Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

4 timer siden, superdupermeg skrev:

Hvis kunden går for å hente en vare eller to så er det vel strengt talt grenser for hvor mange kunder man rekker å ta i mellomtiden. Dette er kanskje et problem 1 av 20 ganger. 

Og med så mye kunder nå I juletria er 1 av 20 ganske hyppig.

Anonymkode: 87074...8e8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og med så mye kunder nå I juletria er 1 av 20 ganske hyppig.

Anonymkode: 87074...8e8

1 av 20 kunder som skal inn igjen å hente noe. Ikke 1 av 20 kunder.  Hvor mange kunder har du i løpet av en dag som skal inn igjen å hente noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, priskrig er også gøy nå rett før jul! 

Kunde: Har dere marsipangriser med sjokoladetrekk igjen? De som koster fire kroner? 

Meg: Nei, dessverre de gikk vi tomme for litt tidligere i dag. 

Kunde: Har dere ikke mer på lager? 

Meg: Nei, dessverre får vi ikke levert mer, men vi har igjen av de grisene uten sjokolade til samme pris, samt stor marsipangris til 22 kroner. 

Kunde: Nei, vet du hva, det er for dårlig at dere annonserer varer dere ikke har! Nå går vi et annet sted! 

 

Vel, verken marsipan eller andre priskrigvarer er annonsert, og hva med å kjøpe marsipanen litt tidligere om det er så utrolig viktig. Priskrigen har pågått i snart to uker, men neida, her skal det ventes og ventes på enda lavere priser før man gidder å kjøpe. Marsipangrisene uten sjokolade var forøvrig en krone billigere fant jeg ut etterpå! 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NumberSix skrev:

Overraskende mange, skal jeg si deg. 

Over til noe annet. Mange kunder som skal betale med kort forstår ikke at bankterminalen trenger et par sekunder til å registrere at kortet er satt inn, og dermed trykker vilt i vei på koden sin før det er klart. 

Kunde: Hvorfor skjer det ikke noe? 

Meg: Ser ut som du kun har trykket inn to siffer, trykk på den gule knappen to ganger og begynn på nytt med koden din du! :)

*Kunde trekker ut kortet* Nå begynner moroa, for da trenger bankterminalen enda litt mer tid mens jeg restarter den og den er klar til å brukes. 

Kunde: Skal jeg sette inn kortet igjen?

Meg: Ikke enda, du må vente et par sek..*kunde stapper kortet inn igjen* 

*terminalen piper, kunde trekker ut kortet* 

Meg: Vent litt du! *restarter terminalen igjen

*kunde setter inn kortet og trykker lynsnart koden sin, samme resultat som sist* 

Meg: Ojsann, det samme skjedde igjen, bare trykk på den gu...*kunde river ut kortet* 

Kunde: Hva skal jeg gjøre nå da? 

Meg: Du skal vente litt med å sette det inn igjen, og så skal du vente litt med å trykke koden din, jeg skal si fra når det er klart. 

*Kunde venter* 

Meg: Nå er det klart, nå kan du trykke kode! 

*Kunde trykker kode, men den er feil* 

Meg: Ser ut til at du må trykke koden din på nytt. 

*Kunde trekker kortet ut av terminalen* :murvegg:

*Repeter mange ganger* 

Til slutt måtte jeg lene meg over kassa og holde fast kortet i terminalen så kunden ikke skulle trekke det ut. Dette var ikke en surrete gammel person, men en helt normalt oppegående person. Virker som om de er redde for at bankterminalen skal sluke kortet deres.

Hahaha! Mange kunder gjør kronisk det motsatte av hva terminalen ber de om å gjøre hos oss.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, accident skrev:

Jobbet i Telenor, en kunde ringte og var fly forbanna, fordi vi ikke visste passordet på FB` hans.... :fnise:

Enkelte folk altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest accident
1 minutt siden, Loki Laufeyson skrev:

Enkelte folk altså :fnise:

Haha, ja... helt utrolig! Hadde en lang diskusjon på at " Det har vi ikke noe med, FB har ikke noe med Telenor å gjøre ". Og da fikk jeg høre hele livshistorien og litt til om "gamledager, og service på den tiden! " :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, NumberSix skrev:

Overraskende mange, skal jeg si deg. 

Over til noe annet. Mange kunder som skal betale med kort forstår ikke at bankterminalen trenger et par sekunder til å registrere at kortet er satt inn, og dermed trykker vilt i vei på koden sin før det er klart. 

Kunde: Hvorfor skjer det ikke noe? 

Meg: Ser ut som du kun har trykket inn to siffer, trykk på den gule knappen to ganger og begynn på nytt med koden din du! :)

*Kunde trekker ut kortet* Nå begynner moroa, for da trenger bankterminalen enda litt mer tid mens jeg restarter den og den er klar til å brukes. 

Kunde: Skal jeg sette inn kortet igjen?

Meg: Ikke enda, du må vente et par sek..*kunde stapper kortet inn igjen* 

*terminalen piper, kunde trekker ut kortet* 

Meg: Vent litt du! *restarter terminalen igjen

*kunde setter inn kortet og trykker lynsnart koden sin, samme resultat som sist* 

Meg: Ojsann, det samme skjedde igjen, bare trykk på den gu...*kunde river ut kortet* 

Kunde: Hva skal jeg gjøre nå da? 

Meg: Du skal vente litt med å sette det inn igjen, og så skal du vente litt med å trykke koden din, jeg skal si fra når det er klart. 

*Kunde venter* 

Meg: Nå er det klart, nå kan du trykke kode! 

*Kunde trykker kode, men den er feil* 

Meg: Ser ut til at du må trykke koden din på nytt. 

*Kunde trekker kortet ut av terminalen* :murvegg:

*Repeter mange ganger* 

Til slutt måtte jeg lene meg over kassa og holde fast kortet i terminalen så kunden ikke skulle trekke det ut. Dette var ikke en surrete gammel person, men en helt normalt oppegående person. Virker som om de er redde for at bankterminalen skal sluke kortet deres.

Kjenner meg så sykt godt igjen i dette. Noen mennesker evner virkelig ikke å bruke en kortterminal. Er de samme kundene vi har problemer med når de skal betale drivstoff på pumpene, de bare setter ikke kortet, taster koden og napper det ut igjen uten et blikk på skjermen. Hvilket fører til at kortet ikke blir registrert og drivstoffet de da fyller ikke blir betalt. Så når vi senere ringer dem så får vi høre "ja men jeg satt jo kortet i terminalen"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunder som raser inn butikken, og i full fart forbi meg klarer å si: "jeg skal ha en hamburger" mens de nærmest løper inn på doen. Og jeg rekker nøyaktig å si: "Hvem stø..." hver eneste gang før jeg hører døra lukker seg.

Ahh, stemmer! For vi har kun en type strl på hamburgeren, ja. Nettopp. 

Så kommer kunden ut etter varierende tid, og like gretne er de vær gang fordi jeg ikke skjønte hvem størrelse på burgeren de skulle ha. Dobbel lol.

Anonymkode: ff00a...b46

Hvilken

Anonymkode: 4f8c9...b19

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame foran meg i køen i matbutikk kaster varene sine på båndet. Varene hennes havner selvfølgelig rett oppi den andre kunden sine varer. Hun bruker ingen av de tre skillepinnene som er ledige. Selvfølgelig misforstår den ansatte og begynner å slå inn en av hennes varer sammen med den andre kunden sine. Og da smeller det fra dama: NEI, VENT!! STOPP!!! HALLO!! Hun blir dritsur og meggete, og nærmest glefser til den ansatte når hun skal betale.

Hvorfor ikke bare bruke skillepinnen?

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke butikk men like fullt kunder.

Hele Bergen var lammet i morgentimene idag, grunnet en kjør sakte aksjon. Jeg kom nærmere 3 timer for seint på jobb, det samme gjorde nær sagt alle mine kolleger bortsett fra han ene som bor i nabohuset til bedriften.

Han svarer imidlertid ikke telefoner da han er kundebehandler på mail.

Standard meldinger idag var: Vi har et møte idag, kl XX men sitter fast i kø. Har forsøkt å ringe i timesvis for å si at vi er forsinket men ingen tar tlff. dette går virkelig ikke an. 

-Javel din jæ*** dust, hva får deg til å tro at vi ikke sitter i den samme køen?

Dagen fortsatte med tlf fra folk som klagde på at det var vanskelig å komme i gjennom på tlf. Da vi forklarte at vi åpnet 3 timer senere pga trafikk kaoset, ble vi fortalt at vi burde hatt folk på jobb uansett. Så ok, da skulle jeg dritt i å være hjemme i natt jeg da for at jeg skulle være klar til å ta imot tlf fra folk som skulle fortelle at de ikke kunne komme til avtale fordi de sto i kø.

 

Anonymkode: 56352...0d1

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, accident skrev:

Jobbet i Telenor, en kunde ringte og var fly forbanna, fordi vi ikke visste passordet på FB` hans.... :fnise:

Hehehehe holy macaroni ;P tror jeg dør 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kam fortelle om søskenbarnet mitt som jobbet på en fiskebutikk, for noen år siden. Hun fortalte meg at det kom inn en dame som skulle kjøpe noen fiskekaker. Søskenbarnet mitt tok antallet fiskekaker og sa prisen. Damen sa: skal du ikke veie fiskekakene? Hun svarte at hun viste hva de veide og hva prisen ble uten at hun behøvde å veie varene. Damen hisset seg opp, og forlangte at hun veide fiskekakene. Søskenbarnet mitt nikket og smilte, og veide fiskekakene. For å si det sånn så ble damen enda surere da søskenbarnet mitt sa at prisen va litt mer etter veiingen. Damen gikk surt ut av butikken. Søskenbarnet mitt fikk seg en god latter når damen hadde godt 😂

Anonymkode: c481d...eb9

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke butikk men like fullt kunder.

Hele Bergen var lammet i morgentimene idag, grunnet en kjør sakte aksjon. Jeg kom nærmere 3 timer for seint på jobb, det samme gjorde nær sagt alle mine kolleger bortsett fra han ene som bor i nabohuset til bedriften.

Han svarer imidlertid ikke telefoner da han er kundebehandler på mail.

Standard meldinger idag var: Vi har et møte idag, kl XX men sitter fast i kø. Har forsøkt å ringe i timesvis for å si at vi er forsinket men ingen tar tlff. dette går virkelig ikke an. 

-Javel din jæ*** dust, hva får deg til å tro at vi ikke sitter i den samme køen?

Dagen fortsatte med tlf fra folk som klagde på at det var vanskelig å komme i gjennom på tlf. Da vi forklarte at vi åpnet 3 timer senere pga trafikk kaoset, ble vi fortalt at vi burde hatt folk på jobb uansett. Så ok, da skulle jeg dritt i å være hjemme i natt jeg da for at jeg skulle være klar til å ta imot tlf fra folk som skulle fortelle at de ikke kunne komme til avtale fordi de sto i kø.

 

Anonymkode: 56352...0d1

Hæ?! Sover du ikke på jobb???

Vi har utvidet åpningstiden med en time på senteret jeg jobber på i desember. Tre minutter på stengetid fredag kveld kommer det noen inn. 

Meg: Hei, vi stenger øyeblikkelig, skal jeg hjelpe dere med å finne noe?

Kundene: Stenger dere nå? Vi trodde vi hadde bedre tid. 

 

Trodde dere det var nattåpent og dere var de eneste som hadde fått det med dere? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer stadig at jeg har kunder som er veldig raske med å nappe korte sitt ut av terminalen, slik at betalingen ikke rekker å gå igjennom. Jeg forteller dem dette og ber dem prøve på nytt, og de aller fleste klarer dette uten problemer.

Men så er det også de som surt insisterer på at de har betalt, og krever at jeg skal bevise det motsatte på kvitteringen. Uhhh hallo? Jeg kan ikke skrive ut en bekreftelse på en transaksjon som ikke har skjedd. Det er ikke sånn kassa fungerer.

Endret av noragrets
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...