Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 20.8.2016 den 12.19, C'est la vie:) skrev:

:skratte:

Min bror jobber i sportsforretning og ifølge hans opplevelser, er det ikke ukjent at kunder kommer tilbake for å reklamere på sko. Den beste var hun som ville ha pengene tilbake, fordi skoene hadde gitt henne gnagsår på helen! 

Det er faktisk ikke så rart altså. I de sportsbutikkene jeg har handlet i og kjøpt sko har jeg faktisk fått pengene tilbake pga. gnagsår :) Det skal sies at skoene jeg kjøpte var veldig dyre, og jeg fikk gjentatte gnagsår, slik at det ikke var mulig å bruke skoene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som noen gang har kjent seg selv igjen, som kunde? :fnise: At innlegget handler om deg som den dumme kunden 😜

Anonymkode: 84597...371

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kom noen innom kafeen jeg jobber i og spurte om det var en annen kafe i nærheten. (De lette ikke etter en bestemt kafe, de bare ville på en annen) Er det bare meg eller er det litt.. frekt?

Anonymkode: 13ff0...9ca

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt frem og tilbake med en kunde for å bli enige om hvilken pumpe han hadde bruk (var 4-5 biler) sa jeg

"det gjør livet litt lettere for meg hvis du vet hvilken pumpe du står på" hvorpå han svarer

"det er vel din jobb"

Anonymkode: 50e39...4ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter litt frem og tilbake med en kunde for å bli enige om hvilken pumpe han hadde bruk (var 4-5 biler) sa jeg

"det gjør livet litt lettere for meg hvis du vet hvilken pumpe du står på" hvorpå han svarer

"det er vel din jobb"

Anonymkode: 50e39...4ef

Klart det er din jobb:fnise:, du skal også vite hvilken olje, frostvæske og vindusviskere han trenger når han ikke selv vet hva slags bil han har, hva slags vær og føre det er på ankomststedet flere timer unna, hvor lang tid det tar å kjøre til et sted du aldri har hørt om, hvor mye bompenger han må betale på strekningen osv...

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4. september 2016 den 19.11, AnonymBruker skrev:

Hadde besøk av en kompis i går, og han skulle handle litt snack og sånt til film&spill-kvelden vår. Ble noe paff da jeg pakket ut posen og fant tre egg ligge løst nedi der. Han gliste bare til meg når jeg så på ham. Joda, han hadde stått i kassakø, og kvinnen forran hadde en 6 pakning egg blant varene sine. Personen i kassa åpner egg-pakken for å sjekke om de er hele, og så er det bare 3 av 6 egg der. Det hele viser seg at kvinnen hadde TATT UT de andre for hun trengte bare tre. Og uansett hvor mange ganger kassadamen prøve å forklare at de kun solgtes som 6 pakninger, så insisterte kunden på at hun bare skulle ha tre, og at hun kunne jo bare ta halvparten betalt.

Kompisen min orket ikke vente og tilbydde seg å betale den andre halvparten av eggene, bare for å få betalt for sine varer så han kunne dra. Men da ville kunden plutselig ha de eggene hun hadde plukket ut av esken likevel, for da var de jo gratis:P Da klarer ikke kompisen min å la være og sa at nei, han skulle ha de andre eggene! :fnise: Vi laget vafler av dem:P

Anonymkode: 3ad25...194

Det her er det råeste jeg har lest på lenge! Fy faen !! Hahaha. Jobber i butikk, så det forundrer meg ikke. 

Anonymkode: 96a4c...5f5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som noen gang har kjent seg selv igjen, som kunde? :fnise: At innlegget handler om deg som den dumme kunden 😜

Anonymkode: 84597...371

Jeg har jobbet for lenge i service- og dagligvarebransjen til å være en sånn dum kunde. Litt yrkesstolthet har man da. :jolie:

Nei, den dagen jeg er en sånn dum kunde, kommer jeg til å legge inn årene og gi meg for godt. :fnise:

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/08/2016 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Eller kunder som skal ha den vanlige hva som helst. Den vanlige sørlandschipsen, den vanlige princen, den vanlige skrufen osv...

Det som er den vanlige for meg er ikke nødvendigvis den vanlige for deg. Når kunder skal ha den vanlige finner jeg som regel frem varianten som selger mest. 

Dette skjer daglig, spesielt med kunder som skal ha prince. Sier du at du skal ha den vanlige princen får du prince rounded taste, da det, ihvertfall  hos oss, er den røyken som selger mest. Du trenger ikke si navnet engang, si fargen så vet jeg hvilken du skal ha. Bare ikke si den vanlige, for det kan strengt talt være hvilken som helst. 

Anonymkode: bf2b0...21d

"Den vanlige" betyr originalen, eller den uten ekstra tilsetninger/smak :)

 

Dette er den vanlige sørlandschipsen, ingen fancy smak, kun salt:

havsalt-350x463.png

Før het det prince, prince mild, og prince ekstra mild, så det var helt vanlig å si vanlig om denne røde pakken (rich taste):

princerichtaste-medium.jpg

Når det gjelder snus, så er "vanlig" originalen (den uten fancy smak/spesiell størrelse). Vanlig general = original general løssnus. Vanlig general porsjon = general original porsjon. Vanlig iskrem = plain vanilje. Vanlig bixit = bixit uten sjokolade eller andre spesielle smaker, osv.

Det er jo egentlig ganske logisk, selv om det helt sikkert finnes kunder som bruker ordet feil. Akkurat røyk og snus skjønner jeg godt at kan være forvirrende for dere som sitter bak kassa, da.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom en grinete gammel dame inn i butikken. Hun klaget og kverulerte. Greit nok, jeg er vant til det å tar det med ett smil. Da hun kom til kassen spurte jeg om hun trengte pose til varene eller om hun hadde med. Nei hun hadde med. Hun får kviteringen og begynner gå systematisk gjennom den for å se at alt stemmer. Men så viser det seg at agurk hadde steget med 2,5 krone ( prisen i frukta endrer seg i løpet av dagen, så når vi har plakater på en vare, hender det at prisen har endret seg i kassen før vi rekker å lage ny plakat med riktig pris.) vell, 2,50 hadde altså denne agurken steget med, så hun kikker på meg med ondskap i blikket før hun roper "Nå har du tatt alt for mye for den agurken!! Den koster 14! Ikke 16,50 som du har tatt betalt for!"

meg: Det beklager jeg så mye!

damen: hm, her må man tydeligvis følge nøye med for ikke bli lurt!"

meg: Se her, 2,50, å igjen, beklager feilen."

damen: ja, det burde ikke gå an, rett skal være rett"

meg: "ja helt klart, ha en fin dag"

damen:"Du jeg tror jeg trenger en pose likevel jeg"

meg: " en krone da takk"

hun kikket stygt pp meg før hun sa "tror ikke jeg trenger den posen likevel jeg og raste ut, sur som en potte.

Hun sa det jo selv, rett skal være rett. Vi selger faktisk poser. 

Anonymkode: 96a4c...5f5

En skal ha et godt øye når man faktisk oppdager (les: bryr seg!) om at agurken har steget hele 2.50. Digger at du ba om en krone for pose. :klappe:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto bak en dame i kassa på butikken her en dag. Etter hun hadde betalt ble hun stående å lese kvitteringen noen sekunder får før hun utbryter "hva er *husker ikke hva det var*, jeg har IKKE kjøpt det" hvorpå den ansatte svarer blidt "det er den" *peke på vare*. Klarte å stå imot fristelse til å bryte ut i latter 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I helgen var jeg innom et konditori. De har en lang disk der det står kaffetrakter og kakaomaskin nesten helt i begynnelsen av disken, før man må gå videre og forsyne seg med kaker og annet og så kommer man til kassen til slutt.
Foran meg sto en familie med far og tre halvstore barn (12-16 år). Far hadde helt i en kaffekopp mens barna hadde tatt hver sin kopp med kakao. Da de nærmet seg kassa la far plutselig merke til at de hadde en stor kaffemaskin bak kassa (slik som lager ordentlig espresso, latte og slikt).
Da spurte far barna om de kanskje ikke heller ville ha noe å drikke fra den maskinen, hvilket alle svarte bekreftende på.
Det neste som skjedde var at alle sammen, barn og far, tok sine fylte kopper fra brettene sine og satt inn i hylla foran seg mellom kaker, rene kopper og andre ting.

Kjempehyggelig for de ansatte å skulle ta igjen sure kakaokopper ved dagens slutt (dette syns ikke fra bak disken, man må på fremsiden for å se hva som er satt inn i hyllene).
Kjempeide av far å lære barna at om de ombestemmer seg er det bare å sette fra seg det de allerede har forsynt seg meg. Dette er slike som helt sikkert legger frysevarer inn mellom sjampoen fordi de ombestemmer seg på dagligvarebutikken også....

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Antlers skrev:

"Den vanlige" betyr originalen, eller den uten ekstra tilsetninger/smak :)

 

Dette er den vanlige sørlandschipsen, ingen fancy smak, kun salt:

havsalt-350x463.png

Før het det prince, prince mild, og prince ekstra mild, så det var helt vanlig å si vanlig om denne røde pakken (rich taste):

princerichtaste-medium.jpg

Når det gjelder snus, så er "vanlig" originalen (den uten fancy smak/spesiell størrelse). Vanlig general = original general løssnus. Vanlig general porsjon = general original porsjon. Vanlig iskrem = plain vanilje. Vanlig bixit = bixit uten sjokolade eller andre spesielle smaker, osv.

Det er jo egentlig ganske logisk, selv om det helt sikkert finnes kunder som bruker ordet feil. Akkurat røyk og snus skjønner jeg godt at kan være forvirrende for dere som sitter bak kassa, da.

Ja, jeg er helt enig med deg i at den vanlige = originalen, og ja, det er veldig logisk. Problemet er at for kundene så er den vanlige deres vanlige. Jeg vet også at "den vanlige" princen er den røde/originalen, men for de fleste kunder idag er det den hvite. 

Problemet er ikke at det finnes kunder som bruker ordet feil, men at de fleste kunder som sier "den vanlige" bruker ordet feil, fordi for dem er deres vanlige "den vanlige". 

Anonymkode: bf2b0...21d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Angelheart2 skrev:

I helgen var jeg innom et konditori. De har en lang disk der det står kaffetrakter og kakaomaskin nesten helt i begynnelsen av disken, før man må gå videre og forsyne seg med kaker og annet og så kommer man til kassen til slutt.
Foran meg sto en familie med far og tre halvstore barn (12-16 år). Far hadde helt i en kaffekopp mens barna hadde tatt hver sin kopp med kakao. Da de nærmet seg kassa la far plutselig merke til at de hadde en stor kaffemaskin bak kassa (slik som lager ordentlig espresso, latte og slikt).
Da spurte far barna om de kanskje ikke heller ville ha noe å drikke fra den maskinen, hvilket alle svarte bekreftende på.
Det neste som skjedde var at alle sammen, barn og far, tok sine fylte kopper fra brettene sine og satt inn i hylla foran seg mellom kaker, rene kopper og andre ting.

Kjempehyggelig for de ansatte å skulle ta igjen sure kakaokopper ved dagens slutt (dette syns ikke fra bak disken, man må på fremsiden for å se hva som er satt inn i hyllene).
Kjempeide av far å lære barna at om de ombestemmer seg er det bare å sette fra seg det de allerede har forsynt seg meg. Dette er slike som helt sikkert legger frysevarer inn mellom sjampoen fordi de ombestemmer seg på dagligvarebutikken også....

Fy f for en dritt! Sa du noe til hun i kassa når det var din tur?

Anonymkode: 05481...5f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kom en grinete gammel dame inn i butikken. Hun klaget og kverulerte. Greit nok, jeg er vant til det å tar det med ett smil. Da hun kom til kassen spurte jeg om hun trengte pose til varene eller om hun hadde med. Nei hun hadde med. Hun får kviteringen og begynner gå systematisk gjennom den for å se at alt stemmer. Men så viser det seg at agurk hadde steget med 2,5 krone ( prisen i frukta endrer seg i løpet av dagen, så når vi har plakater på en vare, hender det at prisen har endret seg i kassen før vi rekker å lage ny plakat med riktig pris.) vell, 2,50 hadde altså denne agurken steget med, så hun kikker på meg med ondskap i blikket før hun roper "Nå har du tatt alt for mye for den agurken!! Den koster 14! Ikke 16,50 som du har tatt betalt for!"

meg: Det beklager jeg så mye!

damen: hm, her må man tydeligvis følge nøye med for ikke bli lurt!"

meg: Se her, 2,50, å igjen, beklager feilen."

damen: ja, det burde ikke gå an, rett skal være rett"

meg: "ja helt klart, ha en fin dag"

damen:"Du jeg tror jeg trenger en pose likevel jeg"

meg: " en krone da takk"

hun kikket stygt pp meg før hun sa "tror ikke jeg trenger den posen likevel jeg og raste ut, sur som en potte.

Hun sa det jo selv, rett skal være rett. Vi selger faktisk poser. 

Anonymkode: 96a4c...5f5

Ah, hater den der "nå har DU tatt for mye for den agurken"... Altså.. Det er ikke sånn at jeg sitter og bestemmer og skriver inn prisene selv...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anim92 skrev:

Ah, hater den der "nå har DU tatt for mye for den agurken"... Altså.. Det er ikke sånn at jeg sitter og bestemmer og skriver inn prisene selv...

Off, ja, når de ser på deg med det anklagende blikket og sier "Nå har DU slått inn feil pris!" om en vare som har strekkode... Jeg kan ikke gjøre noe med den prisen som dukker opp når strekkoden piper seg inn! :sukk:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Antlers skrev:

*snip*

Når det gjelder snus, så er "vanlig" originalen (den uten fancy smak/spesiell størrelse). Vanlig general = original general løssnus. Vanlig general porsjon = general original porsjon. Vanlig iskrem = plain vanilje. Vanlig bixit = bixit uten sjokolade eller andre spesielle smaker, osv.

Det er jo egentlig ganske logisk, selv om det helt sikkert finnes kunder som bruker ordet feil. Akkurat røyk og snus skjønner jeg godt at kan være forvirrende for dere som sitter bak kassa, da.

Uff, ja røyk og snus er djevelens verk! Og da mener jeg ikke fordi det gjør folk syke, men fordi det er så utrolig mange forskjellige typer, og halvparten av kundene vet ikke hva det korrekte navnet er. For eksempel: 

Kunde: Jeg skal ha 20 prince mild 100. (Ookei, altså de korte som kommer i 20-pakning, eller de lange, de som heter 100s?)

Kunde: Jeg skal ha den røyken som er grønn og gul. (Øøh, kan du si hvilket merke det er, i det minste?) 

Kunde: Jeg skal ha en sånn...sånn...slim white/white fresh/skruf hvit/den vanlige vettu. (Som egentlig heter Skruf slim fresh white, men det er det ingen som bruker, tydeligvis.)

Kunde: Jeg skal ha Petterøes! (Okei, sigaretter eller tobakk, lys blå eller blå?) 

Kunde: Jeg skal ha den mildeste røyken dere har! (Jeg vet da faen hvilken det er, men gi meg to minutter så skal jeg google det.)

Kunde: Jeg skal kjøpe røyk for bestefaren min, men jeg vet ikke hva han bruker! ( :murvegg: ) 

 

Jeg, som verken røyker eller snuser selv, har litt problemer med alle de forskjellige typene. Ved ledig tid i kassa, når jeg er så heldig å ha det, står jeg og pugger snusmerkene og hvor de befinner seg i skapet. Det er enkelt, for de ser vi jo. Verre er det med røyk, hvor vi har vensafe, så kunden må fortelle meg i kassa hva de skal ha, slik at jeg kan slå det inn og printe ut lapp de kan scanne selv. 

Sukk, det er ikke så lett. 

Endret av NumberSix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.10.2016 den 21.55, AnonymBruker skrev:

Idag kom noen innom kafeen jeg jobber i og spurte om det var en annen kafe i nærheten. (De lette ikke etter en bestemt kafe, de bare ville på en annen) Er det bare meg eller er det litt.. frekt?

Anonymkode: 13ff0...9ca

Ja, det er frekt... Da jeg jobbet i butikk hendte det at folk kom innom og spurte om hvor *konkurrerende butikk* lå. Jeg sa alltid at jeg ikke visste det. 

Husker også en gang da en dame spurte om åpningstiden til en konkurrent. Hun ble kjempesur da jeg ikke kunne svare. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...