Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anim92 skrev:

Jeg har faktisk begynt å se an kundene veldig, når de kommer til kassen. Ser jeg glimt av noe som kan virke som angst eller nervøsitet, gjør jeg mitt aller beste for å gjøre alt så enkelt som mulig. Ingen ekstra spørsmål, eller hyggelige ment kommentarer. Blir det riktig?

Jeg har ikke angst, jeg bare liker ikke å prate med folk. Så for min del hadde det vært positivt

Anonymkode: e525d...0fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre

Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det)

Anonymkode: 50e39...4ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre

Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det)

Anonymkode: 50e39...4ef

Folk bør vite hvilket MasterCard de har, definitivt. 

Anonymkode: bfa10...52c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre

Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det)

Anonymkode: 50e39...4ef

"Du vet vel hvilket kort du har". Kan høres frekt ut når kunden genuint ikke vet og spurte deg om det.

Anonymkode: e525d...0fc

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre

Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det)

Anonymkode: 50e39...4ef

Synes det var litt frekt svart. Du skulle ha sagt "jeg kan sjekke for deg". Ved å se på kortet så vet du vell om det er riktig? 

Anonymkode: 22513...623

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anim92 skrev:

Jeg har faktisk begynt å se an kundene veldig, når de kommer til kassen. Ser jeg glimt av noe som kan virke som angst eller nervøsitet, gjør jeg mitt aller beste for å gjøre alt så enkelt som mulig. Ingen ekstra spørsmål, eller hyggelige ment kommentarer. Blir det riktig?

Som en annen sier, ikke spesialbehandling og ikke vis at du skjønner. :fnise: men virker som du gjør det på en veldig ok måte, siden du trekker deg vekk uten å lage noen greie ut av det, og det hjelper nok mye. Jeg jobber veldig med angsten min, og er blitt mye bedre, men jeg aner ikke hva jeg sier eller om jeg virker nervøs/ hvordan jeg reagere og slikt, går liksom inn i en boble og svarer oppfører meg slik man er lært opp til. :fnise: Før, da jeg var jeg mye verre, hadde jeg hatt en lang samtale med den ene faren i barnehagen (jeg jobbet der som vikar), men kunne i ettertid ikke huske å ha snakket med han. Sjefen min sa at jeg hadde løst situasjonen med faren kjempebra og at jeg var veldig flink med mennesker og slikt, trodde kanskje hun hadde forvekslet meg med en annen ansatt. Det ble en veldig digresjon, beklager for det. :) 

Anonymkode: 65d4a...fee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Friday, August 26, 2016 at 21.15, Fireflies skrev:

Hadde også en slik en.

"Denne hvitosten, er den god?"
"Du, det vet jeg ikke. Har aldri smakt den"
"HAR DU ALDRI SMAKT DEN?"
"Nei, men den blir solgt en del så regner med at folk liker den"
"DET ER DIN JOBB Å VITE OM DENNE OSTEN ER GOD DA"
"Jeg har ikke mulighet til å smake på alt i butikken dessverre, men som sagt den selger bra"
"MEN DU MÅ SMAKE PÅ DENNE OSTEN"
"Jeg er allergisk mot melk, så jeg tror jeg står over den osten jeg"
"MEN DU MÅ JO SMAKE PÅ OSTEN FOR Å VITE OM DEN ER GOD"
"..."

Ja, selvfølgelig vil jeg utsette meg for intens magevondt for å kunne si om denne osten smaker godt for deg...

Folk ass.
 

Litt uprofft av deg synes jeg, når en kunde lurer på om et produkt er godt så sier du bare "du det vet jeg ikke, har aldri smakt den". Det er sånn "tenåring som kun kan trykke på kasseapparatet"-service.

Jeg jobbet som servitør som ung, og fikk ofte spørsmål om retter som jeg ikke liker var gode, f.eks Bacalao. Da svarte jeg noe sånt som "vi selger mye av den, og får gode tilbakemeldinger". Hvis de pusher mer for min mening, kunne jeg legge til at jeg personlig er ikke glad i noens bacalao. 

Så det ville vært mer hjelpsomt for kunden om du hadde kunnet si noe om produktet faller i smak hos kundene, det er jo ikke akkurat din smak de er interessert i. 

Anonymkode: 86917...7f8

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som en annen sier, ikke spesialbehandling og ikke vis at du skjønner. :fnise: men virker som du gjør det på en veldig ok måte, siden du trekker deg vekk uten å lage noen greie ut av det, og det hjelper nok mye. Jeg jobber veldig med angsten min, og er blitt mye bedre, men jeg aner ikke hva jeg sier eller om jeg virker nervøs/ hvordan jeg reagere og slikt, går liksom inn i en boble og svarer oppfører meg slik man er lært opp til. :fnise: Før, da jeg var jeg mye verre, hadde jeg hatt en lang samtale med den ene faren i barnehagen (jeg jobbet der som vikar), men kunne i ettertid ikke huske å ha snakket med han. Sjefen min sa at jeg hadde løst situasjonen med faren kjempebra og at jeg var veldig flink med mennesker og slikt, trodde kanskje hun hadde forvekslet meg med en annen ansatt. Det ble en veldig digresjon, beklager for det. :) 

Anonymkode: 65d4a...fee

 

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det verste for en med sosial angst er at det synes at han/hun er nervøs. Så ingen spesialbehandling :)

Anonymkode: 50177...7f8

Ja, var det jeg mente at jeg prøver å gjøre, null "ekstra", bare rett på sak og ferdig med handelen, på en måte
:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt uprofft av deg synes jeg, når en kunde lurer på om et produkt er godt så sier du bare "du det vet jeg ikke, har aldri smakt den". Det er sånn "tenåring som kun kan trykke på kasseapparatet"-service.

Jeg jobbet som servitør som ung, og fikk ofte spørsmål om retter som jeg ikke liker var gode, f.eks Bacalao. Da svarte jeg noe sånt som "vi selger mye av den, og får gode tilbakemeldinger". Hvis de pusher mer for min mening, kunne jeg legge til at jeg personlig er ikke glad i noens bacalao. 

Så det ville vært mer hjelpsomt for kunden om du hadde kunnet si noe om produktet faller i smak hos kundene, det er jo ikke akkurat din smak de er interessert i. 

Anonymkode: 86917...7f8

Uproft? Leste vi samme innlegg? :klo:

Det blir jo hennes smak de er interessert i når de spør henne om -hun- synes den smaker godt?

Forøvrig sa hun jo at den selger bra. Ikke tåler hun melk heller, så hva annet skulle hun svart? Nei her synes jeg du gjør deg vanskelig

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fireball skrev:

Uproft? Leste vi samme innlegg? :klo:

Det blir jo hennes smak de er interessert i når de spør henne om -hun- synes den smaker godt?

Forøvrig sa hun jo at den selger bra. Ikke tåler hun melk heller, så hva annet skulle hun svart? Nei her synes jeg du gjør deg vanskelig

Enig.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt uprofft av deg synes jeg, når en kunde lurer på om et produkt er godt så sier du bare "du det vet jeg ikke, har aldri smakt den". Det er sånn "tenåring som kun kan trykke på kasseapparatet"-service.

Jeg jobbet som servitør som ung, og fikk ofte spørsmål om retter som jeg ikke liker var gode, f.eks Bacalao. Da svarte jeg noe sånt som "vi selger mye av den, og får gode tilbakemeldinger". Hvis de pusher mer for min mening, kunne jeg legge til at jeg personlig er ikke glad i noens bacalao. 

Så det ville vært mer hjelpsomt for kunden om du hadde kunnet si noe om produktet faller i smak hos kundene, det er jo ikke akkurat din smak de er interessert i. 

Anonymkode: 86917...7f8

Det er da et helt ærlig og oppriktig svar. Det er også forskjell på å jobbe som servitør og butikkmedarbeider. Jeg forventer mer av en servitør!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fireball skrev:

Uproft? Leste vi samme innlegg? :klo:

Det blir jo hennes smak de er interessert i når de spør henne om -hun- synes den smaker godt?

Forøvrig sa hun jo at den selger bra. Ikke tåler hun melk heller, så hva annet skulle hun svart? Nei her synes jeg du gjør deg vanskelig

Jeg synes hun var mer nebbete enn hjelpsom. Det kan ha vært med å fyre opp kunden.

Hun kunne sagt noe a la osten er relativt ny i sortimentet men selger godt allerede, hun har ikke hørt noe konkret tilbakemelding og har ikke smakt den selv da hun er allergisk til melk. Kunden ønsket å bli trygget i valget, og prate produkt. Da gjør man det (og starter alltid med noe positivt).

Anonymkode: 86917...7f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Fireball skrev:

Uproft? Leste vi samme innlegg? :klo:

Det blir jo hennes smak de er interessert i når de spør henne om -hun- synes den smaker godt?

Forøvrig sa hun jo at den selger bra. Ikke tåler hun melk heller, så hva annet skulle hun svart? Nei her synes jeg du gjør deg vanskelig

Vell, som servicemedarbeider så hadde jeg ikke noe problem med å lyve i slike situasjoner.  Kundene er svært sjeldent interessert i din faktiske mening, men ønsker bare en anbefaling.  Alt etter humør kunne jeg da anbefale en bestselger, en som vi hadde mye av på lageret og hadde problemer med å få solgt, eller det samme som den forrige kunden valgte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes hun var mer nebbete enn hjelpsom. Det kan ha vært med å fyre opp kunden.

Hun kunne sagt noe a la osten er relativt ny i sortimentet men selger godt allerede, hun har ikke hørt noe konkret tilbakemelding og har ikke smakt den selv da hun er allergisk til melk. Kunden ønsket å bli trygget i valget, og prate produkt. Da gjør man det (og starter alltid med noe positivt).

Anonymkode: 86917...7f8

Nebbete? Hun svarer "Du, det vet jeg ikke. Har aldri smakt den" i tillegg til at hun opplyser om at den selger bra. Forventer du at alle ansatte i en butikk har smakt på alt i butikken? Den tanken har i alle fall ikke slått meg :laugh:

Sorry, er uenig med deg. Hadde forstått argumentene dine bedre om hun ga de samme svarene som servitør i en restaurant, men dette blir faktisk noe annet.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt uprofft av deg synes jeg, når en kunde lurer på om et produkt er godt så sier du bare "du det vet jeg ikke, har aldri smakt den". Det er sånn "tenåring som kun kan trykke på kasseapparatet"-service.

Jeg jobbet som servitør som ung, og fikk ofte spørsmål om retter som jeg ikke liker var gode, f.eks Bacalao. Da svarte jeg noe sånt som "vi selger mye av den, og får gode tilbakemeldinger". Hvis de pusher mer for min mening, kunne jeg legge til at jeg personlig er ikke glad i noens bacalao. 

Så det ville vært mer hjelpsomt for kunden om du hadde kunnet si noe om produktet faller i smak hos kundene, det er jo ikke akkurat din smak de er interessert i. 

Anonymkode: 86917...7f8

Som flere andre sier. Det er forskjell på å være servitør og jobbe i matbutikk. I butikken jeg jobber i har vi over 5000 forskjellige varer. Jeg som jobber heltid og har gjort det noen år kan i det minste si om de fleste varer selger bra eller ikke, men de som jobber en kveld i uka har ikke sjans til å kunne vite det om alle varene i hele butikken. 

Som servitør får man også mye mer tilbakemelding fra gjestene på om maten er god eller ikke. Det er ikke veldig mange kunder i matbutikk som kommer tilbake for å fortelle at toroposen de kjøpte uken før var veldig god:)

Anonymkode: bf2b0...21d

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre

Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det)

Anonymkode: 50e39...4ef

Han hadde i hvert fall skjønt at han måtte ha mastercard :) En klassiker er jo de som kun ser rabatten, men ikke får med seg at det finnes betingelser som spesielle kort, medlemsskap osv. Og det er skremmende mange tilsynelatende oppegående mennesker det gjelder. Eller at rabatten er knyttet til betalingskortet, men kunden betaler kontant uten å nevne medlemsskap og blir lynforbanna fordi man har tatt full pris for en sjokolade eller noe. Nei, jeg er ikke synsk. Jeg kunne jo kanskje forstått reaksjonen hvis det var en stor sum det var snakk om, men ærlig talt, å klikke for en tier eller to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre

Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det)

Anonymkode: 50e39...4ef

Jeg syns du hadde en nedlatende tone. jeg skjønner ikke hvorfor du svarer kunden på en så spydig måte. det koster deg så lite og å svare hyggeligere. At du tydeligvis mener at kunden er retard siden han ikke viste det, det syns jeg faktisk du kan holde for deg selv (måten du svarte på).

Anonymkode: b9a52...bca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du hadde en nedlatende tone. jeg skjønner ikke hvorfor du svarer kunden på en så spydig måte. det koster deg så lite og å svare hyggeligere. At du tydeligvis mener at kunden er retard siden han ikke viste det, det syns jeg faktisk du kan holde for deg selv (måten du svarte på).

Anonymkode: b9a52...bca

Du syns hun hadde en nedlatende tone? Det vet du vel ingenting om med mindre du var kunden.

Og det kommer veldig an på nettopp tonen om svaret var frekt eller ikke. Hvis hun har sagt det med en nedlatende tone, så ja da var det litt frekt, men har det blitt gjort i en blid og kanskje litt tullete tone, så er det ingenting å reagere på. 

Anonymkode: bf2b0...21d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...