Gå til innhold

Dagboka mi vel!


smile

Anbefalte innlegg

:ler: Hun er isåfall en velutviklet 1-åring, men du vet, med oss som foreldre så... !!! :sjarmor:

:sjenert: Blogg her og der, kan jeg skylde på ammetåka??

Hvordan få en 2-åring til å sovne på et varmt soverom med ei sol som står rett på???

:ler:

Skjønner godt du blir forvirra.. Så du trenger ikke skylde på noe for min del.. :ler:

Skal sende deg ny mail til den andre bloggen snart..

Vi sliter med det samme her.. Mini ligger oppe og får sola inn på rommet halve ettermiddagen og til den går ned.. I går sovna hun engang etter kl 22.. Ser ut som det blir det samme i dag og :sukk:

I morgen skal alle dører og vinduer på vidt gap, og bordviften skal frem fra kottet!!!

Tviler på lillesmile vil sovne med vifte stående på når hun skal sove!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte på det samme i går Sense. Mulig hun hadde sovnet med vifte altså. Enn så lenge sover hun i grindseng (*og måtte det vare ei god stund til*) så hun får ikke gått og operert vifta.

I dag er det pisskald vind her så jeg anser ikke faren for varmt soverom i dag men hun har det varmeste soverommet stakkar.

I dag har jeg totalt fri. Det er så lenge siden sist så jeg blir litt rastløs... Lurer på å invitere ei venninne med på cafè. Det var jo slikt jeg skulle kose meg med når jeg ble sykemeldt, så på x antall uker har jeg enda ikke tatt meg tid til det.

Mannen tok med seg lillesmile i dag før jeg rakk å si et kvakk. Deilig det, dermed blir jeg ei sinke og bare sløver i morgenkåpa. På tide å få på seg klær kanskje... :sjenert:

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjalp det at jeg lukket vinduet i går.. :forvirret: Tror kanskje lydene av vinden plaget mer enn varmen.. Ikke så lett å forstå alltid... I dag står verandadør og vindu på fullt gap, så får det kjøles ned til hun skal legge seg.. Så stenger jeg igjen når det er leggetid.. Er ikke godt for en liten kropp å stå opp tidlig på morningen når hun har ligget våken til nærmere midnatt..

Så det blåser hos deg og ja!? Her og.. Ser jo så deilig og varmt ut når jeg sitter inne, men neimen om det er varmt og godt.. Kunne godt fått hatt det fine varme været noen uker til altså!!

Hiv av deg morgenkåpa og kom deg på cafè ;)

Det hørtes kjempekoselig ut :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cafètur var kjempekoselig!!! Spesielt siden det var så lenge siden sist!!! Så fikk vi kjøpt sommertøy til baby og barn på halv pris. Jeg kjøpte et par barselsgaver jeg da, men du verden så nysgjerrig jeg ble på kjønnet til den lille i magen for da hadde jeg garantert kjøpt noe fint!!! :hjerter:

Kjeder meg i kveld. Parabolen streiker så TV'n er svart for tredje kveld på rad og jeg er hjemme alene... Så er jeg så sliten så jeg orker ikke sette i gang med noe, så da kan jeg vel ha det så godt i grunn!!!

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøtt....

Nå har vi hatt bursdagsfeiring i to dager og det er mer enn nok for store og små! ;)

Lillesmile har storkost seg men merker hun blir sliten. Nå skal jeg strikke litt før jeg finner senga tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar på å ferire bursdager ja!! Ganske greit for de småe som mest av alt bare kan nyte, mens oss voksne må stresse ivei mange dager i forveien :sukk:

Eldstejenta hadde jo sist helg med klassen, og på fredag er det mini sin tur..

Jeg er sliten lenge før dagen kommer jo!!

Så gjenstår å ferie bursdagene med familien, men det tror jeg vi tar i august.. Nok selskap i denne omgang!

Åssen går det med magen da? Vokser for hver dag som går!? :ler:

Du vet, magebilder er alltid gøy :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Magebilder :vetikke:

Jo magen vokser men den kom som et lyn denne gangen så har den holdt seg ganske stabil etter det. Tror jeg da, ikke så lett for meg å måle men....

Bursdagsfeiring tar på ja men kanskje det er vi som styrer litt vel mye også? Det er iallefall godt å være ferdig for denne gang.

Helg!! I morra er det dugnad på oppussing her. Skal bli godt å få gjort litt igjen. Ellers venter jeg på finværet. :sol: Hvor blir det av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Finværet har kommet!!! :hoppe::sol:

Jeg har lite planer for dagen men skal ut i sola og nyte sommeren! Det er jo så fantastisk!

Ellers er det som vanlig i smileheimen. Lillesmile var stuptrøtt etter en litt sen st.hans feiring i går så jeg får heller hente henne tidligere i bhg.

Som om det ikke er varmt nok, og trangt nok på mitt fang med en varm pc, en voksende mage har den langhårete katta krøpet oppi også ;)

:katt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så var visst finværperioden over ja, men så flott det har vært!!! :hoppe: Nå som gråværet har kommet håper jeg på å få gjort litt inne. Vi har masse oppussingsarbeid som gjenstår før neste sjarmtroll kommer og jeg må innrømme jeg ser mørkt på det. Ting tar som regel mye lengre tid enn hva man tror og tiden flyr!!! :sur:

I morra er jeg faktisk 28 uker og dermed i 3 trimester!!! :sjarmor: Jeg gleder meg mer og mer til å få møte den lille og se lillesmile som storesøster! :hjerter: Allikevel synes jeg tiden flyr altfor fort og skjønner ikke helt hvor dette svangerskapet har blitt av sammenlignet med det laaaaange forrige gang.

I dag er vi invitert med ut på middag med svigers. Godt å slippe å lage selv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilser på. :vinke: Ser du har hatt dagbok leeenge, men har ikke fått med meg at du er gravid når du er så treig med å melde deg inn i terminklubben. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:eeeh: Ja jeg er litt treg av meg... Men nå er jeg med altså!!! :sjarmor:

Dagboka er ganske gammel ja... Vurderer en ny en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OBS! Et litt klageinnlegg...

Har innsett at jeg er dønn sliten. Tåler lite om dagen før jeg begynner å gråte, har en del kynnere og jeg presser bekkenet altfor mye. Det er så mye som skulle ha vært gjort som stresser meg så jeg prøver å gjøre noe av det selv....

I dag har vi vært på ikea og bestilt kjøkken. Dvs vi skulle bestille. Først satt vi lenge i kø for å få hjelp så tilslutt spurte jeg hvor vi var i køen. Nei, vi stod ikke på lista vi og hadde aldri gjort det enda vi ble henvist plass og de skulle sette oss opp. Da ble jeg rasende. :sinna: Det er sjelden jeg blir sinna der og da men når de faktisk ikke ber om unnskyldning en gang og ikke gjør noe for å hjelpe oss klikker jeg. Dermed snek han oss inn i køen men noe unnskyld fikk vi ikke! De tjener nok sine penger allikevel, tross dårlig service... Vi regnet med at regningen kom når de leverte kjøkkenet men neida, det måtte betales i dag mens vi var der. Så siden vi ikke hadde de x antall tusen på kort måtte vi ringe og bestille det, heldigvis er alt klart til bestilling.

Nå reiser vi på ferie og jeg håper vi kan få slappet av, det trenger vi alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ferie var godt ja!! :Nikke: Vi har vært heldig med været og det betyr mye for meg!!! :)

Nå skal vi kose oss hjemme og fortsatt nyte at det er ferie!! :) Vi har en del som må gjøres her hjemme også så vi håper på å få gjort litt innimellom.

Jeg kjenner jeg gleder meg mer og mer til å dra frem babyklærne og litt utstyr. Jeg har glemt litt hva vi hadde så det blir spennende å se hva vi har av klær. Eneste minus med å ikke vite hvilket kjønn man venter er at jeg har såååå lyst til å kjøpe små søte klær i kjønns-farger av ulike slag :)

Jeg har fått strikket litt mer i ferien på bilturen. Strikking er ikke noe sommersyssel for meg så det går tregt nå. Jeg holder på å strikke ett ullteppe til den lille. Jeg strikket i natuhvitt til lillesmile også, nå blir det lysegrønt. :babysmokk:

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag og alt er vel!!! Synes tiden flyr jeg og faktisk går den litt for fort. Jeg skal prøve å få gjort unna en del småtteri og kose meg med magen så lenge jeg kan. ;)

I går prøvde jeg kjolene mine som kunne være aktuelle til et bryllup vi skal i snart. Jada, evig optimist jeg men når ikke glidelåsen går igjen rundt puppene er det faktisk bare å gi opp!! :( Likte ikke helt det men julekjolen min passet så det får bli den. Det frister ikke å kjøpe ny kjole akkurat nå...

Ellers er formen min bedre nå enn hva den var i forrige svangerskap og det er jeg VELDIG glad for. Jeg sier ikke at den er bra men jeg klarer å løfte lillesmile opp på stellebordet og lignende enda. Det hadde jeg garantert ikke gjort forrige gang! Kanskje jeg får lurt mannen til flere barn allikevel!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den gamle avataren tilbake jo :hoppe: Godt at formen er bedre nå enn sist -den må jo være bra når du allerede tenker på nestemann :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:sjenert: ...ja... I kveld tenker jeg ikke på en evt. nestemann for nå har jeg vondt men det er godt å ikke ha det slik hele tiden ja.

Avataren min ja!! :hoppe: Jeg har fått streng beskjed fra mannen om å rydde opp på en gammel harddisk som lå her og der fant jeg den vettu! Ble jo som i gode gamle dager nå!!! :hoppe:

Sitter hjemme alene i kveld og koser meg med reker!!! Nammis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, du er jo snart i mål jo :dåne:

Godt å høre at formen er bedre enn sist gang :jepp: Neste gang blir der nok ingenting da :ler:

Vi måtte og gjennom en runde dårlig service på Ikea, så vi dro hjem derfra uten bestilling på kjøkken... Vi sto først i køen på den der telefonlista, men der gikk 45min før de ringte.. Så lenge holdt ikke jeg ut å vente, så jeg fikk igrunn bare bekreftet at jeg gjør riktig å bestille kjøkken en annen plass der servicen er super!

Blir det kaffimaskin på deg eller??

Jeg har veldig lyst på Miele sin, rett og slett rålekker, men gubben vil gå for AEG, som er noen lapper billigere.. Så får vi se hvem som vinner den kampen.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var såpass mange tusenlapper å spare på Ikea så da ble det det så får vi heller skeie ut på andre ting. :ler:

Jeg skal ha kaffemaskin og hadde vel tenkt å gå for miele med bønner, ikke kapsler. Jeg har faktisk ikke sett eller hørt om AEG sin, jeg får sjekke den ut også men jeg har vært rimelig trangsynt på miele sin. Vi skal ha mest mulig svarte hvitevarer og miele har mye svart på sitt. :) Det blir spennende å se hva dere ender opp med da!

Nå har vi vært på flere små utfarter de siste dagene så det skal bli god tå ta det med ro hjemme. Senga hjemme er desidert best, i tillegg blir det fort krøll i sovinga. Snart skal vi på butikken og fylle opp kjøleskapet, deilig med masse ny mat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AEG sin tror jeg bare du finner om du har produktmerket. De hadde en som de har tatt ut pga en del problemer, og har jobbet masse med å få løst disse problemene, så den har såvidt komt ut.. Men jeg kan sende deg prod.merket om du vil det! ;)

Hadde jeg fått bestemt, hadde vi helt klart gått for Miele sin.. For den syns jeg er hakket over utseende messig.. Rett og slett nydelig.. Men AEG sin er absolutt ikke stygg, og jeg liker den og godt nå når jeg har sett en del på den! Og sparer noen tusen om vi velger AEG, og det er positivt for gubben som mener at vi helst klarer oss fint uten..

Vi har hatt Nespresso maskin med kapsler, og vi skal helt klart IKKE gå for kapsler mer.. Syns det ble stress å måtte bestille kapslene på nett hele tiden.. Kjempegod kaffe, ikke noe å si på det, men det hendte ofte at jeg glemte å bestille nye kapsler i tide, og plutselig var der tomt.. I år har vi bare traktet kaffe, har mer enn en gang tenkt på å bestille nye kapsler, men det har bare gått i glemmeboken, og etter jeg fikk gubben enig i kaffemaskin på nye kjøkkenet, har vi ikke giddet å bestille.. Nå skal maskinen legges ut for salg på finn, den er for god til å kastes..

Syns faktum ädel (den hvite) er veldig fin, og hadde jeg ikke vært så bestemt på å ha innredning uten profiler, hadde vi helt klart gått for den.. Kjempelekker, og ja, sparer jo veldig mange lapper på ikea..

Men her skal vi ha slette dører/skuffer, og jeg finner ingen der som jeg absoutt vil ha.. Så vi får gå for dyrt kjøkken, og heller la være å skeie ut på andre ting :ler:

Er ganske irriterende at det kun er ikea som er rimelige i pris, for det er jo snakk om hundretusen i prisforskjeller.. Og det er jammen meg mye..

Jeg prøver å trøste meg med at vi har pengene, og at vi nå får igjen noe godt etter alt hel.... med svigerfar... :sjenert:

tror ikke jeg har så god seng, for jeg er neimen ikke ivrig etter å komme meg oppi den.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...