Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

 Det skal vel ikke mer till, enn å lese litt i denne tråden. 

 0g så begynner man å undre på hva i all verden, som er galt med menneskeheten...       

 

Anonymkode: 0f67e...ba0

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke så veldig dum denne kunden da, men deler den likevel. Det var en kunde som lette etter sukkerfri vaniljesaus. Etter litt leting fant jeg noe som lignet beskrivelsen til kunden, men det sto ingenting om at den var sukkerfri. Jeg sa det, at jeg var usikker på om den hadde sukker eller ikke, og tok den opp og skulle til å lese bak på innholdet da kunden tok den fra hånda min og sa at "joda, det er denne skjønner du" og gikk videre med et smil.

Litt senere gikk jeg tilbake for å sjekke, og øverst på lista med ingredienser sto det *drum roll* sukker!

Jaja, kunden har alltid rett. :vetikke:

Anonymkode: b4e82...ede

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke så veldig dum denne kunden da, men deler den likevel. Det var en kunde som lette etter sukkerfri vaniljesaus. Etter litt leting fant jeg noe som lignet beskrivelsen til kunden, men det sto ingenting om at den var sukkerfri. Jeg sa det, at jeg var usikker på om den hadde sukker eller ikke, og tok den opp og skulle til å lese bak på innholdet da kunden tok den fra hånda min og sa at "joda, det er denne skjønner du" og gikk videre med et smil.

Litt senere gikk jeg tilbake for å sjekke, og øverst på lista med ingredienser sto det *drum roll* sukker!

Jaja, kunden har alltid rett. :vetikke:

Anonymkode: b4e82...ede

Bare vent, kunden kommer nok tilbake for å klage for du sa jo tros alt at den var sukkerfri :fnise: 

 

(ja leste at du sa nei, men kunder) :fnise: 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet hos en kjøkkenforhandler. Det kommer en kunde innom som gledelig kan fortelle at hun har kjøpt leilighet i et nybygg og at hun nå var på inspirasjonsrunde. Det i seg selv er jo helt innafor. Litt ut i samtalen snapper jeg opp at kjøkkenet hun får satt opp er fra en annen leverandør og anbefaler henne derfor å ta turen innom leverandøren litt lenger ned i gata da de vil kunne hjelpe henne mye bedre enn hva jeg kan. Leverandørene har ulike løsninger og muligheter på innmat. Som sant skal sies har jeg også mistet litt interessen da jeg også ser at det ikke blir noe salg og hun bare vil ha ideene mine. Jeg sier på en hyggelig måte at det bare er å se og om hun lurer på noe så var det bare å spørre.

Kunden ble så sur at hun trampet bort til en utstilling, drar hardt i dørene og begynner å snakke nedlatende om utstillingen. At den er skjev, fargen er stygg og at den umulig kunne være rett montert. Jeg svarer med et smil at vår dyktige snekker har montert denne og at han er et lite petimeter, så om noe er skjevt skulle vi fått sett på det. Så det koke i topplokket hennes når hun gikk ut. 

Jeg er god, men jeg kan ikke fortelle deg hvilke løsninger du kan få hos den andre leverandøren. Det er de du får kjøkkenet av og mine løsninger er ikke like. Jeg henviser deg dit for at du faktisk skal få den beste hjelpen til ditt kjøkken. Ikke for å være dust. :vetikke:

Anonymkode: 90e8e...267

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbet hos en kjøkkenforhandler. Det kommer en kunde innom som gledelig kan fortelle at hun har kjøpt leilighet i et nybygg og at hun nå var på inspirasjonsrunde. Det i seg selv er jo helt innafor. Litt ut i samtalen snapper jeg opp at kjøkkenet hun får satt opp er fra en annen leverandør og anbefaler henne derfor å ta turen innom leverandøren litt lenger ned i gata da de vil kunne hjelpe henne mye bedre enn hva jeg kan. Leverandørene har ulike løsninger og muligheter på innmat. Som sant skal sies har jeg også mistet litt interessen da jeg også ser at det ikke blir noe salg og hun bare vil ha ideene mine. Jeg sier på en hyggelig måte at det bare er å se og om hun lurer på noe så var det bare å spørre.

Kunden ble så sur at hun trampet bort til en utstilling, drar hardt i dørene og begynner å snakke nedlatende om utstillingen. At den er skjev, fargen er stygg og at den umulig kunne være rett montert. Jeg svarer med et smil at vår dyktige snekker har montert denne og at han er et lite petimeter, så om noe er skjevt skulle vi fått sett på det. Så det koke i topplokket hennes når hun gikk ut. 

Jeg er god, men jeg kan ikke fortelle deg hvilke løsninger du kan få hos den andre leverandøren. Det er de du får kjøkkenet av og mine løsninger er ikke like. Jeg henviser deg dit for at du faktisk skal få den beste hjelpen til ditt kjøkken. Ikke for å være dust. :vetikke:

Anonymkode: 90e8e...267

Herregud. Noen kunder virker som om de bare går inn i en forretning med den hensikt om å faktisk bare lage kvalm. Som om de bare leter etter en mulighet til å pisse off en ansatt 🙄

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rosewood skrev:

Herregud. Noen kunder virker som om de bare går inn i en forretning med den hensikt om å faktisk bare lage kvalm. Som om de bare leter etter en mulighet til å pisse off en ansatt 🙄

Har hatt noen av de opp gjennom. Hadde også en runde med en kunde som hadde kjøpt kjøkken for mange år siden fra en annen, selvstendig butikk som også førte samme leverandør som oss. Han hadde en vask han skulle reklamere på, men hadde ikke kjøpsdokumentasjon eller bilder for hånden. Hvorfor bli sur på meg når jeg sier, på en ordentlig måte, vi ikke har noe med den butikken å gjøre. At jeg skal prøve å hjelpe han, men trenger bilder av vasken. Ikke hadde han navn på leverandøren, ikke bilde, ikke noe informasjon som gjorde det mulig for meg å søke opp. Det er ikke IKEA, vi har flere udnerleverandører. Jeg er ikke noe orakel! 

Anonymkode: 90e8e...267

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde: Tror du sønnen min vil gå med denne jakken? 

 

Hvordan kan jeg vite det når jeg aldri har møtt sønnen hennes? :klo:

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjertestein skrev:

:popcorn::fnise:

Sorry, men slike svar som ditt i denne tråden er bare irriterende. Jeg tror jo noen har skrevet om en ny dum kunde...

 

Så til en historie. 

Jeg hentet mange par sko til en kunde, sjekket størrelser i andre butikker osv. Sto virkelig på for denne kunden. Så spør jeg hene

"Hvordan går dette her? Er det noe som faller i smak?"

Kunde: Ja, men jeg har ikke penger til å kjøpe nye sko. 

 

Hvorfor får du meg da til å hente x antall par du kan prøve? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, The Kitten skrev:

Sorry, men slike svar som ditt i denne tråden er bare irriterende. Jeg tror jo noen har skrevet om en ny dum kunde... 

Ja beklager🙈 Måtte bare kommentere for å få innlegget under "mine innlegg". Jeg prøver å følge tråder, men glemmer å sjekke de. Skal prøve å skjerpe meg. Og nå blir du skuffet ennå engang, sorry🙈

Men kan nå fortelle en historie da.. 

Jeg sto i kø på butikken, damen forran meg spurte om å få ut penger og sa noe "kan jeg få ut tusen og en hundre kr?".. Damen bak disken hører ikke helt og spør "vil du ha ut ettusen og en krone?" Ja svarer kunden. tar ut 1001kr. var litt støy i butikken den dagen og kunden snakket litt utydelig. Kunden ble så jævlig sur i trynet for hun mente 1100kr. Kassedamen spurte flere ganger om hun ville ta ut 100kr uten å måtte betale ekstra og hun beklaget seg endel ganger men den sure kunden NEKTET å ta imot noen ord, så så forbaska sur ut og overså kassedamen (hun hørte kassedamen!) Angrer jeg ikke sa noe til damen, men sa til kassedamen hun ikke måtte bry seg. 

Forstår suredamen og, man blir litt irritert inni seg når msn forventer få noe men får noe annet, men liksom., come on!! ALLE gjør feil og hører feil av og til, og så lenge man beklager hendelsen så ser jeg ingen problem i det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hjertestein skrev:

Ja beklager🙈 Måtte bare kommentere for å få innlegget under "mine innlegg". Jeg prøver å følge tråder, men glemmer å sjekke de. Skal prøve å skjerpe meg. Og nå blir du skuffet ennå engang, sorry🙈

 

Til neste gang: Øverst til høyre er det en knapp der det står Gjør til favoritt (eller lignende), trykker du på den, havner den under Mine Favoritter på listen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stod I postkø og en mann skulle hente en pakke han hadde sporet opp. Han påstod at den var ankommet, hadde ikke hentekode eller hentelapp. Men pakken var ikke ankommet for han hadde ikke lest hele setningen. Pakken var ankommet I Oslo. Og Oslo er 2 timer unna. Han ble sikkert flau og skjelte ut personalet så klart. Det er fasinerende at folk føler de kan bli kvitt sin egen dumhet ved å få andres til å føle seg bittesmå...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jul var jeg den dumme kunden, to ganger.

Jeg hadde fått en hentelapp på en rød Norges-pakke, men av en eller annen grunn hadde jeg mistet hentelappen. Spurte om de på posten (post i butikk) kunne finne pakken for meg, uten hentelapp, midt i julerushen, blant x antall julepakker og postkunder. Heldigvis gikk det rimelig kjapt! Et par dager skjedde det igjen. Jeg hadde mistet hentelappen min.... Hadde flaks da jeg så det var ei annen jente som skulle ekspedere meg (hun forrige sto i kassa bak). Men da det var min tur, byttet de på rollene, og hun som hjalp meg sist måtte trå til denne gangen også. Jeg har jobbet i butikk selv, og vet hvor irriterende jeg må ha vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Cocosa skrev:

Før jul var jeg den dumme kunden, to ganger.

Jeg hadde fått en hentelapp på en rød Norges-pakke, men av en eller annen grunn hadde jeg mistet hentelappen. Spurte om de på posten (post i butikk) kunne finne pakken for meg, uten hentelapp, midt i julerushen, blant x antall julepakker og postkunder. Heldigvis gikk det rimelig kjapt! Et par dager skjedde det igjen. Jeg hadde mistet hentelappen min.... Hadde flaks da jeg så det var ei annen jente som skulle ekspedere meg (hun forrige sto i kassa bak). Men da det var min tur, byttet de på rollene, og hun som hjalp meg sist måtte trå til denne gangen også. Jeg har jobbet i butikk selv, og vet hvor irriterende jeg må ha vært.

Men hvorfor bare laster du ikke ned Postenappen? 

Anonymkode: 267ae...0f4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor bare laster du ikke ned Postenappen? 

Anonymkode: 267ae...0f4

Hva? Finnes det? :) Dette var pakker sendt fra familie, så de måtte scanne strekkoden. Jeg får sms og mail på pakker som jeg har bestilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Cocosa skrev:

Hva? Finnes det? :) Dette var pakker sendt fra familie, så de måtte scanne strekkoden. Jeg får sms og mail på pakker som jeg har bestilt :)

Ja, pakkene blir lagt inn i appen, og de er gjerne klare for henting før hentelappen kommer i postkassen. 

Anonymkode: 267ae...0f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, pakkene blir lagt inn i appen, og de er gjerne klare for henting før hentelappen kommer i postkassen. 

Anonymkode: 267ae...0f4

Eneste er vel at det ikke fungerer på Norgespakker (med mindre en legger sporingsnummeret inn manuelt), samt brevpost somender op på postkontoret. Jeg har i alle fall ikke fått det til å skje automatisk.

Anonymkode: 5cf57...a49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en "dum ansatt" engang: når jeg var 16 jobbet jeg i kiosk en sommer. Kom en fyr inn å sa han skulle ha "Blackjack". Jeg snudde meg å så i tobakk/snus hylla og sa; nei, beklager, det har vi ikke. Mannen ble litt rar, kastet blikk mot en plass i hylla til venstre for meg, stotret noe, virket flau og gikk. Etterpå så jeg kondomene, i hylla til venstre for meg... Herregud, han trodde sikkert jeg tøysa med han og visste ikke helt hvordan han skulle ta det... Jeg ble dritflau, men viste ikke hva blackjack var, så jeg trodde det var snus eller noe🙄😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kunden er mer søt enn dum, men forteller historien likevel. :)

For et par dager siden kom det en kunde inn i dagligvarebutikken jeg jobber i, og skulle ha noe vi ikke hadde hørt om før. Kunden ville nemlig ha "Guatemole". Etter en eller to "unnskyld, kan du gjenta?" skjønte vi fort hva det var kunden mente: nemlig Guacamole, og fant det for de. Når kunden hadde gått kunne jeg ikke annet enn å smile, for kanskje han/hun hadde hørt feil og trodd at det hadde noe med Guatemala å gjøre?

Anonymkode: b4e82...ede

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne kunden er mer søt enn dum, men forteller historien likevel. :)

For et par dager siden kom det en kunde inn i dagligvarebutikken jeg jobber i, og skulle ha noe vi ikke hadde hørt om før. Kunden ville nemlig ha "Guatemole". Etter en eller to "unnskyld, kan du gjenta?" skjønte vi fort hva det var kunden mente: nemlig Guacamole, og fant det for de. Når kunden hadde gått kunne jeg ikke annet enn å smile, for kanskje han/hun hadde hørt feil og trodd at det hadde noe med Guatemala å gjøre?

Anonymkode: b4e82...ede

Haha, man hører mye rart, i sommer brukte jeg noe som føltes som en evighet på å forstå hva RONN-DUPP (sagt på kav trøndersk) skulle være for noe. Det var selvsagt RoundUp, noe jeg helt ærlig mener jeg burde tatt på andre forsøk :fnise:

 

Endret av Raindrops
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...