Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

23 timer siden, Stormborn88 skrev:

Hadde også en slik en.

"Denne hvitosten, er den god?"
"Du, det vet jeg ikke. Har aldri smakt den"
"HAR DU ALDRI SMAKT DEN?"
"Nei, men den blir solgt en del så regner med at folk liker den"
"DET ER DIN JOBB Å VITE OM DENNE OSTEN ER GOD DA"
"Jeg har ikke mulighet til å smake på alt i butikken dessverre, men som sagt den selger bra"
"MEN DU MÅ SMAKE PÅ DENNE OSTEN"
"Jeg er allergisk mot melk, så jeg tror jeg står over den osten jeg"
"MEN DU MÅ JO SMAKE PÅ OSTEN FOR Å VITE OM DEN ER GOD"
"..."

Ja, selvfølgelig vil jeg utsette meg for intens magevondt for å kunne si om denne osten smaker godt for deg...

Folk ass.
 

Dessuten så er smaken forskjellig. Det en person liker trenger ikke en annen person å like

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i kaffesjappe. En sløggertante kommer inn med venninna si og skal supe litt kaffe, og spør meg om det er noe melk i en type sandwich vi selger. Jeg er vant til å måtte oppgi allergener, så svarer bare at "nei, men det er egg pga majonesen", også fordi mange er uinteressert når det er majones i. Hun svarer kjempesurt og ganske nedlatende "men kommer EGG FRA KUA DA??" og da ble jeg så sur at jeg svarte tilbake "nei men tenkte jeg skulle være snill og oppgi i tilfelle du er allergisk og blir dødssjuk da vetu" og da holdt hun kjeft.

Den andre historien er bare morsom da:

En kollega sto i kassen og en dame kom og sa "latte og en muffins" og siden vi har forskjellige størrelser på kaffen, så spør han "hvilken størrelse vil du ha?" og hun blir kjempesjokkert og svarer "på muffinsen?!?" og vi lo oss ihjæl alle sammen. Stakkars dame haha, hun skjønte ikke helt.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette er en så sær historie at jeg nesten må inkludere den, selv om det egentlig er noe kunden gjorde, ikke sa... 

Jeg jobber i en butikk som også selger sminke, og jeg stod alene i sminkeavdelingen en sen ettermiddag da en ung mor med en liten gutt i barnevogn og hennes venninne kom inn. Jeg snudde ryggen til og ryddet litt i hyllene- tenkte ikke at disse trengte noe ekstra tilsyn. Etter en liten stund snur jeg meg for å spørre om de trenger hjelp, og ser til min store forskrekkelse at disse to damene har tatt en sjokk grønn eyeliner og skrevet "YOLO" i pannen på barnet i vogna! :ohmy: Og nei, dette er ikke troll/tull, men dessverre en av de absolutt dårligste opplevelsene jeg har hatt i retail. Fryste helt på stedet, visste ikke hva jeg skulle si! :ph34r:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, KittenOfDoom skrev:

Altså, dette er en så sær historie at jeg nesten må inkludere den, selv om det egentlig er noe kunden gjorde, ikke sa... 

Jeg jobber i en butikk som også selger sminke, og jeg stod alene i sminkeavdelingen en sen ettermiddag da en ung mor med en liten gutt i barnevogn og hennes venninne kom inn. Jeg snudde ryggen til og ryddet litt i hyllene- tenkte ikke at disse trengte noe ekstra tilsyn. Etter en liten stund snur jeg meg for å spørre om de trenger hjelp, og ser til min store forskrekkelse at disse to damene har tatt en sjokk grønn eyeliner og skrevet "YOLO" i pannen på barnet i vogna! :ohmy: Og nei, dette er ikke troll/tull, men dessverre en av de absolutt dårligste opplevelsene jeg har hatt i retail. Fryste helt på stedet, visste ikke hva jeg skulle si! :ph34r:

Hva i alle dager?! :ohmy: Noen folk er så merkelige...

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, August 26, 2016 at 21.15, Fireflies skrev:

Hadde også en slik en.

"Denne hvitosten, er den god?"
"Du, det vet jeg ikke. Har aldri smakt den"
"HAR DU ALDRI SMAKT DEN?"
"Nei, men den blir solgt en del så regner med at folk liker den"
"DET ER DIN JOBB Å VITE OM DENNE OSTEN ER GOD DA"
"Jeg har ikke mulighet til å smake på alt i butikken dessverre, men som sagt den selger bra"
"MEN DU MÅ SMAKE PÅ DENNE OSTEN"
"Jeg er allergisk mot melk, så jeg tror jeg står over den osten jeg"
"MEN DU MÅ JO SMAKE PÅ OSTEN FOR Å VITE OM DEN ER GOD"
"..."

Ja, selvfølgelig vil jeg utsette meg for intens magevondt for å kunne si om denne osten smaker godt for deg...

Folk ass.
 

Herregud da. Hva er det med disse brødhodene som tror butikkansatte har smakt på ALL maten i butikken?  :blink:

Anonymkode: 9b847...3ed

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. september 2016 at 22.33, AnonymBruker skrev:

Herregud da. Hva er det med disse brødhodene som tror butikkansatte har smakt på ALL maten i butikken?  :blink:

Anonymkode: 9b847...3ed

Og OM de ansatte hadde smakt på all maten i butikken hadde det uansett vært meningsløst siden hva man liker er individuelt. At jeg liker noe betyr ikke at andre er enige. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde besøk av en kompis i går, og han skulle handle litt snack og sånt til film&spill-kvelden vår. Ble noe paff da jeg pakket ut posen og fant tre egg ligge løst nedi der. Han gliste bare til meg når jeg så på ham. Joda, han hadde stått i kassakø, og kvinnen forran hadde en 6 pakning egg blant varene sine. Personen i kassa åpner egg-pakken for å sjekke om de er hele, og så er det bare 3 av 6 egg der. Det hele viser seg at kvinnen hadde TATT UT de andre for hun trengte bare tre. Og uansett hvor mange ganger kassadamen prøve å forklare at de kun solgtes som 6 pakninger, så insisterte kunden på at hun bare skulle ha tre, og at hun kunne jo bare ta halvparten betalt.

Kompisen min orket ikke vente og tilbydde seg å betale den andre halvparten av eggene, bare for å få betalt for sine varer så han kunne dra. Men da ville kunden plutselig ha de eggene hun hadde plukket ut av esken likevel, for da var de jo gratis:P Da klarer ikke kompisen min å la være og sa at nei, han skulle ha de andre eggene! :fnise: Vi laget vafler av dem:P

Anonymkode: 3ad25...194

Fantastisk!

Anonymkode: f20c3...216

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, September 04, 2016 at 19.11, AnonymBruker skrev:

Hadde besøk av en kompis i går, og han skulle handle litt snack og sånt til film&spill-kvelden vår. Ble noe paff da jeg pakket ut posen og fant tre egg ligge løst nedi der. Han gliste bare til meg når jeg så på ham. Joda, han hadde stått i kassakø, og kvinnen forran hadde en 6 pakning egg blant varene sine. Personen i kassa åpner egg-pakken for å sjekke om de er hele, og så er det bare 3 av 6 egg der. Det hele viser seg at kvinnen hadde TATT UT de andre for hun trengte bare tre. Og uansett hvor mange ganger kassadamen prøve å forklare at de kun solgtes som 6 pakninger, så insisterte kunden på at hun bare skulle ha tre, og at hun kunne jo bare ta halvparten betalt.

Kompisen min orket ikke vente og tilbydde seg å betale den andre halvparten av eggene, bare for å få betalt for sine varer så han kunne dra. Men da ville kunden plutselig ha de eggene hun hadde plukket ut av esken likevel, for da var de jo gratis:P Da klarer ikke kompisen min å la være og sa at nei, han skulle ha de andre eggene! :fnise: Vi laget vafler av dem:P

Anonymkode: 3ad25...194

Så mange rare mennesker det finnes der ute. Men bra han ikke lot henne få de tre eggene :) 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har salgsbord og "sjokk"kurver. Dvs, salgsbordet består av varer som jeg er a) drittlei og ut av sortiment b) står i et annet sortiment c) varer som vi aldri! selger. 

Dette er da to samtaler som overraskende skjer flere ganger daglig.. utrolig nok. 

- Hvor mye koster? (hvor mye koster denne, og det sitter en rød prislapp på, les) 

- 200 kr koster den nå :) (og da har jeg satt den ned over type 80%, når det står tydelig på bordet 60% på alle varer på bordet) 

- Nei. 50 kr! 

- Nei, dessverre, 200 kr koster den nå

- Jeg gråter på innsiden (Denne er en slager blant .. enkelte grupper mennesker i samfunnet, dessverre) 

Sjokkkurv; 20kr alt i kurv! 

- 20kr blir det da :) 

- Også 50%! 

- Nei, 20kr. Den koster orginalt 309,- 

- Og 50%

- Nei.. 20kr koster den nå.. den har kostet 309,- 

- hmpf! 

Noen ganger så får jeg lyst å stikke en penn i hovedpulsåren, men jeg står der og tenker at pausen, den tar jeg om 10 minutter. 

Ikke ta det feil, jeg er veldig glad i jobben og ønsker absolutt ikke å slutte, men dessverre ei.

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden, har jeg fått ny, stor respekt for alle dere som jobber i butikk. Hjelpe meg hva dere må tåle :hjerte::pls:

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Anim92 skrev:

Meg: Hei, hei!
Kunde: Ja.

Altså.. si HEI da for pokker! Ja???

Eller: 

Meg: Hei hei
Kunden: Jeg skal ha....

Da har jeg nesten lyst til å si ''hei'' igjen sånn at de mest sannsynlig skjønner poenget...

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, jealhk94 skrev:

Eller: 

Meg: Hei hei
Kunden: Jeg skal ha....

Da har jeg nesten lyst til å si ''hei'' igjen sånn at de mest sannsynlig skjønner poenget...

 

Eller

Hei Hei

- Jeg bare kikker

Får lyst å si; "Og jeg sa bare hei."

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag hadde jeg tre karer i butikken, de skulle tydeligvis på jakttur, og tjohei, så lang tid de skulle bruke på å diskutere hva de skulle ha og betalingsmåter I KASSEN. De var altså tre av slaget, der en lesset på båndet, og resten så på. Når de endelig hadde betalt, brukte de good tid på å pakke varene, så måtte galant finne løsninger for å kun bruke en side av båndet. De måte også ha ti poser der andre bruker fem... Kunne ikke annet enn å tenke at detta var gutter som vanligvis overlater storhandelen til dama eller lignende:P

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, jealhk94 skrev:

Eller: 

Meg: Hei hei
Kunden: Jeg skal ha....

Da har jeg nesten lyst til å si ''hei'' igjen sånn at de mest sannsynlig skjønner poenget...

Haha det har jeg prøvd utallige ganger, og det funker ikke desverre:/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, dillyduzit skrev:

Eller

Hei Hei

- Jeg bare kikker

Får lyst å si; "Og jeg sa bare hei."

Jeg pleier alltid å si hei til ansatte og er hyggelig og slikt, men jeg har litt sosial angst, og kan blir veldig stresset når det ikke er jeg som styrer kontakten. Altså når jeg oppsøker den ansatte går det helt fint, men når den ansatte oppsøker meg så reagerer jeg uten å egentlig vite hva jeg sier, blacker på en måte litt ut. 

Så jeg vet at jeg har svart slik før. Ser en ansatt kommer mot meg, angsten begynne å bygge seg opp, svarer av refleks at jeg bare kikker, selv om personen sa hei eller hva som helst. :fnise:  Jeg pleier som oftest å prøve å få øyenkontakt med den ansatte i det jeg går inn i butikken, for da kan man smile til hverandre og si hei, og da pleier den ansatte å si at det bare er å spørre om det er noe jeg lurer på, men er jo ikke alltid dette er mulig. Så ikke tenk på meg som en helt forferdelig kunde hvert fall. :sjenert: Jeg gjør mitt beste!

Anonymkode: 65d4a...fee

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, September 10, 2016 at 9.53, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier alltid å si hei til ansatte og er hyggelig og slikt, men jeg har litt sosial angst, og kan blir veldig stresset når det ikke er jeg som styrer kontakten. Altså når jeg oppsøker den ansatte går det helt fint, men når den ansatte oppsøker meg så reagerer jeg uten å egentlig vite hva jeg sier, blacker på en måte litt ut. 

Så jeg vet at jeg har svart slik før. Ser en ansatt kommer mot meg, angsten begynne å bygge seg opp, svarer av refleks at jeg bare kikker, selv om personen sa hei eller hva som helst. :fnise:  Jeg pleier som oftest å prøve å få øyenkontakt med den ansatte i det jeg går inn i butikken, for da kan man smile til hverandre og si hei, og da pleier den ansatte å si at det bare er å spørre om det er noe jeg lurer på, men er jo ikke alltid dette er mulig. Så ikke tenk på meg som en helt forferdelig kunde hvert fall. :sjenert: Jeg gjør mitt beste!

Anonymkode: 65d4a...fee

Jeg har faktisk begynt å se an kundene veldig, når de kommer til kassen. Ser jeg glimt av noe som kan virke som angst eller nervøsitet, gjør jeg mitt aller beste for å gjøre alt så enkelt som mulig. Ingen ekstra spørsmål, eller hyggelige ment kommentarer. Blir det riktig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anim92 skrev:

Jeg har faktisk begynt å se an kundene veldig, når de kommer til kassen. Ser jeg glimt av noe som kan virke som angst eller nervøsitet, gjør jeg mitt aller beste for å gjøre alt så enkelt som mulig. Ingen ekstra spørsmål, eller hyggelige ment kommentarer. Blir det riktig?

Det verste for en med sosial angst er at det synes at han/hun er nervøs. Så ingen spesialbehandling :)

Anonymkode: 50177...7f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...