Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04


Chiquita

Anbefalte innlegg

Lokalet er nå bestilt...

ca 2000,- for hele helgen (fredag-søndag), med "kopper og karr" for 100 personer, om med "sluttvask" inkludert...

*jippi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skla vi ivei og ta en "grundig sjekk" av lokalet...

Vi har jo vært der mange ganger i selskap og slike ting, så vi vet hvordan det er, men vi vet ikke hvordan det "er", om dere forstår..

*gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sett på lokalet på fredag, men vi gjorde det i dag...

Det var morro å se på det - da ble det litt "virkelig" - vi kunne se for oss hvordan vi ønsket det, osv...

Det vi var mest spent på der, var kokemulighetene, for det avgjør litt hvilken mat vi skal ha.

Gledelig overrasket ble vi da vi så de hadde en ny komfyr enn siden sist vi var der (for den var veldig TREG!!!)

Så en komfyr med fire "hurtigplater" (Bananmannen sa det var det), og en gass-komfyr med to "plater" var satt inn nå.

Da ble det vel avgjort at vi skulle ha sodd til mat, tror jeg.

De hadde også "godt" med store kjeler som vi kan varme maten opp i. (Ellers så har mamma og mormor hver sin 30-liters kjel i tillegg, så det blir nok!)

Men de hadde litt for få "suppeteriner", men det får vi lånt noen andre steder, satser vi på.

Potetfat var det nok av.

Kaffetraktere fantes det dog ikke, men de hadde store kaffekjeler i stedet, så det blir bra nok det også (ikke noe problem når det er gass-koomfyr, liksom) :wink:

Og så var det MINST 20 2-liters kaffekanner der. *klappe*

"Hovedlokalet" var 10,4*13,2 meter, så det var litt større enn hva vi hadde husket fra før, men det er jo bare positivt.

I tillegg så kommer en garderobe på ca 25m2 (med 45 kleshengere i tillegg til "knagger") :ler: , et litt mindre "hvilerom" på 6*6 meter, og et enda mindre "hvilerom" på ca 20m2.

"Hvilerommene" er "utstyrt med soffakroker (med bord, selvfølgelig).

På det største "hvilerommet" har vi planer om å ha gavebordet...

Vi har ikke utsikt mot der fra "hovedsalen", men kjøkkenet ligger "vegg-i-vegg", og serveringspersonalet må gå igjennom det rommet for å komme til "hovedsalen", så vi føler det er ganske trygt å ha gavene der alikevell. (Prøve å garantere seg MOT tyverier "utenfra" her) :ler:

Det går en dør fra kjøkkenet og direkte inn til "hovedsalen" også, men den døren har vi planer om å ikke få brukt, men i stedet ha kake-bordet i det "hjørnet" (det eneste stedet det er naturlig å ha kakebprdet - bortsett fra det med døren da) :-?

Kakespader var det 15 av i lokalet, så det hjelper langt på vei.

Men det er et problem:

Det er ikke nok bord!!!

Slik som bordkartet vårt er opptegnet nå, har vi bruk for 25 bord under middagen (på 1,2*0,6)... Og det er bare 18 stk der!!! :-?

Det er endel bord med andre størrelser der som blir brukt som kake-bord og gavebord, men vi mangler altså 7 "normale" bord!!!!

Men vi regner med å få lånt det fra et av de andre samfunnshusene her *håpe håpe*

Men det er mer enn nok stoler da (bare for å se det positive, liksom) :ler:

Og dama som hadd emedd utleie hadde rett - det var dekketøy til 100 personer der - både flate og dype talerkener (med bestikk) så den er grei.

Og så tror jeg det var kaffe service til 150, eller noe sånn...

Masse glass i "alle størelser" også.

Så vi er egentlig veldig fornøyd med valget av lokale!

De "småtingene" som mangler får vi alltids få tak i andre steder :kul:

(og så var det fire adskilte "do" (dvs tre "do" og en "tisserenne"), så vi finner det som "nok" også)

(og et av dem var et "stort" handicap-do, med plass til meg og brudekjolen m/evt. hjelper) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Lurer veeeldig på åssen det gikk med det andre brudeparet som ville gifte seg samme dag som dere....?? :ler:

Går ut ifra at det har ordnet seg...??

Klemseklem fra Tex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer veeeldig på åssen det gikk med det andre brudeparet som ville gifte seg samme dag som dere....??

Ja si det du... :ler:

Jeg TROR at det går i orden. Føler meg liksom SIKKER!!! :wink:

Men vi har ikke mottatt noe brev fra kirkekontoret enda da.

Sender dem en mail i løpet av uka dersom vi ikke får noe.

Mine besteforeldre fikk høre "nyheten" i dag, og de ble veldig glade.

(Og nå regner jeg også med at "nyheten" sprer seg raskt) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bekreftelsen fra kirkekontoret nå på at alt er i orden fra den siden. (Og de blekaget at de var se sene med å gi meg tilbakemelding)

Fikk beskjed om å kontakte dem etter jul for å få tilsendt de nødvedige papirene.

HAr kontaktet den brudebutikken nærmest meg nå, og jeg skal ivei og se på noen kjoler på torsdags formiddag.

Gleder meg.

Selv om jeg ikke har noen stor forventning om å kunne gå ut derifra med "drømmekjolen", så får jeg i allefall begynt å se litt.

Dama anbefalte at jeg tok med fotoapparat også, så det skla jeg gjøre.

Mest sansynlig har jeg ingen å dra sammen med på torsdag, men det går sikkert greit alikevell.

De har salg på noen kjoler nå, men jeg tror ikke jeg orker å bry meg så mye om det er salg eller ikke. Det er jo ikke så viktig - bare jeg finner "drømmekjolen"

Ellers så har jeg hørt at bestemor har "sladret", ja.

HAr hørt at det er noen tanter og onkler av meg som har "planlagt" tur hit igjen i august neste år - av den grunn... (Bra vi har tenkt å be dem da) :wink:

Men det spiller jo ingen rolle. Bare hyggelig at slekt og venner får høre det!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ta med fotoapparat er jo en kjempe ide :) . Det skulle jeg ha gjort da jeg kjøpte kjole også. Men det er litt sent å tenke på nå.

Når jeg så på kjole var det også mange kjoler på salg. Jeg prøvde både de på salg og de som ikke var på salg. Heldigvis var min på salg å jeg sparte 7000kr på det. Men hvis ikke det hadde vært drømmekjolen ville jeg aldri ha kjøpt den uansett hvor mye penger jeg kunne spare.

Lykke til med kjolejakten , og resten av planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kommer ikke til å GÅ ETTER kjoler på salg, men en kan jo være heldig - som du.

I går spurte jeg hun jeg villle ha som forlover....

Hun svarte JA!!!! Og nå er jeg kjempeglad!

Om noen uker skla vi ivei og se på kjoler sammen (dersom jeg ikke finner "drømmekjolen" på torsdag. Hun skla jobbe da, og jeg "må" liksom ivei denne uka for å SE, liksom....

Men neste gang.

*gleder meg*

Skla inn på Panduro.no og bestille noen gull-bokstaver til bordkortene (vi satt i går og talte hver bokstav i alle navnene), og noe "gull-grus" for å ha i noen "lykter" som vi skal ha kubbelys i.

Men jeg har da problemer med å komme inn på sidene :-?

Får prøve igjen om en stund, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går handlet jeg inn "lykter" som vi skla ha på bordene under middagen og "festen".

13 stk, som fylles med litt gull-sand og så skal vi ha røde kubbelys oppi. (Samme farge som vi også har litt av på bordkortene)

Gull-sand er bestilt fra Panduro.

Prøvde også i går å sette opp en ca-liste for hvor mye drikkevarer vi må handle inn. Men det er jo UMULIG å gjette hvor mye de forskjellige kommer til å drikke :klø:

Så det er jo bedre å handle inn for mye, enn for lite.

(Det som ev. blir til overs skal vi da klare å bli kvitt alikevell) :oops:

Foreløbig bordplassering er også tegnet opp. Så da har vi noe å "gå etter" når vi begynner å få høre hvem som kommer, og ikke.

HAr jo allerede hørt at en god del kommer, og det er jo gøy :D

Husker ikke noe mer nå, men det kommer vel.

Skal skrive inn det vi har skrevet opp på "drikke-lista" når jeg kommer hjem (er på skolen nå)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være utrolig morsomt å endelig kunne begynne med sånt offentlig, du som har hatt dato så lenge men bare holdt det hemmelig... :ler:

Og tiden flyr fort nå vettu, bare litt over ni mnd igjen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, det er morro!

Endelig!!!!

HEr er det vi satte opp i baren - sånn foreløpig (justeringer kommer - garantert) :wink:

4 kasser øl

18 flasker hvitvin

11 flasker rødvin

8 cognac

12 likør

9 vodka

5 martini bianco

5 Kirsberry (dansk kirsebærvin)

2 whiskey

2 Jägermeister

Blandevann kommer i tilleg. (Masse brus og juice)

Og det kommer også tilsammen 4 liter cognac/likør til kaffen....

Mulig dette er mye?

Bananmannen har en del "stordrikkere" (drikker og "tåler" mye) på sin sidre, så det er jo bedre med litt for mye, enn litt for lite - synes vi.

(Vi reiser jo tidlig på kvelden alikevell, så det er ikke VI som skal drikke det opp, nei) :wink:

Skal også ta kontakt med noen brudebutikker i "nærheten" nå i dag, for å høre om noen av dem KANSKJE har noe ledig tid neste onsdag.

Da skla jeg og hun som skal være forloveren min inn til byen, og det hadde jo vært SÅ koselig da! (Min kommende forlover er helt enig)

Så jeg håper det går - dersom ikke, så har vi jo "god" tid igjen...

I dag er det 298 dager igjen! (satt og talte på skolen i dag, under en time hvor jeg kjedet meg) :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket på brudekjoler i dag.

Endte opp med tre stykker som jeg vil tenke nærmere på.

Legger inn to her nå, for jeg må løpe ganske snart, og så legger jeg inn bilde av den siste senere.

De to første er fra "Lilly"

http://www.bryllupsweb.no/Brudekjoler/lill...lyl_1-2742.html (Denne tror jeg mest på)

http://www.bryllupsweb.no/Brudekjoler/lill...lyl_1-2654.html (begynner å gå litt bort fra denne nå, men denne tenkte jeg først på)

*løper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, jeg finner ikke den andre kjolen....

Hmm....

Vel, det er jo egentlig ikke så farlig da.

Den er veldig lik den i link nr en, bare at den har lengre slep og V-utrigning forran og bak.

Jeg glemte å si at jeg skla ikke ha ermene på kjolen (nr 1) dersom jeg skal ha den. (ermene blir tatt av, men ellers så er den "lik")

Kjole nr 1 koster 6000,- å kjøpe. Ikke så ille da, egentlig. (Virderer det STERKT)

Men skla ivei til en annen forretning på onsdag sammen med forloveren min.

Så da får jeg se.

Finner jeg ikke noe av interesse der, så må jeg tilbake å prøve de andre kjolene som jeg "fant" i dag.

Åh, det er vanskelig å bestemme seg.

:-?

Fotografen har jeg også reservert i dag.

Så nå er det bare å vente til vi blir "innklat" til "planleggings-intervju" i juni/juli :D

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg syns kjole to var finest, men det har kanskje noe med armene å gjøre....

Venter spent på nummer tre.....

Skla prøve og finne nr 3 i dag også.

Satt i går og "retursjerte" kjole nr 1, så vi fikk se sånn ca hvordan den ble uten armer.

Det ble egentlig ganske bra.

Jo mer jeg ser på det bildet, jo "sikrere" bil jeg.

(Tok bilder av meg med kjolene på - og på den måten får jeg jo se hvordan de er på MEG - og ikke modellene på bildet) :wink:

Send meg en mail/PM om dere er int i å se dem på MEG, så kan jeg sende de til deg.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag på besøk hos "Evabrud" fant jeg denne kjolen

http://www.kvinneguiden.no/bryllup/4images...hp?image_id=278

Og NÅ er jeg i tvil!

Fikk "betenkningstid på en uke", men jeg tror nesten at jeg har bestemt meg.

Tror det blir denne.

Kommer vel til å sende henne en mail og bestille den i løpet av kvelden, tenker jeg :wink:

Jeg likte den veldig godt.

Fargen på dette bildet stemmer ikke helt overens med virkeligheten da, siden bildet er i offwhite, og den kjolen jeg tenker på er i "oyster", men det var en farge som egentlig passet meg godt....

På salg var den også (der var jeg heldig); 4500,-.

Ikke at det har så mye å si, men det er jo en gledelig nyhet alikevell :wink:

Men nå må jeg spise middag

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sendt mail og mer eller mindre bestilt den siste kjolen (den sis te linken)

Likte den VELDIG godt.

Men jeg vil gjerne prøve den EN gang til først, så jeg er 100% sikker (er "bare" 95 % nå, men blir mer og mer sikker jo mer jeg kikker på bildene)

<vel, vi får vente og høre hva de sier i sallongen

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...