Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #101 Skrevet 30. juli 2006 De har jeg aldri hørt om faktisk. Jeg har ikke åpnet en eneste bok, hverken Attachment Parenting-bok eller ammebok. Her har det meste gått på skinner. Eneste boken jeg har lest, som kan vagt tilknyttes til dette, er vel "Raising a Spirited Child", fordi det handler mye om meg og min sønn. ← hva handler den om, og hva er a Spirited Child"
Gjest til kkristin Skrevet 30. juli 2006 #102 Skrevet 30. juli 2006 denne treåringen din. sover h*n nå i egen seng? Kanskje verre for deg å slutte å amme om h*n fortsatt ligger i dobbelsenga? ←
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #103 Skrevet 30. juli 2006 Prøv å fortell DET til folk som er for attachment parenting... nei, stakkars barn sier jeg bare. ← Mine barn er vel oppvokst tilnærmet ganske så AP. Jeg kunne jo gitt deg ett sammendrag av hva de sier på skolen og i barnehagen, hvordan de roser barna mine i skyene for å være veldig frittalende uten å være frekke, hvordan de er veldig selvstendige og voksne, samtidig som de har bevart barnet i seg. Men det vil dere vel ikke høre om AP-barn, dere vil bare ha det negative...
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #104 Skrevet 30. juli 2006 Mine barn er vel oppvokst tilnærmet ganske så AP. Jeg kunne jo gitt deg ett sammendrag av hva de sier på skolen og i barnehagen, hvordan de roser barna mine i skyene for å være veldig frittalende uten å være frekke, hvordan de er veldig selvstendige og voksne, samtidig som de har bevart barnet i seg. Men det vil dere vel ikke høre om AP-barn, dere vil bare ha det negative... ← hvorfor tror du det... jeg tror du har fått flott barn PÅ TROSS AV, og ikke på grunn av AP
kkristin Skrevet 30. juli 2006 #105 Skrevet 30. juli 2006 Jeg skjønner ikke spørsmålet gjest. Værre for meg å slutte å amme hvis han ligger i dobbeltsenga? kan du utdype den setningen?
Gjest UmmK Skrevet 30. juli 2006 #106 Skrevet 30. juli 2006 hva handler den om, og hva er a Spirited Child" ← http://www.amazon.com/gp/product/006092328...glance&n=283155 Psykologen på helsestasjonen tror sønnen min har en form for ADHD eller noe, siden han er veldig utagerende hjemme, men fungerer fint i barnehagen. Her snakker vi veldig voldelig, med storesøsteren, mens han er hjelpsom og passer veldig godt på lillesøster. Dr Jekyl and Mr Hyde.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #107 Skrevet 30. juli 2006 Jeg skjønner ikke spørsmålet gjest. Værre for meg å slutte å amme hvis han ligger i dobbeltsenga? kan du utdype den setningen? ← Ja jeg mener at hvis barnet fortsatt ligger i dobbelsenga så vil det vel søke mot lukten av mors bryst
kkristin Skrevet 30. juli 2006 #108 Skrevet 30. juli 2006 Ja jeg mener at hvis barnet fortsatt ligger i dobbelsenga så vil det vel søke mot lukten av mors bryst ← Ja, eller ikke nødvendigvis lukten. Men hva er egentlig spørsmålet?
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #109 Skrevet 30. juli 2006 hvorfor tror du det... jeg tror du har fått flott barn PÅ TROSS AV, og ikke på grunn av AP ← Som læreren sa, "vi merker godt at jenta er vant til å ta egne valg, og vant til å få medbestemmelsesrett hjemme, ja! Det er så utrolig flott". Eller som han sa i barnehagen "Gutten er veldig viljesterk når det gjelder, det merkes ikke i det hele tatt at han er vokst opp så tilknyttet dere". Nå vil jeg ikke si at vi er AP-AP heller, kanskje. Jeg har aldri lest en eneste bok. Jeg oppdrar mine barn med den kjærlighet, vishet og respekt som mine foreldre oppdro meg med.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #110 Skrevet 30. juli 2006 Ja, eller ikke nødvendigvis lukten. Men hva er egentlig spørsmålet? ← Spørsmålet var vel egentlig tydelig nok: ligger treåringen fortsatt i dobbelsenga?
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #111 Skrevet 30. juli 2006 Eller som han sa i barnehagen "Gutten er veldig viljesterk når det gjelder, det merkes ikke i det hele tatt at han er vokst opp så tilknyttet dere". ← det var altså et tema? noe spom beviser at dette er en problemstilling som må diskuteres og tas på alvor...
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #112 Skrevet 30. juli 2006 kkristin, jeg tror gjest mener at ungen din bør ha egen seng, for kanskje dere blir litt mer distanserte og han/hun blir mer selvstendig. Og det er ikke noe galt i det Tenk å være hun på 24 som suger pupp til dagsnytt :D
kkristin Skrevet 30. juli 2006 #113 Skrevet 30. juli 2006 (endret) kkristin, jeg tror gjest mener at ungen din bør ha egen seng, for kanskje dere blir litt mer distanserte og han/hun blir mer selvstendig. Og det er ikke noe galt i det Tenk å være hun på 24 som suger pupp til dagsnytt :D ← De fleste voksne er i såfall ikke særlig selvstendige. De må jo ha sin mann eller kvinne i senga sammen med seg. Har barn mindre behov for trygghet og nærhet om natta enn voksne? Høres ikke særlig logisk ut syns jeg. Endret 30. juli 2006 av kkristin
afr0dite Skrevet 30. juli 2006 #114 Skrevet 30. juli 2006 Etter å ha lest hele denne tråden føler jeg meg rett og slett syk. Og den personen som lurte på om noen eksterne TVANG guttungen til å ta et slikt valg?! At ungene ØNSKER pupp, og da må de få? Jeg er totalt sjokkert! Det er foreldrenes ansvar å sette grenser!! Jeg synes det er absolutt DISGUSTING å amme store barn. Det vrir seg i magen min og jeg er så kvalm at jeg bare vil kaste opp. Dette er så hjernevasket at det høres ut som en syk, syk, syk sekt! Og hvorfor det er greit i u-land? Sist jeg sjekket var det ikke så fryktelig enkelt å få tak i næringsrik mat i de landene... Men det er det her!! Skal man gjøre som de gjør i alle kulturer overalt da? I noen kulturer må små gutter suge fedrene sine til de selv får sin første utløsning, fordi de tror at det er slik guttene blir kjønnsmodne. Jeg synes ikke det er den minste forskjell fra den historien og denne. Dette er bare sykt!!!! ÆSJ!!!!! Skulle ønske jeg ikke hadde sett denne tråden!!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #115 Skrevet 30. juli 2006 Til kkristin Du fikk et spørsmål i sted om hvorfor det er så utenkelig at en kan begynne med noe av en grunn, og fortsette med det samme av en annen grunn. Jeg konstanterer at du ikke har besvart dette spørsmålet, og regner med at det enten skyldes at du mener dette er irrelevant, eller at du ikke har et svar. Dette finner jeg veldig betenkelig, i og med at AP-filosofien i stor grad dreier seg om natulige behov og instinkt, det er da veldig viktig å vite HVILKE behov en dekker når, og HVORFOR!!
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #116 Skrevet 30. juli 2006 Bare lurer på en ting.. Hvordan ammer man så store barn? Mange ganger daglig? Står moren der forran sønnen med blottet bryst og gutten står rett opp og ned, grabber tak i puppen og begynner å sue? Og så en ting til; ammer dere fortsatt offentlig, eller er det for flaut? -viss det er for flaut ute blandt folk, burde det da ikke ringe en bjelle?! Jeg synes det virker utenomjordisk å amme så gamle barn. Folk er jammen forskjellige gitt! ← Min sønn på fire år pleier å si i fra når han vil ha pupp selv! Da ligger vi gjerne på sofaen på langs, slik at han lett kommer til brystene. Ikke verre å amme en fireåring enn det er å amme et nyfødt barn
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #117 Skrevet 30. juli 2006 Synes det er nesten er litt pervest jeg....
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #118 Skrevet 30. juli 2006 Hva sier barnas lekekamerater til at en jente på tre år "bare skal inn og få litt pupp"???
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #119 Skrevet 30. juli 2006 Jeg skjønner ikke spørsmålet gjest. Værre for meg å slutte å amme hvis han ligger i dobbeltsenga? kan du utdype den setningen? ← Det kan vel hende at den forrige gjesten rett og slett mente (eller insuinerte) at enkelte mødre ammer barna sine lenge (fram til skolealder), fordi de selv blir seksuelt stimulert av det.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #120 Skrevet 30. juli 2006 Mye moro på det AP-forumet... "Vi lar henne bare gjøre hva hun vil med maten. Tar aldri fra henne hvis hun kaster eller griser, men lar henne eksperimentere seg ferdig. Storebror spiste spaghetti med begge hendene i en lang periode, men nå er han en strict gaffelmann. Jeg tror på søl jeg"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå