Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04


Chiquita

Anbefalte innlegg

It is now onsdag 14.01.2004 at 12:09:53

Event: Bryllupet vårt

Scheduled For 14.08.2004 15:00

7 months 2 hours 50 minutes 7 seconds or

30 weekends or

213 days or

5 114 hours (3 409 waking hours) or

306 890 minutes or

18 413 406 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da har vi såvidt begynt å kjøpe inn drikkevarer til bryllupet.

Var på polet i går og kjøpte en flaske absolutt vodka, en flaske absolutt sitron, en flaske lakka lapponia og en flaske Toso asti.

Dersom jeg/vi kjøper med en flaske eller to vher gang vi passerer polet, så skal det da gå bra å få kjøpt inn varene.

Er godt å få "startet" også :wink:

Mandag skal jeg ivei og kjøpe smykke, armbånd og ørepynt til meg. (da mangler jeg "bare" sko, undertøy og ev. slør) :D

It is now fredag 16.01.2004 at 11:42:19

Event: Bryllupet vårt

Scheduled For 14.08.2004 15:00

6 months 29 days 3 hours 17 minutes 41 seconds or

30 weekends or

211 days or

5 067 hours (3 378 waking hours) or

304 037 minutes or

18 242 260 seconds

____

It is now fredag 16.01.2004 at 11:43:06

Event: Bryllupsshow

Scheduled For 25.01.2004 15:30

9 days 3 hours 46 minutes 54 seconds or

1 weekend or

9 days or

219 hours (146 waking hours) or

13 186 minutes or

791 213 seconds

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skla dette gå?

Det er enda 7 mnd igjen til bryllupet og jeg har igjen hatt mareritt :-?

I natt drømte jeg igjen at det var bryllupsdagen vår og det var fult kaos. Denne gangen var heller ikke kjolen tilpasset, men jeg fant en mann som var villig til å tilpasse den for meg *pjuh* I allefall trodde jeg det til å begynne med! :-?

Det viste seg at det ikke skulle gå så knirkefritt som jeg trodde - eller d.v.s kjolen ble tilpasset så den passet meg, men siden jeg ikke hadde noe underskjørt, så ble "hele baksiden" kappet vekk og sydd om til underskjørt. (Ble igjen såppas at det dekket rompa bak, bare) :P

Men denne gangen våknet jeg ikke, så vi ble gift denne gangen - uten flere problemer....

(Men det frister ikke å få kappet av baksiden av kjolen min heller da) :-?

Når det nå enda er er 7 mnd igjen!!!!

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is now onsdag 21.01.2004 at 20:23:12

Event: Bryllupsshow

Scheduled For 25.01.2004 15:30

3 days 19 hours 6 minutes 48 seconds or

0 weekends or

4 days or

91 hours (61 waking hours) or

5 466 minutes or

328 007 seconds

____

It is now onsdag 21.01.2004 at 20:23:32

Event: Bryllupet vårt

Scheduled For 14.08.2004 15:00

6 months 23 days 18 hours 36 minutes 28 seconds or

29 weekends or

206 days or

4 938 hours (3 292 waking hours) or

296 316 minutes or

17 778 987 seconds

Nå er det bare dager igjen til showet, og jeg gleder meg. Gleder meg til å la Bananmannen "snuse" litt i bryllups-saker og ting, i tillegg til å få inspirasjon selv også. Til nå så er vel jeg den som har snappet opp informasjon fra nettet, mens Bananmannen bare har kommentert det jeg har "videreformidlet". Blir litt ensformig det da :wink:

Han skal se på hvilke klær han kunne tenke seg på showet. Jeg tror han har gått bort ifra "dress", siden dette er noe han bruker såppas vanlig (han tenkte på dress først, men har ombestemt seg). Han vil vel være litt spesiell og pynte seg ekstra da, skjønningen min :hjerter:

Jeg har forresten fått kjøpt smykke, armbånd og ørepynt også - "perler". Ganske sikkert ikke ekte perler, siden alt dette tilsammen kostet under 600,- , men hvilken rolle spiller det da, så lenge det er vakkert :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is now onsdag 28.01.2004 at 10:31:20

Event: Bryllupet vårt

Scheduled For 14.08.2004 15:00

6 months 17 days 4 hours 28 minutes 40 seconds or

28 weekends or

199 days or

4 780 hours (3 187 waking hours) or

286 828 minutes or

17 209 719 seconds

Jippi - under 200 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og jeg har endt opp med å bli fru en uke før deg..

Mindre enn 6mnd igjen, nå..

Håper du får litt mer fred for marerittene etterhvert, (Selv om alle sier det bare blir verre og verre, hmm..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

It is now mandag 09.02.2004 at 18:14:07

Event: Bryllupet vårt

Scheduled For 14.08.2004 15:00

6 months 4 days 20 hours 45 minutes 53 seconds or

26 weekends or

187 days or

4 484 hours (2 989 waking hours) or

269 085 minutes or

16 145 152 seconds

*vi rykker stadig fremmover i køen* :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 20. februar har jeg bestilt tid slik at Bananmannen skal få prøvd noe klær han også.

Og så har jeg sendt mail til kirkekontoret for å undersøke om når de sender oss papirene.

I dag kjøpte jeg litt mer drikkevarer til festen, og i morgen skal jeg kjøpe mer (viste ikke at stipendet hadde kommet inn i dag - hadde jeg vist det hadde jeg kjøpt "alt" i dag)

Tja, noe mer da???

Ikke i denne omgang vil jeg tro

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom papirene fra kirken, sammen med papirer for å sende til folkeregistrer (?) for å endre navn.

I dag er det nøykatig 6 mnd igjen til kirkeklokkene slår for oss :sjarmor:

I går var vi og kikket på lokalet igjen - prøvde oppsettet av bord, osv... trodde egentlgi det kom til å bli trangt med så mange der + koldtbord, men det ser ut som om det skal gå greit alikevell. Dessuten er det jo "bare" under middagen - og festen varer jo så mye lengre!!!! :Nikke:

Kjøpte drikkevarer til 4000,- på polet i går, så da er vi kommet "et stykke på vei".

Nå har vi:

15 fl Toso Asti (velkomstdrink)

6 fl Lakka lapponia

6 fl Bailey's

4 fl Bache Gabrielsen ***

4 fl Larsen very spesial vikings

2 fl absolutt vodka

(Alt ble ikke kjøpt i går nei - vi har kjøpt inn noe tidligere også)

Alt utenom vodkaen har vi nå "nok" av (tror vi), så er det bare å fortsette på handlelista etterhvert som stipendene kommer inn nå :wink:

Jeg lurer på om vi blir sittende igjen med for mye drikkevarer, eller om det går tomt for noe?

Vi vil jo gjrene at det ikke skal gå tomt for noe under festen - da vil vi heller ha for mye (for det kan vi jo ta selv etter festen, eller gi bort)

*gruble*

Vel, har jo litt tid på å tenke på dette enda da.

____

Jeg gleder meg SÅ mye til fredag - til å se min kjære i "pynt".

Nå er jo han ganske "sær" når det gjelder klær da, så det er IKKE sikkert han finner noe han liker. (Flink kjære som er litt "kresen")

Vi er også bevist på at vi vil ha "farger" som matcher, så jeg skal ha med en hanske fra kjolen min så vi får det riktig...

It is now lørdag 14.02.2004 at 15:00:00

Event: Bryllupet vårt

Scheduled For 14.08.2004 15:00

6 months 0 seconds or

25 weekends or

182 days or

4 367 hours (2 911 waking hours) or

262 079 minutes or

15 724 799 seconds

(Jeg fikk til å kopiere i riktig sekund, gitt) :wink:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg også at formuleringene til invitasjoene er klare også.

Har også bestemt hvordan invitasjonene skal se ut. (De er veldig enkle)

Kanske jeg tar bilde av de og sender inn her på KG til inspirasjons-sidene?

Får se.

Egentlig så er det mulig å skrive meny-kart i samme utførelse også - kanskje det hadde blitt fint? (Må prøve) :wink:

"Problemet" nå er hvordan jeg(vi, men sambo er ikke så veldig inspirert til å "jobbe" nå) skal formulere meg ovenfor de gjestene som trenger overnatting.

De har to alternativer.

Vil jo gjerne at formuleringen skal være "stilfull", men lettforståelig.

Har en link ute på KG også, men det er vel kanskje for mye å håpe på at noen skal komme med noe "snart" der :-?

Vel, vi får se (alle forslag mottas med takk) :Nikke:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invitasjonene er nå skrevet ut på riktig ark.

Vi måtte dra på Bananmannens jobb for å gjøre dette, da vår skriver ikke "liker" slike tykke ark som vi har brukt :ler:

2 innbydelser på hvert A4-ark.

Så Bananmannen har nå brukt tapetkniv for å dele opp innbydelsene.

Så tok vi restene av det stoffet som vi også brukte til brodkortene, og limte på en pen "strimle" ute i den ene kanten (bretten)

så ble "innbydelse" klistret på med gullbokstaver fra Panduro.

Vi gikk tom for stoff da, så vi må til Panduro for å kjøpe mer - regner med å få det til neste uke.

Vi ble fredige med 16 innbydelser - så gjenstår "bare" 24 :wink:

*stolt over at jeg fikk med meg Bananmannen til å "jobbe" i dag* :ler:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle monner drar vettu, både når det gjelder alkohol fra polet og ferdige innbydelser... Våre ble sendt igår, deilig at den biten er ok!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var Bananmannen og prøvde klær, og mirakuløst nok så fant han noe som han likte (han er veldig kresen på klær egenltig)

Han endte opp med sjakett :hjerte:

Grå-stripete bukse, sort "jakke" og grå ("glinsende") vest med "mønster".

Han ble så kjekk, atte..... *drømme*

Vi har også kjøpt et par cognac-falsker til, dopapir og håndsåpe til doene (hva med tørkepapir???).

I dag har vi kjøpt farge-blokker og farge blyanter og fargestifter slik at noen av de minste barna kan "oppholdes" litt....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

It is now mandag 23.02.2004 at 11:08:05

Event: Bryllupet vårt

Scheduled For 14.08.2004 15:00

5 months 20 days 3 hours 51 minutes 55 seconds or

24 weekends or

173 days or

4 155 hours (2 770 waking hours) or

249 351 minutes or

14 961 114 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det brev (og innbetalingsgiro) fra fotografen vi skal bruke.

De har satt oss opp til samtaletime 14.mai - nøyaktig 3 mnd før Dagen...

Bananmannen syntes det var hårreisende at de skulle ha 2000,- i depositum, men etter at jeg fortalte at det skyltes "de" som bestiller "overalt" og så ikke sier ifra at de ikke skal ha timen, eller at de avbestiller et par uker før bryllupet, så fant han vel ut at det var greit alikevel da.

Men han stusset fremdeles over at depositumet skulle innbetales nå, og samtaletimen ikke er før i mai... Men men - depositumen blir betalt, så blir det nok "ordning" på det :wink:

It is now tirsdag 24.02.2004 at 17:37:41

Event: Samtaletime med fotografen

Scheduled For 14.05.2004 16:00

2 months 18 days 22 hours 22 minutes 19 seconds or

11 weekends or

80 days or

1 918 hours (1 279 waking hours) or

115 102 minutes or

6 906 138 seconds

It is now tirsdag 24.02.2004 at 17:37:57

Event: Bryllupet vårt

Scheduled For 14.08.2004 15:00

5 months 18 days 21 hours 22 minutes 3 seconds or

24 weekends or

172 days or

4 125 hours (2 750 waking hours) or

247 522 minutes or

14 851 322 seconds

Det tikker da sakte men sikkert nedover her også :sjarmor:

172 dager igjen :o Det er jo ikke så lenge... *jippi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå undersøkt pris på bryllupskake, og en 3.etg kake til ca 100 personer koster ca 1500...

Ikke så ille.

Skal til en av utsalgene til det konditorit jeg har fått pristilbud fra for å hente en brosjyre, så kanskje vi får bestemt oss litt mer om hva vi vil ha... (Nå vet vi bare at vi ikke vil ha marsipan-lokk på kaka) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var da fryktelig billig for en så stor kake :o Her i Oslo må man ut med minst det dobbelte etter hva jeg har sjekka! Puh - at det kan være så store prisforskjeller!

Og hei!, forresten! Glemte helt å være høflig i bestyrtelsen :oops: Følger med deg, vet du Chiquita, selv om jeg ikke alltid skriver noe :wink:

Amelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hei Amelie.

Jeg også syntes dette var fryktelig billig for en slik kake.

Vi har ikke bestemt oss for hvilken type vi skal ha da, og det er jo ikke så hast enda heller - skal ivei til konditoriet og hente brosjyrer i morgen om jeg husker det.

Vi fikk en pris på 2000,- også for en "firkant-kake" med hjerter på - som et alternativ til den "standard" bryllupskaken - tror ikke vi går for denne (jeg vil ha den som er "standard" og sambo har ikke sagt noe).

Vi får se

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg helt sikkert at de ikke har filial i Oslo, men det er Holm bakeri og konditori (eller noe sånt) her i Trøndelag som har denne prisen. (Jeg fikk oppgitt prisen fra daglig leder, så det må da være "rett" pris da) :klø:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...