Gå til innhold

Dagboka mi vel!


smile

Anbefalte innlegg

Brystbetennelse er virkelig noe dritt! Håper du klarer å holde det unna! Kjempeflott at du klarte det på egenhånd! Jeg skjønte jo ikke hva det var før det var for seint...og vi måtte til med antibiotika! Utrolig viktig å ta det med ro etterpå, ikke bare for faren for tilbakefall men også for å beholde melka!! Jeg har også merket viktigheten av å holde seg varm på føtter og hender for å forebygge tilbakefall (utrolig enkelt å få det igjen når man først har hatt det!) ... :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, brystbetennelse høres så utrolig vondt ut! *grøss*

Men hjelper det å holde seg varm på hender og føtter, altså? Lurer på hvordan jeg skal klare det, jeg som alltid er kald på akkurat de stedene.. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det med melkespreng om natta ja :fnise:

Men jeg har vært flink til å pumpe meg, også masserer jeg det som er hardt når hun suger. Så enn så lenge har jeg unngått brystbetennelse iallefall. Og jeg håper jo selvfølgelig å unngå det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke tøybleier hadde funket her i huset, for hadde vel ikke klart å vaske fort nok... Kjenner meg selv.

Fint at bekkenet ser ut til å bli helt bra, og at puppene er på bedringens vei også.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt mer om tøybleier i går, men etter at jeg fant ut at de ikke skulle tørkes i tørketrommel tror jeg at jeg slo det fra meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende eksperiment med tøybleier. Jeg tror det er veldig bra for barnet, men jeg er nok desverre litt for lat :sjenert: ellers skulle jeg helt klart prøvd jeg også.

:klem:

Ja jeg må si jeg er spent på om jeg klarer å fullføre det. MEn da har jeg i det minste prøvd... :smile:

Jeg er nok også litt for lat for tøybleier, men all honnør til deg :klemmer:

Takk for det angelou! :klem:

Brystbetennelse er virkelig noe dritt! Håper du klarer å holde det unna! Kjempeflott at du klarte det på egenhånd! Jeg skjønte jo ikke hva det var før det var for seint...og vi måtte til med antibiotika! Utrolig viktig å ta det med ro etterpå, ikke bare for faren for tilbakefall men også for å beholde melka!! Jeg har også merket viktigheten av å holde seg varm på føtter og hender for å forebygge tilbakefall (utrolig enkelt å få det igjen når man først har hatt det!) ... :)

:klemmer:

Ja det er veldig lett å få igjen. Har hatt x antall tett melkeganger og 3 betennelser nå og alt i samme puppen, nesten på samme sted hver gang så jeg føler jeg begynner å skjønne litt nå! :ler:

Ja det er viktig med ro. Har egentlig ikke tenkt så mye på det med å beholde melka men det er sikkert noe i det også. Men problemet litt etterpå synes jeg er at jeg får mer melk fordi jeg øker produksjonen ved å tømme hele tiden... :roll: Jaja, noe skal det være. Skal vi starte i ammehjelpen? :ler2:

Huff, brystbetennelse høres så utrolig vondt ut! *grøss*

Men hjelper det å holde seg varm på hender og føtter, altså? Lurer på hvordan jeg skal klare det, jeg som alltid er kald på akkurat de stedene.. :forvirret:

Ja det er ikke noe særlig godt. Du føler deg rett og slett elendig!

:jepp: Føtter, pupper og fingre MÅ holdes varme. De første måndtene brukte jeg alltid votter når jeg skulle i fryseren. Skal jeg rote der i lengre tid nå også gjør jeg det. Unngå også trekk! Vårsola vil nok friste deg til å gå ut og sitte litt ute men vær forsiktig, pakk deg inn i ull!!! Det er mye mer brystbetennelser på sommerhalvåret enn på vinteren. Sikkert fordi vi kler av oss for lett på den årstiden. :) Vel, da fikk du noen tips på det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner til det med melkespreng om natta ja :fnise:

Men jeg har vært flink til å pumpe meg, også masserer jeg det som er hardt når hun suger. Så enn så lenge har jeg unngått brystbetennelse iallefall. Og jeg håper jo selvfølgelig å unngå det også.

Veldig lurt!!! Men jeg tror enkelte rett og slett er mer anlagt for betennelse jeg... Føler jeg har vært flink jeg også men... :roll:

Jeg tror ikke tøybleier hadde funket her i huset, for hadde vel ikke klart å vaske fort nok... Kjenner meg selv.

Fint at bekkenet ser ut til å bli helt bra, og at puppene er på bedringens vei også.

:klemmer:

Det skjønner jeg veldig godt vannmelon! Med tvillinger hadde jeg aldri gått på noe sånt!

:jepp: Sktrotten begynner å komme seg på mange fronter! :ler:

Leste litt mer om tøybleier i går, men etter at jeg fant ut at de ikke skulle tørkes i tørketrommel tror jeg at jeg slo det fra meg...

Hmmm! Mine kan du ha i tørketrømmel. Det står iallefall på lappen. Kanskje det er etter hvilken produsent det er??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke nevn ordet brystbetennelse :sur:

Jeg har heldigvis ikke sett noe til en betennelse på flere måneder nå, tross melkespreng et par ganger.

Hvordan går det ellers med smile og lillesmile?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det slett ikke verst. Dvs. lillesmile har hatt en litt dårlig dag med feber etter vaksine men nå ser det heldigvis ut til å lette. Nå er det heldigvis ikke noe mer vaksine på et halvt år!!

Syntes litt synd på henne i dag da... Hun har sutret jevnt og trutt så fanget har vært flittig brukt men det er greit på sånne dager.

Hun er forresten passer 7,8 kg og ikke noe spedbarn lenger! Er godt over gjennomsnittet men det gjør ikke noe. Hun er akkurat passe! :rødme:

I morra satser vi på at hun hlet frisk og rask så vi kan dra på babysvømming igjen. Det er såååå kos!

Ellers har jeg fått gjort litt forfallent arbeid mens hun sov i sted men det endte med en blund på sofaen for meg også! :ler:

I kveld skal vi kose oss med tv og noe digg, hva nå det enn blir??? Tror jeg må i fryseren en tur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke nevn ordet brystbetennelse :sur:

Jeg har heldigvis ikke sett noe til en betennelse på flere måneder nå, tross melkespreng et par ganger.

Hvordan går det ellers med smile og lillesmile?

Trodde faktisk det var sent nok å få betennelse jeg men neida... Hadde fri noen mnd. jeg også. Deilig det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke noe ammehjelp hvis jeg sliter jeg, for det begynner å bli en del av dere med erfaring inne her nå føler jeg :)

Ha ei fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også noen har lettere for å få brystbetennelse enn andre. Godt du klarer å bli kvitt det på egenhånd hvertfall. :)

Hvilke tøybleier har du kjøpt da? Tror jeg leste på Grønn Hverdag sine sider at man ikke skulle tørke i tørketrommel. Men om man kan det, må jeg jo revurdere det enda en gang... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke noe ammehjelp hvis jeg sliter jeg, for det begynner å bli en del av dere med erfaring inne her nå føler jeg :)

Ha ei fin helg :klemmer:

:ler: Sant nok!

Håper du også hadde ei bra helg selv om det ikke ble noe fødsel.

Jeg tror også noen har lettere for å få brystbetennelse enn andre. Godt du klarer å bli kvitt det på egenhånd hvertfall. :)

Hvilke tøybleier har du kjøpt da? Tror jeg leste på Grønn Hverdag sine sider at man ikke skulle tørke i tørketrommel. Men om man kan det, må jeg jo revurdere det enda en gang... :fnise:

Jeg har kjøpt nøstebarn sine bleier. Brettebleier og to formsydde. Ser at flere andre merker også kan tørketromles. Men hvis du har lest det på grønn hverdag så har det kanskje en sammenheng med at det er lite miljøvennlig å bruke tørketromling, da blir det mindre å vinne på miljøsiden om en må tørketromle hele tiden. Det var iallefall første tanken som slo meg...

Innom med en :klemmer: til smilevennen!

Store :klemmer: tilbake!!! Lenge siden jeg har vært i dagboka di så nå må jeg løpe inn med en gang!!! Fint at du stakk innom mi så jeg fant linken din! :kys_2:

***************************

Da har vi feiret farsdag for første gang!!! Kjekt det selv om vi ikke har gjort all verden ut av det. Han fikk iallefall yndlingskaken sin! :sikle:

Så har jeg prøvd en stk. tøybleie for første gang!!! Og jammen fikk hun svær rompe! :ler: Så jo ut som om hun hadde sånn støtte som enkelte unger har hvis de har problemer med hoftene! :ler:

Nå er jeg ferdig med å strikke ei ullbukse til så i morra blir det utprøving av brettebleie! Spennende!

Nå må jeg finne senga. Satt oppe alene i natt og så lørdagsfilmen. Egentlig veldig deilig for det er lenge siden jeg har sløvet sånn alene selv om jeg visste jeg måtte tidlig opp. Godt å ikke bare være fornuftig! :ler2:

Jeg har forresten sluttet på minipillen. Nå har jeg vel hatt 5-6 blødningefrie dager på en mnd. og det gidder jeg ikke. Blir ikke mye sengekos av slikt. I tillegg mistet jeg totalt lysta. Så nå får vi leve litt på lykke og fromme... Har funket noen år før det! :ler:

Natta! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke si det da angelou, iallefall ikke enda.... Vi får se hva vi gjør, foreløpig får mannen bruke dång om han orker. :ler: Noe som jeg er veldig glad for om han vil for piller funker dårlig for meg.

Nå er jeg utslitt! Har trent i 2 timer i dag og rett på juleshopping etterpå som endte med en 1/2 julegave, en utslitt lillesmile og smile... Så nå blir det pølse og stappe på oss. Det er ikke noe jeg er veldig glad i men veldig lettvindt.

Tenkte jeg skulle komme i gang tidlig med julegaver i år, noe som jeg forøvrig tenker hvert år. Men jeg skal ta et par i morra også, så er det barex antall igjen. Må innrømme jeg synes det hele er litt pes jeg. Vanskelig å finne på noe lurt til alle og enhver. Vel det var dagens utblåsning!!!

Ser jeg har veldig mye som skal være gjort før jul av småtteri i tillegg til at vi skal ha ei uke med ferie. Da er det plutslelig ikke så mange igjen... Men det er jo litt kjekt å ordne til litt også da, for det blir så bra til slutt!

Nå er det middag! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten sluttet på minipillen. Nå har jeg vel hatt 5-6 blødningefrie dager på en mnd. og det gidder jeg ikke. Blir ikke mye sengekos av slikt. I tillegg mistet jeg totalt lysta. Så nå får vi leve litt på lykke og fromme... Har funket noen år før det! :ler:

Jeg fikk en blødning på de etter 11 dager og den varte i 5 dager. Det er jo ca det same som mensen. Så håper ikke jeg får flere uønskede blødninger med de, for da kommer jeg også til å slutte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*oi-der smalt musefella igjen.....*

*lever livet i musefri leilighet* :sjarmor:

Julegaver har jeg så vidt begynt å tenke på, men det er leenge igjen ennå :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...