monja Skrevet 26. mai 2004 Forfatter #1741 Del Skrevet 26. mai 2004 Var på Dolly Dimple's idag og jamsa i oss en pizza (nr 9). Knallgod. Fikk være middagen idag det for jeg ble stappa etterpå Men det var klokka halv to så jeg er jo som vanlig sulten igjen nå jeg Skal til et vennepar senere i kveld. Lenge siden vi har vært der så det skal bli koselig. Det er jo så typisk at når man bor bare 3 minutter unna med bil kommer man sjeldnere på besøk enn om man bor end lenger unna hverandre. Full skjerpings Mannen er ute og mekker litt bil. Hadde den ene på EU kontroll for noen uker siden og må gjøre litt småting. Og noen ikke fullt så små ting som krever litt verksted tid - og et par tusen kroner Og typisk gubben - må ha den godkjent før første uka i juni - altså før vi får lønn *jeg kan handle klær etc mens han ikke får ordna bilen.....blablabla * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 26. mai 2004 #1742 Del Skrevet 26. mai 2004 Imponert over alt dere har klart jeg. Tror ikke det skulle være noe problem at dere er fem måneder på vei altså *Inspirert til å lage liste selv jeg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. mai 2004 #1743 Del Skrevet 27. mai 2004 Var på Dolly Dimple's idag og jamsa i oss en pizza (nr 9). Knallgod. Den er bare NYDELIG den pizza'n! Spiste den om lørda'n jeg! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 27. mai 2004 #1744 Del Skrevet 27. mai 2004 Tror jeg må prøve den der nr. 9 en gang. Var det koselig borte på besøk? Håper det! Det blir ofte sånn at man ses alt for skjelden, dessverre. Alle har sitt å gjøre, et travelt liv. Vi får besøk i morgen av et vennepar av oss, alltid koselig når vi først møtes. Hva er det forresten hunden skal lære på det kurset han er på nå? Hva gjør de? Nå har vi en dag igjen på valpekurset, så kan han gå videre til grunnkurset. Starter et i juni, men det blir timer midt i ferien vår så det passer dårlig, så vi skal vente til august. Da er han vel mer enn nok klar for å gå videre og lære mer. God natt og sov godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 28. mai 2004 #1745 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei monja Ja - tiden går ganske fort, den. 5 mnd - det er over halveis, det. Og det ser ut til at du har det meste klart. Formen er bra? Ønsker deg en god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. mai 2004 Forfatter #1746 Del Skrevet 29. mai 2004 JEJ!!! Besøk i dagboka :bukke: Trikset er nok å kjøpe inn etterhvert, meta Grøss og gru om vi skulle ventet til de siste månedene med alle innkjøpa :o Hadde blitt ruinert. Og nå har jo vi selvfølgelig greid å kjøpe så masse at foreldre og svigerforeldre får nøye seg med gaskluter, zinksalve etc om de skal bidra *svigermor skal sponse masse gaskluter* Jepp, Kverula, den nummer 9 er knallgod. Hadde ikke smakt den før jeg, men vi prøver jo alltid noe nytt. Tror nok det blir den neste gang vi er der også. Men det er ikke ofte altså....., så når jeg først er der mumser jeg innpå med god samvittighet Det var kjempekos borte på besøk, Middis. Det er virkelig synd at det er så sjelden vi treffes, men sånn er det nå en gang. Alle er opptatt med jobb på dagtid, og plutselig har kvelden gått vekk i ingenting. Men vi skal prøve å bli flinkere til å dra vekk på besøk. Det er jo så koselig, og om man er vekke oftere blir det kanskje ikke sånn at man er borte så lenge av gangen - fikk ikke dra hjem før nærmere halv ett på natta På kurset vi er på nå skal hunden gjennoppfriske det han lærte på grunnkurset, som å sitte stille mens vi går rundt han, gå pent i bånd, sitte og ligge på kommando etc. Det som er den største forskjellen er at på grunnkurset ble dette lært gjennom lek mens nå stilles det krav til det hunden gjør - og den korrigeres om det ikke blir riktig. For å si det enkelt - det er en strengere oppdragelse med mer vekt på ris og ros. I tillegg skal vi generalisere øvelsene, dvs. opprettholde hundens interesse for å gjøre det vi forteller den selv i et miljø med masse forstyrrelser. Om hunden blir ukonsentrert av dette skal den korrigeres og oppmuntres til å høre på oss som eiere. Innkalling er også et stort tema på dette kurset. Begynner først med en lang line (ca 20 meter) som vi lar hunden løpe fritt i. Så skal vi gi han en kommando "KOM", og da skal hunden umuiidelbart komme til oss og sette seg ved siden av oss på kommandoen "SITT". Der skal han sitte til vi gir han kommandoen "FRI". Om han gjør dette prikkfritt får han ros og kanskje godbit (ikke hver gang), men gjør han det ikke får han ris. Var ute og øvde med han litt i går og han er utrolig flink. Litt ukonsentrert i begynnelsen, men etterhvert gikk det glatt. Til slutt er målet at han skal komme på kommando selv uten bånd, men vi fikk ikke så store forhåpninger om at vi kan ha han løs i hagen fordi jaktinnstinktet er så sterkt i han at han kommer til å løpe til skogs uansett. Så målet vårt får være at vi klarer å rope han inn iallefall Synes det er utrolig spennende å høre hva de lærer på kurset og prøve det ut i praksis for det er kjempemoro å se forandringene på hunden etterhvert. Formen er bra, Bettie, men etterhvert nå har jeg merket økt smerte i bekkenet. Aner ikke hva det er, men forhåpentligvis blir det ikke verre. Skal spørre jordmor om dette på tirsdag, for hun mente ikke jeg hadde tegn på bekkenløsningssmerter, men nå vet jeg sannelig ikke lenger...... :-? 5 måneder går kjempefort, og idag går vi inn i svangerskapsuke 24..... UKE 24: Babyen er nå ca 30cm lang og veier ca 650g. Cellene i hjernen modnes og det har negler på fingre og tær. Øynene kan se litt utstående ut fordi fettlaget i ansiktet er ikke bygget opp ennå. Hele babyen er fortsatt skrukkete og tynn fordi fettlagene nå skal bygges opp. Man kan se blodårene ganske godt under den tynne huden. Nå kan du kjenner livmoren et par centimeter over navlen når du ligger på ryggen. Her går også cirka grensen for om barnet ditt kan overleve en fødsel eller ikke. Det vil si at hvis barnet ditt blir født nå vil man sette alle mulige ressurser inn for at det skal overleve. Til nå i graviditeten har du hatt litt lavere blodtrykk enn ellers, men det kommer til å stige litt mer mot fødselen. Dette er jo en av tingene som sjekkes på hver kontroll for å være sikker på at det ikke blir for høyt, for det er heller ikke bra og kan være et symptom på svangerskapsforgiftning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. mai 2004 Forfatter #1747 Del Skrevet 29. mai 2004 Endelig skinner sola over klaskvåte Trøndelag. Trodde aldri jeg skulle få se den igjen Men idag stråler den formelig, så det er bare å håpe at det holder seg. I går var jeg og gubben og kjøpte barkduk og bark. De hadde jo kjempetilbud på Felleskjøpet - 5 sekker for 198 kroner så vi slo til på 10 sekker (og litt overlasta bil ) da vi dro hjem. Og så var det rett ned i skråningen der vi skulle ha de 30 metrene med barkkant. Vi har kommet ca halvveis nå, og det blir kjempefint. Er så glad for at det endelig er en aktivitet jeg også kan være med på. Men vi så at det tok litt mer bark enn vi først hadde regna med, så vi må ha 5 nye sekker idag. Uansett blir det litt til overs til andre prosjekter i hagen Og så fikk mannen ny mobil igår. En Nokia 3100, og nå vil jeg også ha en sånn. Selv om jeg alt står på NetCom abonnementet hans kan jeg ha flere, så idag blir det ny telefon på meg også (jada, litt misunnelig ble jeg på han :-? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. mai 2004 Forfatter #1748 Del Skrevet 29. mai 2004 Nå har jeg skrevet ut påmeldingsskjema til hundeutstilling. Voffe skal få skru på sjarmen den 19. juni - på Stiklestad, Verdal. Men jeg er lovlig sent ute da. Har visst om det leeeeeenge, og "plutselig" er fristen på tirsdag Skal sende og betale inn det idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 29. mai 2004 #1749 Del Skrevet 29. mai 2004 Sende meg det nye mobilnummeret ditt også da... *kverula har vært og snoka i dagboka til middis* Ønsker deg en god helg! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. mai 2004 Forfatter #1750 Del Skrevet 29. mai 2004 Seffers skal jeg sende deg nytt mobilnummer og, Kverula *ble ikke mobil på meg idag da.....orka ikke stresset på Elkjøp * Idag har vi vært ganske så driftige synes vi selv da *kjøpt 5 nye sekker med bark og litt ekstra barkduk *vaska klubbhuset til idrettslaget her etter utleie i går (mamma styrer klubbhuset og vi tjener noen ekstra grunker på å vaske det av og til) *fikk sagkjede olje og miljøbensin til motorsaga fra pappa - så nå må noen av trærne i hagen bøte med livet. *planta 3 prydbusker som viser seg å være epletrær (blir 2 - 3 meter) *meldte på voffe til utstilling. *tok ut en kredittnota på posten og måtte betale 30 kroner i gebyr for å heve pengene :o *kjøpt 4" spiker til spikerpistol (i mårra blir'e action ) *handla inn til hjemmelaget pizza - som mannen lager nå. Synes vi har vært flinke jeg Fikk også vite at ei som gikk i klassen min siste året på videregående er gravid og har termin en dag før meg. Vi skal føde på samme sykehus, så hvem blir først mon tro..... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. mai 2004 Forfatter #1751 Del Skrevet 29. mai 2004 Klokka er over midnatt og vi sitter og henger fremdeles :o Er ikke spesielt trøtt, men vi burde nok gå til sengs snart for vi skal opp i rett tid i morgen. Mannen og en kompis skal sette inn et storinnrykk i forhold til husbygginga, så da kan en ikke sitter der og gjespe. Og når jeg får lagt meg håper jeg babyen roer seg også. Har vært kjemperolig i hele dag, men ikke nå nei. Skal lære den at det er på natta vi sover Natta alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 29. mai 2004 #1752 Del Skrevet 29. mai 2004 Så spennende med hundeutstilling. Det går sikkert bra. Det kurset dere tar nå er nok kjempelurt. Høres kjent ut alt sammen, bortsett fra at dere har nå større krav til deres hund siden han kan mye fra før av og er eldre. Vår hund må lære seg betydningen av ordet "Nei" og ris før vi kan bruke det. Når han ikke gjør det han skal nå får han ikke godbit og vi må bare prøve igjen. Har også begynt med "Nei"-trening nå, så vi øver. Det der med å sitte stille ja, der er han litt ukonsentrert. Og han som klarte seg så bra, plutselig tusler han avgårde når vi sier "bli sittende" og gir han tegnet på det. (Flat hånd mot han mens vi sier kommando) Jaja, øvelse gjør mester. Skulle bare innom her før jeg legger meg. Nå skal jeg stupe til køys i nysenga. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #1753 Del Skrevet 30. mai 2004 Dette har vi av større utstyr: - kombivogn - sprinkelseng - madrass til sprinkelseng - sprinkelseng beskytter - reiseseng - stellekommode - stellematte - vognrangle - baby gym - div. leker O - 3 mnd - høy barnestol i tre - vugge - voksipose - skinnpose - vippestol - Baby Call - div. tåteflasker - 2 jerseylaken i str 40x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (hvitt) - 1 Ole Brumm sengesett str 65x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (grønt) - dyne til vogn - mellomdyne til seng Av klær har vi: Størrelse 50 (0 - 1 mnd): - Sett med jakke og bukse - 2 brillebukser str 50/56 - 2 hjelm luer i bomull str 0-2 mnd Størrelse 56 (1 - 2 mnd): - Sett med jakke, bukse og "labber" - 2 bodyer med kort arm - body med lang arm og lue - Sett med body, jakke, bukse, lue Størrelse 60 (opp til litt over 2 mnd): - Blondebody Størrelse 62 (3-4 mnd): - 2 brillebukser - 1 hjelmlue - 3 pyjamas - Sparkebukse - Sett med jakke og bukse - 2 bodyer med kort arm - Hard Rock Cafè (Roma) body med kort arm - Body med lang arm - 4 høyhalset bodyer - 2 bodyer med lang arm Størrelse 68 (5-7 mnd): - Adidas Joggedress - 10 bodyer med lang arm - 2 bukser - Sparkebukse - 1 lue med ører - 1 overall med hette - 1 pyjamas Størrelse 74 (8-10 mnd): - Bestefarskjorte - Ole Brumm t-skjorte - Snekkerbukse i bomull - 2 bodyer med kort arm Størrelse 80 (11-15 mnd): - Umbro Vendbar jakke Annet: - 1 smekke - 2 babytepper - 6 par sokker - 1 mintgrønt helseteppe - 1 rosa helseteppe - 1 blått helseteppe Mangler: - madrass til vuggen - sengesett - låner flere fra svigerinna mi - laken - kjøpe flere i sprikelseng str - tisselaken - får nye fra svigerinna mi - bilsete - leier Boxette de første 3 mnd - gulpekluter av gas - badeolje - zinksalve - febermåler/febernedsettende - brystpumpe - ammeinnlegg - utetøy med luer/votter (blir jo vinter) - badebalje - strømpebukser - smekker - hjelmluer - brillebukser - vinterluer - votter - vinteryttertøy Var på opphørssalg og fikk tak i billig helseteppe og noen sengesett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #1754 Del Skrevet 30. mai 2004 Nå er mannen og en kompis endelig kommet igang med byggingen - for fullt. Gleder meg til jeg får se litt resultater, for nå er jeg lei av at det står 6 betongsøyler opp av leirejord midt i hagen. Blir bedre når de får opp søyler av tre oppå der igjen og når bjelkene begynner å komme på plass. Når det endelig begynner å ligne på noe. Faktisk snakka de om å komme så langt som å sette opp vegger idag. Nuvel, jeg skal ikke håpe for mye - det er tross alt menn vi snakker om her Men dagen tegner til å bli fin. 15 grader i skyggen og sola skinner. Får håper det holder seg litt sånn. En smak av sommer...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 30. mai 2004 #1755 Del Skrevet 30. mai 2004 Hei Monja! Jeg synes du har en koselig dagbok, og jeg leser ofte i den. Jeg skriver ikke alltid hilsen, men synes det er fint å lese om hvordan du har det med både graviditeten og annet. Vi er jo bare 2 uker mellom hverandre på terminen, og det er veldig greit å ha en som er så nærme meg så vi kan følge hverandre på veien mot fødselen! Det høres ut som du har det bra og er aktiv, håper ikke bekkenløsingen din hemmer deg for mye i arbeidet. Her i Oslo er det fint vær i dag og jeg skal ut og gå en tur. fra sandra (jeg leser mye mer enn jeg skriver hilsen, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #1756 Del Skrevet 30. mai 2004 Skal ta med meg magen min og voffe og gå en tur..... *dagens gode gjerning * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #1757 Del Skrevet 30. mai 2004 JEJ!!!! Jeg er på topp 30 på medlemslista på KG. Fortsatt på 30. plass, men det er ikke verst av over 5000 medlemmer.... :o *sier vel kanskje litt om livet og internettregninga mi det * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #1758 Del Skrevet 30. mai 2004 Nå har jeg gått ferdig Ble ikke den helt lange turen, men når man traver ivei på skogsveier og over åkre der man har grss til langt opp på knærne får man likevel opp pulsen, og 30 minutter er nok. Hadde med vovve og han tok jo såklabert opp skogsfugl etter 30 meter inn i skogen. Så fikk vi en liten los før fuglen flaksa og fløy videre.....hørtes mer ut som en liten elg som fløy mellom trærne Ikke noen tvil om at vovve har instinktet der det skal være... :-) Har forvilla meg inn på sidene til Hennes&Mauritz nå. Skal bare titte litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #1759 Del Skrevet 30. mai 2004 Ble en liiiiiten bestilling fra Spar Kjøp idag..... Billige barneklær :oops: Har bestillinger for tilsammen 1300 kroner inne hos Spar Kjøp, Ellos og Sportmann nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. mai 2004 Forfatter #1760 Del Skrevet 30. mai 2004 Dette har vi av større utstyr: - kombivogn - sprinkelseng - madrass til sprinkelseng - sprinkelseng beskytter - reiseseng - stellekommode - stellematte - vognrangle - baby gym - div. leker O - 3 mnd - høy barnestol i tre - vugge - voksipose - skinnpose - vippestol - Baby Call - div. tåteflasker - 2 jerseylaken i str 40x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (hvitt) - 1 Ole Brumm sengesett str 65x80 cm - 1 sengesett str 80x100 cm (grønt) - dyne til vogn - mellomdyne til seng Av klær har vi: Størrelse 50 (0 - 1 mnd): - Sett med jakke og bukse - 2 brillebukser str 50/56 - 2 hjelm luer i bomull str 0-2 mnd Størrelse 56 (1 - 2 mnd): - Sett med jakke, bukse og "labber" - 2 bodyer med kort arm - body med lang arm og lue - Sett med body, jakke, bukse, lue Størrelse 60 (opp til litt over 2 mnd): - Blondebody Størrelse 62 (3-4 mnd): - 2 brillebukser - 1 hjelmlue - 3 pyjamas - Sparkebukse - Sett med jakke og bukse - 2 bodyer med kort arm - Hard Rock Cafè (Roma) body med kort arm - Body med lang arm - 4 høyhalset bodyer - 2 bodyer med lang arm Størrelse 68 (5-7 mnd): - Adidas Joggedress - 10 bodyer med lang arm - 2 bukser - Sparkebukse - 1 lue med ører - 1 overall med hette - 1 pyjamas Størrelse 74 (8-10 mnd): - Bestefarskjorte - Ole Brumm t-skjorte - Snekkerbukse i bomull - 2 bodyer med kort arm Størrelse 80 (11-15 mnd): - Umbro Vendbar jakke Annet: - 1 smekke - 2 babytepper - 6 par sokker - 1 mintgrønt helseteppe - 1 rosa helseteppe - 1 blått helseteppe Mangler: - madrass til vuggen - sengesett - låner flere fra svigerinna mi - laken - kjøpe flere i sprikelseng str - tisselaken - får nye fra svigerinna mi - bilsete - leier Boxette de første 3 mnd - gulpekluter av gas - badeolje - zinksalve - febermåler/febernedsettende - brystpumpe - ammeinnlegg - utetøy med luer/votter (blir jo vinter) - badebalje - strømpebukser - smekker - hjelmluer - brillebukser - vinterluer - votter - vinteryttertøy Oppdatert akkurat......NÅ!!! (Kommer plutselig tilbake ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå