monja Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #10481 Skrevet 6. oktober 2006 PEANUT BUTTER CHOCOLOATE CHIP COOKIES 320 g hvetemel 3 ts bakepulver 225 g smør 150 g farin 140 g brunt sukker 75 g peanøttsmør (4-5 ss) 3 egg 3 ts vaniljesukker 1 dl hakkede peanøtter Hakket sjokolade av 2 plater kokesjokolade Rør smør og sukker til det er lett og luftig. Bland i eggene, ett om gangen, og deretter peanøttsmøret. Tilsett siktet hvetemel, bakepulver og vaniljesukker og til slutt hakkede peanøtter og sjokolade. Sett deigen med teskje på stekeplate kledt med bakepapir. Hvis du tar så mye som du kan i teskjeen, blir de ca 5 cm i diameter. Da har du plass til 16 på en plate. Stekes ved 175 grader i ca 15 minutter eller til de såvidt har fått farge. Avkjøl på rist.
monja Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #10482 Skrevet 6. oktober 2006 Sprø cookies med fin smak av kaffe. Ca.30 stk. ingredienser • 150 gr TineSmør • 1½ dl sukker • 50 gr hasselnøttkjerner hakket • 1 egg • 1 ts vaniljesukker • 3 dl hvetemel • 1 ts natron • 1 dl kaffe eller espresso • 1 plate kokesjokolade Slik gjør du I stekeovnen: 180 grader C, ca. 10 minutter Ha smør og sukker i bollen på en food processor, la maskinen gå til det er fint blandet. Tilsett egg og mel blandet med vaniljesukker og natron. Til sist rører du inn kaffe, nøtter og sjokolade. Sett deigen med skje på bakepapir eller smurt stekeplate. Beregn god plass for de kan gå litt ut over platen. Stekes. Avkjøles på rist.
monja Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #10484 Skrevet 6. oktober 2006 HORN 4 ss margarin 2 dl melk 2 dl vann 1 pk gjær 4 ts sukker 2 ts salt 1 kg hvetemel - Smelt margarin i ei gryte. Ta gryta vekk fra varmen. - Ha i melkeblandingen. Hell det våte over i bakebollen. - Rør ut gjæren. - Ha i det tørre. - Hev deigen til dobbel størrels. - Ta deigen ut på melet bakebord og del den i 2 like deler. Kjevl hver del ut til en rund leiv. Del hver del i 8 spisser med pizzaskjærer. Rull dem sammen fra ytterkanten. Legg hornene på en bakepapirkledd stekeplate og etterhev hornene til dobbel størrelse. Pensle hornene med sammenhvispet egg og stek dem ved 225 grader i ca 15min! Kan evnt legge i ost og skinke,da blir de extra gode Eller du kan ta det du vil!!
monja Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #10485 Skrevet 6. oktober 2006 God helg Monjasnuppa! ← God helg Vimsa mi
monja Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #10486 Skrevet 6. oktober 2006 Jeg skal bake kjeks idag, men bare dem med nonstop.
Gjest vimse Skrevet 6. oktober 2006 #10487 Skrevet 6. oktober 2006 God helg Vimsa mi ← Åh, du må ikke susse så, jeg blir så flau
-TeddyToria- Skrevet 6. oktober 2006 #10488 Skrevet 6. oktober 2006 Oi, her var det mange gode oppskrifter som frisktet Skulle ikke sett dem... :grine2: Skal si du har kommet langt på julegave-listen allerede - har ikke begynt å tenke på pakkesanger engang jeg
Cilla Skrevet 6. oktober 2006 #10490 Skrevet 6. oktober 2006 *skynde meg ut av denne dagboka....her var altfor mye godt....*
monja Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #10492 Skrevet 7. oktober 2006 Løøøørdag!!!! Endelig helg. Prøvde meg på butikk med avkommet, men han klikka i vinkel så det var enklere sagt enn gjort..... Heldigvis har man med pappa'n som kan gå i bilen med hysterisk avkom *sukk*
monja Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #10493 Skrevet 7. oktober 2006 TRASSALDER.... Ja, nå er vi igang da.....med den berykta trassalderen. Alt er feil, vi får ikke skjære opp maten hans, vi får ikke ta opp ting av handleposen, vi får ikke ta oppvasken uten han, vi får ikke lese feil bok....og det siste nå: full trass på butikker. To ganger på tre dager har vi måttet bære ut en hylende unge. På torsdag var årsaken at Rema åpna i nyoppussede lokaler og en dame sto og delte ut kake. Hun ga jo såklart smurfen kake i et uoppmerksomt øyeblikk og da han forsto at han ikke fikk mer hylte han og klaska hånden i kaka før han slengte seg ned på gulvet. Jeg bar han ut mens han hyla, klorte og lugget. Om jeg følte meg smart ja Og idag var vi på butikk i 5 minutter og alt gikk bra. Så gikk vi på bakeriet og kjøpte en bolle (han bruker å få en bolle på lørdager) som vi skulle ta med oss på resten av runden. Men....grøss og gru, mannen min tok opp bollen fra posen for han.... og vi var igang igjen. Han slengte seg ned på gulvet og kasta bollen langt unna. Jeg tok og kasta den i søpla, men da vi kom ut klarte han å hulke fram at han ville ta den opp av posen selv. Da han omsider roa seg ned fikk han posen med den andre bollen i og han strålte som ei sol igjen *sukk* Vi takler trass hjemme ved å overse det totalt. Han raser og skriker og får bare holde på til han roer seg selv. På butikker er det verre....da bærer vi han ut - tydeligvis.
monja Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #10494 Skrevet 7. oktober 2006 (endret) 2 av episodene jeg lasta ned av Grey's Anatomy ble bare vissvass Episode 3 ble OK, men hva hjelper det når de to andre er herpa Endret 7. oktober 2006 av monja
Midnattsol Skrevet 7. oktober 2006 #10495 Skrevet 7. oktober 2006 Her var det mange gode oppskrifter! Trassalder ja. Er vel bare noe man må baske seg gjennom. God lørdag.
monja Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #10496 Skrevet 7. oktober 2006 De nonstopkjeksene ble kjempegode. Og trass? Joda, jeg skal nok overleve. Lillegull har møtt sin overmann her ja
Fibonacci Skrevet 7. oktober 2006 #10498 Skrevet 7. oktober 2006 "Gleder" meg til Brage kommer ordentlig i trassalderen Han har jo sine stunder allerede, spes. hvis han er trøtt! Ikke greit når det kommer i butikker og blant folk, man føler seg innmari lur liksom... Man får holde ut og ta det som et utslag av at de blir mer selvstendige individer, selv om tålmodigheten får seg noen skikkelige prøvelser av og til!
Gjest Gjesta Skrevet 7. oktober 2006 #10499 Skrevet 7. oktober 2006 Ikke lett å vite hvordan man skal takle trassinga nei, men det virker jo som om dere har funnet en løsning som fungerer bra syns jeg! God lørdagskveld!
monja Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #10500 Skrevet 7. oktober 2006 Synes alt går på tverke for tiden jeg. I kveld har jeg og mannen snakka litt og funnet ut at vi kanskje ikke har noen framtid sammen.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå