Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå skal jeg slenge brødene inn i stekovnen. Heldigvis kan jeg steke 8 i slengen. Og så er det rydding i heimen før vi skal igang med middagen.

Ha en fin søndag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde også at du var gravid igjen monja, selv om jeg stusset litt på datoen. :ler: Leste først mai 2007 jeg da, uten at det hjelper noe særlig forsåvidt.

Håper du får en fin søndag sammen med familien!

Malou

Skrevet

Brødene står i ovnen og det lukter jams :sikle:

Mannen durer rundt med støvsugeren. Snart skal vi ut en tur alle tre. Smurfen har ligget siden halv 11, men sove? Nei, det skal han iallefall ikke. Så da tar vi han med ut. Kanskje han blir trøtt av frisk luft og duskregn?

I mellomtiden slengte jeg inn en bestilling på Sparkjøp. På sandaler, bunadsko, bodyer og sommersett til den minste. 400 kr inkl porto og det er jo ikke å forakte akkurat.

Skrevet

Jeg trodde også du var gravid!!! Skyndte meg å lese gjennom de siste sidene, for det har jeg ikke hatt tid til å gjøre i helgen! Blir spennende å se hva som skjuler seg i egget, da ;)

Ha en fin kveld, håper det var hygelig med besøk i dag! :klem:

Skrevet

Da er besøket dratt, smurfen er badet og lagt og gubben er i byen for å hente bilen sin. Deilig stillhet med andre ord. Vi fikk masse skryt for maten og for hvordan huset har blitt. Det er ikke hver dag vi har besøk fra foreldrene våre :ler: Og jeg ble virkelig motivert til å gjøre litt mer i huset. Kanskje male kjøkkendørene mens jeg har ferie? Det er bare så synd at jeg ikke skal på IKEA med det første. Må jo ha nye håndtak på dørene. Vi får se da.

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Hva er det som skjer den 1.mai??? :overrasket:

Jeg trodde du var gravid jeg nå men fant ut at kvinnfolk ofte går drektig lengre enn 1 uke liksom :ler:

Ha en fin start på uka :klem:

Endret av ~Alwa~
Skrevet

Enn om svangerskapet hadde vært unnagjort på 1 uke *sukk*

Nå er det BB live :hoppe:

Skrevet
Hva er det som skjer den 1.mai???  :overrasket: 

Jeg trodde du var gravid jeg nå men fant ut at kvinnfolk ofte går drektig lengre enn 1 uke liksom  :ler:

Det var det jeg også fant ut. :ler: Så ble jeg litt snurt først for at jeg ikke hadde fått sms om det. ;)

Skrevet

:ler: Selvfølgelig ville du vært oppdatert opp, ned og i mente per sms, Middisvennen :klem:

Noe annet hadde jeg vel ikke turt :redd:

Skrevet
:ler: Selvfølgelig ville du vært oppdatert opp, ned og i mente per sms, Middisvennen :klem:

Noe annet hadde jeg vel ikke turt :redd:

Bra!! :ler:

Skrevet

God morgen :vinke:

Klokka er såvidt blitt 6 og jeg har ferie :overrasket:

Tror jeg tusler til sengs igjen jeg.

Skrevet

Ja det var ikke måte på hvor tidlig du skulle opp og sprette første feriedag! :ler:

Skrevet

Men så sløva jeg resten av dagen da, sov til klokka 10 da jeg endelig kom meg i seng igjen. Mannen tok med seg smurfen til barnehagen og jeg fikk sove lenge. Deilig.

Og da de kom hjem sov jeg igjen :sjenert:

Så jeg har sett sønnen min en halv time idag *skammerseg*

Men jeg får tatt det igjen i morgen da. Da skal han være hjemme sammen med meg på morgenen. Og ikke i barnehagen før klokka 10.

Så det ligger an til korte barnehagedager de neste tre ukene. Han skal få masse masse masse hjemmetid sammen med mammaen sin :hjerte:

Vi skal finne på masse gøy. Blir sikkert en del sammen med venninne B som er gudmora hans og sønnen hennes på 22 mnd og.

Det har vært en utrolig fin dag idag. 16 grader i skyggen og sol fra skyfri himmel. Skikkelig herlig dag.

Jeg har kjøpt med ny bilradio idag. Så nå driver gubben og prøver å sette den inn. Ikke så enkelt tydeligvis.

Skrevet

Egentlig kunne vi prøvd på ny baby nå, for nå blir terminen januar/februar - uansett :hoppe:

Skrevet

Nå har jeg vært i dagboka til Peony og snappen en oppskrift :sikle:

Chicken Satay (4 pers)

4-6 kyllingfileter

Saus:

1/2 løk

1 hvitløksfedd

250 g peanøttsmør

1/2 ts sambal oelek

1-2 ss soyasaus

1-2 dl vann

Sett ovnen på 225C.

Rør sammen peanøttsmør, sambal oelek, finhakket løk, presset hvitløk og soyasaus. Spe med vann til sausen er passe tykk.

Tre kyllingstrimler på spidd og pensle dem med saus. Grill dem i ovnen i ca. 10 min.

Server kyllingen med resten av sausen sammen med ris og salat.

Viktig å huske på at man tar til side noe av sausen til pensling og heller sper på med mer fra bollen etterhvert, sånn at man ikke får "rå-kylling-bakterier" over i sausen man skal spise rå.

Jeg synes forøvrig at sausoppskriften er litt gjerrig, så jeg pleier å lage endel mer - det som eventuelt blir til overs blir deilig dipp

Skrevet
Egentlig kunne vi prøvd på ny baby nå, for nå blir terminen januar/februar - uansett :hoppe:

Ja nå skulle jeg faktisk spørre.. Hvordan blir det med prøving da??

Skrevet

Tror ikke vi kommer til å prøve med det første. Sikkert ikke før til høsten iallefall. Vi skal kose oss litt mer med Torstein før vi prøver på ny baby.

Nå har jeg bestilt meg abonnement på Foreldre & Barn.

Skrevet

Nye ord fra smurfen:

Boka

Mage

Natta

Og så vet han at kua sier "Møøøøøøøø" og at katten sier "Mjauuuu" :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...