Gå til innhold

Amme til skolealder?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av nysgjerrighet.

Er det et problem?

Skrevet
Av nysgjerrighet.

Er det et problem?

Jeg har ikke lyst til å svare på spørsmålet uten å vite hvorfor du spør.

Skrevet

Jeg lurer på om du gjør det blant venner og bekjente og f.eks. på kafe.

Ligger ingen skjulte motiver bak nysgjerrigheten. Jeg undres kun over hvordan du gjør det i dagliglivet.

Skrevet
Jeg lurer på om du gjør det blant venner og bekjente og f.eks. på kafe.

Ligger ingen skjulte motiver bak nysgjerrigheten. Jeg undres kun over hvordan du gjør det i dagliglivet.

Jeg var mer offentlig før enn nå. Ettersom hun trenger mindre pupp enn før, blir det igrunnen skjelden det skjer offentlig. Jeg nøler ikke med å amme blandt venner og familie. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ammer henne fordi hun ønsker det.

:)

nei hun ønsker det nok ikke. hun vet ikke hva hun ønsker og ikke, det er den voksnes ansvar å sette grenser. Hadde jenta di fått lov til å bruke bleier til hun var seks fordi hun "ønsket" det? Eller få bruke smokke til hun er åtte fordi hun "ønsker" det? Nei der setter du vel en grense. Poenget er at det er den voksnes ansvar å sette grenser, jenta på tre kan umulig vite hva hun "ønsker". Hva når hun plutselig oppdager at ingen andre ammes? Når hun selv er seks år, kommenterer til venninder at hun ammes - og så blir mobbet? Jeg VET at dette bare er for din egen del, kkristin. Jenta di trenger ikke melken og nærheten kan du gi henne uten å tvinge på henne puppen. Dette grenser faktisk til barnemishandling - FORDI DU KAN PÅFØRE TRAUME VED Å AMME BARNET TIL DET ER SÅ GAMMELT AT DET SKJØNNER AT DET ER UNORMALT!

Skrevet

Hvordan er reaksjonene du får?

Og hvor lenge har du planer om å amme?

Fortsatt bare uhorvelig nysgjerrig.

Gjest Gjest
Skrevet
. Ettersom hun trenger mindre pupp enn før, blir det igrunnen skjelden det skjer offentlig.

TRENGER pupp? :grine:

Gjest Gjest
Skrevet

Hei kkristin.

Som du ser er det mange som av en eller anne grunn blir uhorvelig sinna hver gang noen ønsker å amme barnet sitt lenger enn 1 år. Det har nettopp vært en lignende tråd her inne på KG forum, og jammen var enkelte sinte. Jeg etterlyste også den gangen relevante årsaker til dette sinnet, men kom ikke frem til noe som helst.

Gjør som du selv lyster, du jenta mi.

Gjest Gjesta
Skrevet

Gjøre som man selv lyster? Hvorfor det? Man kan da ikke gjøre som man selv lyster i ett og alt selv om man er mamman til et barn! Sier meg enig med gjesten over her. Barn i denne alderen kan ikke og skal ikke ta ansvar for slike ting. Det er de ikke i stand til. Så store barn trenger ikke morsmelk og de trenger ikke denne form for nærhet.

Skrevet
Jeg har ikke lyst til å svare på spørsmålet uten å vite hvorfor du spør.

Vel, grunnen til at vi spør om det er vel kanskje for å høre om dere som ammer så lenge virkelig synest at det er så normalt, riktig og uproblematisk at dere gjør det offentlig. Og viktig er også; vil barnet deres amme offentlig, eller vegrer det seg? Om det så skulle være at en av partene vegrer seg for å amme offentlig, er det da kanskje på tide å legge det på hylla og innse at amming av store barn ikke så normalt lenger?

Bare derfor jeg lurer iallefall... :sjenert:

Skrevet
Hei kkristin.

Som du ser er det mange som av en eller anne grunn blir uhorvelig sinna hver gang noen ønsker å amme barnet sitt lenger enn 1 år. Det har nettopp vært en lignende tråd her inne på KG forum, og jammen var enkelte sinte. Jeg etterlyste også den gangen relevante årsaker til dette sinnet, men kom ikke frem til noe som helst.

Gjør som du selv lyster, du jenta mi.

Hvorfor etterlyse relevante årsaker når de er ramset opp i omtrent hvert innlegg her? :overrasket:

Relevante årsaker ser ut til å være; amminga kan føre til mobbing, næringsinnholdet i melken er bare gunstig for barnet frem til en viss alder (og den er i følge legene mye under 4), derfor kan det virke som mødrene ammer for sin egen del, kan virke perverst å amme store barn, osv osv..

Hvorfor skulle andre ikke bli sinte når man mener det ikke er bra for barnet å amme så lenge. Hadde ikke du blitt sint om du hørte om noen som gjorde noe med barnet sitt som du mente var uholdbart?!

Skrevet

Hvorfor skulle andre ikke bli sinte når man mener det ikke er bra for barnet å amme så lenge. Hadde ikke du blitt sint om du hørte om noen som gjorde noe med barnet sitt som du mente var uholdbart?!

Hvorfor mener du at det er uholdbart å amme barnet sitt, når man ammer hovedsakelig fordi barnet vil det og trenger det?

Syns du at det ar mer holdbart å avise et tre år gammelt barn ved å nekte det?

Kan du isåfall sette deg inn i barnets følelser ved denne handlingen?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor mener du at det er uholdbart å amme barnet sitt, når man ammer hovedsakelig fordi barnet vil det og trenger det?

dette innlegget står nok bra uten mi kommentar, jeg er rystet over hva du får deg til å si kkristin. Rett og slett sjokkert over at det andre prøver å fortelle deg ser ut til å nå fram til deg i det hele tatt.

:overrasket:

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg dier enda, jeg, og jeg er 24. Er innom mamma hver kveld og får en skvett. Har aldri vært syk i mitt liv og et er ikke perverst på noen måte. Synes det er koselig med litt pupp til nyhetene.

:hoho:

Skrevet
dette innlegget står nok bra uten mi  kommentar, jeg er rystet over hva du får deg til å si kkristin. Rett og slett sjokkert over at det andre prøver å fortelle deg ser ut til å nå fram til deg i det hele tatt.

:overrasket:

Gjest hvorfor registrerer du deg ikke? Det er lett å være tøff bak anonymitet. ;)

Skrevet (endret)

Jeg synest det er uholdbart fordi barnet IKKE trenger det!! That`s the clue!

Viss det trenger det for nærhetens skyld finnes det da andre former for nærhet som det sikkert blir like bra for h*n. Det er snakk om tilvenning (og avvenning) ;)

For å sette ting i perspektiv, lar du barnet ditt få lov til absolutt ALT det har lysst til fordi du er redd for at barnets følelser blir krenket av den grunn? Det er i grunnen ikke snakk om avvising på den måten du mener, det er bare snakk om avvenning! -man kan gi barnet mye kos og nærhet uten å amme vel, og etter et par dager er puppen glemt, og barnet sikkert fornøyd med situasjonen!

Har ennå til gode å se så store barn bli ammet... lurer på hvordan jeg hadde taklet å sett det.. :hår:

Endret av 83`
Skrevet
For å sette ting i perspektiv, lar du barnet ditt få lov til absolutt ALT det har lysst til fordi du er redd for at barnets følelser blir krenket av den grunn?

Det er stor forskjell på lyst og behov. Jeg lar selvsagt ikke barna mine få alt de har lyst på. Men jeg gir dem alt de har behov for. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Gjest hvorfor registrerer du deg ikke? Det er lett å være tøff bak anonymitet. ;)

det er lettere å komme seg ut av alcatraz enn å nå inn til deg... Her er en artikkel fra VG i dag, og ta den ikek til inntekt for DITT syn, for dette gjelder amming av babyer, ikke større barn. Jeg prlver å komme deg i forkjøpet før du klarer å lese noe i denne artikkelen som ingen andre leser.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=12450...bs?artid=124502

Gjest Gjest
Skrevet
Det er stor forskjell på lyst og behov.  Jeg lar selvsagt ikke barna mine få alt de har lyst på. Men jeg gir dem alt de har behov for. :)

OK, forklar meg hvorfor en treåring har behov for brystmelk. Jeg spør ikke hvorofr barnet kan sette pris på det, men hvorfor det har BEHOV for det. Kan du det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...