monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10081 Skrevet 24. august 2006 Visste du at hjertet har så stort trykk når det arbeider at når det pumper blod ut i kroppen at det kan sprute 914,40 cm? (Oh My God.!)
Arwen Skrevet 24. august 2006 #10082 Skrevet 24. august 2006 Takk Arwen Hvorfor er det sånn at vi får så dårlig samvittighet fordi vi er borte fra jobb - for å pleie oss selv? ← Snill pike syndromet
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10084 Skrevet 24. august 2006 Noen som vil være med på å spleise på hus?
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #10085 Skrevet 24. august 2006 (endret) Heisann! Nå ble jeg så provosert når jeg leste at jobben din forventer at du er tilbake på mandag!!! ER DET MULIG??!! Når du leverer en sykmelding for en periode framover så har de å forholde seg til det, og ikke presse deg til å komme tilbake. Om du føler deg klar til å komme tilbake før sykmeldinga går ut så gjør du jo det, men det må jo være opp til deg å avgjøre, og ikke dem. Nei, konsentrere deg om å komme på beina igjen psykisk du! Endret 24. august 2006 av Kverula
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10087 Skrevet 24. august 2006 *og der lurte Kverris seg mellom*
Gjest vimse Skrevet 24. august 2006 #10088 Skrevet 24. august 2006 Henger meg på de andre kloke ordene som er kommet. Ta vare på deg selv Monja, la legen og mannen styre litt for deg, gi deg den hvilen og roen du fortjener. på!
Arwen Skrevet 24. august 2006 #10089 Skrevet 24. august 2006 Æsj, det var solgt ja ← Bra salgsannonse, de vurderte å selge den
Gjest miiip Skrevet 24. august 2006 #10090 Skrevet 24. august 2006 Kjære Monja. Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Kvalm når du tenker på jobben, griner når du kommer inn til legen, mista troa på deg selv, gråteanfall osv. Har hatt det akkurat sånn selv. Godt at du ikke vurderer å gå på jobb på mandag. De får bare finne seg i at du trenger tid til å komme deg igjen. Det tar en stund når man er så langt nede. Pass på deg sjøl og ikke begynn for fort og for hardt igjen! (Og ikke tenk på det enda, slapp av, sov masse og forsøk å samle krefter mens du er sykemeldt.) Veldig bra at legen din skjønte alvoret og sykemeldte deg en måned i slengen! Og synes det høres lurt ut å oppsøke en psykolog. Da jeg var utbrent fikk jeg veldig god hjelp av å snakke med noen. I tillegg vil jeg anbefale boka "Tenk deg glad håndbok" av Dr. Burns (amerikansk psykolog). Den beskriver "tankefeller" som man havner i når man er deprimert, og hvordan man kan lære seg selv å argumentere imot de destruktive tankene og på den måten føle seg bedre. Jeg har hatt stor nytte av den boka sjøl (i alle fall når psykologen hadde hjulpet meg et lite stykke på vei oppover). Masse masse lykke til og en stor fra meg.
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10092 Skrevet 24. august 2006 Takk for gode ord, jenter Tror kanskje jeg skal lese den boka der, miip. Høres ut som noe jeg kan ha godt av å bla litt i. Nå har vi satt inn skuvsenga til smurfen. Første natta uten sprinkelcella si Lurer fælt på hvordan det går. Kommer nok til å komme utav den x antall ganger tipper jeg. Men sprinkel'n står ved siden av så blir det for ille havner han oppi den. Mannen skal på møte om adsl idag. Krysser fingre for at de får skrive kontrakter. Da er det på en måte mer sikkert.
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10093 Skrevet 24. august 2006 Fliiiinke gutten vår ligger i skuvseng i natt Trodde han skulle komme ut av senga x antall ganger - så liksom for meg at hele kvelden gikk med til å leie han tilbake i senga, men neida. Han romsterte rundt i senga i 10 minutter og nå sover han som en stein. Prøvde ikke å komme ut av den heller..... Mamma'n er stolt ja
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10094 Skrevet 24. august 2006 Vennepar H og K mistet babyen i magen for noen uker siden. Sist vi var på besøk hos dem så jeg antydning til babymage, men sa ikke noe. Så denne uka fikk vi vite at de hadde kommet til uke 10 - og skulle akkurat til å fortelle det glde budskap - men da gikk det galt. Ble SA med utskrapning og i det hele tatt. Stakkars altså, de mista forrige gang det klaffet og de
Gjest Gjesta Skrevet 24. august 2006 #10095 Skrevet 24. august 2006 Uff da, så trist med venneparet som mistet... Flinke smurfen som sover i ny-senga si i natt!
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10096 Skrevet 24. august 2006 (endret) Ja, det er alltid trist når vennepar mister. Og dessverre skjer det ganske ofte i vår krets får jeg inntrykk av. Tror de aller fleste (inkludert meg selv) har mistet et par ganger. Noen flere ganger. Heldigvis støtter vi godt opp om hverandre da. Nå er det heldigvis lenge siden jeg selv mistet da. Hm....12 år faktisk Men da mistet jeg i uke 20 Endret 24. august 2006 av monja
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10097 Skrevet 24. august 2006 Og gjett hvem som er våken - iallefall sånn halvveis Krysser fingre for at han sovner fort igjen.
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10098 Skrevet 24. august 2006 Mannen er på møte så jeg er spent på hva dette bringer med seg.
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10099 Skrevet 24. august 2006 Idag fikk vi invitasjon til 2 årsdag fra en av dem vi er på klubb sammen med på NM/BP. Kjempekoselig. De bor i bartebyen så avstanden er overkommelig.
monja Skrevet 24. august 2006 Forfatter #10100 Skrevet 24. august 2006 Gikk visst glipp av HC idag og jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå