Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helluuu!

Hjemme og slapper av før jeg skal begynne på middagen. Nå er det endelig helg og vi skal bare slappe av og kose oss. Har ikke så mange planer for helga. Håper det blir OK vær i morgen, for jeg har lyst til å ta en tur i fjæra, grille noen pølser og kose oss. Og på søndag kommer svigermor og svigerfar på middag (de kommer sammen når svigerfars kone er bortreist :ler: ). Da blir det ovnsbakt ørret med tilbehør :sikle:

Ellers - sløve sløve og sløve. Kanskje vi tar oss en tur til mamma og pappa i kveldinga idag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg tent opp i ovnen og skal igang med middagen. Må koke poteter og pakke kjøttfarse inn i hodekålblader :sikle:

Skrevet

Kålruletter er NAM!!! Synd at jeg må stå over det nå som jeg ammer... :sur:

Kose dere! :klem:

Skrevet

Har sjekka bestillingene mine til KidsPyjamas nå, og den ene venter, mens den andre er under behandling :hoppe:

Nå har jeg bestilt:

1 x Ex store Postman Pat royal/navy pyjamas age 3/4

1 x Noddy royal/red pyjamas age 3/4

1 x Thomas the Tank navy hooded top age 3/4

1 x Noddy royal/red pyjamas age 2/3

1 x Disney Princess lilac pyjamas age 2/3

1 x Thomas the Tank red hooded top age 3/4

1 x Glow in the Dark ghost pyjamas age 5/6

1 x Boys Cars navy/royal pyjamas age 5/6

Alt dette til den nette sum av £42,94 = 535 kroner.

Skrevet
Har sjekka bestillingene mine til KidsPyjamas nå, og den ene venter, mens den andre er under behandling :hoppe:

Nå har jeg bestilt:

1 x Ex store Postman Pat royal/navy pyjamas age 3/4

1 x Noddy royal/red pyjamas age 3/4

1 x Thomas the Tank navy hooded top age 3/4

1 x Noddy royal/red pyjamas age 2/3

1 x Disney Princess lilac pyjamas age 2/3

1 x Thomas the Tank red hooded top age 3/4

1 x Glow in the Dark ghost pyjamas age 5/6

1 x Boys Cars navy/royal pyjamas age 5/6

Alt dette til den nette sum av £42,94 = 535 kroner.

Og det som er uthevet er smurfen sitt :sjenert:

Skrevet

Nå har vi vært på besøk hos mamma og pappa. Koselig. Smurfen kosa seg masse med mormor og morfar, og de ble 600 kr fattigere da mannen hjalp pappa med å bestille trådløst nettverk :ler:

Nå sitter vi og ser "Skal vi danse" mens smurfen sitter på potta og putrer :ler: Han gjør det hver kveld og det er jo kjempebra. Så går han og mannen sammen og tømmer potta og smurfen får trekke opp. Men han blir jo aldri ferdig da. Sikker på at han bommelommer 6 ganger på 10 minutter - og vi må tømme potta mellom hver gang :ler:

Men nå skal han snart i seng og jeg skal slappe av på sofan.

Skrevet

Brage gjør ingenting på potta han - bare sitter og trykker! For moro skyld, kanskje?

Det kommer vel mer naturlig etter hvert. Han sier alltid "bleie" etter at han har bæsja, så han er tydelig opptatt av å få skifta og få det bort!

Skrevet

Milla Sofie sitter på potta. Trykker som bare det også kommer det: Mamma, jeg karer ikkje tisse. Hente pir (papir). For tørke det må vi nemlig uansett :ler:

Håper du får en fin helg!! :kose:

Skrevet

Det kommer nok når han er klar, LT. Han har jo iallefall skjønt at det er æsj og at det må vekk. Torstein og vil skifte bleie rimelig fort etter store bedrifter :ler:

Her skal det og tørkes, og så skal hendene vaskes, etter pottegåing. "Mamma, fingan (fingrene)" sier han da og løper mot nærmeste vask :ler:

Skrevet (endret)

God morgen!

Nå er dagen startet i monjaheimen. Det vil si, mannen og smurfen har overtatt senga mens jeg ble skvisa ut på stua. Ja ja, det er jo helt greit det, for litt alene tid er ikke dumt. Dessuten la jeg meg klokka 22 i går så jeg er da uthvilt jeg.

Nå skal jeg surfe litt her og samtidig se "Senkveld" som vi har på opptak.

Endret av monja
Skrevet

Og nå er de våkne og lager "melkakake" som smurfen sier om vaffelkake.

Skrevet

Mann og barn sover, men jeg lurer på å vekke dem snart. Vi skal til byen å handle, men med tanke på hvordan smurfen er på butikker vurderer jeg å sende gutta til svømmehallen så jeg får handle i fred. Tror jeg skal stikke inn til gubben å si at de skal svømme :ler:

Skrevet

Nå er vi hjemme.

Mannen og pjokken fikk bada og kost seg en times tid, og på slutten så jeg litt på dem. Ikke mye redd lillegutt nei. Skulle hele tiden på den dypeste delen av bassenget - ca 150 cm dypt - og han skulle IKKE ha på seg noe som helst flyteutstyr. Og å hoppe fra kanten og ned i vannet var kjempegøy. Spesielt gøy ble det om han gikk under :ler: Hvem skulle trodd det etter 6 mnd med vannskrekk fra han ble født?

Vi spiste en wienerpølse og en is siden det er lørdag, og nå er gutta igang med middagen. Mannen kokkelerer og smurfen drar utover alt av kjøkkenstæsj på gulvet :ler:

I kveld skal lilleplutten i seng til normal tid og så skal vi bare slappe av og kose oss.

:hjerte:

Skrevet

Lillegull snart i seng. Har bada litt i balja si, hoppa i sofan (nei, det har han ikke lov til) og gikk på trynet i gulvet. Hyl og skrik, men 5 nonstop gjorde susen. Nå er han klar for loppekassen.

Skrevet

Og så har jeg bestilt meg skritteller *angst*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...