Gå til innhold

Dagboka mi vel!


smile

Anbefalte innlegg

Send meg gjerne prod.nr men jeg tror det blir miele. Vi er så heldige å ha noen i familien innenfor hvitevarebransjen så vi får det ganske mye billigere uansett :) Noen fordeler må man ha!!

Har sett på nespresso maskinene jeg også og det smaker jo fortreffelig men ser problemet med kapslene det er en av mange grunner til at jeg vil ha bønner. Litt luksus siden det er bare meg som drikker kaffe men jammen må jeg få skeie ut innimellom også ;) Investering kaller jeg det!!! :Nikke:

Ädel er fin den ja, vi skal ha lidingö. Passer best til her vi bor så tar vi heller mer moderne hvitevarer. Skal bl.a. ha side-by-side i sort høyglans++ som jeg håper spriter opp litt!

***************

Sunget i en vielse i dag. Jammen ikke lett når over halve gjengen griner, hvor skal jeg se? Jeg blir jo litt lettere rørt om dagen jeg også!

Mannen er mye borte om dagen og det merkes. Bekkenet krangler og da hjelper det lite å være hjemme med en 2-åring som har ferie fra barnehagen... Dagene blir litt lange synes jeg og i kveld ser det ut til at jeg ikke orker ordne meg mat engang... :sjenert: Ingen ting som frister og ikke orker jeg stå og lage det heller.

I dag har endelig sola tittet frem og det er jo herlig!!! Sol er billig humør-medisin altså!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er visst dagboka mi over i graviditetsdagbøkene mine igjen!! For noen uker!!! :eeeh: Redd det går fort fremover nå, samtidig synes nok bekkenet mitt det er helt greit men du verden så mye vi skulle, burde og alt det derre der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjøkkenet der glir rett inn i huset deres, så jeg er sikker på at det blir kjempefint :jepp:

Menne :sjenert: Du er sikker på at du vil ha side by side??

Jeg var og fast bestemt på å kjøpe det helt til jeg så størrelsen på frysedelen..

Den er jo veldig mini mini, jeg fikk et eksempel da jeg så på hvitevarer, det gikk ikke an å ha en grandiosaeske inni engang..

MEN.. Vi har alle forskjellige meninger og tanker og alt det der.. Tenkte bare å si fra om du ikke var klar over det :)

Vi går for dette, har tenkt litt sånn at og frem om vi vil ha svart eller stål (eller børstet aluminium som det heter nå) og tror vi går for svart.. Der er mest alu i de andre hvitevarene vi skal ha, men også noe svart, så det blir ikke helt feil.. Også er svart kjøleskap lettere å vaske rent for fingermerker enn det alu er.. Har alu nå, og det er jo en evig kamp å få bort fingrene.. Nytter ikke bare med en fuktig klut da nei, så det gidder jeg ikke stresse med mer..

Også gremmes jeg snart halvt ihjel med den kaffemaskinen... Men i mårra mailer jeg deg igjen ;) Kors på halsen, kniv i hjertet og alt det der.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips og mail!

Kaffemaskin: Jeg synes tilbudet dere har fått på miele var elendig Sense!! Det er jo det utprisen er på expert. HTH har miele som sitt salgsmerke og det er ikke lenge siden jeg så en slik kaffemaskin dere fikk tilbud på til 15000,- på FINN. Om du da må kjøpe hele kjøkkenet for å få det tilbuet aner jeg ikke. Se denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17616141

Side-by-side er et kompromi med mannen så han skal "få" noe på kjøkkenet også. Frysedelen er mini mini ja men jeg visste ikke at ikke en grandiosa inni en gang. Jeg synes bare det er lettvindt å tilgang til en liten fryser på kjøkkenet så skal vi ha en større fryser i kjelleren men da slipper jeg trappene hvert dag. :)

Det som faktisk bekymrer meg mer er at kjøleskapet er litt lite men vi skal også ha kjøleskapet vi har i dag i kjelleren så vi kan fylle opp med drikke og kaker når det er behov for det ;)

Gleder meg til kjøkkenet blir ferdig!!! På fredag kommer gulvet og i morra skal gulvet rettes opp.

Ellers er jeg 33 uker i dag!! Jeg har endelig fått vært hos fysio etter at de tok en skrekkelig lang ferie!!! Det kjennes bra!

I helga var lillesmile brudepike, en alldeles søt brudepike som jeg får helt vondt i magen av å tenke på. Deilig å kjenne en sånn forelskelse!!! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått nytt tilbud på Miele i dag, og i utgangspunktet 15 000, men fikk beskjed om at vi kan få den billigere :hoppe: Har blitt mye endringer de siste dagene, så det kjøkkenet vi så og si bestemte oss for, er kastet i do og nytt bestillt på ikea.. :ler:

Så nå blir det Miele for alle penga (utenom kjøl+frys) :hoppe:

:ler: Er viktig at mannen og har et ord med i planene!! Her er det at han skal ha svart kjøl+frys. Heldigvis var det jo akkuratt det jeg og ville ha, så det ble en enkel sak! :ler:

Så gøy at ting begynner å skje hos dere nå allerde :) Hvilket gulv skal dere ha?

Så bildene på FB, dere var nydelige alle sammen :jepp: Og så stor lillesmile har blitt da, med masse nydelige krøller :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig!! Hvilket kjøkken ble det på ikea da?? Blir litt penger til over på f.eks miele da ja ;)

Lillesmile har blitt veldig stor ja!! Rart hvor tiden flyr!

Vi har faktisk valgt et laminat gulv. Jeg ønsket parkett men etter mye frem og tilbake, vurderinger så fant vi ut at det var mest fornuftig å velge laminat. Ble dette:

http://alloc.no/cgi-bin/alloc/imaker?id=2491 En type med olja touch så det føles ikke så kaldt og hardt, håper vi!! Så får vi heller legge fin parkett til konformasjon til lillesmile når hund og småbarn har rast fra seg. :fnis:

***********************

Endelig er fysiodama tilbake fra ferie og det merkes GODT at trening hjelper. Var ikke så veldig god form men godt å kjenne at det ikke blir verre når jeg starter på igjen.

Jeg har besøk av tantebarn og lillesmile digger det over alt på jord. Nå skal vi lage vafler og spise is. Om det er noe jeg har dilla på i dette svangerskapet så er det is. Jeg er egentlig ikke noe glad i det men nå tenker jeg på det flere ganger om dag. Spesielt soft-is!!! MMmmmmm!! :is:

Lurer på om vi får en periode med fint vær snart igjen?? :klø: Kjenner at dette været tærer litt på!! Det går faktisk ikke en dag uten regn!!! :(

På mandag kommer han som skal rette opp gulvet. Det har blitt utsatt for han fikk svineinfluensa og da var han ikke så veldig velkommen akkurat.... Så kommer mamma og pappa i neste uke og de er like ivrige på å få gjort noe som jeg er. Forskjellen er at de greier å få gjort noe. :ler:

Nei, nå må jeg smelle sammen ei vaffel-røre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gikk for Applåd. Vet ikke om den er ny eller hva, men jeg har iallfall gått glipp av den helt til den nye ikea katalogen kom.. Har kanskje ikke studert like godt før, og utstillingene på varehuset her er ikke blandt de beste..

Jepp.. Det blir Miele nå :) Syns det var veldig gøy å kunne få kaffemaskinen til Miele.. Den er liksom i en klasse for seg selv! Men syns AEG'en og er fin, så jeg hadde ikke deppa om det ble den..

Gulvet dere skal ha var jo kjempefint.. Utviklingen på laminat har virkelig eksplodert de siste årene.. Var veldig lite å velge i den gang vi skulle ha, så da ble det et mørkt gulv.. Lurer på om det kalles kirsebær? :klø:

Men det var det vi syns var finest den gang.. Var liksom ikke så mye å velge i da.. Men det er jo veldig greit med laminat, jeg sliter ikke med at det er kaldt og hard.. Nå skal vi jo ha fliser på kjøkkengulvet, så da kan jeg iallefall ikke klage på hard laminat i stua :ler:

En gang skal jeg ha parkett, og da vil jeg ha ask..

Det går i regn her og :sukk: Og ifølge yr.no skal det regne hele neste uke og.. Så jeg fikk rett i juni da jeg sa at sommeren var over for i år.. For å være sikker på at vi får noe varmt og fint vær var vi å bestillte sydenferie neste sommer. Greit å ha noe å se frem til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*overser glatt alt kjøkken-snakk* Men jeg tenkte på dere da jeg var på Ikea i går :ler:

Lurer på om vi får en periode med fint vær snart igjen?? :klø: Kjenner at dette været tærer litt på!! Det går faktisk ikke en dag uten regn!!! :(

Trodde du var vant til sånt vær jeg ;) Den første sommeren jeg hadde på de kanter, var en av de mest begredelige jeg har opplevd værmessig -alle andre gikk rundt og snakket begeistret om hvor uvanlig fin sommeren var... :ler:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Lille er i magen ja!! Jeg er visst ikke inne her så ofte nei og vurderer å slette dagboka mi. Gidder ikke ha dagbok for å skravle med noen få og brette ut livet mitt for alle da...

Gleder meg sykt til å få dette svangerskapet nå. Har mye vondt i bekkenet og jeg er ei sur og vanskelig mor om dagen.... Nå har det murret godt siste døgnet så jeg håper at det er godt for noe!!! ;)

Kjøkkenet ja... Ikea-folka ringte og det er selvfølgelig utsatt så nytt kjøkken til fødsel kan jeg drømme lenge om!!! Så lenge gidder jeg ikke gå gravid. Håper det kommer neste uke som de utsatte det til men jeg tviler. Ellers er mye annet kommet på plass. Mangler litt små malingsflekker og akryl her og der, men det er jo typisk at det står igjen!! Ellers er det meste av lister på plass både i gang, stue og på kjøkkenet ;) Gleder meg sykt til å ta det i bruk!!! :hoppe: Skulle ha slipt ned trappetrinna også (malinga er vi der ferdig med) men det blir visst ikke nå. Orker ikke tanken på alt støv nå heller så jeg får være fornøyd med det vi har gjort.

Håper dere har kommet godt i gang også sense. Det minner meg på at jeg må innom bloggen snart ;)

Nå vurderer jeg å legge meg. Må jo være uthvilt om noe skal skje!!! Gleder meg til å få en baby igjen men gruer meg til fødselen... Æsj, vet jo det er stort og jeg sa jeg gjerne kunne gjøre det igjen sist men orker ikke tanken på en 40-timers fødsel igjen!! : :grine:

Endret av smile
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea er forsinket med levering her og :roll:

Lei av å leve uten kjøkken nå, jeg.. De sier det kommer her på fredag, så jeg krysser og håper og alt det der...

Håper småtten kommer snart nå så er du ferdig med vondtene!! (mest sannsynlig jaffal) :kose:

Om du sletter dagboka, kan du jo begynne med blogg!? Og styre dem som kan lese den.. Veldig trygt og greit :jepp:

Og blir det oppdateringer via tlf denne gangen og eller? Veldig nysgjerrig jeg vettu ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan absolutt skje når som helst!!! Det murrer og driver fælt her i dag så jeg skjønner egentlig ikke så mye.... Det er liksom ikke noe system i det men det kommer noen tak innimellom.... Jaja, hadde vært godt å få en babiss istedet.

Har ny tlf jeg sense, men skal søke opp nr ditt på gule sider ;)

Jeg har vurdert blogg men når får jeg tid til det da??? Får se;)

Tror jeg må finne senga jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Hurra!! :hoppe:

Gratulerer så masse med gutten! :blomst: :blomst:

Jeg forsto heldigvis på FB at alt er bra og at dere koser dere med nurket, men jeg gleder meg til å høre mer om hvordan det står til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk!!!

Vi har fått en deilig lillebror på 4070 gr. og 52 cm. Helt perfekt!!!

Jeg hadde en lang åpningsfase, igjen. Ble skuffet og lei men plutselig gikk det fra 6 cm til han var ute på en drøy time og det var intenst nok! Heldigvis gikk alt bra og nå er det bare kos!! Helt fantastisk å være tobarnsmor!

Nå skal jeg finne senga og nyte å kunne sove mens jeg kan ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Gratulerer så myyye med gutten!! :rødme: :klemmer:

Nå har vi en "av hvert" begge to! Det er skikkelig stas må jeg innrømme!! :fnise:

Håper det går bra med dere alle! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...