Gå til innhold

Hva slags drikkevarer skal dere ha ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags drikkevarer skal dere ha i baren ?

Skrevet

Dette hadde vi:

Hvitvin: Blue Nun

Rødvin: La Vida

San Fransisco

Tom Collins

Fjellbekk

Irish Coffee

Rom og Cola

Bailey’s

Whiskey

Brandy

Cognac

Contreau

Koskenkorva Vargtass

I tillegg hadde vi mineralvann.

Skrevet

Skal ha vin, konjakk, noen likører og sprit slik at det kan lages forskjellige drinker.

Har en slags visjon eller halvveis plan om at vi skal døpe om kjente drinker til noe som har med oss å gjøre. Vi skal ha en plakat med navnene på alt vi har og så skriver vi de ordentlige navnene i parantes. Tror det kan bli litt artig, jeg... Vi møttes jo fordi vi fikk i oppdrag å synge og spille en sang sammen. Sangen var "The Rose" derfor er jo "The Rose" et fint nytt navn på en drink... :-)

Skrevet

Vodka, tequila, gin, whiskey, cognac, portvin, Cointreau, Baileys, 43-likør, Pisang Ambon, Malibu, appelsinjuice, Cola, Sprite, Fanta, grenadine, tonic.....tja, går vel an å få til noen ok drinker og slikt med dette.

I tillegg "selvfølgelig" kaffe, rødvin, hvitvin, Bon Aqua....

Skrevet
God ide Isiselin!! :D

:idesmil: :stolt-at-jeg-sprekker-smiley: Tusen takk! En av mine vellykkede, "får ikke sove og planlegger heller bryllup-idéer"! :-)

Skrevet

Vi hadde rødvin,hvitvin, øl og portvin til middag og videre utover kvelden hadde vi det samme + congnac, bailys og sprit og mineralvann.

Skrevet

Brus

Cola

Cola Light

Solo

Sprite

Farris

Club Soda

Mozell

Champagne

Codorniu Clasico Brut

Dessertvin

Samos Doux

Sprit

Vikingfjord

Gin

Bombay Sapphire

Rom

Bacardi

Cognac

Larsen VS Rød

Calvados

Château du bruil VSOP

Likør

Baileys

Sheridans

Whiskey

Jameson

Laphroaig

Famous Grouse

Ballantines

Øl

Ringnes

Rødvin og hvitvin husker jeg ikke. Noe som passet til maten i alle fall...

Her er et kort regnestykke til drikken vi hadde:

24 pers til velkomst

11 drikkende til kaffe

14 totalt til kaffe

24 drikkende til middag

29 totalt til middag

25 drikker dessertvin

7 velkomstdrinker på ei flaske

5 pers. pr. hvitvinsflaske

2 pers. pr. rødvinsflaske

5,0 pers. pr. dessertvinsflaske

3,4 flasker velkomst

4,8 flasker hvitvin

14,5 flasker rødvin

4,8 flasker dessertvin

Skrevet

Vi skal ha fri bar etter middag og kommer til å sette frem: Hvitvin, rødvin, øl, mineralvann, gin, vodka, wiskey, cognac, baileys og div blandevann (bla. sånne drinkmiksturer (tom collings, vikingfjord)).

Skrevet

Med "sette frem" mener du at gjestene dine skal blande seg drinker selv?

Skrevet

Ja, da kan de blande det de vil selv. Vi skal ikke ha noen til å stå i baren.

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å la gjestene blande selv, men meg om det :wink:

Dette er hva vi hadde av alkohol:

25 liter rødvin...

8 liter hvitvin

2 kasser ringnes twist (til middagen)

4 flasker konjakk

3 flasker bailys

2 flasker St. Halvard

90 liter øl på fat (fikk låne tappetårn)

ca 10 liter sprit

3 flasker Whiskey

Av blandevann hadde vi:

Fanta exotic

Fanta

Battery

Cola

Sprite

Russian

Tonic

Appelsin juice

Eple nektar

+ litt ekstra stæsj til å lage skikkelige drinker med. Begge jentene i baren jobber ute til vanlig, så de ordna og styra og kosa seg skikkelig.

Vi hadde igjen rundt 50%, både av alkoholen og blandevannet... Men det er bedre å ha for mye enn for lite !! Og så kan vi ha en fest en gang nå i løpet av vinteren og få brukt opp en del.... :ler:

Skrevet

Vi ser ikke noe problem i å la folk blande selv. Det kommer bare folk vi stoler på at kan å oppføre seg.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg hadde ikke turt å la gjestene blande selv, men meg om det :wink:

Dette er hva vi hadde av alkohol:

25 liter rødvin...

8 liter hvitvin

2 kasser ringnes twist (til middagen)

4 flasker konjakk

3 flasker bailys

2 flasker St. Halvard

90 liter øl på fat (fikk låne tappetårn)

ca 10 liter sprit

3 flasker Whiskey

Av blandevann hadde vi:

Fanta exotic

Fanta

Battery

Cola

Sprite

Russian

Tonic

Appelsin juice

Eple nektar

+ litt ekstra stæsj til å lage skikkelige drinker med. Begge jentene i baren jobber ute til vanlig, så de ordna og styra og kosa seg skikkelig.

Vi hadde igjen rundt 50%, både av alkoholen og blandevannet... Men det er bedre å ha for mye enn for lite !! Og så kan vi ha en fest en gang nå i løpet av vinteren og få brukt opp en del.... :ler:

Kan jeg spørre hvor mange gjester dere var? :)

Skrevet

Vi var 38 til middag og til kaffe var vi nærmere 70 pers. Tror noe av årsaken til at vi hadde mye alkohol igjen, var varmen... Det var nok ganske mange som holdt seg til øl og brus (brudeparet holdt seg til brus... :roll: ).

Vi beregnet ca 3 øl pr pers til middag, til de vi viste ville kun drikke øl og til festen etterpå gikk det 50 liter øl av fatene vi hadde bestilt. Av rødvinen hadde vi faktisk så mye som hele 18 liter igjen... Og da var servitørene og fyllte opp glassene hele tiden. Hvitvinen var det eneste vi brukte opp, tror vi kun hadde 1 liter igjen.

Til tross for at vi hadde mye igjen, var de fleste ganske "børstne" når de dro hjem mellom 2 og 4 om natta....

Og alle har iflg tilbakemeldingene aldrig vært i ett flottere og hyggeligere bryllup !! :sjarmor:

Skrevet

Vi blir ca 50 til hele greia (deler ikke opp i sånn "kun-kaffe-"/"begge-deler"gjester.....så jeg lurer - med 10 flasker sprit - hvor mye ble igjen?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...