Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

I går streiketkortterminalene våre fullstendig, varte heldigvis ikke mer enn 30 min, eneste som virket var reserveløsning på vanlige bankkort. Var en dame som skulle fylle diesel før jeg hadde rukket å henge opp lapper på pumpene, så jeg gikk ut og forklarte henne problemet (FØR jeg åpnet pumpen) og at hvis hun ville fylle måtte hun betale inne og hun kunne ikke bruke det kortet hun stod med i hånda (kredittkort), men måtte bruke et vanlig bankkort. Det var greit sa hun, så jeg gikk inn og åpnet pumpen for henne. Når hun et par min senere kom inn og skulle betale prøvde hun å bruke nevnte kredittkort og jeg sier igjen at det kan du ikke bruke, du må bruke et vanlig bankkort. Svaret jeg får da var "men jeg får jo ikke rabatt hvis jeg bruker bankkortet mitt" jeg svarer at nei, det får du ikke, det var derfor jeg sa ifra til deg i stad. Da satte hun selg selvfølgelig helt på bakbeina og nektet å betale. Hadde virkelig ikke tid til å stå å diskutere med henne, så jeg bare lot hun fylle ut et avsikkskjema så hun kan komme tilbake å betale senere 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunde: Dette ble helt feil. Hvordan kan du ta så mye? Jeg kan jo regne dette i hodet, og så klarer ikke du det med en maskin engang?

Meg: Disse koster 10, denne koster 80 og denne er 50. Nøyaktig hva mener du er feil?

Kunde: Denne koster 40, det står på plakaten inne.

Vi går og ser på plakaten. Som viser

 

 

 

 

 

 

 

 

Helt annen vare til 40 kr. 

 

Så jeg kunne visst både lese og regne. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye teite kunder, men jammen meg mange duster som jobber i butikk også ;-)
Jeg jobber i klesbutikk og vi har salg nå. (det er jammen meg alltid salg). Vi har hatt romjulssalg og nå er det januarsalg. Vi har mye bra på salg, og ja, selvsagt endel selskapstøy, siden julen og nyttårssesongen er over. Det er nok av dem som surer over at kjolen de kjøpte til full pris i desember er på salg nå... så hadde jeg en kunde som kom inn og spurte etter jeans på salg. Det hadde vi ikke. Men det spilte ikke noen rolle for henne, hun hadde sikkert 20 olabukser hjemme. Måtte bare finne noe å furte for, liksom.
Ellers jobber jeg vakter som er delt opp fra butikkens åpnings- til stengetid. Jeg vil ikke ha kunder inn før, eller etter. Det er nok med butikksjefen som forventer 10-15 minutter før eller etter vakt for å ta ut søppel eller vaske eller noe.

Ellers var jeg i en elektro-stor-kjede-butikk for å kjøpe kaffetrakter. Den skulle brukes til møter i et idrettslag en gang pr mnd eller noe, så det skulle ikke være dyrt og fint. Men så fant jeg en fin en til en veldig hyggelig pris. Da var det selvsagt feilpriset og fyren som jobbet der strålte ut og sa "du skulle vært her sist uke, da var den så og så billig".
Hva jeg evt skulle med den informasjonen, er meg fortsatt en gåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.7.2006 den 21.56, Meaty skrev:

Mange kjendiser som ikke kan oppføre seg, ja. En stand-up komiker som jeg ikke husker navnet på kom inn i butikken der jeg jobber og sto og snakket lenge og veldig høyt om hvor stygg rødfargen på julepynten vår var.

 

Når det er sagt skal jeg også nevne en kjendis som er kjempehyggelig, det er Jan Erik Larssen fra Autofil. Han er alltid akkurat så blid som han er på tv, og sier "hei" og "takk" og alt mulig :)

Jeg har lest denne tråden en del ganger i løpet av de siste årene, og nå må jeg bare kommentere på dette innlegget. 

Jeg smiler like godt hver gang jeg leser det, du virker så herlig begeistret over at han sier " hei og takk og alt mulig" 

Anonymkode: 0942d...71e

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2016 den 20.30, Honey Dew skrev:

Har gjort dette selv, men glemmer jeg noe nå, gjør jeg meg ferdig med det som er på båndet, betaler, bærer varene ut i bilen, går inn i butikken igjen og kjøper den glemte tingen. Null problem.

Folk som springer avgårde for å hente en vare som de har glemt, mens det står mange og venter, blir nesten som å rygge i en rundkjøring fordi du bommet på avkjørselen

Jeg er ikke helt enig i dette. Man må se an situasjonen, selvfølgelig, men hvis an handler mye kan man fint rekke å løpe og hente en vare man har glemt. Jeg blir heller ikke sint hvis jeg må vente 20 sekunder ekstra fordi personen før meg brukte bittelitt ekstra tid på dette. Litt rause må vi være med hverandre, synes jeg.

På 14.12.2016 den 23.02, Marisana skrev:

*snipp*

Meg: (gir fullstendig opp) skal jeg hjelpe deg med å finne telefonnummeret dit? 

Makan. Takk Gud for helg om to dager!

Hvordan reagerte han på dette?

Anonymkode: f20c3...216

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke helt enig i dette. Man må se an situasjonen, selvfølgelig, men hvis an handler mye kan man fint rekke å løpe og hente en vare man har glemt. Jeg blir heller ikke sint hvis jeg må vente 20 sekunder ekstra fordi personen før meg brukte bittelitt ekstra tid på dette. Litt rause må vi være med hverandre, synes jeg.

Hvordan reagerte han på dette?

Anonymkode: f20c3...216

Han bare så på meg og gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Kunden kjøper tre ting til 60 kroner, og én ting til 80, pluss pose. Det ble 263. Etter et par minutter kommer både kona og mannen inn igjen og han smeller neven med kvitteringen i disken mens han sier at det er helt latterlig at vi aldri kan slå inn riktig. Jeg ser på kvitteringen at den stemmer, men selv om jeg peker på varene etter tur (denne koster 60, denne koster 60, denne koster 60 og denne koster 80, det blir 260 kroner, pluss posen til 3 kroner :) ) så går det ikke inn. Hadde det vært én kunde kunne jeg forstått at det var en brainfart, men begge står å ser på meg som spørsmålstegn selv etter gjentatte pekinger og forklaringer, og jeg må til slutt frem med kalkulator for å vise dem at prisen stemmer.

Selvsagt er de også sinte og sure hele veien, og når de innser at de tar feil så får jeg bare en: "Ja det er viktig at vi følger med!!" med et strengt blikk på meg.

DERE FØLGER FOR FAEN IKKE MED I DET HELE TATT:bond:

 

 

Endret av Raindrops
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Raindrops skrev:

Kunden kjøper tre ting til 60 kroner, og én ting til 80, pluss pose. Det ble 263. Etter et par minutter kommer både kona og mannen inn igjen og han smeller neven med kvitteringen i disken mens han sier at det er helt latterlig at vi aldri kan slå inn riktig. Jeg ser på kvitteringen at den stemmer, men selv om jeg peker på varene etter tur (denne koster 60, denne koster 60, denne koster 60 og denne koster 80, det blir 260 kroner, pluss posen til 3 kroner :) ) så går det ikke inn. Hadde det vært én kunde kunne jeg forstått at det var en brainfart, men begge står å ser på meg som spørsmålstegn selv etter gjentatte pekinger og forklaringer, og jeg må til slutt frem med kalkulator for å vise dem at prisen stemmer.

Selvsagt er de også sinte og sure hele veien, og når de innser at de tar feil så får jeg bare en: "Ja det er viktig at vi følger med!!" med et strengt blikk på meg.

DERE FØLGER JO FOR FAEN IKKE MED I DET HELE TATT:bond:

 

 

:fnise: Kunder kan være veldig, veldig dårlig til å regne. 

 

På senteret jeg jobber står det en benk rett utenfor butikken jeg jobber i. Det satt en familie der i minst en halvtime, og to minutter før stengetid kommer moren inn i butikken. 

Meg: Hei, jeg skal til å stenge her øyeblikkelig, så hvis du vil ha noe må jeg nesten ta og finne det til deg med en gang. 

Kunde: Hmm, jeg er ikke helt sikker. Kan jeg kikke litt? 

Meg: Det kan du, men klokken 21.00 stenger jeg kassen. Så det er kanskje bedre for deg å komme tilbake en dag du har bedre tid? 

 

 

 

Sorry, men når du har sittet og sett inn i butikken en halvtime så kan du ikke forvente at jeg gidder å stå ett sekund over fordi du to minutter på stengetid bestemmer deg for at du har lyst til å gå inn. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
2 timer siden, The Kitten skrev:

:fnise: Kunder kan være veldig, veldig dårlig til å regne. 

 

Ja, og det er fryktelig vanskelig å holde maska i sånne situasjoner synes jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er ikke dum, men nevner den her likevel.

En far var inne med datteren sin og skulle se på sko. Hyggelige folk, men datteren var verdens mest nysgjerrige unge. Hun stilte meg spørsmål om alt mellom himmel og jord, og ignorerte farens beskjeder om å slutte å mase på meg. 

Til slutt ble jeg ganske lei. Helt på slutten spurte hun

"Hvorfor er det sånt mønster på buksen til pappa?"

"Jeg vet ikke. Du får spørre de som har laget buksen."

"Pappa, hvem har laget buksene dine?"

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2016 den 7.48, MarianneE skrev:

Asså... som cøliaker synes jeg del 1 er innafor . Noen av oss blir syke i uker av å få i seg gluten . Ville vært like "vanskelig" selv. Men det med fondanten... Det er ikke greit. "Litt gluten" er bare idioti.

Som en som tåler litt gluten ser jeg hvorfor det blir sånn. Jeg reagerer på fruktaner og ikke gluten. Det er såpass vanskelig at jeg heller sier gliten5

Anonymkode: 79530...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

På et tidspunkt var det ganske lang kø i kassen i dag, men det gikk greit. De alle fleste sto fint og ventet pent på sin tur. Så det var det jo en da, som hadde fem andre foran seg i køen. 

Kunde: Kan du hjelpe meg nå? 

Meg: Jeg må nesten ta det etter køen. (Hjelper neste i køen) 

Kunde: Kan du hjelpe meg nå da? 

Meg: Du må nesten vente på tur som alle andre. (Hjelper neste) 

Kunde: Nå er det vel min tur? 

Meg: Hør her. Disse folkene er faktisk før deg i køen. Om du vil ha hjelp før dem, så må du nesten spørre dem om du kan få gå foran dem. Jeg kan ikke bestemme det. 

Kunde: Når er det min tur da? 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navnet på butikken jeg jobber i sigaliserer tydelig at vi selger sko.

 

Kunde ringer: Hei, selger dere sko?

 

 

Nei, vi selger luftmadrasser og hoppeslott. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, The Kitten skrev:

Navnet på butikken jeg jobber i sigaliserer tydelig at vi selger sko.

 

Kunde ringer: Hei, selger dere sko?

 

 

Nei, vi selger luftmadrasser og hoppeslott. 

 

Haha, jobbet jo på jernvarne

Kunde; Har dere rød malboro? 

Meg: Hvaforno? 

Kunde: Rød malboro?! 

Meg: Røyk? 

Kunde: JA, herregud! 

... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Apropros "feil kunder" 

Butikken jeg jobber i er plassert ved siden av apoteket. Flere eldre som kommer inn å sier de skal hente den å den medisinen :fnise: butikken selger åpenbart ikke medisiner, men andre type helserelaterte produkter 😏😏

Endret av frksølekopp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde kommer til postskranken og slenger hentemeldingen på disken og deklamerer at hun skal hente denne pakken. 

Okeidokei, skanner koden og finner ut at pakken er sendt i retur i...desember! Noe jeg også forteller kunden. 

Kunde: Hva mener du med det? 

Meg: Dette er en gammel hentelapp, for en pakke som kom hit i november, og den har du ikke hentet ut, så den ble sendt i retur for over en måned siden. 

Kunde: Hva? Jeg som hadde betalt for den og alt! 

Meg: ...du må nesten ringe firmaet du kjøpte produkter av og snakke med dem om ny forsendelse eller retur av pengene. 

Kunde: Kan ikke du gjøre det da, dette er jo bare rot! 

Meg: Dessverre, vi har ingenting med det å gjøre. Når vi får pakker ligger de her i to uker, før de returneres, noe som også står på hentelappen din. 

Kunde: Dette var dårlig service altså!

:murvegg:

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jobber på Vinmonopolet i en større by.. Noe som går igjen ofte er folk som vil returnere varer med alkoholprosent over 22%.
Dette er bare ett eksempel:

- Hei, denne flasken med (sett inn alkoholsterk drikke her, feks rom eller vodka) ble igjen etter bryllupet vårt forrige helg. Og disse vinflaskene. Får jeg returnere det, så jeg får igjen pengene?
- Vinflaskene får du returnere så lenge de er hele, uåpnede og rene, men den flasken kan jeg dessverre ikke ta imot, da den er over grensen vår på 22% :)
- HVA???? Nei, ærlig talt, polet på *sted* (der jeg vet det kun jobber folk som har vært ansatt i polet lenge) tok imot forrige helg!
- I så fall bryter de loven. Men jeg må si at du har hatt en  svært imponerende tidsplanlegging, dersom du rakk å forsøke å returnere en flaske samme helg som du giftet deg :) Men jeg forstår det sånn at du vil returnere vinflaskene?
- Hmph, det er ikke så nøye. Jeg tar den med på det andre polet! Ikke var den god heller...

:klaske:

Anonymkode: 2e6dc...e77

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet den skillepinnen i matbutikkene: legger alltid pinnen bak mine varer (om det ikke er tom butikk). Gjorde det i dag og båndet gikk en halvmeter og hun bak (med to ting) la ikke tingene sine på båndet, så jeg sa til henne "du kan legge tingene på båndet nå :D ", men bare et lite blikk i min retning. Jaja, jeg prøver bare å være så hjelpsom og gjøre jobben effektiv for kassamannen/damen jeg...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2017 den 14.35, NumberSix skrev:

Kunde kommer til postskranken og slenger hentemeldingen på disken og deklamerer at hun skal hente denne pakken. 

Okeidokei, skanner koden og finner ut at pakken er sendt i retur i...desember! Noe jeg også forteller kunden. 

Kunde: Hva mener du med det? 

Meg: Dette er en gammel hentelapp, for en pakke som kom hit i november, og den har du ikke hentet ut, så den ble sendt i retur for over en måned siden. 

Kunde: Hva? Jeg som hadde betalt for den og alt! 

Meg: ...du må nesten ringe firmaet du kjøpte produkter av og snakke med dem om ny forsendelse eller retur av pengene. 

Kunde: Kan ikke du gjøre det da, dette er jo bare rot! 

Meg: Dessverre, vi har ingenting med det å gjøre. Når vi får pakker ligger de her i to uker, før de returneres, noe som også står på hentelappen din. 

Kunde: Dette var dårlig service altså!

:murvegg:

Haha! "Kan ikke du gjøre det da" For en ansvarsfraskrivelse og tiltaksløshet. :laugh:Minner meg om meg selv i tenårene med moren min. 

Anonymkode: 267ae...0f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
På 3.2.2017 den 19.43, sofie777 skrev:

Dere vet den skillepinnen i matbutikkene: legger alltid pinnen bak mine varer (om det ikke er tom butikk). Gjorde det i dag og båndet gikk en halvmeter og hun bak (med to ting) la ikke tingene sine på båndet, så jeg sa til henne "du kan legge tingene på båndet nå :D ", men bare et lite blikk i min retning. Jaja, jeg prøver bare å være så hjelpsom og gjøre jobben effektiv for kassamannen/damen jeg...

Det der opplever jeg hele tiden, skjønner ikke at folk er så.... rare. Ser det når jeg en sjelden gang står i kassa selv også. De venter gjerne helt til kunden foran er ferdig å betale og har fått kviteringen i hånden før de begynner å legge på varene. Det er så ineffektivt at jeg kunne hylt i frustrasjon når det er mye kø. Samme med de som legger på varene, og desperat prøver å holde dem igjen når jeg setter i gang båndet mens den andre kunden taster koden sin.

Ikke at de som tror jeg kan lukte hvilke varer som tilhører dem er noe bedre. Skillepinnene har en funksjon, og den burde ikke være så komplisert å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...