentasjonen er litt for generell til at jeg henger med. Er det kun oppførsel som er relevant, skal man ikke ta med personens alder, situasjon og oppdragelse i betraktning? Skal alle bedømmes på like fot? Jeg synes det er underlig å se det på den måten. La oss snu på det, man kan ikke alltid ha en meningsfull samtale med en psykisk utviklingshemmet voksen person heller. Men det forventer man ikke, og man ville vel knappest legge vedkommende for hat av den grunn. Eller? Og hvis man synes det er ubehagelig å være sammen med mennesker som er annerledes enn en selv, så har det kanskje noe å gjøre med at en selv ikke takler situasjonen? Jeg blir ganske usikker selv, i møte med psykisk utviklingshemmede mennesker, men det er ikke fordi DE er så håpløse, det er fordi jeg ikke vet helt hvordan jeg skal oppføre meg, for jeg er ikke vant til det. Altså, problemet ligger hos meg, ikke hos dem. ← Men selv om problemet ligger hos deg og ikke dem, så vil du kanskje ikke aktivt oppsøke psykisk utviklingshemmede for å prate med dem? Jeg hater ikke barn fordi de er dumme, det var bare en av tingene jeg nevnte som gjorde at jeg mislikte å tilbringe tid med dem uansett om de er snille og rolige eller ei. Ut i fra et egoistisk synspunkt, så gir det meg altså ingenting å snakke med barn. Det gjør meg heller ukomfortabel, eller så er det bare beint fram dritkjedelig. Men, de fleste barn jeg møter bråker og skriker og er ufyselige. Det er irrelevant om det er barnas feil eller ei. Jeg liker det bare ikke, punktum.
Gjest Leiababe Skrevet 22. november 2006 #176 Skrevet 22. november 2006 Uff, jeg synes faktisk litt synd på dere hvis de fleste barna mange av dere har møtt er så frekke og ufordragelige som dere sier. Da begynner jeg heller å lure på hva slags foreldre dere har i omgangskretsen dere?? Selvfølgelig er det unger som til tider kan være skikkelige smådjevler, men ser at det ofte faktisk er en grunn til at de er slik(les: foreldre...) Barna jeg har rundt meg blant venner og familie er stort sett kjempefine å ha med og gjøre.. Selvfølgelig kan de hyle og skrike innimellom, men sånn er barn. Godt at dere som så åpenbart misliker barn har tatt det standpunktet at dere ikke ønsker barn. Nok av "uønskede" barn rundtomkring som ikke får en god oppvekst. Personlig GLEDER jeg meg til den dagen jeg blir mamma. Håper ikke det blir så altfor lenge til heller
SunAndMoon Skrevet 28. november 2006 #178 Skrevet 28. november 2006 Hvis du tror løsningen på denne tråds uenighet finnes på biblioteket så har du nok misforstått en del. Riktig nok har det blitt satt noen pussige vendinger på trykk, men jeg tror det er mer å hente på kommunikasjon enn kunnskap. Hvis man ikke liker at et lite krapyl gulper opp på skulderen din, så er det altså bare å lese seg til å like det? La meg gjette: Det er de som er "pro barn" som tilfeldigvis er de vitende, og barnehaterne de uvitende? Det er jo også interessant at folk med litt uvanlige synspunkter blir stemplet som bråkmakere. ("Nei, jeg makter ikke å forstå hva trådstarter mener. Da må hun jo være en bråkmaker"). ← jeg har ikke sagt at løsningen ligger der, hvor står det? bare informerer at man kan få mye informasjon ved å ta seg en tur til biblioteket Er forresten mange bøker om kommunikasjon der også, hvis det er det du er ute etter.. Det har forresten vært mange innlegg her om alt mellom himmel og jord bare for å provosere her på kg. som det står i et tidligere innlegg i denne tråden: å hate er et sterkt ord. jeg er enig - uansett hva det omhandler.
Gjest kenneth Skrevet 28. november 2006 #179 Skrevet 28. november 2006 jeg har ikke sagt at løsningen ligger der, hvor står det? bare informerer at man kan få mye informasjon ved å ta seg en tur til biblioteket Er forresten mange bøker om kommunikasjon der også, hvis det er det du er ute etter.. Det har forresten vært mange innlegg her om alt mellom himmel og jord bare for å provosere her på kg. som det står i et tidligere innlegg i denne tråden: å hate er et sterkt ord. jeg er enig - uansett hva det omhandler. ← Jeg synes dere skal ta dere en tur på biblioteket å lese litt pedagogikk. Mye uvitende tulleprat her. Heldigvis er det også noen vitende personer her på dette forumet. i bunn og grunn tror jeg denne ts bare vil lage bråk på kg, slik som andre har gjort i løpet av tiden jeg har vært her. hilsen førskolelærerstudent. Tror svaret ligger i det ovennevnte. Så du mener altså ikke at kunnskap er løsningen? Allikevel nevner du biblioteket? Den røde tråden i det budskapet var nok av falmet karakter. Hvem av deltakerne i denne tråden vil du forresten dra fram som "vitende"? Jeg er litt nysgjerrig på det.
Gjest Maxagaze Skrevet 28. november 2006 #180 Skrevet 28. november 2006 Syns det er like greit at slike som hater barn ikke får barn. Det er så mange der ute som aldri skulle hatt barn i utgangspunktet, så da er verden mer tjent med at de ikke får egne barn. Men må si det er merkelig å ikke ville ha barn i utgangspunktet, særlig med tanke på at mennesker er dyr som det ligger naturlig for å få egne avkom. Det har jo med viljen til å overleve og viderebringe egen gener. Med bakgrunn på det første innlegget ditt TS håper jeg du forblir barnløs, siden du sannsynligvis ikke ville vært kompetent til å ta deg av et barn. Da slipper samfunnet forøvrig utlegg til sosialetater etc. ← Det du sier her får meg til å tenke at du tror at det å få barn dreier seg om en slags naturlov ? Det er det jo forsåvidt med dyr, er de kjønnsmodne begynner ungene å poppe ut som på ett samlebånd. Men mennesker.. ? Er vi bare styrt av våre gener ? Vi har en fantastisk ting som heter selvbevissthet, som sannsynligvis ingen andre dyr har utviklet. Det betyr bl. annet at vi kan trosse naturens lov hvis vi vil. Det jeg syns er merkelig er at du syns man skal ta lett på denne evnen ? ..og dette handler om mye mer enn bare det å få barn eller ikke, for bare å nevne det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå