Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #21 Skrevet 29. juli 2006 Jeg dier enda, jeg, og jeg er 24. Er innom mamma hver kveld og får en skvett. Har aldri vært syk i mitt liv og et er ikke perverst på noen måte. Synes det er koselig med litt pupp til nyhetene. ← Men jeg håper du ikek ser Kveldsnytt, for det begynner så sent at et puppebarn som deg burde sove da!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #22 Skrevet 29. juli 2006 Huff, her prøver jeg å stille et spørsmål (er ny her på forumet), så får jeg så mange sure svar? Visste ikke at det var et så kontroversielt tema! Flere av de barna som minsten går i barnehage med blir ammet de også, og enkelte av dem er 4, 5 og en faktisk på 6 år. Visste ikke at det var så tabu jeg... ← Fordi om du ikke får de svarene som du vil ha, så betyr ikke det at dette temaet er tabu. Er selv mor og har ammet mine barn. Du må godta at vi har forskjelige meninger om dette temaet. Men, usaklige innlegg er vel ikke nødvendig i denne tråden heller.
Kittykat Skrevet 29. juli 2006 #23 Skrevet 29. juli 2006 Jada Frida det er helt OK å amme til skolealder! Så lenge du og sønnen din har det koselig sammen så spilelr det jo ingen rolle om kameratene hans mobber han for at han blir ammet. Eller har han fått beskjed om at "dette må du ikke fortelle til noen"? ← Det er ikke ok å amme til skolealder i det hele tatt. Hun skal ha barn nr 2 og det kommende barnet bør og skal slippe å konkurrere med en 4 åring! Barn skal ikke ammes til skolealder, det blir bare perverst uansett hvordan man vrir og vender på det. Gutten er gammel nok til å spise samme maten som foreldrene og da burde ikke amming være nødvendig.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #24 Skrevet 29. juli 2006 Gutten er gammel nok til å spise samme maten som foreldrene og da burde ikke amming være nødvendig. ← Greit nok at guttungen er gammel nok til å spise egen mat, men mange verden over mener faktisk at det er viktig for nærhet, kos med mor og trygghet! Finnes flere innen helsevesenet som mener det er sunt!
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2006 #25 Skrevet 29. juli 2006 I følge nasjonalt ammesenter er tandemamming helt ok. Så lenge babyen får spise først vil det være nok melk til begge. Men kanskje det er litt tøft for kroppen din å amme nå som du er gravid igjen? Jeg vet at det er mange som gjør det altså, men jeg ser for meg at det må være litt belastende. Det kjenner du jo selvfølgelig best selv. Og jo, langtidsamming er ekstremt tabu her inne på kvinneguiden. Tar du deg turen innom www.nybaktmamma.com vil du møte flere i samme situasjon. Der er det også et noe høyere kunnskapsnivå blant brukerne hva gjelder slike tema. Lykke til!
Atmi Skrevet 29. juli 2006 #26 Skrevet 29. juli 2006 ← Det er bare så utrolig at folk må være halvspydige - uten nick, og uten egne meninger. Bare henger seg på bølgen som kan virke sårende for andre. Skikkelig teit i grunn. Finn noen andre gleder vel? Kanskje begynne å bruke egne ord for eksempel, og under navn slik at folk får mulighet til å svare deg. Patetisk.
Atmi Skrevet 29. juli 2006 #27 Skrevet 29. juli 2006 Jeg syns forøvrig det er veldig lenge å amme et barn til det er 4 år. Jeg tror ikke det er særlig gunstig verken for barn eller mor egentlig. For avhengighetsskapende og barn trenger å utvikle sin selvstendighet
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #28 Skrevet 29. juli 2006 Og jo, langtidsamming er ekstremt tabu her inne på kvinneguiden. Tar du deg turen innom www.nybaktmamma.com vil du møte flere i samme situasjon. Der er det også et noe høyere kunnskapsnivå blant brukerne hva gjelder slike tema. Lykke til! ← Enig. Og ikke minst er seriøsiteten adskillige hakk høyere på nybaktmamma. Men som vanlig så er det sikkert de som ikke har barn som skriker høyest. Det har nemlig litt å si at man vet hva man snakker om.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #29 Skrevet 29. juli 2006 Og jo, langtidsamming er ekstremt tabu her inne på kvinneguiden. Tar du deg turen innom www.nybaktmamma.com vil du møte flere i samme situasjon. Der er det også et noe høyere kunnskapsnivå blant brukerne hva gjelder slike tema. Lykke til! ← Enig. Og ikke minst er seriøsiteten adskillige hakk høyere på nybaktmamma. Men som vanlig så er det sikkert de som ikke har barn som skriker høyest. Det har nemlig litt å si at man vet hva man snakker om.
Amber Skrevet 29. juli 2006 #30 Skrevet 29. juli 2006 Nå har jeg ikke lest alle innleggene her jeg men... er dere seriøs??? Amme en gutt på snart 5 år? Det er sykt. Hjelper ikke hvor mye dere messer med hvor "sunt" det er - det går da ikke an?? Huff jeg grøsser ved tanken. Første jeg tenker er at moren må ha et stort problem. Noe sånn avhengighetsfølelse til barnet.."mors lille baby for alltid". Ser for meg at slike mødre ikke "vil la barnet vokse opp", men vil de skal være små avhengig babyer for alltid jeg... satt på spissen. Vil ikke fornærme noen her altså, men sånn ser jeg på det. Ja - det er perverst!!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #31 Skrevet 29. juli 2006 Vil ikke fornærme noen her altså, men sånn ser jeg på det. Ja - det er perverst!! ← Hvorfor er det det?
Amber Skrevet 29. juli 2006 #32 Skrevet 29. juli 2006 En ting til - i u-land osv er det vel kanskje slik at de ammer barna veldig lenge - men det blir en helt annen sak da. JEg tror nok også at disse mødrene gjør det like mye for sin egen skyld. Hva syns mennene om dette da? Jeg er selv mor, og synes denne amme-hysterien er i ferd med å ta helt av.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #33 Skrevet 29. juli 2006 Det er jo ikke perverst å kose med sin egen mor!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #34 Skrevet 29. juli 2006 Barnet skal vel bare ammes til de er rundt 1 år...Synes det blir vel for og være ærlig finner jeg det litt kvalmt Så du burde slutte
Titti72 Skrevet 29. juli 2006 #35 Skrevet 29. juli 2006 Lurer på hvordan puppene blir seendes ut etter 14 års daglig amming...
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #36 Skrevet 29. juli 2006 Er hvertfall glad for www.nybaktmamma.com, der er folk noe mer nyanserte ang. amming, og det er mer vanlig i resten av verden enn nordboerne skulle tro. Har sjølv amma sønnen min fram til han ble 6 år og begynte på skolen. Han har aldri vært mobba av den grunn! Puppene mine har heller ikke endra seg.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #37 Skrevet 29. juli 2006 I følge nasjonalt ammesenter er tandemamming helt ok. Så lenge babyen får spise først vil det være nok melk til begge. Men kanskje det er litt tøft for kroppen din å amme nå som du er gravid igjen? Jeg vet at det er mange som gjør det altså, men jeg ser for meg at det må være litt belastende. Det kjenner du jo selvfølgelig best selv. Og jo, langtidsamming er ekstremt tabu her inne på kvinneguiden. Tar du deg turen innom www.nybaktmamma.com vil du møte flere i samme situasjon. Der er det også et noe høyere kunnskapsnivå blant brukerne hva gjelder slike tema. Lykke til! ← Hvorfor er du på kg hvis de som skriver her har så lavt kunnskapsnivå !!!! Du må bare godta at det er forskjellige meninger om dette emnet.
Kittykat Skrevet 29. juli 2006 #38 Skrevet 29. juli 2006 Enig. Og ikke minst er seriøsiteten adskillige hakk høyere på nybaktmamma. Men som vanlig så er det sikkert de som ikke har barn som skriker høyest. Det har nemlig litt å si at man vet hva man snakker om. ← Og selv på nybaktmamma.com er det noen som synes at å amme barnet så lenge er ekkelt og perverst. Jeg har barn og jeg synes det er unaturlig å amme barnet til det er 4 år og lenger. Barnet er 4 år gammelt. På høy tid å avslutte ammingen sånn at den kommende babyen får ha melken sin i fred.
Kittykat Skrevet 29. juli 2006 #39 Skrevet 29. juli 2006 Greit nok at guttungen er gammel nok til å spise egen mat, men mange verden over mener faktisk at det er viktig for nærhet, kos med mor og trygghet! Finnes flere innen helsevesenet som mener det er sunt! ← Det kan umulig være sunt når barnet lenger ikke trenger eller har behov for morsmelk, så enkelt er det. Det finnes andre måter å få nærhet, kos og trygghet på uten å måtte dra fram puppen for å si det sånn.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2006 #40 Skrevet 29. juli 2006 Det kan umulig være sunt når barnet lenger ikke trenger eller har behov for morsmelk, så enkelt er det. Det finnes andre måter å få nærhet, kos og trygghet på uten å måtte dra fram puppen for å si det sånn. ← Enig med deg Kittykat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå