Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en deilig liten smurf :hjerter_rundt:

Et viktualierum derimot, vet jeg egentlig ikke hva er, men etter litt søking på nettet har jeg kommet frem til at det må være et rom beregnet til oppevaring av matvarer (og andre kjøkkenting kanskje) som ikke trenger å være i kjøleskapet. Det kan ligge forlengelse av kjøkkenet eller på kjellernivå.

Spisskammers kaller vi det ;)

Jeg har vokst opp med både viktualierom og spisekammers. I spisekammers hadde vi de tingene vi brukte hver dag, og i viktualierommet/kjelleren sto alle lagervarerne. Syltede/henkokte frukter og grønt, øl og brus, o.s.v.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det er vel ikke såååå lenge til du har en så skitten gutt selv :ler:

Plutselig sitter han i en sandhaug, mens du lurer på hvor tiden ble av :grine2:

Nei, det er nok ikke det... :sjenert::ler:

Men ENN SÅ LENGE trenger jeg ikke tenke på det, heldigvis! :lol:

Skrevet

PC'en min har klikka :sur:

Skal levere den inn i morgen, og aner ikke når jeg får den igjen.

Forhåpentligvis tar det ikke så lang tid.

Tusen takk for hilsener dere.

:klem:

Skrevet

Ferien er i boks :hoppe:

24/6 reiser vi sørover. Først med stopp i Trondheim og så med stopp på Tynset. Der skal vi treffe ei nettvenninne med ei datter som er like gammel som smurfen. Planen er at vi skal være der et par - tre timer før vi kjører videre til Stange i Hedmark. Der skal vi være fra 24/6 - 27/6 og vi skal bo til et vennepar vi ser bare noen få dager i året. De har en sønn på 14 mnd så jeg gleder meg vanvittig. Den 27/6 kjører vi til Kverula land og der skal vi bo i hytte fra til den 30/6 :hoppe: Da bærer det nordover igjen med et par stopper og overnatting på Tynset. Leide oss flott tømmerhytte der for en natt. Vi regner med at vi er hjemme igjen 1. juli på kvelden en gang. Jeg gleder meg så vanvittig, men jeg skal innrømme at jeg er spent på hvordan smurfen takler mange mange timer i bil da.

Og det beste - det er under en mnd igjen :hoppe:

Gjest gjest1
Skrevet

Hørtes ut som en fin tur med mange koselig besøksplaner! :hoppe:

Håper du ikke blir uten nettilgang så alt for lange da.

:kose:

Gjest Gjesta
Skrevet

Hellu!

Det blir staaaas med besøk i juni - gleder meg veldig til å treffe dere! :hoppe:

Liiiiitt rart blir det likevel å skulle treffe deg første gang med diger mage og 30 kg ekstra, men det går vel bra likevel! ;) Trivelig blir det i hvertfall!!! Håper vi får fint vær da, så vi kan ha en grillkveld f.eks. :)

Håper du slipper å være uten pc så lenge som meg nå da...2 mnd har jeg vært uten nå faktisk...og selvom han lovet å ringe meg forrige mandag har jeg fortsatt ikke hørt noe... :sur:

Har ikke tid til å oppdatere meg skikkelig, jeg håper på å kunne ta det igjen snart.

Ha det godt! :klem:

Skrevet (endret)
PC'en min har klikka :sur:

Er dette smittsomt eller? *livredd*

På Tynset er det mange år siden jeg har vært. Tilbragte en god del tid der som barn.

7 arbeidsuker, eller for å være nøyaktig 33 arbeidsdager til jeg skal ha ferie. Nei da, jeg driver ikke med nedtelling jeg... :Hehe:

Malou

Endret av Malou
Skrevet

Høres ut som en bra ferieplan det der.

Og Kverris er veldig hyggelig in real life også, så bare gled deg. ;):ler:

Skrevet

Så deilig med ferie snart! :tommel:

Håper PC´en din blir frisk snart! Sånt liker vi ikke...

Gjest Markblomsten
Skrevet

Så kjipt med syk pc. Sånt vil vi ikke ha :riste:

Ser forresten at du tenker deg til mine trakter på ferien din. Kanskje jeg må se meg godt rundt noen dager da, om jeg ser noen som minner om smurfen deres :)

Håper du snart er på plass med frisk pc :klem:

Skrevet
:vinke: Bare innom for en liten oppdatering! :)
Skrevet

Kommer du tilbake snart da?

Gjest Rognebær
Skrevet

Heia!

Så kjedelig at PC-en er ødelagt! Håper den kommer på bedre tanker veldig snart. :vinke:

Skrevet

Oppdatering fra monjaheimen!!!

Jeg er inne på nett fra den stasjonære PC'en vår. Så lenge den lar meg få holde på. Virker som om den kaster meg ut hver 5. minutt eller noe :sur: Da blir det mer strevsomt enn gøy å være på nett.

Uka som har gått har gått med til jobbing. På tirsdag begynte jeg i ny stilling, og det går overraskende bra å stå opp klokka 4 hver morgen. Trodde jeg kom til å være halvdau, men neida, fyllt med ny energi hver morgen. Jeg koser meg faktisk på jobben for tiden *dåne*

Så ble laptop'en min sendt til utlandet i uka som gikk - det var noe feil med musepad'en og plutselig ville den ikke lystre ekstern mus heller. Altså ganske så ubrukbar. Siden vi enda har garanti på den sendte vi den rett inn. Ikke noe å tvile på da. Så nå er jeg henvist til den stasjonære som ikke liker meg mer en passe ser det ut som. Iallefall driver den og kaster meg ut hvert 5. minutt. Burde nok hatt seg en omgang med reparasjoner denne og.

Det blir derfor ikke de helt lange opptredene fra meg så lenge min elskede laptop er på utenlandsreise :grine:

Smurfen er blitt syk igjen. Halsbetennelse - igjen - bare 2 uker etter avsluttet penicilinkur. Den starta han på den 11. mai og nå er vi i gang med en ny - startet den 2. juni *sukk* Denne gangen gikk vi til legen med en gang og til høsten blir han mest trolig innsøkt på øre-nese-hals for å fjerne mandlene. Det er med litt blanda følelser jeg ser mot akkurat det da. Helt sikkert best for han å få dem vekk, men langt fra en ufarlig operasjon. Og han er jo så liten :grine:

Vi driver på ute i mangel på PC, men det har vært skikkelig drittvær denne uka så det har vært best å holde seg inne. Skal ut en tur nå da, mens smurfen sover. Må bare skrive denne oppdateringen først ;)

Jeg er noen dager over tiden med tanke på mensen, så jeg har begynt å tenke på om det kan være en graviditet på trappene. Men jeg tviler egentlig på det. Har ikke et eneste tegn som skulle indikere det så jeg er bra sikker på at mensen er på tur. Selv om det ikke er noen tegn til den heller. Jeg forventet mensen mellom 28. mai og 1. juni, men nei. Lurer på om jeg skal teste på tirsdag om ingenting skjer før det.

Nåja, det var en liten oppdatering fra meg.

God klem til alle sammen :klem:

Skrevet

Spennende med testing........ :hoppe:

Prøver å ikke skape forventningspress ;)

Skrevet

spent jeg... :sjenert:

ha en god fortsettelse på pinsehelgen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...