Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04


Chiquita

Anbefalte innlegg

hei igjen.

Datoen er fremdeles ikke helt sikker, men fremdeles ser det ut til at det blir den 14. august neste år som blir DAGEN!!!!!

I går snakket vi om hvem av oss osm skal skifte etternavn (for begge mener at når vi er gift, skal vi ha samme etternavn)...

Jeg "fyret litt oppunder" Bananmannen når jeg sa at han like greit kunne skifte etternavn, da han har et vanlig -sen navn, mens mitt er "uvanlig" (80 bærere i norge)...

(BAnanmannen har tydeligvis ikke fått med seg at jeg tidligere har sagt at jeg gjerne skifter etternavn, da mitt ikke "betyr" noe for meg)

Han ble litt "paff" når jeg ba han om å skifte (men jeg mente det jo ikke seriøst), men han begynnte å "forklare" om "tradisjonen" om at dama skifter navn, osv..... (tror han også har sett på det som en selvfølge) :wink:

Jeg hadde ikke hjerte til å "tyne" ham så lenge, at jeg sa til han at jeg skifter med glede - og dere skulle ha sett det ansiktsuttrykket..... Det så ut som om han ble noen kilo lettere da, ja!!!!! (Dette var ikke noe han ønsket å ha som problem, sa han.... *go'ingen min* )

Vel, så det er i allefall klarlagt.....

Tom så ble vi "enige" om at våre kommende barn skulle få hans -sen etternavn...... (Det var naturlig for oss begge)

Og faktisk så fant vi ut at vi skulle gifte oss "med en gang" dersom jeg (forhåpentligvis) blir gravid før den datoen vi har satt....

(Tryggere for oss og barnet)

(Gifter oss før magen blir alt for stor)

Vel, det er vel den oppdateringen for denne gang...

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Uten tvil:

14.08.04 er DAGEN!!!!

Ellers så har det ikke skjedd noe på denne fronten.

Venter på sommeren, og til vi får fortalt det til foreldrene våre.

DA skal vi sette i gang....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei Chiquita !

Så gøy at vi har samme bryllupsdato !

Nå er det ikke lenge igjen til sommeren, og dere kan fortelle nyheten. Lykke til ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Vimsevips, det er gøy at vi har samme bryllupsdato.

Jeg gleder meg også til sommeren og å kunne fortelle det.

Det merkes at vi snakker mye om bryllup for tiden. Ikke sånn direkte, men indirekte.

Så det skal bli godt å kunne snkke "åpent" om det, ja....

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr nå skiftet avatar...

Fikk en blomsterbukett av Bananmannen på bursdagen min, og den var bare SÅ fin....

Like mange roser som år jeg ble....

Krem og røde roser - MÅTTE bare ha bilde av den....

Sa til Bananmannen i dag at det var en slik bukett jeg ville ha når vi giftet oss, og da sa han bare: "Jepp, vet det, sjø!"

Hvordan kan han vite det?

Det er riktig at vi har VELDIG lik smak når det sjelder sånnt, ja, men HALLO....!!!!

Vel, jeg stoler på han den dagen han skal bestille min brude-bukett, ja :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så gøy å lese om deg og Bananmannen! Drev å pinte min tilkommende med at han burde skifte etternavn i dag. Staaaakaaar gutten ble jo helt blek :hoho:

Men så fikk jeg til slutt forklart han at han slipper. Syns etternavnet hans er veldig fint, og jeg har ikke så sterkt forhold til mitt eget (har navnet til pappas familie, og har ikke hatt kontakt med noe i den familen, unntatt pappa, på flere år :-? )

Og gratulerer med nydelig blomterbukett fra Bananmannen. I morra skal jeg sende gutten min ut etter blomster til meg. Da finner jeg ut om han har like god smak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg, på tide med en liten hilsen fra meg også i dagboka di.....

Her i huset er det nå bare ett år igjen og det er lov å begynne å planlegge for alvor.

Fortell: Har dere fått gjort noe mer?

Fortalt det til familien kanskje???

*LURER JO LITT DA VET DU...*

Tida flyr og snart sitter vi her som gamle kjerringer hele bunten.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drister meg til å hilse i dagboka di jeg også, som gifter meg en uke før deg! Det var sannelig en lekker bukett du fikk fra Bananmannen. Heldige du! Elsklingen min fikk litt angst da jeg fortalte at det er mannen som tradisjonelt står for blomstene i bryllupet... men han har god smak han også, da. Meget mulig at vi ender med å plukke ut sånt sammen.

Uansett blir det hyggelig å følge framgangen mot bryllupet både for deg og for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WEEEEEEEEEEEEE, dette er morsomt eller hva???? Joda, jeg drister meg til å lese dagboken din :)Artig å lese om deg og din tilkommne :) Gleder meg på dine vegne :D og på Mine :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, som var ! :P

Nå er du 21, så nå har du egentlig ingen dårlig unnskyldning til å ikke fortelle familie og vennner om datoen.

Venter spent på å få høre når du har gjort det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere fem.

Det er hyggelig at noen stikker innom her og hilser meg da.

Vel, egentlig må jeg skuffe dere igjen.

Her i huset har det skjedd absolutt INGEN TING!!!!

Ikke er det fortalt til noen, og ikke er det blitt planlagt noe.

Vel, det er "bare 1 år og 2,5 mnd igjen nå, så SNART setter vi vel igang vil jeg tro (og håpe)

Frem til da - lese til eksamen, og NYTE våren.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

hei. En liten hilsen fra meg også. Gratulerer med dagen som var! Flott bukett du fikk av Bananmannen også! :D Det virker som dere er rimelig samstemte også, tror det er viktig jeg, for å få et ekteskap til å fungere.

Lykke til med planleggingen og å fortelle det til familien. Skal følge med på dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk for det.

Vi føler at vi er rimelig samstemte, ja....

Vi tenker veldig likt, ja, egentlig mer enn hva jeg trodde var mulig.

Med tanke på at han er 10 år eldre enn meg, så er det rart (enten er jeg "voksen", ellers så er han "barnslig" ) :wink:

Men det spiller jo ingen rolle så lenge vi har det SUPERT sammen.

Tror nok snart jeg skal ytre ønske om at vi skal fortelle foreldrene våre om planene.

Egentlig har jeg lyst til å høre med kirkekontoret om det allerede er noen som har bestillt den dagen også, men jeg tørr ikke...

Siden ryktene går så fort her hvor jeg bor - og ingen vet det enda, så kan jeg ikke ringe/sende mail...

Hmm....

Nei, jeg får tenke litt på det der.

*klme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Her skjer det ikke noen ting, desverre...

vi snakker bare løst om temaet innimellom, men det er alt.

Jaja, det blir vel.

Får prøve å ikke stresse så mye - nå er det sommerferie (for min del), og det er så mye annet som skal gjøres og planlegges (hus-oppussing, ferietur, osv), så vi får ta det litt etterhvert.

Men takk for at du tenker på oss, og etterlyser oss da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare mangle, og er jo litt nysgjerrig også, da vet du......

Fort deg å fortell nå da, så vi får høre om reaksjonene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akk, skulle ønske det hadde vært så enkelt.

Bananmannen vil vente litte lenger, til den verste "stormen" har gitt seg i hans familie (nære slektninger er i skilsmisse, og hele familien er bare "kaos" )

vel, vel, vi trenger da ikke å bry oss noe om det, men siden Bananmannen vil vente, så er det vel bare jeg "hører etter" :hoho:

Men jeg vil ikke tro det kan bli SÅ lenge til vi forteller noe.

Vi skal til "det store utland" på besøk til hans bror i sommer, så jeg synes vi skal fortelle ham det når vi kommer på besøk da i det minste... (må prøve å overtale Bananmannen) :wink:

Selvfølgelig skal jeg avlegge rapport når vi har fortalt, eller gjort noe annet, men før den tid så er det jo ikke så mye jeg kan skrive her inne, desverre...

(nøyer meg med å lese om andres planlegging enn så lenge jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

At dere klarer å holde det for dere selv er beundringsverdig da! Det hadde ikke jeg klart. ;) Du får godsnakke litt med bananmannen så dere kan fortelle det i løpet av ferien ja, selv om jeg skjønner jo at han vil vente. Det at andre har problemer behøver jo ikke gå ut over dere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg drømte i natt...

... at det var bryllupsdagen vår (endelig).  

Bananmannen hadde "alt under kontroll" da jeg og forloveren min reiste til frisøren.  

Klokka var 13.00 når vi møtte til frisøren, og vielsen skulle være kl 14.00.  

Når vi kom på venterommet til frisøren er det en annen brud m/forlover som sitter der og venter. De skal også giftes kl 14.00 (i en annen kirke, vel og merke)  

Frisøren kommer, og siden den andre bruden og hennes forlover har begge langt hår, mens jeg og min forlover har kort hår, så ble det bestemt at de skulle inn og pyntes først.....  

Jeg får overtalt forloveren min til å bli med ut på en siste handletur mens vi venter, for jeg hadde nemlig ikke skaffet meg noen brudekjole enda!!!! (men det visste ikke forloveren min).....  

Så mens forloveren min viste meg allt av gardiner og puter, så prøvde jeg febrilsk å finne meg en hvit kjole inne på butikker som Cubus, Lindex og H&M!!!!!!  

Jeg vet ikke om jeg fant noe, eller hvordan dette gikk, for jeg ble vekt av en tlf når "klokka" var 13.40.... (da hadde jeg ikke funnet kjole, og ikke fått pyntet håret)   :roll:  

*grøss*  

Vel, jeg vet i allefall hva jeg skal "klargjøre" ganske raskt i løpet av høsten nå, ja - UTEN TVIL!!!!  

:hoho:   :hoho:   :hoho:   :hoho:   :hoho:  

   

Uff, ja sånn er det......

Fremdeles har vi ikke fortalt det til noen andre.

Vet ikke når det blir heller.

Bananmannen synes ikke "tiden er inne" enda, så da får jeg vel akseptere det da (i noen mnd til) :ler:

Nei da, det går greit.

Orker ikke å tenke så mye på det. Det er jo fint å ha vår egen lille hemmelighet også!

Skriver igjen når noe "skjer"

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor beundringsklem til deg som klarer å holde på en sånn

stor og fantastisk hemmelighet.

Hadde jeg aldri klart !!

(hadde aldri gått med på det heller....)

Gode nyheter er til for å deles!

Flott at du deler med oss.

Gleder meg til å se bilde av kjolen du velger deg!

Har dere bestilt kirken ennå....??

*Tex er nysgjerrig* ( som vanlig ... ) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...