Gå til innhold

Chiquita og Bananmannen 14.08.04


Chiquita

Anbefalte innlegg

Takk, Marte.

Jeg glemte å snakke med Bananmannen i går om å bestille kirken, men jeg regner med at det ikke er full krise alikevell :ler2:

På Panduro der hvor jeg var i går hadde de ikke det jeg/vi ville ha, så vi reiser inn til byen i dag i stedet. DER regner jeg med at de har.

Ellers så fikk vi mange ideer om hvordan vi kan ha bordkortene dersom vi ikke liker den andre greia. (Og ikke var de så vanskelige heller, så t.o.m VI skal klare det) :wink: De var laget av ren papp/papir, så vi skal kjøpe noe av det også, og prøve (om vi får det like fint). Navnene skrives på på bordkortet med gull-bokstav-klistremerker.... (Så slipper vi å skrive for hånd, som ingen av oss er så veldig flink til) :roll::ler:

Gleder meg til vi skal prøve.

(Vi har nå altså HELT forkastet den andre ideen som Bananmannen ville ha til å begynne med, for vi fant ut at det kunne bli MYE jobb med det) :-? (Så vi er nå på jakt etter "enklere" måter, altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KOm oss ikke på Panduro i går. Panduro stengte kl 17 i går, og vi rakk oss ikke dit før den tid.

Men i dag har de åpent "helt" til kl 19, så vi kjører etter at Bananmannen er ferdig på jobb i dag. (da er vi SIKKER på å rekke det i allefall) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med offisiell forlovelse! Nå kan dere VIRKELIG starte bryllupsplanleggingen :D

Lenge siden jeg har vært innom kvinneguiden, men nå som sommeren er over og det er tid for lange høstkvelder, skal du se jeg stikker innom oftere! Har til og med startet min egen lille nedtelling her inne på dagbok-sidene (vi er naboer), så vi sees!

Klem, Amelie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Amelie, og takk for hilsen.

Jeg vil bare si at forlovelsen har vært offentlig i over 2 år nå, men det er DATOEN og PLANENE som nå holder på å bli offentliggjort.

HAr ikke fortalt det til mine foreldre enda da, men satser på å få gjort det i kveld, eller noe.....

Var på Panduro i går, ja.

De bordkortene og inbydelsene vi ville ha var ikke fine i det hele tatt. Så vi endte opp med litt papir/kartong og noe stoff. Så nemlig en som var utstilt som var VELDIG fin, så de skal vi prøve oss på - så får vi se om vi får det til også.

Det er veldig enkelt da - to forskjellige størrelser av forsjellig papir legges på hverandre. Den øverste (som er litt mindre enn den andre) har et utstanset hjerte, hvor vi limer vinrød-stoff-greier bak, så hjertet blir vinrødt. Resten av kortet er creme-lignende.

Så det vil jeg tro blir fargene våre.... Kanskje.

Litt feil, egentlig å begynne med bordkortene. Men vi fant ut at bordkortene måtte matche fargene. invitasjonene skal mache bordkortene. Så for å finne hvilke farger vi vil ha, så måtte vi finne noen bordkort som er fine.... (Tenker litt tungvindt her vi...)

Det er bra at vi har 11 mnd igjen enda :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd å ringt kirkekontoret nå for å reservere kriken til vielsen, men jeg fikk ikke noe svar?

Er det matpause, kanskje?

Får prøve igjen senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

p.s. kirkekontor har ofte bare et par timers telefontid i uka. Har du sjekket det?

Dette har jeg egentlig ikke tenkt på.

Står ikke noe om dette på deres "hjemmesider", men.

Jeg kan jo sende dem en mail da for å høre hvilke telefontider de har, så kan jeg ringe en annen dag.

(Må prøve en gang til i dag først)

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vielsen bestilt til den

14.august 2004 kl 15.00

Men dette er med forbehold da.

dama på kirkekontoret sa at det stod oppført en annen vielse på den samme dagen også, men at de ikke hadde reservert noe klokkeslett enda (de stod med spørsmålstegn - det var ikke hun som hadde tatt imot reservasjonen, og hun viste ikke om det betydde at de ikke viste hvilket klokkeslett de ønsket, eller om det betydde at vielsen ikke var sikker, men det skulle hun sjekke opp ganske raskt)

Hun skulle sende meg en bekreftelse på reservasjonen såfort hun viste noe om dette andre paret.

(Og dersom det ikke gikk i orden, så skulle hun ringe meg)

*er glad*

Nå er det endelig avgjort her. Offentlig.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med offisiell bryllupsdato! Så gøy at vi er flere som skal gifte oss samme dag. Høres deilig ut å reise på bryllupsreise rett etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker.

I dag har jeg søkt etter hoteller og fotografer.

Hotellet er jo egentlig Bananmannens "jobb", men det skader ikke med litt research.... :wink:

Har sendt mail til forskjellige fotografer for å høre hva de har å tilby før jeg/vi tar en tur innom dem en dag i den nærmeste framtid.

Har også funnet ut hvem vi skla kontakte for å høre med leie av det lokalet vi har sett ut oss, så da er det bare å ta noen telefoner...

Så godt at ting endelig skjer!!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg har helt glemt å fortelle hvordan mine foreldre "tok det"...

Først fikk de en rar mine i ansiktet, før de avslo det hele og ville vite hva vi ville fortelle.

Så måtte vi bruke 5 minutter på å overbevise dem om at vi snakket sant. Men mamma og pappa hadde en "nervøs" latter, og fremdeles virket det ikke som om de helt trodde på oss. Og vi lo jo også da "selvfølgelig", siden de lo, så klarte ikke vi å holde oss heller, og da fikk de en "periode" hvor de ikke trodde oss igjen... Men etterhver så trodde de oss.

Så begynte mamma med en "spørsmålsrunde":

Hvorfor den datoen?

Hvorfor den mnd?

Hvorfor det lokalet?

Hvor mange gjester?

Hvilken middag?

Hvem skal være forlovere?

osv....

Svarte jo så godt vi kunne, selvfølgelig, men det er ikke lett da, når vi ikke har bestemt alt enda. :roll:

Og i dagene etter så har det kommet noen små "hint" ang det ene og det andre, men vi smiler bare, og er "enige"....

De tilbad seg å betale maten, og det er jo fint, men vi vet ikke om vi "takker ja" til tilbudet... Det er jo hyggelig tenkt, men vi skal ikke "kreve" noen av dem. Vi får se nå dagen nærmer seg, om de fremdeles har samme innstilling da :wink:

Bananmannnen sa at han skal ringe han som har med utleie av lokalet i dag, så vi får komme å se på det en dag.

Greit å få det unna også. (Få en oversikt over hva som er av tallerkener, glass, osv...)

Vi må også få en oversikt over hvor mange bort/stoler det er der. (Jeg tror og mener at det er nok, men en kan jo aldri sjekke det ut nok) :wink:

*tenker*

Det må vel være dagens oppdatering. Noe mer har ikke skjedd.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og gratulerer med offisiell dato! (jeg er litt sent ute, men... :oops: )

Fint at foreldrene dine tok det bra, var det ikke du som var litt redd for det? Eller er det jeg som blander?

Uansett, grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med offisiell dato! (jeg er litt sent ute, men... :oops: )

Fint at foreldrene dine tok det bra, var det ikke du som var litt redd for det? Eller er det jeg som blander?

Uansett, grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og grattis med offisiell dato. Kan tenke meg det er deilig å få sagt til de nærmeste at dere har satt en dato også. Da er det jo litt mer virkelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eller er det jeg som blander?

Nei da, du blander ikke.

Vel, jeg var ikke nervøs i DEN forstand, men jeg gru-gledet meg jo...

Hadde jo vært trist om de hadde reagert negativt, men det hadde blitt deres problem da - vi gifter oss alikevell vi :wink:

Men nå er den bekymringen ute av verden da.

Håper Bananmannen har ringt til han som har med utleie av lokalet nå i dag - han skulle gjøre det før kl 12, sa han

Jeg får spørre når jeg kommer hjem - er på skolen nå, og har en fritime.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lenge siden jeg har vært her inne hos deg nå. Så flott at du endelig har fått gitt nyheten til familien din! Herfra er det "straka vägen"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, "straka vegen"!!!!!

Om 10 mnd og 10 dager så er vi mann og kone.

Kjempefint å tenke på!

Det kan ikke finnes så mange bedre tanker i verden.

*gleder meg masse*

(Og det gjør Bananmannen også) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld ble alle bordkortene skjært ut, stanset ut og "limt på-plass"...

Eller, det vil si - vi er nesten ferdige da...

Oppdaget at vi vil ha et dobbelt lag med stoff bak "utstansingen", så det skal vi lime i kveld... (dobletsidig teip/lim på "rull" er snedig) :wink:

Bananmannen SKULLE ringe til han som har med utleie av lokalet i dag (har ikek fått tak i han til nå - sikkert pga høstferie), så jeg håper han har fått ordnet det i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...