monja Skrevet 4. august 2006 Forfatter #9661 Skrevet 4. august 2006 Det blir sikkert ikke sånn som vi har planlagt det nei, Malou Det er 9 uker siden smurfen sistvar skikkelig syk, så det er nok barnehagen som kan til det. Ungene der er stort sett friske eller på ferie så det er minimalt med smitte for tiden. Kan jo og være det varme været som lokker fram feber denne gangen. Nåja, han er i knallform så hadde det ikke for at vi tok en "stikkprøve" (bokstavelig talt ) hadde jeg ikke trodd det var noe feber i den kroppen heller. Men det kan jo og være været da. Over 30 grader om dagen og ganske så kaldt på natta. Store omveltninger for liten kropp. Men du har rett uansett, Søndagsengel, tiden flyr virkelig.
monja Skrevet 4. august 2006 Forfatter #9662 Skrevet 4. august 2006 Vi har "folk" til å vaske vinduene på utsiden vi. Deilig å slippe det. Ikke det at jeg vasker vinduer på innsiden så ofte av den grunn... ← "Folk" høres skummelt ut - nesten litt utenomjordisk..... :hår:
monja Skrevet 4. august 2006 Forfatter #9663 Skrevet 4. august 2006 Og ja, jeg skal prøve på 17 000 innlegg før jeg legger meg
monja Skrevet 4. august 2006 Forfatter #9665 Skrevet 4. august 2006 Skulle gjerne hatt aliens til å vaska alt jeg. Kanskje jeg skal ansette polakker? Leser i avisen at det er så populært å betale dem 15 kr timen og det har jeg vel gjerne råd til? Polakker virker som en hot trend her til lands.
Gjest Gjesta Skrevet 5. august 2006 #9668 Skrevet 5. august 2006 Hei på deg! Innom for å se hvordan ståa er i monjaheimen! Håper smurfen er kvitt feberen sin - skulle ikke forundre meg om det er varmen som gjør at han blir varm... Ellers må jeg jo si at jeg beundrer deg som har fått pussa vinduer i denne varmen...ser på mine at det skulle absolutt jeg ha gjort også...kanskje jeg skal ha et mål i løpet av dagen å i hvertfall få pussa dagligstue- og kjøkkenvinduene mine? :klø: Hadde jo fått supersamvittighet etterpå - i TILLEGG til rene vinduer! Ha en fin dag!
monja Skrevet 5. august 2006 Forfatter #9669 Skrevet 5. august 2006 Idag sov vi til halv 9. Torstein er feberfri, men ganske så sutrete. Skulle ha melk på flaske og NODDY på DVD mens han satt på potta. Etter det skulle han bare sitte på fanget og kose med mamma'n, men så var mamma grusomt slem og tok på han t-skjorte så da skulle han til pappa istedet Han skal nok duppe snart. Det er overskyet og ikke så varmt som igår, men det er meldt fortsatt knallvær så vi ser ikke mørkt på det. I går kveld la jeg merke til hvor mørkt det begynner å bli på kvelden. Det er jo bare ei uke siden jeg satt på en knaus og så utover fjorden sammen med A - klokka halv 1 på natta. I går hadde vi neppe sett vannet så mørkt som det var. La antakeligvis merke til det fordi jeg satt å stirra på de rene vinduene mine
monja Skrevet 5. august 2006 Forfatter #9671 Skrevet 5. august 2006 Nå er vi ferdig med duppen. Både mann og barn har duppa og jeg har lest meg grønn om GA
monja Skrevet 5. august 2006 Forfatter #9672 Skrevet 5. august 2006 Vi har EN episode om Noddy, og smurfen skal se den hele tiden..... *gaaaaal*
monja Skrevet 5. august 2006 Forfatter #9674 Skrevet 5. august 2006 Lurer på om det er 2 årsjeklser på gang jeg? Kanskje det er dem som forårsaker feberen og at han sikler som en foss for tiden?
monja Skrevet 5. august 2006 Forfatter #9675 Skrevet 5. august 2006 Skal begynne å skrive ned det meste av det smurfen sier. Har allerede notert ned noen ord - som ikke er helt tydelige enda da. Morsomt å se hvor fort han egentlig klarer å ta nye ord . Herlig alder dette..... Smurfen sier: bagen - barnehagen momoj - mormor moffaj - morfar faffaj - farfar fon - telefon brumm - ole brum eliasjh - elias tåle - tråle (i elias) jajke - sjarke (i elias) tågen - toget båtan - båter i flertall båt - båt i entall tjaktoj - traktor halllllå - hallo labil - lastebil nætin - hesten fua - flua bammam - banan æppel - nektarin og eple fyet - flyet dagn - tegne dapt - saft meeek - melk vovov/vovva - hund flagg - fagen/baggen Og så sier han mange ord klart - pluss en del navn (bl.a Isak, Petter, Katja, Birk, Dordi) og dyrelyder (spesielt flink på å imiterer kråker )
Arwen Skrevet 5. august 2006 #9676 Skrevet 5. august 2006 Hei Arwen (jeg så deg nok ) ← Sniker innom innimellom 17 000 ← Jeg jobber hardt for å ta deg igjen
monja Skrevet 5. august 2006 Forfatter #9677 Skrevet 5. august 2006 Jeg jobber hardt for å ta deg igjen ← Og du kommer sikkert til å klare det Så at nestemann på lista foran meg hadde 1500 innlegg mer enn meg (om jeg ikke husker helt feil) så det er bare å stå på
monja Skrevet 5. august 2006 Forfatter #9680 Skrevet 5. august 2006 Tror jeg skal en tur til byen jeg. Smurfen er lagt for dupp nummer to idag og om jeg drar nå blir jeg borte i minst 2 timer - noe som gir mannen masse rom til husarbeid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå