Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

beklager dobbeltposten. men i dag på jobb var det en ufordragelig liten drittunge som gikk rundt med pil og bue på senteret og skjøt på kunder og ansatte. Når han faktisk traff meg så sa jeg fra til både han og foreldrene at det ikke var ok. men de trakk bare på skuldra. Kjente jeg holdt på å eksplodere.
 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 27.7.2016 at 20.48, AnonymBruker skrev:

Sært. Kjenner noen par der mennene betaler veldig mye helt av seg selv, jeg synes det er litt spesielt, jeg har aldri latt noen betale for meg. Men kan jo være de har felles økonomi? Jeg og kjæresten har et kort til en konto begge setter inn likt på, som vi bruker på restaurant og i matbutikken og sånn, og somregel er det han som drar kortet fordi han har alltid med lommebok.. så det ser jo sikkert ut som at han alltid betaler men det er jo felles penger.

Anonymkode: de68c...138

Sånn er det her også, vi har felles kort til felles konto og han har som regel med lommebok fordi han liker å kjøre.  Men i realiteten kjøper jeg mye mer til han, fordi jeg tjener mer og dermed har med å rutte med til andre ting enn felles utgifter og mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snadder skrev:

beklager dobbeltposten. men i dag på jobb var det en ufordragelig liten drittunge som gikk rundt med pil og bue på senteret og skjøt på kunder og ansatte. Når han faktisk traff meg så sa jeg fra til både han og foreldrene at det ikke var ok. men de trakk bare på skuldra. Kjente jeg holdt på å eksplodere.
 

Jeg hadde tatt pilen og buen og brukket de i to! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Christiane_W skrev:

Tråden på mat og drikke forumet om hvor lenge det er ok å vente på maten når man spiser ute minnet meg om en episode jeg opplevde tidligere i sommer.

Mannen min og jeg var på en populær restaurant på et typisk "sommersted" langs kysten.  Det var ganske travelt og de to servitørene som var på jobb hadde det hektisk. Mens vi satt å kikket på menyene kom det et ungt par inn.  Ved inngangen har stedet et stort, godt synlig skilt med "Vennligst vent på servitør for bordplassering. / Please wait to be seated.".  Det er umulig å overse det når man kommer inn.  Dette skiltet gikk paret rett forbi og de satte seg ned ved et bord.  Da de kom inn i restauranten var en servitør opptatt med å ta i mot bestilling fra noen andre gjester og den andre servitøren var på kjøkkenet og hentet mat.  Altså tror jeg ingen av dem oppfattet at paret kom inn og satte seg.  Etter 10-15 minutter gikk mannen irritert frem til bardisken der den ene servitøren stod å gjorde klar en drikkebestilling. Vi satt rett i ved, han stod bak stolen min, og det var umulig å ikke overhøre samtalen.  Dialogen var omtrent sånn.

"Er'e mulig å få litt service her eller? Vi har sitti her i snart et kvarter og har fortsatt ikke fått menyer." (Ganske høylytt/bryskt tonefall.)

Servitøren ble litt satt ut og stotret frem: "Oj, glemte kollegaen min å gi dere menyer da hun viste dere til bordet? Beklager det, hun er ny og det er en del å gjøre i dag så hun er litt stressa." Tar frem to menyer og gir til kunden. "Her har dere to menyer, jeg skal be henne komme å ta imot drikkebestilling snarest."

"Det var ingen som viste oss til bordet.  Vi har ikke sett noe til verken deg eller kollega'n din, så ikke skyld på henne."

"Ikke for å være frekk, men da har dere faktisk dere selv å skylde på.  Det står tydelig på skiltet ved inngangen at vi ønsker at gjestene venter på servitør for bordplassering.  Jeg antok at kollegaen min hadde kontroll på deres bestilling siden jeg ikke hadde vist dere til bordet og hun antok sikkert det samme."

"Det er jo helt idiotisk at man skal stå å henge i døra å vente på at en av dere viser oss et bord når det er flere ledige bord."

"Det er sånn vi foretrekker å gjøre det her, da det gjør det lettere for oss å holde oversikten. Om du går å setter deg igjen kommer jeg bort til dere å tar i mot bestilling når jeg har servert denne drikken og tatt i mot bestilling fra det bordet."

Kunden grabbet til seg to menyer og gikk å satte seg igjen.  Servitøren gjorde som hun sa, serverte drikken og tok i mot bestilling og så gikk hun til "Herr Vrang".  Hun tok imot bestilling på både mat og drikke og de fikk drikken sin ganske umiddelbart.  Det virket som han hadde roet seg.

Det gikk 15-20 minutter før Herr Vrang nok en gang gikk frem til bardisken hvor servitøren "hans" stod å forberedte nok en drikkebestilling.

"Nå har vi sitti her i snart 35 minutter og vi har fortsatt ikke fått mat.  Dette er uakseptabelt."

"Det har bare gått 15 minutter siden du bestilte mat og vi har mye å gjøre.  Som jeg sa da jeg tok i mot bestillingen må dere regne med å vente omtrent en halvtime på maten fra dere bestilte."

"Det er ikke min feil at dere somla med å ta i mot bestillinga vår.  Vi har ikke tid til detta."

"Jo, det var deres feil.  Hadde dere ventet på bordplassering som det står ved inngangen hadde det gått raskere. Og du fikk beskjed om at det ville ta omtrent en halvtime før maten kom da du bestilte.  Om du ikke har tid til å vente burde du sagt fra når dere bestilte og jeg opplyste om det.  Maten deres er klar i løpet av et kvarterts tid. Ønsker dere noe mer å drikke?"

"Nei."

Da smalt det fra mannen min. "Det heter 'nei takk'."

"Snakker'u til meg?"

"Ja. Det heter 'nei takk".  Ikke bare 'nei'.  Og jeg hadde satt pris på om du gikk å satte deg ved bordet ditt i steden for å stå bak ryggen til kona min og skjelle ut de ansatte for noe som ikke er deres skyld.  At dere valgte å overse et digert skilt hvor det står klart og tydelig at man skal vente på servitør for bordplassering og bare satte dere ved et ledig bord er faktisk ikke de ansattes skyld. Og om du har det travelt burde du gått på gatekjøkkenet oppi gata og ikke på en fullsatt restaurant. Eller tatt en pølse på bensinstasjonen."

Fyren ble så satt ut at han bare gikk tilbake til bordet sitt uten å si noe mer, men jeg så at han skulte litt på oss fra tid til annen. Servitøren smilte til mannen min neste gang hun gikk forbi bordet vårt. Tror hun var glad for at noen hjalp henne å sette Herr Vrang litt på plass.

Om ni hade varit gäster på någon restaurang som jag jobbat på så hade det varit gratis mat åt er ☺

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden jobbet jeg i en gullsmedforretning. Solgte både smykker i form av juggel til mer dyre ting, til både billige og dyre klokker, osv.

En dag kom det inn et par i 40-årene som var på utkikk etter en klokke. Det var hun som skulle ha, og de begynte å spørre om de ulike merkene; om de var vanntette, funksjoner o.l. Kunne svare på det meste, men da de begynte å spørre om nøyaktig hva de ulike klokkene var laget av, ble det litt verre. Jeg vet at de er laget av rustfritt stål, men akkurat hva som er i, visste jeg ikke.
Vi har hverken hatt noe kurs eller opplæring akkurat om det, så det ble vanskelig for meg å svare på, og ikke fant jeg så mye på google heller.

Endte opp med at jeg måtte si "Beklager, jeg vet dessverre ikke så  mye mer enn at den er av rustfritt stål".

Makan til reaksjon som kom! Damen hevet stemmen; sa jeg var udugelig og dårlig i jobben min. På vei ut hører jeg mannen sier "HUN DER KUNNE JO INGENTING. KUNNE JO LIKE SÅ GREIT Å HA JOBBET I KASSEN PÅ RIMI".

Absolutt ikke noe stygt til dere som jobber i matbutikk ( <3 ); grunnen til at jeg ble lei meg var jo fordi jeg skjønte hvorfor han sa det. Virker kanskje ikke så ille, men akkurat der og da ble jeg faktisk ganske lei meg.

Går helt fint i dag; klarer å tenke at noen bare må rakke ned på andre :laugh: Dessverre...

  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
1 time siden, Snadder skrev:

beklager dobbeltposten. men i dag på jobb var det en ufordragelig liten drittunge som gikk rundt med pil og bue på senteret og skjøt på kunder og ansatte. Når han faktisk traff meg så sa jeg fra til både han og foreldrene at det ikke var ok. men de trakk bare på skuldra. Kjente jeg holdt på å eksplodere.
 

Unger er så herlige... Ble nylig påkjørt av en unge som løp rundt med handlevogn, rett i skinnleggen, vi har lave vogner. Jeg ser ned på ungen og sier, bare halvstrengt, at "dette er ikke en lekeplass". Moren så på meg som om jeg hadde bannet i kirka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Raindrops skrev:

Unger er så herlige... Ble nylig påkjørt av en unge som løp rundt med handlevogn, rett i skinnleggen, vi har lave vogner. Jeg ser ned på ungen og sier, bare halvstrengt, at "dette er ikke en lekeplass". Moren så på meg som om jeg hadde bannet i kirka.

Jeg ble faktisk skikkelig glad da en mor snakket til ungen sin i går. Istedenfor å rekke pengene til meg når han skulle betale, så kastet  han de til meg. Da sa moren "Nei, du gir de fint. Det der var ikke greit." 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snadder skrev:

Vi har heldigis sån vensafe maskin på jobb. Men vi får ikke opplæring om noe som helst med snus og røyk. det er rett og slett fordi det skall være vanskeligere for kunden å få tak i det og at vi ikke skal kunne oppfordre til å snuse og røyke. Tror det er noe i lovverket som gjør det slik. aner ikke.

Du skal ikke oppfordre kunden til å kjøpe nei, men du har lov til å hjelpe kunden. På samme måte som de som jobber på vinmonopolet kan hjelpe kundene sine. Tobakkselskapene sender ut info om hver eneste nyhet og kommer også innom for å fortelle om nyhetene, gjerne med vareprøver, nettopp for at du som ansatt skal kunne svare på spørsmål fra kunden og fordi de er avhengig av å vise frem nyhetene sine til noen siden de ikke kan reklamere for det.

3 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Tror problemet er stress, de tar seg ikke tid til å lytte. Så de gambler på at det er riktig snus. Flere har blitt flinkere nå, men de kan bomme om det er mye stress. 

Røyk er samme greia hos oss. Du må si hva du skal ha, så får du en lapp. 
Du får ikke se på skjermen selv. 

Har spurt en gang om jeg fikk se selv. Men fikk "det er ikke lov" til svar, og har ikke spurt siden. 

Kanskje de trodde du mente å komme bak kassen å se, det kan du jo ikke, men å åpne opp skapet så kunden kan se er da null problem=) 

---

sånn, nok avsporing=)

Anonymkode: bf2b0...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
5 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg ble faktisk skikkelig glad da en mor snakket til ungen sin i går. Istedenfor å rekke pengene til meg når han skulle betale, så kastet  han de til meg. Da sa moren "Nei, du gir de fint. Det der var ikke greit." 

Tror det heldigvis er flest av den typen foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 13.8.2016 den 21.32):

Du skal ikke oppfordre kunden til å kjøpe nei, men du har lov til å hjelpe kunden. På samme måte som de som jobber på vinmonopolet kan hjelpe kundene sine. Tobakkselskapene sender ut info om hver eneste nyhet og kommer også innom for å fortelle om nyhetene, gjerne med vareprøver, nettopp for at du som ansatt skal kunne svare på spørsmål fra kunden og fordi de er avhengig av å vise frem nyhetene sine til noen siden de ikke kan reklamere for det.

Kanskje de trodde du mente å komme bak kassen å se, det kan du jo ikke, men å åpne opp skapet så kunden kan se er da null problem=) 

---

sånn, nok avsporing=)

Anonymkode: bf2b0...21d

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, July 14, 2016 at 10.39, AnonymBruker skrev:

Det får da være grenser... Jeg sliter med butikkangst, og den ble ikke akkurat bedre av å lese dette. Kommer aldri til å lære meg alle disse reglene om jeg så pugger i flere timer. Jeg holder meg til normal høflighet og folkeskikk (er jeg i en veldig dårlig fase klarer jeg dessverre ikke å smile, se de ansatte i øynene og prate høyt og tydelig, og vil derfor kanskje oppleves som frekk). Jeg ser jo i denne tråden at jeg kanskje ikke er den denne bloggeren sikter til, men jeg må innrømme at jeg ble mer nervøs for å gå i butikken nå. 

Anonymkode: 7a297...40f

Husk nå på at god gammeldags folkeskikk holder massevis😊

Og glem ikke at det finnes en haug med sure,murte og "ubrukelige"butikkansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg, folk som absolutt skal prate i munnen på meg når jeg forsøker å forklare noe (ved bytting av varer ol.) :sinna:

Og folk som spør om noe, og går før jeg får svart ferdig og som ikke sier "takk"!!! 

Hva skjer med vanlig folkeskikk?!

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Raindrops skrev:

Unger er så herlige... Ble nylig påkjørt av en unge som løp rundt med handlevogn, rett i skinnleggen, vi har lave vogner. Jeg ser ned på ungen og sier, bare halvstrengt, at "dette er ikke en lekeplass". Moren så på meg som om jeg hadde bannet i kirka.

Samme på jobben min. Må drive med barneoppdragelse hver vakt. Skjønner at barn vil løpe, leke og klatre, det overrasker meg ikke. Det som er frustrerende og j*** irriterende er at mange foreldre lar det skje. Bryr seg ikke om ungene river ned varer, kaster ting eller seg selv på gulvet eller skriker. Det er synd. De barna lærer jo at å ikke rydde opp etter seg i butikk og herjing er lov...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Som ex-snuser så kan jeg si at jeg hater det nye opplegget. Touchskjerm og selvbetjenningsskap var så mye bedre. 

Du kan ikke spørre "hva slags nyheter innen snus har dere?". For da får du bare et dumt blikk fra de ansatte har null peiling. Som snuser så har man faktisk lyst til å prøve ut nye typer, for det er et hav av snus der ute. 
Dette går ikke når alt må igjennom en ansatt. 

Du får sjeldent det du skal ha på første forsøk. Prøv å si "Skruf xtra stark white slim" og se hva du får. Det skal bare ett ord til at det blir helt feil. Jeg får skruf xtra stark, skruf stark, skruf slim fresh, skruf xtra stark white. +++
Og de ansatte står der som et spørsmålstegn og får mildsagt panikk bak disken. 

På grunn av dette tullet så byttet jeg til Skruf Nordic. Men fikk fortsatt en mint-snus som første tilbud. "Er det denne?", "nei, skruf nordic, grå boks, brun skrift". 

Ja jeg skriver "Skruf xtra stark", ekstra med x og sterk med a, fordi det står det på boksen. Nei, det er ikke en skrivefeil. 
 

Jeg har selv jobbet i butikk, og er dessverre en av de tulling ansatte som har null peiling på snus, har aldri snust selv. Jobbet en gang i uken ved siden av studier, så slet nok med å lære meg PLU kodene, til å kunne pugge all snusen også, spesielt når kundene ofte ga feil navn selv. Min løsning var bare å smile uskyldig, mens jeg beklaget å sa at jeg ikke var så god på snus, så det er best om du (kunden) kunne pekt på riktig. Skapet var plassert over kassen, slik at kunden kunne se varene i skapet, da fikk kunden snusen sin raskere enn jeg kunne ta ut en og en som var feil. :fnise: 

Når det kom til sinte kunder, altså ikke snus, foretrakk jeg alltid sinte menn, med menn hjelper det hvert fall veldig å avvepne situasjoner ved å være uskyldig og sjarmerende. Sinte damer klarte jeg ikke helt å roe ned, prøvde bare å være høflig og forstående til problemet, noen roet seg jo ned, men de som var ordentlige sinte ble bare mer sinte. Jeg er ikke flink til å "sette folk på plass" heller.

Kan ikke huske direkte mange dumme ting kunder har sagt, de fleste var snille og greie, litt blonde øyeblikker, men ikke noe mer enn at man lo litt sammen av det. Hadde dog en kunde, en mann som kom inn med sønnen sin på sparkesykkel. Han var rundt to- tre år tror jeg. Faren bare vandret rundt i butikken, mens sønnen sparket rundt alene, endte med at han falt, så jeg måtte trøste han. Han klart heller ikke løfte opp sparkesykkelen selv igjen, så hver gang han mistet den ble han stående og slenge rundt med den inn i andre kunder eller rase ned varer osv. Prøvde å finne faren, men så er plutselig sønnen på vei ut av butikken, så jeg passet heller på å følge med på barnet. Var bare to ansatte på jobb + kundeservice, og den andre ansatte var på lageret, så fikk ikke hentet henne heller, og jeg hadde kassevalt, så kunne kunne ikk forsvinne rundt i butikken på leting etter mannen. Kommer kunder, så jeg måtte jo sette meg i kassen, kom flere, så jeg klarte ikke følge med på barnet. Etter kundene er borte igjen, prøver jeg å se etter barnet, men finner han ikke. Så kommer faren løpende bort å spør om jeg har sett barnet hans, og begynner å kjefte på meg for å ikke ha kontroll. -.- Til slutt kommer den andre ansatte gående med barnet, han hadde kommet seg inn på lageret... Er ikke snakk om en liten matbutikk, men en stor typ Biltema butikk.

Anonymkode: 65d4a...fee

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv jobbet i butikk, og er dessverre en av de tulling ansatte som har null peiling på snus, har aldri snust selv. Jobbet en gang i uken ved siden av studier, så slet nok med å lære meg PLU kodene, til å kunne pugge all snusen også, spesielt når kundene ofte ga feil navn selv. Min løsning var bare å smile uskyldig, mens jeg beklaget å sa at jeg ikke var så god på snus, så det er best om du (kunden) kunne pekt på riktig. Skapet var plassert over kassen, slik at kunden kunne se varene i skapet, da fikk kunden snusen sin raskere enn jeg kunne ta ut en og en som var feil. :fnise: 

Når det kom til sinte kunder, altså ikke snus, foretrakk jeg alltid sinte menn, med menn hjelper det hvert fall veldig å avvepne situasjoner ved å være uskyldig og sjarmerende. Sinte damer klarte jeg ikke helt å roe ned, prøvde bare å være høflig og forstående til problemet, noen roet seg jo ned, men de som var ordentlige sinte ble bare mer sinte. Jeg er ikke flink til å "sette folk på plass" heller.

Kan ikke huske direkte mange dumme ting kunder har sagt, de fleste var snille og greie, litt blonde øyeblikker, men ikke noe mer enn at man lo litt sammen av det. Hadde dog en kunde, en mann som kom inn med sønnen sin på sparkesykkel. Han var rundt to- tre år tror jeg. Faren bare vandret rundt i butikken, mens sønnen sparket rundt alene, endte med at han falt, så jeg måtte trøste han. Han klart heller ikke løfte opp sparkesykkelen selv igjen, så hver gang han mistet den ble han stående og slenge rundt med den inn i andre kunder eller rase ned varer osv. Prøvde å finne faren, men så er plutselig sønnen på vei ut av butikken, så jeg passet heller på å følge med på barnet. Var bare to ansatte på jobb + kundeservice, og den andre ansatte var på lageret, så fikk ikke hentet henne heller, og jeg hadde kassevalt, så kunne kunne ikk forsvinne rundt i butikken på leting etter mannen. Kommer kunder, så jeg måtte jo sette meg i kassen, kom flere, så jeg klarte ikke følge med på barnet. Etter kundene er borte igjen, prøver jeg å se etter barnet, men finner han ikke. Så kommer faren løpende bort å spør om jeg har sett barnet hans, og begynner å kjefte på meg for å ikke ha kontroll. -.- Til slutt kommer den andre ansatte gående med barnet, han hadde kommet seg inn på lageret... Er ikke snakk om en liten matbutikk, men en stor typ Biltema butikk.

Anonymkode: 65d4a...fee

Jeg håper du ga ham en lekse om at dere IKKE er en barnehage! Herregud for en idiot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Har du prøvd denne sjampoen?
Meg: Nei dessverre.
Kunde: Du må jo ha prøvd alt dere selger :frustrert:

Ja skulle jeg prøvd alt vi har i den svære matbutikken vår hadde det blitt både dyrt og tatt tid...

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 8/11/2016 at 1.13, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, beste er når de etter først å ha sagt kun SKRUF et par ganger sier "SKRUF slim". Åjaaaaaa, det gjør jo saken mye lettere. SKRUF slim fresh, slim fresh extra sterk, slim white, slim xtra sterk osv osv:P 

Og helt enig om slim fresh, det er helt urolig hvor mye forskjellig folk kaller den. Jeg tror en av grunnene til at mange kunder sier så mye rart når de skal ha snus er fordi det er så mange ansatte som bare gir et eller annet, og det går ut over oss som faktisk har giddet å lære oss de forskjellige snustypene. Det blir nesten som en ond sirkel, kunden sier feil - ansatt blir forvirret, ansatt gir feil - kunde blir forvirret. Jeg ønsker meg vensafe med touchskjerm som kunden kan trykke på selv til både snus og røyk i alle butikker:P

Anonymkode: bf2b0...21d

Som snuskjøpende kunde så plager dette meg også. Jeg snuser selvfølgelig den med det lengste navnet: Skruf fresh xtra sterk white slim. Må jo ha tunga rett i munnen for å klare å si hele navnet, så er jo ikke rart om den ansatte misforstår. Pleier som regel å stille meg i køa til den kassa hvor snusskapet står så det blir enklere. Hvis jeg står i en annen kasse må jeg først si hele navnet, og så må den stakkars ansatte huske hele navnet mens de går til snusskapet bak den andre kassa for å hente den.  Jeg har begynt å kalle den "skruf fresh xtra sterk" da, siden den kun finnes i white slim. Har vurdert å bytte snustype på grunn av det lange navnet, men det er denne jeg liker best. :fnise: På noen butikker er det den ansatte som må trykke på skjermen, og det er jo håpløst det også, siden det bare er starten på navnes som vises. Jeg er heldigvis en hyggelig kunde da, så jeg blir ikke sint om de tar feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på snus og røyk... Hadde en kunde som skulle ha prince gull 100. Jeg sitter veldig veldig lite i kassen og har seriøst ikke peil på verken røyk eller snus, så jeg snur skjermen til kunden slik at hun kan se på bildene. Hun peker på prince rounded taste 6mg.. Og spør meg om det er den, og jeg sier beklager, men jeg vet faktisk ikke da jeg ikke røyker selv.

skriver ut vensafelappen, og like etter kommer hun tilbake siden det var feil røk, slår retur og hun får velge seg en annen og må betale 4kr i mellomlegg. 

 

Like etter kommer hun tilbake igjen og roper ut til meg "du må lære deg de jævla røykene for det er for faen ikke alle som vil dra kortet sitt TOO GANGER!!!!!!"

jeg ble veeeeldig satt ut av at et voksent menneske kunne både rope og banne til en ansatt, og ikke si fra på en ordentlig måte, så jeg bestemte meg bare for å ignorere det hele. MEN mannen som sto bak henne i køen, som sto nå å pakket varene sine hadde observert holdningen til kunden og svarte grettent til denne kunden med røyken; "Det hadde jo vært forbaska ÅLREIT om du visste hva du røyket selv også da!". Hun forsvant raskt ut av butikken for å si det sånn!

Anonymkode: bb294...721

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunde: Har du prøvd denne sjampoen?
Meg: Nei dessverre.
Kunde: Du må jo ha prøvd alt dere selger :frustrert:

Ja skulle jeg prøvd alt vi har i den svære matbutikken vår hadde det blitt både dyrt og tatt tid...

Hehehe! Joda, det er vår plikt som butikkansatte og prøve alt vi selger :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nesten ti år siden jeg jobbet i kiosk, og da sto røyken på hylla bak meg. Kom en godt voksen mann og skulle ha grønn petterøes (tror det var petterøes, har ikke peiling på røyk:fnise:). Pakkene var da blå og lyseblå.

Jeg: Grønn?? Mener du blå eller lyseblå??

Kunde: Grønn!! 

Jeg tar fram den blå og den lyseblå og spør hvilken han skal ha. Han peker på den lyseblå og skriker:

Ja hvis du ikke ser at den er grønn så er du enten fargeblind eller stokk dum!

...... Jo takk for den. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...