Gå til innhold

Dagboka mi vel!


smile

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fullamming er digg ja. Er nok desverre slutt på det her, men går ikke å amme ute lengre heller omtrent. Ammingen tar lengre og lengre tid for han har såå mye å fortelle mammaen sin underveis i måltidet. Og da slipper han puppen, lener seg tilbake, kikker på meg med de nydelige knallblå øynene sine, smiler et sjarmerende smil og babler litt. :rødme: Utrolig koselig, men innebærer en del puppeblotting. :fnise:

Ferie hørtes forresten ikke dumt ut det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Joda, vi er hjemme, innimellom :)

Dagene flyr og jeg prioriterer ikke så mye KG om dagen. Så har jeg gått litt lei av det... Sånn er det bare i perioder. :(

Men vi har det helt knall!!! Det er så stort, godt og fantastisk å være mor til ei så nydelig lite sjarmtroll!!! :rødme:

Vet liksom ikke helt hva som har skjedd i det siste heller jeg.... Hmmm, lillesmile vokser og begynner å bli skikkelig stor. Snart er hun vel 8 kg!!! :dåne: SKal på kontroll til uka. Ellers har hun begynt å sove lenge om natta før hun skal ha mat. En natt sov hun fra 20 til 5.15. Det var deilig for meg å få så mye sammenhengende søvn.

Ellers har jeg klipt meg ganske kort! :overrasket: Det var et lite infall! Jeg som hadde ganske langt.... Jaja! Trives med det tror jeg.

Så skal jeg begynne med tøybleier. Så nå strikker jeg ullbukser for harde livet så jeg kan komme igang. Føler meg litt smågal men blir litt smått irritert på alle kommentarer: " DU er gal" " ja vi får se hvor lenge det varer, "At du orker" " hvorfor i alle dager..." o.s.v. Hvorfor er folk så negative når noen faktisk vil det når det alt i alt er det beste for barn og natur??? :vetikke:

Nå skal vi ta oss et bad sammen før vi drar på butikken. Men jeg har jo satt en brøddeig også... Hvordan skal jeg få dette i havn før butikkene stenger! :ler2:

Jaja, det var en liten oppdatering fra dette hjørnet. Kanskje stikker jeg innom dere en dag. Det blir litt sånn tilfeldig hvem jeg stikker innom ser jeg for jeg rekker/prioriterer som sagt ikke dette så mye nå.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over de som orker å bruke naturbleier. Har noen venner som gjør det, og jeg tenkte også mitt når de begynte. Men de har faktisk gjort det i snart et år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som går inn for det virker veldig fornøyd. Det er vel en vane sikkert. Så det blir spennende å prøve, bortsett fra at bæsjen hennes begynner å stinke nå som vi smaker på grøt! :dåne:

I går glemte vi visst grøtsmaking men jammen meg sov hun ikke til 5.30 i dag tidlig allikevel!!! :hoppe: Da har jeg nok melk til henne fortsatt da tydeligvis! :smile:

I dag er det knallvær så i dag MÅ jeg ut og trille en liten tur. Jeg har forresten vært veldig flink i det siste til å kutte ut søtt midt i uka. Det er så lett å ta noe godt til ettermiddagskaffen. Nå har jeg holdt opp med det et par uker og jammen har jeg ikke gått ned en kg! I tillegg peser fysioterapauten meg så han har trent meg litt hardere i det site.

Vekta har stått stille lenge nå men det er visst mulig da å gå ned litt til, heldigvis. Ønsker å gå ned 3-4 kg til. Da er jeg på trivselsvekta mi! :hoppe:

Vesla sover nå så jeg må utnytte tiden og strikke ullbukse til hun våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å gå ned litt til i vekt da. Jeg jobber også med å kutte ut det søte midt i uka. Veldig lett å ta en liten After Eight til teen liksom :sjenert:

Får håpe du finner en bleie som passer for dere. Jeg har sett på en del tøybleier men synes ikke de ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en drøm om å begynne med tøybleier jeg også, men vet ikke om jeg gjennomfører planene...Det virker igrunnen ganske praktisk i det daglige, og det er jo endel å spare på det.. i tillegg til de andre fordelene som du garantert har klart for deg (så jeg sier ikke noe mere om det liksom! :fnise: )

Så flink du er som klarer å kutte ut søtsaker i uka...jeg sliter veldig med å kutte ned! Har lagt meg til en lei uvane etter at jeg kom hjem fra sykehuset..jeg var sååå forsiktig hele svangerskapet, og etterpå har jeg hatt skikkelig ulvehunger etter sjokolade... og jeg er ikke sjenert i godteskåla nå for å si det mildt..det kan bli opptil flere sjokolader for dag... :sjenert: Raste jo voldsomt ned i vekt de første to ukene og har jo ikke gått opp noe siden, men går ikke så raskt ned heller! Får se en torsdag til høsten hva jeg kan sette meg fore å kutte ned på!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre fra deg :)

Jeg må også bli flinkere til å kutte ut søtsaker tror jeg, skal jeg komme meg ned til startvekten. De siste 3 kiloene er jammen meg standhaftige :sjenert:

Endret av Impala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk! Da klarer jeg ikke å holde meg unna vettu!!! :smile:

Ja de siste kiloene er seige!!! Jeg har sviktet noen dager og spist f.eks. en bolle eller noe så superstreng er jeg ikke. Men så har jo ikke jeg vært i fysisk aktivitet på 1 år så det hjelper vel at jeg kan ta en trilletur også!!!

I dag var jeg ute og trilla i 50 minutt!!! Det er rekord og ubeskrivelig deilig!!! Jeg kan ikke så dagt det nok hvor bra det er!!!

For i disse dager har jeg nemlig 1 årsjubileum på bekkenløsningssmertene mine! :fnise: Men jeg fikk skryt av fysioterapauten nå at jeg kom til å bli veldig bra for jeg er så flink til å stoppe før det blir vondt og det er en super motivasjon for meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For i disse dager har jeg nemlig 1 årsjubileum på bekkenløsningssmertene mine! :fnise: Men jeg fikk skryt av fysioterapauten nå at jeg kom til å bli veldig bra for jeg er så flink til å stoppe før det blir vondt og det er en super motivasjon for meg!!!!

Kanskje ikke et jubielum du føler for å feire... Men bra at fysioen mener at du vil bli helt bra :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har litt lyst til å teste ut tøybleier jeg også, men mannen er desverre ikke helt med på den tanken...

Får følge med her hvordan det går, så kanskje du kan gi meg noen gode argumenter å slå i bordte med etterhvert. Er vel helst vaskingen han ser svart på. Men den er det jo stort sett jeg som gjør. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Hei hei! Innom og oppdaterer meg :)

Hyggelig det! :klem:

Så godt å høre at du begynner å bli i form igjen fysisk :klemmer:

Ja det er helt superdeilig og ubeskrivelig!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Kanskje ikke et jubielum du føler for å feire... Men bra at fysioen mener at du vil bli helt bra :tommelopp:

Nejjjjjj.... Men det er iallefall bedre enn det var for 1 år siden da!! :hoppe:

Har litt lyst til å teste ut tøybleier jeg også, men mannen er desverre ikke helt med på den tanken...

Får følge med her hvordan det går, så kanskje du kan gi meg noen gode argumenter å slå i bordte med etterhvert. Er vel helst vaskingen han ser svart på. Men den er det jo stort sett jeg som gjør. :fnise:

Er litt usikker på om mannen er med på det her også selv om de på nøstebarn sa at det var veldig viktig at vi var gira for det begge to... Jaja.. Men jeg kjenner mannen, han må bare lære seg hvordan man tar de på og han vet at jeg vasker de uansett så han har ikke så mye han skulle sagt! Dermed basta! :ler:

...Vet ikke hvem som er sjefen her i huset jeg men... :vetikke:

**************************

Sen frokost :smile: I går sov lillesmile til 9.45 og i dag til 8.30. Skjønner ikke helt hva som går av henne men jeg digger det! :danse:

Men etter at hun prøvde noen dager å sove hele natta fikk jo jeg selvfølgelig brystbetennelse/tett melkegang pga sprengen... Så jeg anbefaler å pumpe med en gang dere har spreng og babyen ikke suger unna. Det gjorde nemlig ikke jeg....

Tross feber og vond pupp så klarte jeg jammen å knekke denne selv. Begynner vel å få taket på sånt dritt!!! Idag kjenner jeg puppen er mye bedre men nå har lillesmile hengt i den i 1,5 døgn og hun er jo overlykkelig for det! :rødme:

I dag skal vi slappe av, rydde litt her og der, ( som vanlig) og kanskje vi triller en liten tur for det er så fint ute. :sol: Men jeg skal prøve å ta det mest med ro for jeg er så redd for å få igjen betennelsen.. Fort gjort!

Jaja, best å komme i gang med dagen! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende eksperiment med tøybleier. Jeg tror det er veldig bra for barnet, men jeg er nok desverre litt for lat :sjenert: ellers skulle jeg helt klart prøvd jeg også.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...