Gå til innhold

Dagboka mi vel!


smile

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjære dere! Takk for hilsen!!! :klem:

Her går det stort sett veldig bra med oss! Lillesmile har det iallefall topp i denne verden! Nå er hun så aktiv at jeg av og til drømmer litt tilbake til tiden da hun lå rolig... Det mest slitsomme er når vi skal skifte. Har noen gode tips på å få en unge som vil være i aktivitet HELE tiden til å være i ro så jeg får vasket og skiftet på en grei og kjapp måte mottar jeg tips med STOR takk! Leker og sang som avledning hjelper defintivt ikke!

Men, jeg er jo veldig glad hun er aktiv, på en annen måte! Hun er jo tross alt frisk!!! :hjerte:

Det har forresten skjedd lite sprell fra svigers i det siste. Heldigvis!

Ellers koser vi oss fortsatt hjemme og tanken på å begynne å jobbe gjør meg kvalm. Jeg storkoser meg hjemme med lille snupp!!!

Nå om dagen strikker jeg en jakke til meg selv. I tillegg har jeg blitt helt hekta på tøybleier (noe jeg trodde ikke gikk an...) og har kjøpt litt for mye. Synes jeg begynner å få dreisen på det praktiske også nå så nå frister det lite med papir. Synes det både lukter og lekker mer. I tillegg til miljøhensyn selvfølgelig!

Nå om dagen er mannen bortreist så jeg har lillesmile alene over en lengre periode. Jeg merker at jeg gleder meg til han kommer hjem. Da har jeg store planer om å ha en jentekveld på byen. Noen som blir med!?? :fnise:

Jeg husker f.eks. ikke sist vi var på kino, restaurant alene....

Forresten har jeg kjøpt meg vogn som jeg skrev om over. Det ble en TFK og det er en knall god vogn! Anbefales selv om den er dyr!

Nå skal jeg strikke litt før jeg legger meg. Må kommer tidlig i seng nå som jeg må ta henne hver morgen.. :)

God helg!

Toblerone: Ja jeg har sett PM'n din men jeg har dessverre ikke hatt tid til å gjøre noe med det selv om det høres bra ut!!! Kanskje jeg dukker opp en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long time no see :klem:

Så du har en liten propell? Skjønner godt at du gleder deg til at mannen kommer hjem... :ler:

Når skal du tilbake på jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen, smile! Høres ut som dere storkoser dere, og jeg har full forståelse for at du ikke har lyst til å begynne å jobbe igjen. Jeg kjenner jeg gruer meg veldig til det samme selv, og her har ikke babyen kommet engang! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia travle smilemor :ler:

Koselig med spor ;) Hørtes ut som dere koser dere :-D

Flink du er som strikker jakke til deg selv *imponert* Klarer ikke strikke et lite teppe til dukkevogna til mini engang, jeg :flau:

usj.. Så kjipt å måtte ut i jobb igjen snart da.. Kan godt forstå du gruer deg..

Er glad jeg slipper å tenke på akkuratt det..

Du får bare bli gravid igjen, så blir der mer permisjon (evt sykemeldinger) på deg :ler:

Kos deg masse med lillesmile (som det forresten hadde vært gøy å sett noen nye bilder av ;) ) strikking og bleier og hele sulamitten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long time no see :klem:

Så du har en liten propell? Skjønner godt at du gleder deg til at mannen kommer hjem... :ler:

Når skal du tilbake på jobb?

:vinke:

Skal ikke tilbake før mai men dit går det fort!!!!

En liten propell ja, dvs. det er jo hyggelig men hun sitter ikke akkurat i ro. Nå om dagen er det veldig spennende å rive ned duker fra bordet... sukk, jeg som elsker å sette blomster og telys uteover. Men det får blir på kveldstid.

Så koselig å høre fra deg igjen, smile! Høres ut som dere storkoser dere, og jeg har full forståelse for at du ikke har lyst til å begynne å jobbe igjen. Jeg kjenner jeg gruer meg veldig til det samme selv, og her har ikke babyen kommet engang! :sjenert:

Ja vi koser oss! Jeg har ikke noe grunn til noe annet.

:ler: Jeg husker jeg tenkte mye på jobben igjen i begynnelsen at jeg ALDRI i livet kunne tenke meg å begynne på det igjen. Nå er ikke tanken så fjern lenger for jeg må jo bare....

Heia travle smilemor :ler:

Koselig med spor ;) Hørtes ut som dere koser dere :-D

Flink du er som strikker jakke til deg selv *imponert* Klarer ikke strikke et lite teppe til dukkevogna til mini engang, jeg :flau:

usj.. Så kjipt å måtte ut i jobb igjen snart da.. Kan godt forstå du gruer deg..

Er glad jeg slipper å tenke på akkuratt det..

Du får bare bli gravid igjen, så blir der mer permisjon (evt sykemeldinger) på deg :ler:

Kos deg masse med lillesmile (som det forresten hadde vært gøy å sett noen nye bilder av ;) ) strikking og bleier og hele sulamitten :klem:

Takk for strikkeskryt. Det går ikke like fort som før for tiden strekker ikke til men nå var det på høy tid å strikke noe til seg selv. :)

Gravid igjen ja.... :dåne: Hadde vært koselig men ikke nå! Det er først nå jeg føler meg sprek og så og si normal igjen etter svangerskapet (utenom ammetåka da :ler ) så nå skal jeg nyte det iallefall 1 års tid håper jeg! Så får vi se om jeg får mannen til sengs igjen da! :sexy: (ikke det, jeg håper da på noe før det men ikke for å få barn :sjarmor: )

Skal se om jeg får noen bilder snart. Mannen har med pc'n så jeg får ikke overført noen bilder på noen dager enda. Men snart kommer han endelig hjem med masse stæsj til meg. Skulle forresten bare mangle når han har vært borte så lenge.

****************

Det er egentlig litt triste dager her nå. Oldefaren til lillesmile døde. Ikke såååå uventet men rart allikevel. Vi har vært naboer og sett hverandre hver dag i mange år så det er rart. Selv om han var litt skrullete på slutten var han en morsom, snill og bra mann. Det som er litt ekstra tungt er at mannen min ikke er her... Men, men. Det går heldigvis litt lettere nå. De første døgnene var det ikke så gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dødsfall er alltid trist, selv om det er ventet :klemmer:

Har bekkenløsningen endelig sagt takk for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart. Det er trist uansett....

Nei, ikke helt kvitt bekkenplagene men det er så lite i forhold til hva det har vært. Det hugger i litt av og til men den smerten skal jeg klare å leve med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Innom og oppdaterer meg litt! :) Trist å høre om oldefaren til lillesmile.. :klem:

Så du har kjøpt deg en TFK du også! Er det Joggster Twist du har kjøpt?

Vi har den, og jeg niholder fortsatt på bag-delen..gruer meg fælt til å bytte til sportsdel..selv om jeg synes vogna blir myyyye finere med sportsdelen på! Er så redd for at det skal bli kaldt og trekkfullt til lilleklumpen nedi der..føler han sitter så ubeskyttet når han sitter vendt ifra meg..han er jo så liten enda! :sjenert::fnise: Kan ikke du komme med noen oppmuntrende ord...sånn at jeg ikke lar ham ligge i bagen for alltid?! Det er nemlig så trangt nedi der nå at han ikke kan ha dusk på luen..for da får han ikke plass!! :fnise:

Synes du vogna funker bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: da har jeg klart å rote meg inn igjen her... Blitt lenge siden sist.. :flau: Men jeg har ikke glemt deg ;)

Håper det går bra med deg om dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med oldefaren til lillesmile :klem:

Ung eller gammel, det er alltid trist når noen dør.. :kose:

Håper mannen kommer hjem snart da, og kan trøste deg ;) Er nok ikke godt å være alene oppi det hele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smile! Godt å se at det går bra med dere. Trist med lillesmiles oldefar, men slik er det jo gjerne nå.. de gamle faller fra en etter en. Trist er det med dødsfall uansett hvor gamle de er. :dagens-rose:

Når skal du begynne å jobbe igjen? Skjønner godt at du gruer deg, men det går nok bedre enn du tror. Skal lillesmile i barnehage eller?

Ellers vil jeg bare gi deg en GOOOOOD :klem:

og så håper jeg at du gjør noe med det som Toblerone skrev i PM`en din. Det hadde vært veldig hyggelig.

Endret av Kylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt! Trist å høre om oldefaren til lillesmile.. :klem:

Så du har kjøpt deg en TFK du også! Er det Joggster Twist du har kjøpt?

Vi har den, og jeg niholder fortsatt på bag-delen..gruer meg fælt til å bytte til sportsdel..selv om jeg synes vogna blir myyyye finere med sportsdelen på! Er så redd for at det skal bli kaldt og trekkfullt til lilleklumpen nedi der..føler han sitter så ubeskyttet når han sitter vendt ifra meg..han er jo så liten enda! :fnise: Kan ikke du komme med noen oppmuntrende ord...sånn at jeg ikke lar ham ligge i bagen for alltid?! Det er nemlig så trangt nedi der nå at han ikke kan ha dusk på luen..for da får han ikke plass!!

Synes du vogna funker bra?

:klem: Hyggelig å "se" deg!

Ja jeg har twist vogna ja og er strålende fornøyd. Jeg gleder meg til å bruke bagdelen igjen jeg da for jeg synes den er så fin. Men sporrtsdelen er flott den også. Den er egentlig ganske stor ja og de første trilleturene var det veldig uvant å ha henne bort fra meg men jeg ble fort vant. Som regel har jeg titteluken åpen så jeg kan følge med eller kalesjen åpen når vi er på butikk for da får jeg også sett litt.

Vet ikke om du har voksipose men frem til nå har vi brukt den og da føles det ganske lunt synes jeg. Men nå begynner våren såvidt å komme hit også så vi må nok legge voksien bort snart så vi ikke koker henne! :ler: Men nå ligger hun i fleeceposen som fulgte med så legger jeg et teppe rundt hodet så det blir litt lunere av det. Det er forresten ikke bare for at det skal bli lunt men hun er veldig glad i å gjemme ansiktet sitt når hun sover.

Men lillesmile ser ut til å stortrives. Hun sitter og titter og er så tålmodig i vogna. Vi begynte vel å sette henne opp i ryggen rundt 6mnd alder og var veldig glad for å følge med litt så du skal se at prinsen din vil like det også. Det høres jo ut som om det er på tide å bytte liksom. :ler: Lykke til!

:hallo: da har jeg klart å rote meg inn igjen her... Blitt lenge siden sist.. :flau: Men jeg har ikke glemt deg ;)

Håper det går bra med deg om dagen. :)

:kys_2: Så hyggelig! Du har vel ingen ting å skjemmes over, jeg er jo så og si aldri hos deg heller.... :sjenert:

Vi har det bra ja, håper også du har! :klem:

Trist med oldefaren til lillesmile :klem:

Ung eller gammel, det er alltid trist når noen dør.. :kose:

Håper mannen kommer hjem snart da, og kan trøste deg ;) Er nok ikke godt å være alene oppi det hele..

Ja mannen har kommet, dratt og kommet igjen. Nå håper jeg virkelig han har tenkt å være hjemme noen dager hvis ikke truer jeg med kjevle, stekepanne eller you name it! Ja jeg er litt irritert om dagen. Men jeg tror han aner lunta mi for han er litt smiskete :ler:

Hei smile! Godt å se at det går bra med dere. Trist med lillesmiles oldefar, men slik er det jo gjerne nå.. de gamle faller fra en etter en. Trist er det med dødsfall uansett hvor gamle de er. :dagens-rose:

Når skal du begynne å jobbe igjen? Skjønner godt at du gruer deg, men det går nok bedre enn du tror. Skal lillesmile i barnehage eller?

Ellers vil jeg bare gi deg en GOOOOOD :klem:

og så håper jeg at du gjør noe med det som Toblerone skrev i PM`en din. Det hadde vært veldig hyggelig.

Hei! Ja det er trist når noen dør men det har faktisk roet seg litt allerede her. Vi har hatt mye pleie på han den siste tiden så nå begynner vi å kjenne at det er godt å slippe akkurat det.

Jeg skal begynne å jobbe litt i mai og da skal mannen ha henne frem til jeg får ferie igjen. ( det blir kun 7 uker jobb på meg så jeg skal ikke klage)

Vi har ikke fått barnehage nei så det blir spennende. Det verste/beste er at det ser ikke ut til å bry meg noe særlig heller. Kanskje fordi jeg ikke har hatt tid til å engasjere meg stort....

Oi, den PM'en ja. Jeg er så feig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det endelig påske!!!

Vi skulle egentlig på fjellet som vi pleier men mannen må jobbe! :sinna: Men jeg får gjøre det beste ut av det og sette meg på verandaen her istedet. Det kunne faktisk vært litt slitsomt med lillesmile der for det er kaldt på gulvet og ovner og peis så det hadde vært litt av hvert å henge fingrene i da.

Istedet holder jeg på å lokke med meg mannen til shopping i Oslo i ettermiddag. Vi må iallefall kjøpe nytt bilsete til lillesmile. Ser de har tilbud på babyshop men synes det er vanskelig så vil jeg ikke bli lurt i butikken heller.... Gode tips?

Jakken jeg strikker til meg selv. Så dette er også påskeprosjektet. Er nesten ferdig med bolen og armene går sikkert veldig fort. Den er i samme farge som bilde også.

Nå er det dags for å gjøre noe lurt... Må rydde på kjøkkenet ser jeg, så vaske klær, gå tur, lese krim++++

Ha en fin dag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på.

Høres ut som du koser deg veldig som mamma. :)

Kjempefin jakke forresten. Flink er du.

Og du, gjør noe med den pm'en da. Ingen grunn til å være feig, for det er ikke skummelt. Hadde vært veldig koselig hvertfall. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på.

Høres ut som du koser deg veldig som mamma. :)

Kjempefin jakke forresten. Flink er du.

Og du, gjør noe med den pm'en da. Ingen grunn til å være feig, for det er ikke skummelt. Hadde vært veldig koselig hvertfall. :klem:

It's done som du vet :) Ser veldig bra ut!!! :juhu:

Nå har mannen laget middag og det ble grandiosa til en forandring. :ler:

Vi har tatt påskehandelen i dag. Så spiste vi lunsj der vi handla. Det var veldig koselig!!! Godt å finne på noe sånt sammen også.

Nå skal jeg bade lillesmile før vi skal bort en tur! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den jakka så fin ut! Kunne ønske jeg klarte å strikke sånn, men her går det bare i rett og vrang og stort sett det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jakka så fin ut! Kunne ønske jeg klarte å strikke sånn, men her går det bare i rett og vrang og stort sett det :ler:

Men det er nesten bare rett og vrang utenom de knutene og de var enkle når jeg først lærte meg det! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tjo og hei :vinke:

Snødd inne nå eller?? :fnise:

Det var da og en tid å få snø på... Er meldt snø her og til i kveld, men den har jammen meg bare med å holde seg vekke altså :fy_fy:

Jeg er alene hjemme, og kjeder meg faktisk litt :dåne: Men vet at flokken snart kommer traskende inn dørene, og at alt bare blir kaos da, så jeg må bare nyte roen så lenge den varer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...