Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2006 #9541 Skrevet 25. juli 2006 Stilig telefon!!! Moro å vente på sånt i posten!
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #9543 Skrevet 26. juli 2006 Hun har ny mailadresse ja...sånn hvis du ikke har fått svar via pm eller no', middis... Ha en fin dag, snupp!
monja Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #9544 Skrevet 26. juli 2006 Slapper av med nett etter en "hard" dag på jobben Ukene virkelig flyr nå. Tenk at jeg har jobbet snart tre uker etter ferien da Kjennes ut som om jeg hadde ferie i går. Lurer på om jeg skal ringe og bestille 2 års kontroll snart? :klø: Kanskje i morgen.
monja Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #9545 Skrevet 26. juli 2006 Snart er sesong 2 av Greys Anatomy ferdig nedlastet. Da blir vel jeg helt fjern en stund framover
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #9546 Skrevet 26. juli 2006 Jeg starta å se på den serien på tv for et par uker siden, men i går droppa jeg det...fenga meg ikke helt...selvom det er utrolig bra musikk der! Er det 3 uker siden ferien din alt??!! :klø:
monja Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #9547 Skrevet 26. juli 2006 Jeg så ferdig hele sesong 1 på noen dager jeg. Helt hekta. Nå får jeg snart 27 nye episoder å meske meg med Jupp, det er tre uker siden ferien min alt. Helt utrolig.
Gjest gjesta Skrevet 26. juli 2006 #9548 Skrevet 26. juli 2006 Du er akkuratt som meg! Jeg blir også heeelt hekta på serier! Har lasta ned Grey's Anatomy. Har sett endel Big Love, hele LOST & 24 & Invasion!
monja Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #9549 Skrevet 26. juli 2006 Er Invasion bra? Ser bra ut de klippa jeg har sett iallefall.
monja Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #9550 Skrevet 26. juli 2006 Ser ut som jeg har valgt en ganske OK mobil om man sammenligner med den jeg har. HER!
monja Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #9552 Skrevet 26. juli 2006 Jeg hater hater hater den jeg har nå iallefall. Skal slenge den i sjøen når jeg får den nye
monja Skrevet 26. juli 2006 Forfatter #9553 Skrevet 26. juli 2006 Idag da jeg var på jobben leste jeg i en bok som heter "Håndbok for helsestasjoner 0 - 5 år". Der fant jeg noen interessante sider om 2 årskontrollen som jeg tok noen notater fra. Greit å forberede seg liksom 2 årskontroll. Foreldresamtale. Samspill: - Hvordan oppfører barn/foreldre seg når det oppstår en interessekonflikt? Grenser? - Hvordan takler foreldre barnets aggressjon? Forskjell på mor og far? - Hvordan oppfører barnet seg i lek med andre barn? - Hva setter foreldre og barn pris på å gjøre sammen? Søvn: - Er det fortsatt nødvendig med dagsøvn? Når og hvor lenge? - Sovner barnet raskt av seg selv om kvelden? Våkner på natta? - Oppleves det problemer relatert til søvn? Ernæring: - Spiser barnet familiens mat? Deltar det i familiens felles måltid? - Hvordan er barnets appetitt? Hvordan reagerer foreldrene om barnet ikke vil spise? - Får barnet D - vitamin daglig? Familiesituasjon: - Arbeidsfordeling når det gjelder barn og oppgaver i hjemmet? Trivsel? - Hvordan er familiens sosiale netteverk? Mulighet for avlastning? - Er foreldrene enige om grensesetting og oppdragelse? - Søskensjalusi? Helseopplysning: - Selvbilde/selvstendighet. - Renslighet/pottebruk - TV/video - Ulykker/skader Helseundersøkelse Øyne/syn: - Foreldrenes inntrykk av barnets syn? Interessen for gjenstander i rommet? Ser barnet på avstand? Ører/hørsel: - Foreldrenes inntrykk av barnets hørsel? Snur barnet hodet etter lyder? Tenner: - Inspeksjon av tenner. Tannhelse og stell av tenner? - Bruker barnet smokk eller suger på fingrene? Hud: - Har barnet i perioder eksemplager? Lunger: - Har barnet hatt obstruktive episoder? Røyker noen av foreldrene? Kjønnsorganer: - (Hos gutter) Siste undersøkelse som testes er descendert. Hofter: - Går barnet uten å halte? Utvikling: - Motorisk - kan barnet hoppe, løpe, gå i trapper, sparke ball? Håndterer det kopp og skje? Har barnet blyantgrep og tegner kruseduller? - Psykososialt - liker det enkle puslespill? Kan barnet sette sammen ord og gi navn på kroppsdeler? Bruker barnet betegnelsen "jeg" oftere enn navnet sitt? Lengde/vekt: - Foreldreønske
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #9554 Skrevet 27. juli 2006 Det var jammen litt av ei sjekkliste! Måtte bare ta en titt innom deg jeg da, for i dag har jeg virkelig satt ny rekord her i huset ang. det å stå tidlig opp. I dag stod jeg vel kanskje opp samtidig med deg - men det skal ikke bli noen vane! Ha en fin dag!
monja Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #9555 Skrevet 27. juli 2006 Tydelig at man skal gå grundig til verks på 2 årskontrollen ja 05.05....nei, da var ikke jeg oppe enda. Greide ikke å slepe meg ut av senga før halv 6 idag. Men jeg var sånn halvveis våken da. Leverte timeliste idag. 142 timer på tre uker. Det er jammen ikke verst.
Cilla Skrevet 27. juli 2006 #9556 Skrevet 27. juli 2006 Tydelig at man skal gå grundig til verks på 2 årskontrollen ja Sjekket veldig lite av dette på Idas 2-årskontroll Hun sjekket: *høyde/vekt *viste noen bilder og ida skulle si ordene *så litt på når hun lekte også ryddet de opp sammen *spurte om hun spiste og sov greit. Og det var det. Noe av dette så hun vel etter uten at hun sa det høyt, men savnet maaaange av punktene på lista. Hun kunne f.eks ikke hatt sjans å sett hvordan Ida gikk i trapp.... Også var vi til legen.
monja Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #9557 Skrevet 27. juli 2006 Sjekket veldig lite av dette på Idas 2-årskontroll Hun sjekket: *høyde/vekt *viste noen bilder og ida skulle si ordene *så litt på når hun lekte også ryddet de opp sammen *spurte om hun spiste og sov greit. Og det var det. Noe av dette så hun vel etter uten at hun sa det høyt, men savnet maaaange av punktene på lista. Hun kunne f.eks ikke hatt sjans å sett hvordan Ida gikk i trapp.... Også var vi til legen. ← Har ikke de helt store forventningene til vår helsesøster heller. Synes de har virka sinnsykt sløve hele veien. Regner faktisk med at hun ikke spør om et eneste punkt.
monja Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #9560 Skrevet 27. juli 2006 Skikkelig kul telefon! Jeg har samme ← Er du fornøyd? Kan jo forresten ikke bli verre enn den jeg har nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå