Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04


Chiquita

Anbefalte innlegg

Hei....

Tenkte jeg skulle starte på dagboken vår nå som vi har fått bestemt datoen hvor vi skla gifte oss, selv om det er over 1,5 år til "det store" skal skje. :roll:

Jeg kan først begynne litt om oss...

Vi møttes på en privatfest i april 1998, når jeg var 15 år, og Banamannen var 25.

Da jeg fylte 16 år en mnd etterpå hadde vi blitt sammen.

Og Bananmannen fylte 26 år 1 mnd etter det igjen.

Vi flyttet relativt raskt sammen (dvs. jeg flyttet inn til ham), da dette skjedde etter at vi hadde vært sammen i 7 mnd.

Dette er vel det eneste fos oss som har gått raskt frem til nå....

Vi forlovet oss i august 2001 (etter 3 år og 3 mnd), og skal nå gifte oss 3 år etter dette igjen.

Da har vi vært sammen i 6 år og 3 mnd.

Vi har vært fast bestemt på å gifte oss lenge før vi forlovet oss også, men det har liksom ikke "skjedd" noe.

Grunnen til at vi nå har fått satt en dato, er at vi har funnet ut at vi ønsker å være gift før vi får barn, da det er tryggere for alle parter.

Vi har nå prøvd ganske lenge (2,5 år) på å få meg gravid, men det ser ikke ut til å skje noe, så derfor kan vi nå begynne å "planlegge" denne begivenheten i stedet, så får vi se hva som skjer først.

Vi har altså funnet dato: 14. august 2004

og begynnt å tenke grovt på hvor mye penger vi trenger å spare opp, basert på diverse budsjetter vi har funnet her på nettet.

Vi regner med å måtte bruke 60.000,- (bryllupsreise ikke inkludert)

Vi har så smått begynnt å tenke på hvor mange vi ønsker å invitere, da dette har stor betydning for budsjettet.

Vi vet også hvilken kirke vi ønsker å gifte oss i, men denne er altså ikke bestillt, men det er da ikke nødvendig enda, er det det da???

Vi bor på en liten plass, så det er ikke så mye kjemping om dagene/datoene her.

Vi tenker også ut hvor vi ønsker å ha festen, og hvor vi kan la gjestene overnatte (det kommer (vi håper det kommer) ganske mange overnattingsgjester)

Meny er også nesten bestemt, og siden vi bor i Trøndelag er det svært sansynlig at det blir trøndersk SODD til middag - billig, lett å forberede, og godt!!!

Dessert har vi ikke helt klart enda, men vi har tenkt litt på multekrem.

Men men...

Det er jo ikke noe av dette det er noe hast med enda da - har jo GOD tid :sjarmor:

Vi får bare kose oss litt med tanken nå først, tror jeg......

*klem*

(forresten - hvor tidlig tror dere at en må bestille fortograf når en skal gifte seg på august.... Vi har ingen fotograf her hvor vi bor, så vi må ev. til en by ca 5 mil unna. Hva tror dere???)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med fastsatt dato :D

Igår var det nøyaktig 7 mnd til vi gifter oss og vi har fortsatt ikke bestemt oss for fotograf. Skal møte Nordstrandsfotografene neste torsdag så det blir jo spennende.

Ikke stress med planleggingen. Du har mer enn god nok tid. Gled deg masse og nyt tiden frem mot bryllupet med din kjære. Du blir gift selv om serviettene har feil farge :wink: .

Lykke til,... også med 2 blå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fastsatt dato, og velkommen som dagbokskriver her sammen med oss andre gifteklare :D

Det er deilig å begynne å planlegge tidlig, selv om mange mener at det til tider går over alle støvelskaft med noen av oss (les:meg :hoho: ). Jeg har kosa meg kjempemasse med planleggingen, og over helga begynner produksjonen av kjolen min - det blir spennende. Du kan virkelig glede deg til å planlegge denne dagen for det er en glede rett igjennom - bortsett fra når noe går på tverka og det kan det jo gjøre :-? Håper du koser deg masse med bananmannen din, og det skal bli kos å følge dagboka di.

Kirke behøver du ikke å bestille før i august - iallefall trengte ikke vi det for det er ikke noe trøkk på den kirka vi har valgt. :ler:

Kos fra en annen trønderbrud!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmmm....

Dette kan da aldrig i verden være sunt.....

Å drive å kikke/surfe rundt på div bryllups-sider allerede, mener jeg :hoho:

HAr fått det for meg å begynne å sjekke prisnivå i Sverige i stedet for i Norge, og siden jeg bor ganske nært svenske-grensen, så blir jo ikke turen dit så lang heller (selv om det er ganske "langt" inn til nærmeste "storby" i Sverige da)...

Så nå for tiden, har jeg "rotet" meg inn på www.brollopstorget.se .... *sukk*

Det kan se ut som om prisene på kjole er billigere i Sverige, så det kan jo hende at jeg ender opp en tur dit også - når tiden nærmer seg, vel og merke :P

(Mot høsten/vinteren, kanskje - det må da vel være i "passe" tid?! Kan da ikke være for tidlig til å begynne å se på kjoler da!!!)

Jeg gleder meg til å se på kjoler - er veldig spent på hva slags kjole som passer til MEG....

Det finnes jo så mange fine kjoler, men ikke alle passer til alle, desverre....

Så jeg er spent...

Jeg og Bananmannen har ogsåbegynnt å ta av noen kilo, og det "kommer godt med" også.... :sjarmor:

Hehe....

Lurer på hvordan det skal gå med meg ettersom tiden nærmer seg.....

Jeg tenker jo ikke noe på det "til vanlig", men hver gang jeg skriver et innlegg her inne på KG, så ser jeg jo i signaturen min - liken til denne dagboka, og da "husker" jeg det.....

Litt morro også da....

Forresten prøver jeg å "nøste" opp andre her inne som skal gifte seg i løpet av 2004, men det ser ikke ut til at det er noen som tørr å "komme ut av skapet" enda....

Har fått svar "kun" av en person - som skal gifte seg i 2005.....

Jaja, det er bra det ikke bare er meg som er tidlig ute her inne :sjarmor:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

560 dager igjen!!!

Grubler masse på når vi skal fortelle det til våre foreldre....

Er spent på reaksjonen fra dem...

Kommer de til å reagere på at jeg"bare" er 22år når dette skal skje???

Hva kommer de til å si ellers???

Tror nok vi venter litt lengre med å si det....

Jeg er jo egentlig helt "sprekke-ferdig" da, og har fortalt det til en god veninne, som har fått streng besked om å IKKE si noe - jeg vet at hun ikke gjør det...

Ikke har hun noen kontakt/forbindelse med andre i min familie heller, så de skal nok slippe å høre det av sladre-papegøya først, ja.... :roll:

Jeg har nå fått helt hekta på bryllups-ting - håper det avtar litt etterhvert....

Har nå oppdaget at Gry(red) har skrevet bryllupsbok også, så den MÅ jeg selvfølgelig kjøpe meg når den kommer i handelen rundt 17. februar...

Ellers så har jeg kjøpt meg bladet "Bryllup", og der stod det da noen "tips", som var verdt å samle på....

Ellers så begynner det å bli mange innlegg under 2004-tråden vår - tenk at det er så mye å snakke om - ALLEREDE!!!!!

Men nå skal jeg gå og legge meg (tror jeg)

*god natt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmmm...

I dag skal jeg på hybelen å lese "Ditt Bryllup", som Bananmannen kjøpte til meg en dag, slik at jeg skulle få noe å "gjøre" mens jeg var på hybelen!!!!

Åhhh... Han er hærlig!!!!!!! :sjarmor::sjarmor:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Nedtellinga har startet ser jeg!

Ønsker deg lykke til med planlegginga av bryllupet, og håper du koser deg i prosessen :)

Deilig følelse, eller hva?

Er ikke misunnelig altså...*sukk*...ok da, er det! ;)

Det er jo alle pikes drøm å gifte seg (hmm...det er først i det siste året jeg har lengtet etter et bryllup, tidligere skulle jeg absolutt IKKE gifte meg! Nå har jeg forandra mening gitt ;) )

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med alt sammen; jeg tror bryllupet ditt blir veeldig bra, siden du nå har kommet godt igang med planleggingen allerede (er jo litt sånn selv også jeg :blunke: )

Det er sikkert deilig med litt god tid også, selv om du lengter til den store dagen deres, men du slipper ihvertfall stresset, foreløpig :lol:

Enig med Zafir; før jeg traff Mannen, skulle jeg aldri gifte meg jeg heller. Har ikke hatt den kjente pikedrømmen om å stå hvit brud osv.

Men alt forandret seg da jeg møtte han, og det er jeg LYKKELIG over nå! :D

Lykke til med prøvingen også forresten! Dere har ventet lenge nå... Men venter man på noe godt, venter man ikke forgjeves, og snart skal det nok skje for dere også! Krysser fingre og tær for alle her inne!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsninger Zafir og Lillen....

Jeg er også en av de som har "pikedrømmen" om å gifte meg i kirken, i hvit kjole, og med en (faktisk) liten fest etterpå, men i det siste, så har ikke det vært så viktig for meg....

Jeg sa til Bananmannen at han fikk bestemme disse rammene, da det ikke spiller noen rolle for meg lengre.... Jeg kunne ha giftet meg på kjøkkenet også jeg, dersom det hadde vært saken.

Drømmen er ikke bryllupet, og bryllupsfesten, men Bananmannen!!!!

Hærlig følelse........

Men han "bestemte" jo at det ble kirkebryllup han da, og det er jo greit. :sjarmor:

Nå har vi jo ikke planlagt så mye da, men jeg er mest rundt på forskjellige sider og suuuuger til meg informasjon, tips og råd.

Vi har jo ikke planlagt noe annet enn dato, og i hvilken kirke, ca antall gjester, og satt opp et grovt budgett...

Ellers så har vi jo snakket løst og fast rundt mye, og det ser ut som om vi foreløpig har ganske mange av de samme ønskene....

(vel, unntatt 1; jeg kunne tenke meg et litt "mindre" bryllup med ca 30-40 gjester, mens Bananmannen ønsker et litt "større" med "hele" slekta...)

Nå er jo ikke det noe som betyr så veldig mye, annet enn for lommeboka, så hele slekta ( i allefall hans slekt) blir nok bedt, ja....

("Hele" slekta defineres som "alle" ut til søskenbarn i "rekken", med følge -> ca 70 stk )

Og jeg har bestillt boka som Gry har skrevet, og gleder meg massse til den kommer.....

(Nå har jeg jo hørt at det ikke er sensasjonell da, men det tror jeg er mest for de(oss) som har lest masse om bryllup fra før, så jeg tror at Bananmannen kan ha stort "utbytte" av den, men selvfølgelig jeg også da) :P

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i september -02, en fantastisk dag!!!

Du kan glede deg til all planleggingen, ikke la noen bestemme over deres dag..... for du får som regel mange tips og råd fra familie og den kommende svigerfamilien, og da gjelder det og være sterk nok til å si nei om det ikke er noe dere ønsker, det er DERES dag!

Vi droppet den store festen i lokalet, vi, og brukte pengene på hverandre istedet. Du kan lese om vårt bryllup på denne siden i min dagbok .

Lykke til, du får sikkert en minnerik dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Qlio....

Vi skal nok ikke la familien bestemme hvordan v i skal ha dagen, nei....

Både Bananmannen og jeg er ganske bestemte personer, så det skal bli spennende å se når vi setter igang på ordentlig *sss*

Vi tenkte at vi skulle fortelle det til våre familier nå i helga, men det ble ikke til at vi gjorde det.

Det har skjedd diverse ting i en av våre familier, som har skapt litt "negativ-stemning", så vi venter til den har lagt seg igjen, før vi forteller noe....

Hva gjør vel det at vi må vente i noen uker/mnd til før vi forteller noe???

Har jeg behov for å snakke, så er jeg her inne... (Hmm, stakkars Bananmannen da...... hmm - får håpe han ikke har SÅ stort behov for å snakke om det)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg mail fra bokkilden om at boka Bryllup er blitt sendt....

*jippi* (selv om jeg har hørt/lest mye forskjellig)

Det tok jo også ganske lang tid da, men den som venter på noe godt....

(Men det vet dere jo vel) :ler:

Jeg har gode erfaringer med www.bokkilden.no i andre sammenhenger også, så jeg har nok boka i postkassa senest torsdag, tenker jeg :hoppe:

Må vel få Bananmannen til å lese den også da, da kanskje han har mest "bruk" for den (iom at jeg har lest så mye her inne)

Jaja....

543 dager igjen til mer lesing og "planlegging"

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg boka Gry har skrevet i posten....

Synes boka var kjempefin, jeg....

Kjekt å få samlet "alt" på et sted....

Nå har jeg bare fått bladd igjennom den sånn litt, men jeg gleder meg til å lese hele.....

Til nå, så liker jeg spesiellt godt de små "rammene" med fakta... Der var det masse spennende å lese...

*glede glede*

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helg!!!!

(vel, jeg har egentlig hatt helg siden i går jeg da, men nå tenker jeg mest på Bananmannen og dere andre da)

Bananmannen har vært så sliten etter jobb denne uka, så det skal bli godt for ham å få noen dager fri...

Vel, og så har han ferie neste uke da (men jeg er på skolen), så jeg tipper han skal få igjen energien sin da, ja!!!!

*jippi*

I går satt jeg STORE deler av dagen og leste i boka til Gry - kjempemorro!!!!

Og med den tiden som er igjen før jeg skal begynne med noen seriøs planlegging, så kan jeg vel hele boka i hodet tilslutt :ler::ler::ler:

I kveld skal jeg og Bananmannen se litt på den sammen - det skal bli koz....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Fremdeles "bare" nedtelling her i huset.

Ingenting har skjedd - tom det "planlagte" med å se i boka som gry har skrevet har det ikke blitt noe av.

Vel, boka forsvinner ikke der den ligger oppå seksjonen (slik at ingen andre kan se den) :ler:

Ikke har vi fortalt det til noen enda heller.

Er det noe hast???

Jeg ahr funet ut at det ikke er det, og jeg hører ikke Bananmannen sier noe om det heller, så da er vi vel enige da *s*

Vel vel, ikke noe mer å si om den saken.

Jo, forresten, jeg har "kjørt litt runft" og lokalisert hvor de nærmeste bryllups-butikkene befinner seg (gatenavn, og sånn).... Greit å vite.

:hoho::hoho::hoho:

*klem klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho::hoho::hoho:

I går hadde vi besøk av "svigermor", og mens jeg stod og farget håret hennes, brøt hun plutselig ut:

"Ja, dersom Bananmannen ikke har rukket å gå ned på kne i løpet av året nå, så er det skuddår neste år!!!"

Åh, Gud, hvor jeg hadde lyst til å le, men jeg kunne da ikke det heller. :wink:

Hun vet jo ikke at vi har satt dato, og satt opp foreløpig budgett... :ler::ler:

Det ble snakk om dette senere på kvelden også, for hun ga seg ikke, skjønner dere, og hun lurte på hvorfor det ikke skjedde "noe" snart....

Vi forklarte da at det var pengene som var det store "problemet", men da begynnte hun å le - både hun og Bananmannens far hadde så mye penger, at DET var det minskte vi skulle bekymre oss over.

Så begynnte hun å spørre om hvor mange gjester vi kunne tenke oss, og hvilken mat, og... Det var ikke måte på hva hun spurte om....

Og hele tiden stod jeg og Bananmannen og så på hverandre, og vi hadde VELDIG store problemer med å la være å bryte ut i latter.... :ler::ler:

Så nå er vi litt usikker på om vi skal fremskynde bryllupet, eller ikke....

Det blir jo litt "dårlig" tid da (vel, ikke dårlig tid, men bare i forhold til hva vi har innstilt oss på), så det skal vi snakke om nå en dag senere.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare ønske deg masse lykke til med planleggingen jeg, og må jo si at du har ei snill sviger mor :D

klem fra sola :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen, Sola.

Jeg er enig i at jeg har(får) en kjempesnill svigermor - hele Bananmannens slekt er kjempegreie egentlig da, så jeg skal ikke klage, nei!!!!

Men...

Mens jeg nå har vært borte de siste dagene, har Bananmannen lest igjennom boka til Gry, og han syntes den var kjempefin!!!!

(Han ble sikkert inspirert av det hans mor snakket om) :hoho:

Så nå får vi se da - han skrev på en SMS at vi måtte sette oss ned ig finne en ny dato, så jeg vet ikke hva det blir til jeg...

Vel, vel - skriver mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...