Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04


Chiquita

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke så mye som har skjedd siden sist.

Har endret valg av bryllupskake (mamma "insisterte" på en kake, og det er helt greit) :wink:

En stor kake, med to hjerter "oppå", med roser, en bro mellom hjertene, og en bro mellom det ene hjertet og "ned" til resten...

koster 1650,-.

Valgfritt fyll og pynt til denne prisen.

Denne kaken skal da være nok til 100 personer.

HAr desverre ikke noe bilde av den nå, men jeg kan se om jeg ikke finner et.

(Kaken heter vistnok noe som "Tysk bryllupskake", men det sier jo ikke så mye)

Ellers så har vi ganske klart for oss hvilke kaker vi skal ha nå. (Har satt opp en pen liste)

Er også ferdig med å lage "taxi-skiltet" som skal henge i lokalet, og hvor vi opplyser om tlf.nr. til taxi.

Er jo en del gjester som trenger taxi til hotellet, og siden de fleste kommer utenifra, så er det vel snedig med en slik liste?!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos frisøren, og med det samme jeg var der fikk jeg meg til å spørre om de hadde satt opp ferielistene sine, slik at jeg fikk høre hvem som skal ordne meg på den store dagen.

etter å ha lett litt i papirene viste det seg at det er hun som jeg har klipt meg til det siste halvåret som skal ordne meg. Hun virker veldig flink, så jeg er egentlig glad for at det ble henne. Så slipper jeg også å bytte frisør en gang til (jeg måtte jo bytte fra den frisøren jeg brukte tidligere, for det lar seg ikke ordne praktisk at jeg skal ha henne til å ordne meg bryllupsdagen - byttet like før jul, eller noe tror jeg)

Ellers så har jeg hentet inn flere priser på koldtbord i "området" her (innenfor 10 mils omkrets, altså) :wink:

De som vi egentlig hadde bestemt oss for har økt prisen sin ganske mye på 4 mnd nå, i tillegg har de endret menyen ganske mye, så jeg tror vi går bort fra de.

Vet egenltig ikke, og så har jeg egenltig lyst til å få bestemt oss snart også, slik at vi får bestilt/reservert....

De alternativne vi tenker på er:

1. 179,- pr.pers

Spekeskinke

Fenalår

Morr

Dansk rødvinssalami

Røkt laks

Sherrymarinert laks

Varmrøkt pepperlaks

Reker

Krepsehaler

To sorter sild

Roastbeef

Urtemarinert svinenakke

Røkt skinke

Kylling

Badsturøkt lammelår

potetsalat, waldorfsalat, sennepssaus, majones, remulade, husets dressing, eggerøre

Brød smør og faltbrød.

2. 193,- pr. pers

Røkt laks med eggerøre

Gravlaks med sennespsaus

Reker med majones

Laksemouse m/krepsehaler

Kalkunbryst med waldorfsalat

Fylte, delte egg

Spekeskinke, morr og rødvinssalami med potetsalat

Røkt skinke med surkål

Roastbiff med remulade

Gravet oksefilet med tyttebærrømme

Viltpate

Briecanapeer med druer

Varme elgkarbonader med champ og løk

Grønn blandet salat med dressing

Brød, smør og flatbrød

Jeg tror egenltig alternativ 2 blir den vi går for, men jeg er ikke sikker.

Må vel sette oss ned og sammenligne disse alternativene for å se hvilket som har mest av det vi ønsker å ha. (Desverre er det ingen som har helstekt ørret/laks, noe vi synes er veldig godt, men vi må vel klare oss med det andre som står her vil jeg tro) :wink:

Nå skal jeg sette opp en ordentlig oversikt, så får vi se da

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt *vann i munn* av det andre alternativet, jeg  :sjenert:

Vel du er ikke alene om det.

Vi snakket sammen ganske mye om menyen i går, og nå ser det ut som om vi har bestemt oss for det andre alternativet *sikle*

_____

Bananmannen begynte i går å fable om å reise utenlands for å gifte oss.

Denne tanken har han jo vært inn på tidligere også (i løpet av tiden etter nyttår - når ting begynte å ta form) :wink:

Vi snakket jo om å gjøre dette når vi var helt i startfasen av hva vi ville planlegge, men valget falt altså på et "stort" bryllup.

Vi snakket litt mer om dette, og fant ut at vi kunne ikke "stikke av" nå, når både tid og sted allerede var offentliggjort til venner og familie.

Så det ender med at vi kjører som planlagt *puster lettet ut - nå ønsket jeg IKKE å begynne å omplanlegge alt sammen*

Bananmannen følte også at det var "så mye" som hang over han med denne bryllupsplanleggingen. Han syntes det var mye som skulle planlegges.

Vel, jeg kan ikke si at han lider så mye last av dette, og vi ligger jo egentlig ganske godt an. (Jeg forklarte han dette)

Så enden på visa ble at han skal prøve å lese litt mer i bryllupsboka og bryllupsbladene for å skaffe seg litt oversikt over hvor vi er i "løypa", så kanksje han kan stresse ned litt da....

Vi har også bestemt at vi skal sende ut inbydelsene første uke etter påske, eller noe sånt. (Det blir da ca 4 mnd før bryllupet)

Bananmannen har fått i "oppgave" å finne de siste adressene til de fra hans side av gjestene. (vi har jo funnet mange adresser på nett, men når det f.eks. bor flere som heter "Per Pedersen" på den plassen de bor, så blir det jo litt vanskelig). Så han skal snakke med sine foreldre om dette.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært nok en runde på polet, og den nette sum i dag ble 3599,10....

Tok en opptelling når vi kom hjem over hva som manglet, og grovt regnet fant vi ut at vi manglet å kjøpe "pol-varer" for 5500,-.

Øl kommer jo i tillegg.

Og brus (men det selges vel fremdeles ikke på polet) :ler:

Innbydelsene har nå også fått navn, og er blitt puttet i konvolutt. De aller fleste i allefall. "Overnattinglapper" til de som ikke bor her er også lagt ved.

Mangler å få ferdig noen få enda, som vi ikke er helt sikre på om vi kommer til å be med eller uten følge (altså om de har eller ikke har) :wink:

Foreldrene våre er satt på saken, så vi håper at de finner ut av det :Nikke:

Egentlig sa Bananmannen at vi skulle prøve å danse vals i dag også, men det har blitt "glemt av" i inbydelses-styret.

:digge:

Det kommer en dag i morgen...

Du må tro og håpe at i morgen...

:digge:

Nå skla jeg gå ogs ta meg et glass vin og kose meg sammen med Bananmannen.

Det er 5 mnd 1 dag 15 timer 28 minutter 5 sekunder igjen :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden går.... :sjarmor:

5 months 0 seconds or

21 weekends or

153 days or

3 671 hours (2 447 waking hours) or

220 319 minutes or

13 219 199 seconds

I går danset vi litt vals.

Vi er litt usikre på om vi skal danse "vanlig" firkant-vals, eller om vi skal danse 8-tallsvals.

4-kantvalsen er jo enklere å lære, men 8-tallet ser mye penere ut... *gruble*

Vi får prøve litt mer, og så får vi se da...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt overlykkelig hvis jeg kom i et bryllup og valg nr.1 av de rettene du beskrev ovenfor hadde stått foran meg!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt overlykkelig hvis jeg kom i et bryllup og valg nr.1 av de rettene du beskrev ovenfor hadde stått foran meg!! :hoppe:

:wink:

Men nå tror jeg vi har bestemt oss for alternativ 2.

Vi finner ut at det er mer "forskjellig"/mer for pengene i det alternativet, og på den måten er vi sikker på at alle finner noe de liker (godt)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var ikke det at rett nr.2 var dårlig, tvert imot! :kose:

Men jeg er vel kjempefan av spekemat, morrpølse og det "tradisjonelle"! :wink:

Klem fra Heidi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Men det er jo spekemat i alternativ 2 også, så jeg ville nok tro at du fant noe du likte der også :wink:

Vel, uansett så blir det nr 2.

Er den vi har mest lyst på, og vi har vel lov til å være egoistiske på en slik dag :ler:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tex.

Jo, det går ganske greit med dansingen.

Vi har ikke kommet så langt at vi har "avansert" med videoen enda, vi har bare "tullet rundt" i 4-kant eller 8-tall for å prøve oss frem. (Og så får Bananmannen inn de grunnleggende trinnene FØR videoen settes på) :wink:

Ellers så vokser gjestelista til stadighet da - i allefall "kaffe-lista" (men siden en nå "bare" er på 20 personer, så er ikke DET så farlig da)

"Middagslista" har krympet med noen få personer (forhold som er blitt brutt, osv...)

Men det er egentlig bare bra, pga. "plass-mangel" (ikke plassmangel direkte, men alt blir "enklere" nå) :wink:

Nå er det frokost-tid.

Lå lenge i dag - deilig

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

It is now søndag 21.03.2004 at 16:26:42

Event: Vi gifter oss

Scheduled For 14.08.2004 15:00

4 months 23 days 22 hours 33 minutes 18 seconds or

20 weekends or

146 days or

3 502 hours (2 335 waking hours) or

210 153 minutes or

12 609 197 seconds

:sjarmor:

Tror vi skal sende ut inbydelsene i første uke etter påske, altså rundt 4. mnd før bryllupet (kan jo være greit når det er midt i ferie-tiden)

Så da er det "bare" ca 3 uker igjen til det også

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at vi ligger gfreit i rute begge to :P

Tror vi skal sende ut inbydelsene i første uke etter påske, altså rundt 4. mnd før bryllupet

Slik har vi også kommet til, dvs vi håper å få delt ut noen i påska, men de fleste går ut rett over påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjempe fiiiiiiiin kjole Chiquita...

Sniklest litt jeg .. :P

:sjarmor:

Er nok fornøyd med kjolekjøpet, ja.

Nå har jeg også bestilt dette torsolettet. Håper bare at det passer, og at det blir fint under kjolen... *krysser fingrene*

Når neste stipend kommer skal jeg ivei og kjøpe sko og slør, tror jeg (om det ikke blir en runde til på polet for å få kjøpt det siste da)

Jeg kan virkelig tenke meg å bli ferdig med alt som har med klær å gjøre nå.

Jeg tror jeg har lyst på noen sko som jeg kan farge etter bryllupet - og siden det ikke er "meg" å gå i lukkede sko, så må åpme sko, elle sko med reimer være perfekt (tror jeg)

Bananmannen har også gitt restriksjoner med at jeg ikke får kjøpe sko med så høye hæler - han vil ikke at høydeforskjellen mellom oss skal forsterkes så veldig mye. Så jeg må vel høre på han da :wink:

Sløret har han også sterke meninger om, men det har jeg selv også, så det er helt greit (Vi er enige) :-)

Bananmannen er heller ikke helt ferdig med sine klær - vi trodde at han var ferdig, men så viste det seg at leverandøren ikke kan levere den vesten han ville ha lengre, så nå må han på ny jakt

*send mail til brudebutikk og avtal time til sambo*

Men ellers så er vi godt i rute, tror vi.

Mangler å få gjort noen bestillinger enda, men vi har bestemt oss, så det går fort når vi først tar telefonen fatt :wink:

Vimsevips:

Jepp, vi er godt i rute.

Skal bli godt å få invitasjonene ut synes jeg.

Da er det bare å vente på (forhåpentligvis positive) telefoner/svar fra gjestene...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsolettet ble bestilt på lørdag, og nå i dag (tirsdag) fikk jeg pakkelappe.

er veldig spent på å hente ut det, for å se om det virkelig er så fint som det ser ut til :-)

Det får bli etter at sambo er ferdig på jobb da - jeg har ikke penger :oops: (Brukte jo opp nesten hele stipendet på polet med en gang jeg fikk det...)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsolettet var veldig fint.

Det passet også (I allefall 95%) :-)

OG det går så langt ned bak at jeg er HELT sikker på at det passer under kjolen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...