Gå til innhold

Amme til skolealder?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Pro Amming
Skrevet

Det er helt uproblematisk å amme, og til og med å tandemamme, som noen skrev om lenger oppe. Å ha mannen på den ene puppen og fireåringen på den andre er null problem. Det er så koselig, så :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Hva er det som provoserer dere så mye med at folk ammer lenge? Har dere virkelig et så psykt syn på kropp og seksualitet at dere tror det er noe seksuelt over amming når barnet har blitt noen år?

All ære til alle som ammer så lenge de kan  :blomst:

Jeg skulle egentlig ikke begi meg inn på denne debatten, da jeg ble litt utmattet av den forrige med samme tema. Ville bare si at det at noen syns langtidsamming er seksuelt, ikke er den eneste innvendingen man kan ha. Hva med mobbing og evt. manglende selvstedighet?

Er man sur bare fori man er uenig?

Skrevet (endret)

Jeg tror du ville like deg på forumet

http://ap-norge.com/

Der kan du snakke om langtidsamming, tandemamming, hva du vil, og du vil garantert ikke få noen sure svar. :)

Endret av kkristin
Skrevet (endret)

Der kan du snakke om langtidsamming, tandemamming, hva du vil, og du vil garantert ikke få noen sure svar. :)

Det er ikke snakk om sure svar, det er nå heller det at ungen er 4 år og ammes fremdeles. Det er nå heller det folk reagerer på.

Man må få lov til å si sin mening uten å bli kalt sur.

Jeg har selv en 4,5 år gammel sønn og jeg kan ikke se for meg at jeg hadde ammet han fremdeles når han er så stor.

Hun venter barn nr 2. Hun bør avvenne 4 åringen sånn at den kommende babyen får ha melken sin i fred. Babyen skal slippe å måtte dele på melken. 4 åringen har ikke behov for morsmelken lenger, men det har babyen når h*n blir født.

Endret av Kittykat
Gjest Gjest
Skrevet

Og jeg tror du med fordel kunne prøvd å se andre sider av saken enn din egen. Det begynner å bli fryktelig kjedelig å se det samme oppgulpet om og om igjen. FORSTÅ AT AMMING UTOVER ET OG ET HALVT ÅR ER KUN FOR MORENS SKYLD. Stakkars traumatiserte barn som vokser opp med mødre som påtvinger dem denne "kosen" ut over det som er nødvendig for barnet. GI SLIPP PÅ BARNA DERES OG HJELP DEM TIL Å UTVIKLE SEG, IKKE HINDRE DEM VED Å HOLDE DEM IGJEN PÅ BABYSTADIET. Og Kkristin, du VET at du langtidsammer kun for din egen del. Bare innrøm det.

Gjest Gjest
Skrevet
  Du må bare godta at det er forskjellige meninger  om dette emnet.

Ja, hadde det nå enda bare vært det. Men her blir alle som ikke er enige med bermen kalt misbrukere, pervoer, avvikere mm. Hva skjedde med å respektere hverandres meninger?

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, hadde det  nå enda bare vært det. Men her blir alle som ikke er enige med bermen kalt misbrukere, pervoer, avvikere mm. Hva skjedde med å respektere hverandres meninger?

Sånne folk ønsker vi ikke på KG. De får kjapt massene mot seg. Haukøye fikk beskjed om å pakke seg ut herfra her om dagen, og det er flere andre som har fått høre hva folk synes om oppførselen deres og.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja for de som ønsker å oppdra barnet i henhold til "Attachment Parenting's" teorier, så er dette absolutt stedet å gå inn på.

Men om en ønsker litt mer nyansert syn på denne oppdragelsesmetoden, så er det en stor fordel å snakke med mennesker som har prøvd den...

Skrevet

Bare lurer på en ting.. Hvordan ammer man så store barn? Mange ganger daglig? Står moren der forran sønnen med blottet bryst og gutten står rett opp og ned, grabber tak i puppen og begynner å sue?

Og så en ting til; ammer dere fortsatt offentlig, eller er det for flaut? -viss det er for flaut ute blandt folk, burde det da ikke ringe en bjelle?! :sjenert:

Jeg synes det virker utenomjordisk å amme så gamle barn. Folk er jammen forskjellige gitt! :hakeslepp:

Skrevet
Ja for de som ønsker å oppdra barnet i henhold til "Attachment Parenting's" teorier, så er dette absolutt stedet å gå inn på.

Men om en ønsker litt mer nyansert syn på denne oppdragelsesmetoden, så er det en stor fordel å snakke med mennesker som har prøvd den...

Jeg er her, om noen vil snakke med meg.

Gjest Kermit
Skrevet

Hm. Interessant problemstilling. Finnes det noen undersøkelser på hvorvidt det er sunt ellere skadelig å amme vestlige unger opp til skolealder? I u-land hvor de gjerne har begrenset tilgang på mat og rent vann vil jo problemstillingen bli en annen, men her i vesten er vel ikke det noe særlig stort problem.

Skrevet (endret)
Og Kkristin, du VET at du langtidsammer kun for din egen del. Bare innrøm det.

Gjest, jeg jeg ammer selvfølgelig ikke for min egen del. Jeg skjønner ikke hva du mener. Hvorfor skulle jeg amme min treåring for min egen del? :overrasket:

Endret av kkristin
Skrevet
Gjest, jeg jeg ammer selvfølgelig ikke for min egen del. Jeg skjønner ikke hva du mener. Hvorfor skulle jeg amme min treåring for min egen del? :overrasket:

Hvorfor amme et skolebarn?

Gjør du det offentlig også?

Skrevet (endret)
Hm. Interessant problemstilling. Finnes det noen undersøkelser på hvorvidt det er sunt ellere skadelig å amme vestlige unger opp til skolealder? I u-land hvor de gjerne har begrenset tilgang på mat og rent vann vil jo problemstillingen bli en annen, men her i vesten er vel ikke det noe særlig stort problem.

Nei, det er ikke gjort noen slike undersøkelser. Noe som er helt naturlig i u-land kan jeg ikke helt skjønne hvorfor skal være så fullstendig unaturlig her. For noen år siden fant dem ut hvor sunt det var å amme til tre mnd, så til seks mnd. Så ble det ett år. Nå anbefales det jo å amme i minst to år. Og det froundrer meg ikke om vi snart anbefales å amme enda lengre.

Amming handler jo også om mer enn mat og vitige stoffer som finnes i melken. Det handler om tilknytning og nærhet også.

Endret av kkristin
Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor skulle jeg amme min treåring for min egen del? :overrasket:

Nei, spør heller: Hvorfor skulle du amme treåringen for treåringens del? Jeg lurer.....

Gjest Gjest
Skrevet

Amming handler jo også om mer enn mat og vitige stoffer som finnes i melken. Det handler om tilknytning og nærhet også.

og særlig handler det om mors manglende vilje til å la barnet få utvikle seg naturlig. Let go....

Skrevet
Nei, spør heller: Hvorfor skulle du amme treåringen for treåringens del? Jeg lurer.....

Det kan jeg godt svare på. Jeg ammer min treåring fordi jeg tror det er veldig sunt

for henne. Jeg tror både melken er sunn for henne, og nærheten.

Jeg ammer henne fordi det føles naturlig, og riktig.

Jeg ammer henne fordi hun ønsker det.

Jeg kjenner til veldig mange som ammer barna deres lenge, og jeg ser ingenting galt i det.

:)

Skrevet

Ammer du offentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...