Gjest MikeDelta Skrevet 21. februar 2007 #281 Del Skrevet 21. februar 2007 Jeg husker jeg hadde en diskusjon med noen om det hadde noe å si om man hadde bare 5 poeng eller akkurat 20. Jeg mente det var det samme uansett, mens den andre personen mente at opptaksnemda ville jo heller ha den med 5 poeng enn 20 poeng.. Hvis de var likestilte på intervjuet ellers da.. ← Hvis to kandidater er helt likestilt så vil nemda velge den av de med best karakter i norsk. Hvis begge har lik karakter i norsk så vil nemda velge den med best poengsum på det fysiske opptaket. Altså er det veldig, veldig sjelden poengsummen du får i det fysiske har noe å si, så lenge du er innenfor med andre ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 21. februar 2007 #282 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) Tror du har et poeng. Var noe med måten han (Gunnar Klem) formulerte seg på også. Han kunne sagt at antallet poeng ikke hadde noe å si, men han sa "Det spiller ikke så veldig stor rolle". Så i de tilfellene hvor det er tvil har nok disse marginene litt å si. Men sikkert i svært få tilfeller. Endret 21. februar 2007 av Vihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 21. februar 2007 #283 Del Skrevet 21. februar 2007 Bra jeg har 5'er i norsk da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 21. februar 2007 #284 Del Skrevet 21. februar 2007 Fint at jeg ga beng i diktanalyse og gammalnorsk... Gi meg en stiloppgave så er jeg i mitt ess. Tving meg til å lese prosa så går det ikke like bra.. Æsj.. Men men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 21. februar 2007 #285 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) MikeDelta: Du sa du var partipolitisk aktiv.. Hvilket parti er det du representerer? Endret 21. februar 2007 av Vihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MikeDelta Skrevet 21. februar 2007 #286 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) :rødme: Endret 8. desember 2007 av MikeDelta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 21. februar 2007 #287 Del Skrevet 21. februar 2007 He he, ingen fare. Spurte bare for å stille min egen nysgjerrighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunna Skrevet 21. februar 2007 #288 Del Skrevet 21. februar 2007 Hei hei Kriminologien er lærerikt og spennende. Forøvrig har vi bøker på pensumlisten som også er på pensum ved politihøgskolen, bla Politiblikket. Fadderen min i begynnelsen av skoleåret søkte politihøgskolen, men kom ikke inn, så gikk han grunnfag kriminologi og søkte samme året.. da kom han inn.... men om det var krimen som gjorde det eller om det var gode råd fra en av seminarlederne som har sittet i opptaksnemda, det vet jeg ikke .. ehheh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 21. februar 2007 #289 Del Skrevet 21. februar 2007 Hehe, ikke godt å si! Neida, er jo et begrenset antall plasser og er det mange gode søkere er det vanskeligere å komme inn. Men kriminologi er nok sikkert et pluss. Kom hjem fra svømming nå! Fikk prøvd svømmetesten selv om bassenget var litt fullt. Svømte på 2.25...går ikke så fort. Men så i brosjyren når jeg kom hjem at det holder til en 5'er. Så da får jeg bare svømme på når opptaket kommer Så lenge jeg står, så tar jeg igjen de poengene på løpetesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 21. februar 2007 #290 Del Skrevet 21. februar 2007 Hva fikk du på løpetesten i fjor Marie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 21. februar 2007 #291 Del Skrevet 21. februar 2007 Hva fikk du på løpetesten i fjor Marie? ← Hehe, er faktisk ikke sikker. Når vi var ferdig med å løpe så fikk vi ikke tilbake poengskjemaene fordi vi skulle skifte for svømme-delen. Jeg ba sekundanten min sekundere meg til en 4'er. Mens jeg løp fikk jeg beskjed om at jeg lå 5 runder foran. Jeg grublet litt over hva han egentlig mente, men hadde egentlig nok med å løpe og puste Så var fornøyd så lenge jeg holdt et jevnt tempo (lå stabilt på"fem runder foran"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vihi Skrevet 21. februar 2007 #292 Del Skrevet 21. februar 2007 (endret) 25 runder utgjør en 6'er. Altså 1101, så hvis du lå 5 runder foran en 4'er burde du ha toppet den testen maks.. En 4'er er ca 27,5 runde, og en 1'er er 31... Så det er veldig bra Marie Endret 21. februar 2007 av Vihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 21. februar 2007 #293 Del Skrevet 21. februar 2007 Iik Det må være fint å ha så bra kondis! Hehe, veldig bra i så fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 22. februar 2007 #294 Del Skrevet 22. februar 2007 Jo, takk for det! Men tror ikke jeg hadde så god kondis at jeg løp til toppkarakter i fjor. Så litt nysgjerrig på hva sekundant mente + hva slags karakter jeg fikk.. Jaja, får heller fokusere på løpetesten jeg har foran meg. Har som mål å løpe til en 3'er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LarsThomas Skrevet 22. februar 2007 #295 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei! Er også en mann som smugtittet inn på dette fora! Jeg har også søkt opptak i år å ble kalt inn til fysisketester i slutten av Mars. Desverre er jeg ikke like optimistisk som noen av dere da jeg ikke er i toppform om dagen, har slitt med en kneskade som akkurat har blitt god igjen så trening har det ikke blitt mye av de siste 3-4 månedene. Trener iherdig nå for å gjøre det beste ut av det. Satser på 18 poeng på de fysisketestene;) Er det mange andre her som vet når de skal inn til opptak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reverence Skrevet 22. februar 2007 #296 Del Skrevet 22. februar 2007 Så masse som skjer her når jeg ikke har nett Åh mike du bøyer fora riktig, det er nesten litt ekstra flott. Altså jeg har fått brev... 20.mars skal man til pers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reverence Skrevet 22. februar 2007 #297 Del Skrevet 22. februar 2007 Hva har folk gjort fra før her? Har alle militæret (hvilken gren), kriminologi osv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 22. februar 2007 #298 Del Skrevet 22. februar 2007 Velkommen LarsThomas ! Får du 18 poeng på fysiske testene så er jo det mer enn bra nok! Vet ikke om jeg får noe mindre (og jeg har trent jevnt og trutt lenge! Svømmer som en snigle....). Viktigste er jo å komme under 20 poeng! Jeg skal inn 6. mars. :-D Gratulerer med brev Reverence !! (jeg husker riktig at du ikke har fått brev før nå?). Da er det bare å stå på !! Mistenker at jeg er litt overtrent..Kroppen ville ingenting på trening i dag så reiste hjem tidlig. Burde kanskje hatt en fridag? Men har planer om å løpe litt + styrke overkropp i morgen..får se an hvordan kroppen kjennes i morgen. Hvordan går det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sacred Skrevet 22. februar 2007 #299 Del Skrevet 22. februar 2007 Grattis med brev Reverence! Og velkommen til tråden, LarsThomas! Jeg er 21 om halvannen uke, så jeg har bare et jobbeår bak meg, og går på et årsstudium i juss nå. Tipper det blir militæret om jeg ikke kommer inn i år. Skal inn 7 mars. Marie, overrasker meg kanskje ikke om du er overtrent om du har trent 5-6 dager i uka i mange måneder nå! Kanskje ta det med ro noen dager? Evt. spørre instruktører på senteret ditt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 22. februar 2007 #300 Del Skrevet 22. februar 2007 Takk for tilbakemeld Sacred. Han som er treneren min mener at opplegget jeg har nå er greit, så lenge jeg trener såpass variert. Ikke lett å droppe treningen nå som det nærmer seg opptak. Men skal prøve å ta fri lørdag og mandag tror jeg. Kan umulig skade Har du bursdag på opptaksdagen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå