Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det viktigste er å ikke bry seg om hva kunder sier, altså om de sier noe som er for dumt.  Håndtere det på best mulig måte.

Jeg har som oftest fin kontakt med kundene mine. Jeg får veldig sjelden problemer med noen. Veldig mange sier at de synes at jeg er den som de liker å bli ekspedert av fordi jeg er smilende og hyggelig. Har hatt en eller annen vanskelig kunde som gjerne er sur og vanskelig. Jeg har lært meg litt om hvordan jeg skal takle de, og da kan det være at de plutselig gir meg smil når de ser meg og forandrer lunte mot meg og blir hyggelig istedet. Det er tross alt kundene man lever av i en butikk. Viktig å tenke på at det fins utrolig mange ulike typer personligheter man ekspederer. Gjelder å mestre de så godt man kan. 

Husker en kunde som sa til meg: "hvorfor sier du skal vi se , skal vi se , skal vi se hele tiden når du trykker på kasseapparatet eller skriver en faktura". Jeg ble rett og slett litt fornærmet, men jeg lot som ingenting og lo det bort. :) 

Endret av JenniferA
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Holititten
4 timer siden, JenniferA skrev:

Det viktigste er å ikke bry seg om hva kunder sier, altså om de sier noe som er for dumt.  Håndtere det på best mulig måte.

Jeg har som oftest fin kontakt med kundene mine. Jeg får veldig sjelden problemer med noen. Veldig mange sier at de synes at jeg er den som de liker å bli ekspedert av fordi jeg er smilende og hyggelig. Har hatt en eller annen vanskelig kunde som gjerne er sur og vanskelig. Jeg har lært meg litt om hvordan jeg skal takle de, og da kan det være at de plutselig gir meg smil når de ser meg og forandrer lunte mot meg og blir hyggelig istedet. Det er tross alt kundene man lever av i en butikk. Viktig å tenke på at det fins utrolig mange ulike typer personligheter man ekspederer. Gjelder å mestre de så godt man kan. 

Husker en kunde som sa til meg: "hvorfor sier du skal vi se , skal vi se , skal vi se hele tiden når du trykker på kasseapparatet eller skriver en faktura". Jeg ble rett og slett litt fornærmet, men jeg lot som ingenting og lo det bort. :) 

Tråden heter "dumme ting kunder sier", ikke "hvordan håndtere dumme kunder". Kjedelig å få varsel for et så kjedelig svar. Trenger morsomme historier i eksamenstiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/5/2016 den 18.40, JenniferA skrev:

Det viktigste er å ikke bry seg om hva kunder sier, altså om de sier noe som er for dumt.  Håndtere det på best mulig måte.

Jeg har som oftest fin kontakt med kundene mine. Jeg får veldig sjelden problemer med noen. Veldig mange sier at de synes at jeg er den som de liker å bli ekspedert av fordi jeg er smilende og hyggelig. Har hatt en eller annen vanskelig kunde som gjerne er sur og vanskelig. Jeg har lært meg litt om hvordan jeg skal takle de, og da kan det være at de plutselig gir meg smil når de ser meg og forandrer lunte mot meg og blir hyggelig istedet. Det er tross alt kundene man lever av i en butikk. Viktig å tenke på at det fins utrolig mange ulike typer personligheter man ekspederer. Gjelder å mestre de så godt man kan. 

Husker en kunde som sa til meg: "hvorfor sier du skal vi se , skal vi se , skal vi se hele tiden når du trykker på kasseapparatet eller skriver en faktura". Jeg ble rett og slett litt fornærmet, men jeg lot som ingenting og lo det bort. :) 

Fint for deg at du har god kontakt med kundene dine. Du skjønner at vi andre bruker tråden for å lufte frustrasjonen vår sant? Mye av det jeg skriver som "svar" til kunden f.eks er ting jeg tenker jeg har lyst til å si, ikke ting jeg faktisk sier. Det gjelder sikkert flere her også. 

 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Hvilken størrelse trenger jeg hvis jeg går ned i vekt? 

Meg: Det er veldig vanskelig for meg å si

Kunde: Du må jo ha en viss idè

Meg: Nei, jeg aner faktisk ikke

Kunde: Men hva tror du da? Det er viktig at det blir riktig for dere bytter jo ikke undertøy. 

Meg: Jeg tør faktisk ikke svare på det, for det er umulig for meg å si. 

 

Altså hvordan skal jeg kunne vite hvordan hun kommer til å se ut og hvilke størrelse hun trenger etter at hun har gått ned i vekt? 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, The Kitten skrev:

Kunde: Hvilken størrelse trenger jeg hvis jeg går ned e vite hvordan hun kommer til å se ut og hvilke størrelse hun trenger etter at hun har gått ned i vekt? Snip

 

Dette syntes jeg er rart, trodde disse som jobbet med å selge klær osv. Var synske? Nå er det nesten sånn at jeg må ringe sjefen din, for det er uhørt. 

 Finn fram din sjette sjans nå! 

Altså what ? Noen mennesker ass.

Endret av dillyduzit
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde tilbud med at hvis man kjøpte to varer eller mer, så fikk man rabatt på hele kjøpet. 

Kunde: Du har bare en igjen, kan jeg få rabatt likevel?

Meg: Nei, det gjelder bare hvis du kjøper to varer eller mer.

Kunde: Men du har bare en igjen

Meg: Den andre butikken har tre igjen, og de har samme tilbud

Kunde: Kan jeg kjøpe en her, og den andre der og så komme tilbake her og få rabatt?

Meg: Nei, du må gjøre hele kjøpet på en gang

Kunde: Men du har jo bare en 

Meg: Den andre butikken vår har som sagt tre stykker

Kunde: Hva om de er utsolgt til jeg kommer bort? Kan jeg da komme her og få rabatt på den ene?

Meg: (Tenker, nei, men du kan ta deg selv med til legen) Jeg kan ringe og be de holde det av til deg

Kunde: Så du kan ikke gi meg rabatt på den ene altså?

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2016 den 21.24, The Kitten skrev:

Kunde: Hvor mange butikker er det på "senter vi ikke er tilknyttet til." 

Meg: Det vet jeg ikke. 

Kunde: Vet du ikke det, for en elendig service...

 

Hva med å enten google, eller ringe senteret og spørre selv?

 

Som stedlig representant for "senter vi ikke er tilknyttet til", kunne du trygt jattet med kunden, og sagt: "Ja, senter vi ikke er tilknyttet til har forferdelig elendig sørvis!" :jepp:

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2016 den 19.51, C'est la vie:) skrev:

Kunder som legger varene på båndet, og plutselig kommer på at de har glemt noe. "Et lite øyeblikk bare, jeg glemte visst smør", også løper de av gårde. For all del, forståelig at man glemmer ting og at det er beleilig å hente det mens varene scannes..... men dere rekker jo aldri tilbake før det har hopet seg opp kø! Og så står man der da som neste kunde, som også har lagt sine varer på. Og venter på at du som har glemt smør skal bli enig med deg selv om hvilken type du vil ha. Går fint det, har god tid jeg! 

Har gjort dette selv, men glemmer jeg noe nå, gjør jeg meg ferdig med det som er på båndet, betaler, bærer varene ut i bilen, går inn i butikken igjen og kjøper den glemte tingen. Null problem.

Folk som springer avgårde for å hente en vare som de har glemt, mens det står mange og venter, blir nesten som å rygge i en rundkjøring fordi du bommet på avkjørselen

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27/08/2016 den 9.52, melatonin skrev:

Sur og frekk mann i køen i dag. Det var min tur og mine varer ble skannet, så kommer en mann rett inn og rett bort til kassen med var en han har fått feil pris på. Jeg måtte vente til ham hadde fått hjelp. Sur og grinete var han og. En av de ansatte løp for å finne varen med rett strekkode og mannen ble sint og sa at det hadde gått fortere hvis han hadde hentet selv.. Hvorfor ikke gå å hente selv da og så stå i kø og ikke plage andre kunder. Og feil skjer! Det var snakk om 12kr, synes man ikke skal lage helvete en for den summen. Ei ansatt slo inn jordbær for 800kr når jeg skulle betale 80 i en gang, vi lo begge to. Det er ikke verdens undergang! 

Kanskje det var meg du kjøpte jordbær av. ;)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Honey Dew skrev:

Har gjort dette selv, men glemmer jeg noe nå, gjør jeg meg ferdig med det som er på båndet, betaler, bærer varene ut i bilen, går inn i butikken igjen og kjøper den glemte tingen. Null problem.

Folk som springer avgårde for å hente en vare som de har glemt, mens det står mange og venter, blir nesten som å rygge i en rundkjøring fordi du bommet på avkjørselen

Hva med dem som ikke har bil?

Anonymkode: 50177...7f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med dem som ikke har bil?

Anonymkode: 50177...7f8

De betaler, pakker varene sine, sier "unnskyld, du, jeg glemte noe, kan jeg bare sette posene bak her hos deg et øyeblikk?" til den i kassa, og så går de inn i butikken, finner det de skal ha og stiller seg i kø igjen. 

Endret av Oz-
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Oz- skrev:

De betaler, pakker varene sine, sier "unnskyld, du, jeg glemte noe, kan jeg bare sette posene bak her hos deg et øyeblikk?" til den i kassa, og så går de inn i butikken, finner det de skal ha og stiller seg i kø igjen. 

Eller så kan personen i kassen sette salget på vent og ta kundene som står i kø mens personen er å henter. Null stress og lager ikke mer kø:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som raser inn butikken, og i full fart forbi meg klarer å si: "jeg skal ha en hamburger" mens de nærmest løper inn på doen. Og jeg rekker nøyaktig å si: "Hvem stø..." hver eneste gang før jeg hører døra lukker seg.

Ahh, stemmer! For vi har kun en type strl på hamburgeren, ja. Nettopp. 

Så kommer kunden ut etter varierende tid, og like gretne er de vær gang fordi jeg ikke skjønte hvem størrelse på burgeren de skulle ha. Dobbel lol.

Anonymkode: ff00a...b46

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, superdupermeg skrev:

Eller så kan personen i kassen sette salget på vent og ta kundene som står i kø mens personen er å henter. Null stress og lager ikke mer kø:)

Det hoper seg opp på båndet bak hvor man pakker JO!

Anonymkode: 05481...5f5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken størrelse heter det.

Anonymkode: 87eb6...6ef

Takk. Da slapp jeg.

Anonymkode: 0eb24...1d0

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken størrelse heter det.

Anonymkode: 87eb6...6ef

Klem til deg. Det må være nitrist å lese igjennom alle trådene på KG for å rette skriveleifer.

Anonymkode: ff00a...b46

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hoper seg opp på båndet bak hvor man pakker JO!

Anonymkode: 05481...5f5

Hvis kunden går for å hente en vare eller to så er det vel strengt talt grenser for hvor mange kunder man rekker å ta i mellomtiden. Dette er kanskje et problem 1 av 20 ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...