Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Solgte telefoner i butikk i noen år og hadde generelt mange håpløse kunder, men noen kommer jeg virkelig aldri til å glemme. 

 

Kunde 1: kom og krevde nytt SIM-kort fordi hans var borte, forklarte han rolig at det kostet 199.- da kom han frem til at jeg også måtte GI han en ny telefon da han hadde mistet den forrige han kjøpte for et år siden på toget samme dag som han mistet den men fortsatt mottok regninger (binding i guess). Etter mye kverulering fra hans side beklaget jeg og sa at han fikk komme tilbake når han hadde roet seg, begynte å bli mye kø, jeg var alene på jobb og han hadde ikke krav på noe. Det resulterte i at han kalte meg en dum hore som fortjente å dø, før han truet med å sprenge hele senteret jeg jobbet på samt kjeden jeg jobbet i... Vekterne var ganske raske med å hjelpe han ut av senteret da. 

 

Kunde 2: skulle kjøpe en Samsung noen måneder før 4G ble lansert og lurte på om han kunne installere 4G på den når det ble aktuelt. Jeg forklarte at det ikke var helt sånn det fungerte og at det ikke var mulig å få 4G på en telefon som ikke var lagd med mulighet for det. Han kjøpte telefonen å kom tilbake en måned etter med foreldrene sine flyforbanna fordi jeg hadde sagt at det ikke var noe problem. Han skulle anmelde meg og butikken jeg jobbet i ❤️ 

Kunde 3: på dette tidspunktet jobbet jeg i en dyrebutikk. Kom en kunde 1 min før stengetid og skulle ha tre gullfisker, prisen sto på akvariet så jeg tenkte at dette skulle gå fort. Etter at jeg hadde fanget alle femti fiskene fra karet to tre ganger (en og en) fordi kunden ikke klarte å bestemme seg fant han tre han likte. 45 min etter stengetid kom vi oss til kassen og jeg slo inn fiskene, det viste seg at han ikke villa ha noen av dem fordi det var for dyrt. Han hadde vært frekk og utrivelig gjennom hele handelen og jeg hadde fått nok så jeg takket han for å ha kastet bort hele kvelden min.. 

 

Savner ikke butikkyrket.. :a034:

  • Liker 43
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet i ett flyselskap for mange år siden. Der hadde vi lover og regler vi måtte følge fra Luftfartstilsynet.

Enkelte ganger måtte jeg jo si til passasjerer at det dessverre ikke er mulig å få oppfylt akkurat det du ønsker pga disse lovene. Det ble diskusjon frem og tilbake, mens jeg sto på mitt.

Da hendte det jeg fikk spørsmålet fra passasjeren: "Unnskyld meg, men trur du jeg er dum?" Da var det ofte deilig å svare at h*n ikke skulle friste meg til å svare på det spørsmålet 😂

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre

Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det)

Anonymkode: 50e39...4ef

Oki, jeg er visst fullstendig retard. Må med skammen i ansiktet innrømme at jeg faktisk ikke visste at det finnes ulike merker av MasterCard. Kan kanskje ha sammenheng med at jeg bruker MasterCardet en gang i skuddåret, med det er ingen unnskyldning. Jeg legger med paddeflat og lover å heretter bli en mer opplyst kunde og bedre person generelt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hactar skrev:

Oki, jeg er visst fullstendig retard. Må med skammen i ansiktet innrømme at jeg faktisk ikke visste at det finnes ulike merker av MasterCard. Kan kanskje ha sammenheng med at jeg bruker MasterCardet en gang i skuddåret, med det er ingen unnskyldning. Jeg legger med paddeflat og lover å heretter bli en mer opplyst kunde og bedre person generelt.

Skammer meg nå jeg også. Trudde MasterCard var MasterCard uansett, men da er jeg vel dum 😳

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Hactar skrev:

Oki, jeg er visst fullstendig retard. Må med skammen i ansiktet innrømme at jeg faktisk ikke visste at det finnes ulike merker av MasterCard. Kan kanskje ha sammenheng med at jeg bruker MasterCardet en gang i skuddåret, med det er ingen unnskyldning. Jeg legger med paddeflat og lover å heretter bli en mer opplyst kunde og bedre person generelt.

 

25 minutter siden, EvaLena skrev:

Skammer meg nå jeg også. Trudde MasterCard var MasterCard uansett, men da er jeg vel dum 😳

DNB kjører sånne kampanjer med forskjellige butikker nå og da. Det er altså ikke MasterCard som kjører kampanje, men DNB. Men det gjelder kun MasterCard fra DNB - ikke Visa, så derfor står det MasterCard ganske tydelig på plakatene/reklamene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hactar skrev:

Oki, jeg er visst fullstendig retard. Må med skammen i ansiktet innrømme at jeg faktisk ikke visste at det finnes ulike merker av MasterCard. Kan kanskje ha sammenheng med at jeg bruker MasterCardet en gang i skuddåret, med det er ingen unnskyldning. Jeg legger med paddeflat og lover å heretter bli en mer opplyst kunde og bedre person generelt.

MasterCard er MasterCard, men det finnes jo ørten forskjellige banker som tilbyr hvert sitt MasterCard. Og jeg regner med at du vet hvilken bank mastercardet ditt er fra? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Hactar skrev:

Oki, jeg er visst fullstendig retard. Må med skammen i ansiktet innrømme at jeg faktisk ikke visste at det finnes ulike merker av MasterCard. Kan kanskje ha sammenheng med at jeg bruker MasterCardet en gang i skuddåret, med det er ingen unnskyldning. Jeg legger med paddeflat og lover å heretter bli en mer opplyst kunde og bedre person generelt.

Det er ikke forskjellige merker av Mastercard, men forskjellige utstedere. Hver enkelt bank har sitt Mastercard, om du skjønner? Selv har jeg to Mastercard, et fra Dnb der jeg er kunde, og et fra SEB banken som jeg har hatt i 15 år. Man trenger ikke ha noe annet kundeforhold til banken for å få Mastercard.

Du vet sikkert hvilken bank du har fått Mastercardet ditt fra?

Jeg vet at Dnb har forskjellige kampanjer i blant, der man med deres Mastercard (ikke andre bankers) kan få rabatter på visse butikker. Kanskje tre-fire forskjellige butikker, med ulike varetyper. F.eks handlet jeg på H&M en gang, da Dnb hadde kampanje på at man fikk 25% rabatt på alt man kjøpte hos H&M på den og den datoen, HVIS man betalte med sitt Dnb Mastercard (rabatten ble trukket fra på regningen).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Million skrev:

Det er ikke forskjellige merker av Mastercard, men forskjellige utstedere. Hver enkelt bank har sitt Mastercard, om du skjønner? Selv har jeg to Mastercard, et fra Dnb der jeg er kunde, og et fra SEB banken som jeg har hatt i 15 år. Man trenger ikke ha noe annet kundeforhold til banken for å få Mastercard.

Du vet sikkert hvilken bank du har fått Mastercardet ditt fra?

Jeg vet at Dnb har forskjellige kampanjer i blant, der man med deres Mastercard (ikke andre bankers) kan få rabatter på visse butikker. Kanskje tre-fire forskjellige butikker, med ulike varetyper. F.eks handlet jeg på H&M en gang, da Dnb hadde kampanje på at man fikk 25% rabatt på alt man kjøpte hos H&M på den og den datoen, HVIS man betalte med sitt Dnb Mastercard (rabatten ble trukket fra på regningen).

Jeg vet hvilken bank kortet er fra, ja :)  Og om Anonymbruker over hadde en kampanje gående knyttet til MasterCard fra DnB skulle jeg skjønt at kampanjen ikke gjaldt meg. Hadde jeg oversett den informasjonen på plakaten, og fått "du vet vel hvilket merke MasterCard du har" til svar når jeg spurte, ville jeg blitt irritert. Hadde ikke kjeftet av den grunn, men litt av jobben er å bære over med kunnskapsløse kunder.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også at Mastercard = Mastercard; enkelt og greit. Forstår at kunden ikke likte den kommentaren. Uansett kjekt for min, og sikkert også andres del, å lære noe nytt :tongue:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MartheC skrev:

 

Kunde 3: på dette tidspunktet jobbet jeg i en dyrebutikk. Kom en kunde 1 min før stengetid og skulle ha tre gullfisker, prisen sto på akvariet så jeg tenkte at dette skulle gå fort. Etter at jeg hadde fanget alle femti fiskene fra karet to tre ganger (en og en) fordi kunden ikke klarte å bestemme seg fant han tre han likte. 45 min etter stengetid kom vi oss til kassen og jeg slo inn fiskene, det viste seg at han ikke villa ha noen av dem fordi det var for dyrt. Han hadde vært frekk og utrivelig gjennom hele handelen og jeg hadde fått nok så jeg takket han for å ha kastet bort hele kvelden min.. 

 

Savner ikke butikkyrket.. :a034:

Kjenner meg SÅ igjen i denne! At kundene ville ha akkurat DEN gullfisken kan jeg forstå siden det er ganske stor forskjell på dem. De er også heldigvis enkle og fange. Men når kunden skal ha DEN Neontetraen som det svømmer 50-60 av i samme kar og som i mine øyne ser KLISS like ut så kan du bli litt svett altså 😩 Og hva i alle dager ER det med fiskekunder som MÅ komme fem minutter før stengetid?

Anonymkode: 7c46d...4f3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg SÅ igjen i denne! At kundene ville ha akkurat DEN gullfisken kan jeg forstå siden det er ganske stor forskjell på dem. De er også heldigvis enkle og fange. Men når kunden skal ha DEN Neontetraen som det svømmer 50-60 av i samme kar og som i mine øyne ser KLISS like ut så kan du bli litt svett altså 😩 Og hva i alle dager ER det med fiskekunder som MÅ komme fem minutter før stengetid?

Anonymkode: 7c46d...4f3

Fisk er da vel fisk?? Stakkars ansatte i dyrebutikk! Men nå fikk jeg lyst til å være flue på veggen i dyrebutikk :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisk er ikke bare fisk nei :) Jeg blir ofte spurt i butikken om det en noen spesifikk fisk jeg vil ha, men det kunne ikke falle meg inn og kreve en spesifikk når det kommer til stimfisk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Minya skrev:

I dag var det ei som lurte på om gulrøttene hadde en utløpsdato. Da jeg sa at det hadde de ikke, så ble hun sur på meg. :klo:

Jeg hadde en som lurte på hvordan hun skulle vite hvor lenge det var siden hun hadde åpnet shampoflasken sin. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, C'est la vie:) skrev:

Fisk er da vel fisk?? Stakkars ansatte i dyrebutikk! Men nå fikk jeg lyst til å være flue på veggen i dyrebutikk :skratte:

Nei det krevdes ganske mye tålmodighet innimellom! Og fisken ble jo stresset av at man dreiv å rotet rundt i akvariet med en hov, så de ble jo ikke akkurat lettere å fange etterhvert! 

Jeg skjønner at folk hadde en mening om de "store" fiskene som faktisk ser ganske forskjellig ut, men de bittesmå stimfiskene? Altså....

Anonymkode: 7c46d...4f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kunde kom innom hver dag og kjøpte en drikke, enten sjokomelk eller iste. Hadde alltid nøyaktig sum med seg i kontanter.

Så hadde prisene steget som de gjør en gang i året, så den kostet mer. Samtalen forløp seg slik:

Jeg: Det blir 10 kr.

Kunde: 10 KRONER?????? Den har da alltid kostet 9!

Jeg: Ja, men nå har prisen gått opp dessverre.

Kunde: (som nå er vantro) Gått opp?? Bare sånn plutselig? Fra en dag til en annen????

Må jo nesten være fra en dag til annen at prisen går opp :P

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde en kunde i går som kjøpte 3 små varer og dro en pose-vits som failet helt. Eller enda mer en vanlig, for pose-vitser er aldri morsomt. Aldri. :murvegg:

Meg: Pose?
Kunde: Klarer ikke å ta alt dette i hendene, og har ikke så store lommer :ler2: *kunde ler av seg selv og sin utrolig gode vits
Meg: .... **slår inn tre poser**

Jeg hadde så lyst å si noe sånn som "om du ikke klarer å få med deg tre små varer uten en pose har du et problem".. Han bar jo med seg varene til kassen. Åhhh, posekvitteringsvitsene er så oppbrukt. Jeg er SÅ LEI!! DET ER IKKE MORSOMT!!! MANGE HAR MED SEG POSER SELV!! Neste gang noen tar en "hahaha selvfølgelig, tror du ikke det er lurt" skal jeg legge ut om hvor mye kjeft jeg har fått for å gi kunder som ikke skal ha pose, pose likevel. 

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden skulle kjøpe et par sko til sønnen sin. Dessverre hadde vi ikke størrelsen hans og paret han prøvde var litt for stort. 

Meg: Han kan prøve med en liten såle nedi. Vi har noen veldig greie til 40 kroner. Jeg kan ta og vise deg.

Kunde: Nei, han kan heller gå og glippe litt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...