Gå til innhold

Monjas lille røde

Fremhevede innlegg

Skrevet

Søndag 10. juli!

Idag våkna vi opp til regn og gråvær, og 19 grader. Men det er litt deilig og da. Tror nok naturen trenger litt vann nå. Lufta virker friskere og det er ikke lenger så utrolig tørt over alt. Synes det er flott at det regner litt jeg.

Vi har nettopp hatt besøk av venninne B, gudmora til Torstein. Hun hadde med seg datteren sin på 13 år og sønnen sin på 11 mnd. Han ble jo helt vill når han så det fine aktivitetsbordet Torstein hadde - og nå ønsker han seg et sånt bord til bursdagen sin 27. juli  Tror Torstein syntes det var mer futt i dagens besøk enn i gårsdagens. De to guttene brukte hverandre som klatrestativ og lekte sammen med bordet. Til at det er 6 uker mellom dem er de ganske så jevnstore.

Torstein: 10 870 gram og 76 cm (10 mnd)

Tobias: 10 500 gram og 78,5 cm (11 mnd)

Gubben bakte sjokoladekake til de kom på besøk (han prøvde i går og, men da hadde jo teite meg kjøpt meierismør og kaken smakte rett og slett smør  ) og den ble meget godt mottatt. Nå har han tent i grillen til tross for regnværet. Vi skal grille sammen med svigermor så jeg må vel lage salat snart. Det blir godt ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søndag 10. juli

Idag er det akkurat en mnd til bursdagen min  :D
Skrevet

Hei Monja! :)

Ja, jeg vil ha tilbake alle smileyene!! :banke i bordet smiley:

Tror det skulle komme flere, så vi får håpe på at det kommer noen morsomme da, non gamle og en del nye! ;)

Skrevet

Mandag 11. juli:

Jeg har vært sykmeldt i 50% i juni - siden jeg fortsatt hadde 50% permisjon. Og jeg overgikk arbeidsgiverprioden på 16 dager og skal derfor ha litt lønn utbetalt av TK. Men det har ikke kommet noe. Så jeg ringte dem idag og der kunne de fortelle at sjefen min ikke hadde sendt inn lønnsopplysninger om meg :o  Er det virkelig mulig? Jeg blir skikkelig :angry:  kjenner jeg. Og nå har han tatt ferie - uten å sende inn papirene mine og uten å diskutere med meg hvordan arbeidssituasjonen min blir fra høsten av (som er grunnen til at jeg er sykmeldt). Jeg blir så innmari frustrert. Og som typisk hadde vært nå da klarer han ikke å betale ut lønn for det lille jeg jobba i juni + sykepenger fra jobben heller. Om det skjer blir jeg gal. For huslån og billån betaler seg jo selv her i huset..... :wacko:

Er det lov til å PISKE sjefen sin?  :angry:  :angry:

Skrevet

Leste i informasjonen at de gamle smileyene skulle komme tilbake til KG etterhvert,Susanna, men de er jo kjedelige i utgangspunktet. Gøy med noen nye ja.

Nå er jo neste steg å få tilbake avataren.

Skrevet

Hei Monja!

Jeg savner også smiley´ene! :frustrert:

Håper de kommer tilbake snart.

Jeg fikk ikke til å laste opp avataren min på nytt... men jeg får prøve igjen senere!

Ønsker dere en fin dag! :klem:

Gjest Naturelle
Skrevet

Yepp, det er kantlobelia som står på terrassen min!

...måte slå opp i ei bok jeg fant i bokhylla mi... :) (ref. ditt innlegg hos meg)

Enig med du, er litt uvant her foreløpig. Men forhåpentligvis blir vi vel vant etterhvert, smileyene håper jeg kommer etter rimelig snart! <_<

Gjest Gjesta
Skrevet

Godt at du er tilbake, monja! :nikke-smiley fra gamle dager:

Vi får bruke tid på å vende oss til det nye forumet...og håpe at det ikke tar FOR lang tid... :unsure:

Gjest Gjesta
Skrevet

Ja, hva har så denne frøkna bedrevet dagen med, da?

Skrevet

Gid den som var frøken igjen, Kverula *knegg*

Neida, vi dro hjemmefra i 11 tiden tror jeg. Måtte kjøpe nytt batteri til bilen min, for det ble plutselig kaputt før helga :angry: Så vi durte avgårde til en sjappe med "bilting" vi. Vanvittig forskjell i prisene på batterier. Tror vi rigte rundt til alle som selger bildeler, bilforhandlere og verksteder i hele byen - og fikk oppgitt priser fra 640 kr til 1700 kr på samme typen batteri :o Valgte et til 650 kr selv om det ikke er et kjent merke. Herregud, et batteri er vel et batteri? Hovedsaken er at bilen har strøm.

Etter det dro vi til tanta (søsteren til svigerfar) til mannen. Hun hadde besøk av søsteren sin (altså en annen tante av han :P ) som bor på sørlandet (Fevik?). Hun hadde ikke sett mannen min på 10 år og ikke meg eller Torstein, så hun ville jo så gjerne møte oss. Hun var skikkelig hyggelig og jeg likte henne veldig mye. Lett og kvikk å prate med og masse humor. Svigerfar har 2 brødre og 2 søstre og alle de 5 får meg til å le masse. Positivt. Nåja, en av brødrene hans døde av kreft i vinter :( , men de resterende 2 er moroklumper.

Etter det igjen dro vi til svigermor. Der bytta gubben batteriet mens jeg og Torstein var inne sammen med svigermor/farmor. De to kosa masse sammen og Torstein lo så tårene skvatt :lol:

Etter det dro vi på en bilforhandler og kjøpte vanntank til bilen til mannen og henta madrassen vi hadde hatt på rens. Så var vi på posten, på en lekebutikk og kjøpte 1 års gave til gutten til venninne B og så tok vi en handel på matbutikk.

Etter det dro vi til mamma og pappa og Torstein fikk banan og iste med blåbærsmak hos mormor. Og masse lek og latter.

Nå er vi endelig hjemme. Torstein sover dupp og jeg ligger i senga med KG, pizzabit og Farris. Kan det bli bedre?

Etter å ha lest dette nå må jeg si at jeg synes vi har fått gjort litt idag.

Skrevet

Fikk jo helt angst da jeg så på info'en i profilen min første gangen idag. Trodde jo jeg hadde bare 2.024 innlegg igjen :o

Lettelsen var stor da jeg oppdaga at jeg var medlem nummer 2.024 ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Hehe, da hadde jeg i tilfelle slått deg med noen hundre innlegg, monja - om det er medlemsnummeret som hadde telt! :ler på den gamle måten:

Så fin dag dere har hatt! :) Sånne deilige, positive dager vil vi ha mer av, ikke sant? Jeg har også kosa meg i dag - føler virkelig at jeg har ferie! Det er godt!

Ha en fin kveld, vennen! :klem:

Skrevet

Nå er avataren på plass, jeg har blitt supermedlem og nå satser jeg på at livet blir herlig. KG livet altså :D

Skrevet

Til og med signaturen er på plass. Men det er da så stor plass mellom den og slutten på innlegget?!? Eller bunnen av "ruta" meldingen er i.....hm - genial til å forklare.... :rolleyes:

Skrevet

Håper at babytickeren min er lovlig nå da. Det er vel ikke restriksjoner for hva man kan ha i signaturen? Nåja, jeg får vel høre det i såfall. Tenk at det er under to mnd til gullet blir 1 år :o

Jammen har jeg fått fiiiine blå kryss ja. Trodde først det var trådstarter som fikk sånne, men det er vel supermedlemmer. Jammen er det mye å lære her nå. Kanskje jeg skal begynne å skrive blog og? Det blir vel mer eller mindre å kopiere innlegg herfra og inn i bloggen min det :rolleyes:

Skrevet

Og der var de fine kryssene borte.....Nå trenger jeg snart :klø-meg-i-hodet: smilyen altså :blink:

Skrevet

Og der var kryssene tilbake igjen..... :blink:

Nå har jeg åpna blog, men jeg vet ikke helt om jeg kommer til å bruke den heftig. Vi får se. Sikkert grei til å notere små ting som hender.

monja's blog

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg prøvde også den derre blog-saken...men jeg vet ikke jeg...liker dagboka mi jeg da!

Og blir innlegg i blog'en registrert som innlegg i forumet, mon tro? :klø:

Ellers blir det vel ikke mye bloging på oss, vel, monja? ;)

Skrevet

Niks, det blir ikke registrerte innlegg av å skrive i bloggen.

Skrevet

Tror aldri jeg har vært så aktiv på forumet for Ris og Ros før jeg :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...