Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jobber i klesbutikk og inn kommer en eldre dame.

Jeg: Heihei! Hva er du på utkikk etter i dag?

Damen: Jeg skal ha en oransje bukse. 

Jeg: Åja dessverre har vi ingen oransje bukser akkurat nå, men vi har flere andre farger og typer, ellers er det mulig de har på Lindex oppi gata.

Damen: Jammen herregud, hva er det her for noe? Når jeg sier jeg skal ha oransje bukse også har dere bare svart og grå, nei vet du hva hvis du ikke har noe å tilby meg så snur jeg på hælen og går! 

Jeg: Hehe ja beklager det, er dessverre ikke jeg som styrer fargene og hva vi tar inn i butikk.. oransje er ikke en av de store fargene denne sesongen men som sagt, mulig du finner det andre steder!

Damen: Ja jeg kommer hvertfall ikke tilbake hit hvis du ikke kan gi meg det jeg vil ha! *snur seg og går ut uten et ord til*

Sverger på at noen kommer inn i klesbutikker bare for å la sitt dårlige humør gå utover uskyldige ansatte.. Er det mulig!

Anonymkode: 69195...c3c

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha jobba i matbutikk i 6år har man hørt mye dumt.
Var en lørdag kveld, klokken var noen få minutter over 18, og en kunde kommer med 3stk 6pk øl. Som de fleste vet stenger ølsalget kl 18.00, og om man slår inn alkohol og x'er advarslene om at ølsalget er stengt, blir hovedkontoret varslet. Dette får følger for butikken og alkoholbevilligen til butikken, man kan faktisk risikere å miste retten til å selge alkohol, og den ansatte som driter i det mister jobben. Uansett, sier vennlig til kunden at ølsalget er stengt fordi klokka er noen minutter over 18, og det er lørdag. Kunden ser på klokka si på armen og sier at nei, den er noen minutter på 18, så jeg får bare raske på å slå inn ølet. Prøver å vise han klokka på kasseskjermen, men han ville ikke høre, for hans var nemlig ikke bikka 18.00 enda. Jeg som en 19åring er enda hyggelig i tonen, setter ølet til sides og forklarer han at jeg ikke kan selge han ølet pga det vil få konsekvenser for meg og butikken, og han blir kjempesur. Begynner å kalle meg en sur ku, som ikke yter kundeservice, og altslags vås. Begynte å bli en smule irritert, og så at de andre kundene også begynte å reagere. Endte med at jeg sa at jeg dessverre ikke kan følge klokka til kundene, og at han kunne gå å kjøpe seg øl på en bar, for han får ikke kjøpt øl noen plass nå likevel. Tror han ble litt flau etter raseriutbruddet sitt for endte med at han gikk stille utav butikken :fnise: 

Så har man disse kundene som absolutt skal la barna sine holde på glasskrukkene med Malt ekstrakt, noe av det største klisset ever å tørke opp.. Kundens reaksjon ''Oi, huffda, skulle gjerne ikke latt poden gå rundt å bære på den, nei'' før de går videre og smiler, mens en av oss ansatte må stå å tørke opp gørra og finne glasskår de neste 15min. Dette skjer helst på fredag/lørdagskveldene rett før tipping og ølsalget stenger. Slår aldri feil! 

En klassiker er jo de flåsete kommentarene fra kunden som prøver å hinte om hvor dum man er som spør om pose til alle varene de har kjøpt; 
''Neida, bærer det bare i hendene i bilen, også inn i huset/leiligheten, går godt det. Ja, såklart trenger jeg pose'' 
''Hahah, neida tar det bare i lomma''. 
Om jeg hadde fått en krone hver gang jeg hadde fått det som svar. Men kjære dere som svarer sånt med en ironisk fremtoning, vi som sitter i kassa med massemasse kunder hver dag, opplever at folk faktisk har med bærenett eller poser i lomma/veska, og hadde vi slått inn pose på alle uten å spør først hadde vi jammen fått hørt det også! 

Glad jeg er ferdig med å jobbe i matvarebutikk ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars kollegaen min hadde en skikkelig ufordragelig kunde i dag. 

Det var mye styr og stress med henne, og han skulle legge av noen varer for henne. 

 

Han: hvilket navn skal jeg legge det av på?

Hun: Kamilla Håland (fiktivt navn) 

Han: Skriver "Kamilla Håland"

Hun: NEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIII, Camilla med C. Og "Haaland" med to a-er. Er du helt dum i hodet eller? 

Han: Nei, men jeg tror egentlig ikke det spiller så stor rolle hvordan det er skrevet. 

Hun: Du er jo helt idiot! Du kan jo ikke stave engang. Jeg heter Camilla Haaland. Hvor vanskelig kan det være?

 

 

Altså de fleste skriver navnet mitt feil også, men jeg klikker ikke i vinkel av den grunn. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.9.2016 at 14.03, EvaLena skrev:

Jeg jobbet i ett flyselskap for mange år siden. Der hadde vi lover og regler vi måtte følge fra Luftfartstilsynet.

Enkelte ganger måtte jeg jo si til passasjerer at det dessverre ikke er mulig å få oppfylt akkurat det du ønsker pga disse lovene. Det ble diskusjon frem og tilbake, mens jeg sto på mitt.

Da hendte det jeg fikk spørsmålet fra passasjeren: "Unnskyld meg, men trur du jeg er dum?" Da var det ofte deilig å svare at h*n ikke skulle friste meg til å svare på det spørsmålet 😂

Oh my! Har dere merket at folk som ofte sier "jeg er ikke dum!" eller "tror du jeg er dum?" er nettopp de personene man i sitt stille sinn kan beskylde for å være det? Jeg blir ofte litt satt ut når kunden sier sånt, for da setter han ord på akkurat det jeg har tenkt om han, og vet egentlig ikke hvordan jeg skal svare uten at han ser jeg lyver:fnise:

Den 14.9.2016 at 7.26, AnonymBruker skrev:

Som flere andre sier. Det er forskjell på å være servitør og jobbe i matbutikk. I butikken jeg jobber i har vi over 5000 forskjellige varer. Jeg som jobber heltid og har gjort det noen år kan i det minste si om de fleste varer selger bra eller ikke, men de som jobber en kveld i uka har ikke sjans til å kunne vite det om alle varene i hele butikken. 

Som servitør får man også mye mer tilbakemelding fra gjestene på om maten er god eller ikke. Det er ikke veldig mange kunder i matbutikk som kommer tilbake for å fortelle at toroposen de kjøpte uken før var veldig god:)

Anonymkode: bf2b0...21d

Hahaha jeg ser det for meg!

*kunde kommer med en lang liste med tilbakemeldinger på varene kjøpt den siste uken*

1. "Du, vi fikk et svært godt måltid av den tomatsuppen kjøpt 13.09.16. Den hadde en fylde og dybde jeg ikke tidligere har lagt merke til, og e-stoffene forsterket illusjonen av tomater fulle av sødme. Makaronien var en smakseksplosjon uten sidestykke, toppet bare at de lett saltede hardkokte eggene (som jeg kommer tilbake til under eget punkt)

2." Grandiosaen lurte smaksløkene vå..."

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CoolSistah skrev:

Oh my! Har dere merket at folk som ofte sier "jeg er ikke dum!" eller "tror du jeg er dum?" er nettopp de personene man i sitt stille sinn kan beskylde for å være det? Jeg blir ofte litt satt ut når kunden sier sånt, for da setter han ord på akkurat det jeg har tenkt om han, og vet egentlig ikke hvordan jeg skal svare uten at han ser jeg lyver:fnise:

Hahaha jeg ser det for meg!

*kunde kommer med en lang liste med tilbakemeldinger på varene kjøpt den siste uken*

1. "Du, vi fikk et svært godt måltid av den tomatsuppen kjøpt 13.09.16. Den hadde en fylde og dybde jeg ikke tidligere har lagt merke til, og e-stoffene forsterket illusjonen av tomater fulle av sødme. Makaronien var en smakseksplosjon uten sidestykke, toppet bare at de lett saltede hardkokte eggene (som jeg kommer tilbake til under eget punkt)

2." Grandiosaen lurte smaksløkene vå..."

Ja, de setter faktisk ord på seg selv. Veldig vanskelig å svare ærlig når de spør rett ut. Derfor har jeg som sagt svart at de ikke skal friste meg til å svare på det spørsmålet. Da holder de som regel kjeft. Heldigvis slipper jeg sånne spørsmål noe mer 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. september 2016 at 21.27, The Kitten skrev:

Stakkars kollegaen min hadde en skikkelig ufordragelig kunde i dag. 

Det var mye styr og stress med henne, og han skulle legge av noen varer for henne. 

 

Han: hvilket navn skal jeg legge det av på?

Hun: Kamilla Håland (fiktivt navn) 

Han: Skriver "Kamilla Håland"

Hun: NEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIII, Camilla med C. Og "Haaland" med to a-er. Er du helt dum i hodet eller? 

Han: Nei, men jeg tror egentlig ikke det spiller så stor rolle hvordan det er skrevet. 

Hun: Du er jo helt idiot! Du kan jo ikke stave engang. Jeg heter Camilla Haaland. Hvor vanskelig kan det være?

 

 

Altså de fleste skriver navnet mitt feil også, men jeg klikker ikke i vinkel av den grunn. 

Etternavnet mitt skrives bestandig feil og hvis jeg feks sier det over tlf ved bestilling av noe så koker det nok i topplokket på de som skal skrive det. De gjentar feil flere ganger.

En gang sa jeg navnet mitt: Line Martinsen (fiktivt) og begynte å stave etternavnet min med M som de fikk til å bli N. Da sa jeg M for Morten, da tok hun kaka for hun trudde jeg het Morten i stede for Line.

Skal sies at jeg bestilte noe fra Sverige, sikkert av en skåning.

Tok sin tid før hun fikk det riktig stavet gitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 20.9.2016 at 1.01, AnonymBruker skrev:

Jobber i klesbutikk og inn kommer en eldre dame.

Jeg: Heihei! Hva er du på utkikk etter i dag?

Damen: Jeg skal ha en oransje bukse. 

Jeg: Åja dessverre har vi ingen oransje bukser akkurat nå, men vi har flere andre farger og typer, ellers er det mulig de har på Lindex oppi gata.

Damen: Jammen herregud, hva er det her for noe? Når jeg sier jeg skal ha oransje bukse også har dere bare svart og grå, nei vet du hva hvis du ikke har noe å tilby meg så snur jeg på hælen og går! 

Jeg: Hehe ja beklager det, er dessverre ikke jeg som styrer fargene og hva vi tar inn i butikk.. oransje er ikke en av de store fargene denne sesongen men som sagt, mulig du finner det andre steder!

Damen: Ja jeg kommer hvertfall ikke tilbake hit hvis du ikke kan gi meg det jeg vil ha! *snur seg og går ut uten et ord til*

Sverger på at noen kommer inn i klesbutikker bare for å la sitt dårlige humør gå utover uskyldige ansatte.. Er det mulig!

Anonymkode: 69195...c3c

Du skulle bedt henne gå til vegvesnet, der har de garatert oransje bukser:ph34r:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To damer litt opp i årene klaget på at vi hadde så stygge klær i butikken nå. "Dere har mye finere klær på Brotorget" (kjøpesenter I nabokommunen). Hvorpå jeg svarer at vi har nok ikke noe butikk på nevnt kjøpesenter så da tenker hun nok på en annen butikk.

Dæven å sinna hun ene ble, hun hadde faktisk handlet der et par ganger så jeg måtte virkelig ikke komme her og tro at jeg viste alt!

Gud vet hvor de har handlet tidligere...

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden klarer folk å innbille seg at jeg vet nøyaktig hvilken pumpe de har fylt på når det er 7 biler ved pumpene samtidig?

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2016 den 10.02, MarianneE skrev:

To damer litt opp i årene klaget på at vi hadde så stygge klær i butikken nå. "Dere har mye finere klær på Brotorget" (kjøpesenter I nabokommunen). Hvorpå jeg svarer at vi har nok ikke noe butikk på nevnt kjøpesenter så da tenker hun nok på en annen butikk.

Dæven å sinna hun ene ble, hun hadde faktisk handlet der et par ganger så jeg måtte virkelig ikke komme her og tro at jeg viste alt!

Gud vet hvor de har handlet tidligere...

Det var da noe å bli sint for! Høres ut som begynnende demens spør du meg.

Endret av Herandjetzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, September 20, 2016 den 17.27, The Kitten skrev:

Kunden skulle kjøpe et par sko til sønnen sin. Dessverre hadde vi ikke størrelsen hans og paret han prøvde var litt for stort. 

Meg: Han kan prøve med en liten såle nedi. Vi har noen veldig greie til 40 kroner. Jeg kan ta og vise deg.

Kunde: Nei, han kan heller gå og glippe litt.

Men herregud da :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)

Kunder som legger varene på båndet, og plutselig kommer på at de har glemt noe. "Et lite øyeblikk bare, jeg glemte visst smør", også løper de av gårde. For all del, forståelig at man glemmer ting og at det er beleilig å hente det mens varene scannes..... men dere rekker jo aldri tilbake før det har hopet seg opp kø! Og så står man der da som neste kunde, som også har lagt sine varer på. Og venter på at du som har glemt smør skal bli enig med deg selv om hvilken type du vil ha. Går fint det, har god tid jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en stund siden jeg har jobbet i matbutikk nå, men gud hvor jeg HATET å betjene tippekassa. Hata det! Mest irriterende kundene ever. Var spesielt ei dame, sånn type bingovertinne-dame med røykestemme. Hun kom hver bidige dag en sommer jeg jobbet på Spar. Hun kom og kjøpte lodd; noen skrapelodd, flaxlodd osv. Så gikk hun og skrapa, vant sånn 50 kr, kom og kjøpte nytt lodd med gevinsten, skrapa på nytt og kjøpte nye lodd. Om igjen og om igjen, så klart mens det er masse folk i den vanlige kassen og jeg måtte betjene begge to. Sprang frem og tilbake til denne dama ikke hadde mer mynter eller gevinst å kjøpe lodd med. Jeg står og betjener kunder og hun kommer bort, vinkende med lodd i hendene og gauler "halloo jeg skal ha nye lodd!" Åh jeg ville grine når jeg så henne komme inn... 

Anonymkode: 11916...9fd

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde står med en vare i hånda:"Er den god?Hvordan funker den?" 

Jeg tar fram hånden og sier:"Kan jeg få se hvilken vare du har?" 

Kunde:"NEI JEG KAN DA LESE SELV!!!"

Er ikke synsk og vet hvilken vare du har når du gjemmer den, selv om jeg jobber i butikken som selger den.

Anonymkode: 5f43a...a40

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også kjeft av en eldre mann, da vi åpnet butikken 10:06 !!!! Han venta på at vi skulle åpne. Da han kom inn viste han meg klokka si(typsik gammel klokke som du stiller for hånd), og jeg prøvde å forklare at den er nok feil, da både vi og resten av SENTERET holder oss til internettstyrt klokke. Neida vi hadde feil. 

Anonymkode: 5f43a...a40

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har post i butikk, og her er det ofte vanskelige kunder innom. (De fleste er greie altså).


En dag kom den en mann styrtende til skranken, med mord i blikket. Han skulle hente et såkalt PUM-brev. Dette er den strengeste utleveringen vi har, og mottaker av brevet må hente det selv, og ha med gyldig legitimasjon. Deretter må vi ta kopi av brevet og legitimasjonen, og skjemaet som kommer ut må signeres av mottaker, fylles inn av oss og sendes tilbake til avsender. Det er svært viktig at dette skjer korrekt. 


Jeg la fram skjemaet for mannen, slik at han kunne signere, og gjorde i tillegg oppmerksom på at signaturen må se lik ut som den han har på legitimasjonen, hvis ikke godkjenner ikke banken (avsenderen) dette. Mannen, som ristet av sinne fra før av, eksploderte nærmest da jeg sa dette. "Nei vet du hva, signaturen får bli som den blir!!!" 
Jeg prøvde å forklare at jeg ikke får lov til å levere ut brevet dersom signaturen blir veldig forskjellig, og sa at hvis signaturen har forandret seg veldig fra den som er på legitimasjonen, er det ikke gyldig legitimasjon lenger. 
Jeg fikk høre en hel regle om hvor utrolig dum og vanskelig jeg var, før han skravlet signaturen sin det sinteste og raskeste han klarte. Men signaturen ble jo helt lik som den på legitimasjonen! 
Han: "Kan du ikke levere meg brevet du nå da?!"
meg: "jo, det ble jo likt :)"
Han: "MEN DA FORSTÅR JEG IKKE HVA DU KRANGLER PÅ??!!"
meg: Jeg ville aldri krangle, jeg ville bare informere deg slik at du slapp å prøve flere ganger"

Mannen var nå så illsint at jeg var redd øynene skulle poppe ut. Jeg fant fram brevet, og var glad det hele nå var over, før han atter engang ropte av all sin røst: "MEN DET SKULLE JO VÆRE ET PAR SKI???!!!" før han slo neven i skranken, klaget på dårlig service og trampet ut av butikken. 

Han hadde vel en dårlig dag.

Anonymkode: 5a5a1...86a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En dag kom den en mann styrtende til skranken, med mord i blikket. Han skulle hente et såkalt PUM-brev.
*snip*
Han hadde vel en dårlig dag.

Anonymkode: 5a5a1...86a

Altså... jeg ble mektig nysgjerrig på hva det brevet hans egentlig inneholdt når han ble skuffa over at det ikke var et par ski. :skratte:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...