Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

På Thursday, October 20, 2016 den 22.29, The Kitten skrev:

Mange dumme og frekke kunder vil jeg heller si. 

Ikke glem at du selv er en kunde i alle butikker du går innom da😉

 

Anonymkode: 73fcc...a61

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem at du selv er en kunde i alle butikker du går innom da😉

 

Anonymkode: 73fcc...a61

Kunder er vi alle sammen, men som ansatte vet vi litt om hvordan det er å stå på den andre siden og være den som må ta imot, enten det er frustrasjoner over gud vet hva som bare må ut der og da, urimelige krav eller festlige spøker som 90% av alle kundene kommer med. Jeg tror det får de fleste av oss til å være litt mer oppmerksom på hvordan vi selv framstår som kunder. Kan for øvrig tilstå at jeg selv som kunde ufrivillig har kommet med dumme kvitteringsspøker. Jeg hater når andre gjør det, og så går plutselig bare munnen min av seg selv, og jeg har plutselig sagt noe personen bak disken garantert har hørt 50 ganger før den dagen...:fnise: Beklager! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8lir så oppgitt🙈

Var på butikken med mini og første jeg hører nåe jeg kommer inn er en nordlending som står og prøver å få kontakt med en som jobber der.

"Dere har jo bare dårlig potet!" Den ansatte ønsker å vite hva som var galt med den. "Den er jo rød!" Ja, det er den fargen de potetene har på skallet, men vi har andre poteter i sekk som ikke er røde, kunne den ansatte informere om. " Nei, jeg skal ha løsvekt og nypotet fordi sekkepotet er så dyrt". Da måtte kunden dra et annet sted fordi de hadde bare røde nypoteter.

Jeg handler ferdig, går til kassen, mini smiler til vedkommende i kassen og det var god stemning. "Jeg fikk smil i dag også" sa den ansatte. Fra babyen altså. Så kommer den samme mannen til kassen. " Jeg lurer på om fisken dere selger er gjort av gull jeg, for den er jo sabla dyr!" Den ansatte snakker det vekk. "Ja, så skal jeg ha en pakke rød 3." Han får opplyst at det ble firehundreogetellerannet å betale. "Jaggu fikk jeg betale i dag også (som i at det var dyrt)". Så sier den ansatte "..og røyken er i hvert fall ikke med på å trekke oppsummen idet hele tatt."

Holdt på å dø på meg😂 han tok det med et smil og flirte det vekk med at nei den var så billig atte. Tror han innså at han var litt dust der altså.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pearl2.0 skrev:

Jeg handler ferdig, går til kassen, mini smiler til vedkommende i kassen og det var god stemning. "Jeg fikk smil i dag også" sa den ansatte. Fra babyen altså. Så kommer den samme mannen til kassen. " Jeg lurer på om fisken dere selger er gjort av gull jeg, for den er jo sabla dyr!" Den ansatte snakker det vekk. "Ja, så skal jeg ha en pakke rød 3." Han får opplyst at det ble firehundreogetellerannet å betale. "Jaggu fikk jeg betale i dag også (som i at det var dyrt)". Så sier den ansatte "..og røyken er i hvert fall ikke med på å trekke oppsummen idet hele tatt."

Holdt på å dø på meg😂 han tok det med et smil og flirte det vekk med at nei den var så billig atte. Tror han innså at han var litt dust der altså.

Har vært mer enn en jeg har måttet ta mattestykket for kunden når han mener at tusen kroner er alt for mye for de få varene han har. Som inkluderer fem pakker røyk og to sekspakninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sarah Dee skrev:

Har vært mer enn en jeg har måttet ta mattestykket for kunden når han mener at tusen kroner er alt for mye for de få varene han har. Som inkluderer fem pakker røyk og to sekspakninger.

Haha, I know 😅 "jeg kjøpte jo nesten ingenting!"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg er veldig lei av kunder som skal forsøke å kverulere seg til å få byttet varer de overhodet ikke har krav på å få byttet. 

Kunde: Datteren min kjøpte denne badedrakten i går, men den passer ikke, så jeg må få levere den tilbake. 

Meg: Den kan jeg dessverre ikke ta inn igjen. 

Kunde: Men hun skal egentlig ha størrelse 42, og den er 36. 

Meg: Likevel, jeg kan ikke ta den inn igjen. 

Kunde: Ja, men dere har ikke størrelsen hennes inne. 

Meg: Nei, men hvis hun vet hun bruker 42, så hjelper det ikke å kjøpe en i 36 når hun vet hun ikke bruker den størrelsen. 

Kunde: Men dere har jo ikke størrelsen hennes inne. 

Meg: Kanskje ikke, men det hjelper likevel ikke å kjøpe den 3 nummer mindre enn det hun vanligvis bruker. 

Kunde: Ja, men hun prøvde den ikke i butikken. 

Meg: Det burde hun ha gjort, men som sagt jeg kan ikke ta den inn igjen. Det er ikke noe mer å diskutere. Det står på kvitteringen og det står på flere skilt i butikken. 

 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det burde vel komme fleire merkelige skrullinger, etter hvert som julerushet begynner for alvor... :fnise:

Anonymkode: 0f67e...ba0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i ferskvare. Kjenner jeg gleder meg til jul nå... min bedrift skal ikke ta imot bestillinger på ribbe i år (så det blir førstemann til mølla) og den vanlige familieribba finnes nå ikke lenger.. den heter nå noe annet og er kutta jevnt tynn uten den tykk kotelettkammen.... kommer nok til å måtte forklare dette endel ganger i jula ja! :P

En kunde klassiker i jula er... kona bestiller ribbe i disken, hun går videre får å handle og når jeg er ferdig med å pakke står mannen igjen som jeg ikke vet tilhører denne kona.. står der som et spørsmålstegn.

En annen ting er at jeg behandler så mange kunder på løpende bånd at jeg rett å slett ikke husker hvordan kunden ser ut noen ganger ( ihvertfall hvis de flytter på seg) det står jo sikker mellom 5-10 mennesker foran disken til en hver tid... heldigvis tar de det med et smil når jeg spør hvem denna ribba tilhører :P 

Anonymkode: 3ee68...ecf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KlippKlapp
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i ferskvare. Kjenner jeg gleder meg til jul nå... min bedrift skal ikke ta imot bestillinger på ribbe i år (så det blir førstemann til mølla) og den vanlige familieribba finnes nå ikke lenger.. den heter nå noe annet og er kutta jevnt tynn uten den tykk kotelettkammen.... kommer nok til å måtte forklare dette endel ganger i jula ja! :P

En kunde klassiker i jula er... kona bestiller ribbe i disken, hun går videre får å handle og når jeg er ferdig med å pakke står mannen igjen som jeg ikke vet tilhører denne kona.. står der som et spørsmålstegn.

En annen ting er at jeg behandler så mange kunder på løpende bånd at jeg rett å slett ikke husker hvordan kunden ser ut noen ganger ( ihvertfall hvis de flytter på seg) det står jo sikker mellom 5-10 mennesker foran disken til en hver tid... heldigvis tar de det med et smil når jeg spør hvem denna ribba tilhører :P 

Anonymkode: 3ee68...ecf

Lag et infoskriv du kan peke på hver gang noen spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare i butikk, at man risikerer å møte komplette idioter. IT-support, for eksempel...

Folk skriver bare at "det er umulig å logge inn"
ja vel, men HVOR har du problemer med å logge inn? De gir jo absolutt null informasjon, eller detaljer. Klarer de ikke å logge inn på datamaskinen, en epost-adresse eller ett helt annet sted?

Eller de skriver "eposten min funker ikke" i kontakt-skjemaet. Men den eneste kontakt-informasjonen de oppgir er en epost-adresse, som de viss nok ikke klarer å få til å fungere!  :murvegg:

Eller hvis man spør hva slags datamaskin kunden bruker, så får man til svar "en hvit en" eller "en svart datamaskin"

Anonymkode: 0f67e...ba0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare i butikk, at man risikerer å møte komplette idioter. IT-support, for eksempel...

Folk skriver bare at "det er umulig å logge inn"
ja vel, men HVOR har du problemer med å logge inn? De gir jo absolutt null informasjon, eller detaljer. Klarer de ikke å logge inn på datamaskinen, en epost-adresse eller ett helt annet sted?

Eller de skriver "eposten min funker ikke" i kontakt-skjemaet. Men den eneste kontakt-informasjonen de oppgir er en epost-adresse, som de viss nok ikke klarer å få til å fungere!  :murvegg:

Eller hvis man spør hva slags datamaskin kunden bruker, så får man til svar "en hvit en" eller "en svart datamaskin"

Anonymkode: 0f67e...ba0

Å de stakkars folk i telefonbutikkene der kunden hardnakket hevder at de ikke bruker passord på eposten sin... eller har 4 forskjellige gmail kontoer fordi de ikkje skjønte forskjellen på" logg inn" og "registrer"..." Apple konto?  Hæ?  Nei det har jeg ikke... " men har på merkelig vis greid å laste ned apper likevel.  

Så har du de som bare leverer telefonen sin og ber om at den blir" fikset" og tror det skal være helt gratis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎11‎.‎2016 den 20.23, Kelsi skrev:

Kunder som gjentar det samme spørsmålet flere ganger og forventer forskjellig svar. *facepalm*

 Hvis det er tomt for ett eller annet, så innbiller kundene seg at det finnes ett topp-hemmelig lager.

 Som bare de kan få tilgang til, hvis de bare spør mange nok ganger. :fnise:

Anonymkode: 0f67e...ba0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.11.2016 den 22.17, Snadder skrev:

Nå starter julestresset. Lykke til alle mine felles kundeservice kollegaer!

Vil ønske dere alle lykke til! Etter seks år i butikk løper oppsigelsestiden min ut 30. november og jeg skal forhåpentligvis aldri tilbake igjen. 

Jeg vet hvordan dere får det i tiden fremover, så hold motet oppe! En viktig lærdom jeg har fått i dette yrket er i alle fall hvordan man er en kurant kunde, så jeg håper mine effektive "hei", "nei takk", "ja takk", og "ha en fin dag" kan gjøre dagen deres bare piiiittelitt mindre strevsomme i tiden som kommer, haha.

Anonymkode: 1ae36...20d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En person som er snill mot deg, men er slem og uhøflig mot butikk-ansatte, servitør osv - er egentlig ikke noen særlig snill person.

Anonymkode: 0f67e...ba0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Hvor mange butikker er det på "senter vi ikke er tilknyttet til." 

Meg: Det vet jeg ikke. 

Kunde: Vet du ikke det, for en elendig service...

 

Hva med å enten google, eller ringe senteret og spørre selv?

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...