AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10341 Del Skrevet 13. september 2016 2 timer siden, Anim92 skrev: Jeg har faktisk begynt å se an kundene veldig, når de kommer til kassen. Ser jeg glimt av noe som kan virke som angst eller nervøsitet, gjør jeg mitt aller beste for å gjøre alt så enkelt som mulig. Ingen ekstra spørsmål, eller hyggelige ment kommentarer. Blir det riktig? Jeg har ikke angst, jeg bare liker ikke å prate med folk. Så for min del hadde det vært positivt Anonymkode: e525d...0fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10342 Del Skrevet 13. september 2016 Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det) Anonymkode: 50e39...4ef 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10343 Del Skrevet 13. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det) Anonymkode: 50e39...4ef Folk bør vite hvilket MasterCard de har, definitivt. Anonymkode: bfa10...52c 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10344 Del Skrevet 13. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det) Anonymkode: 50e39...4ef "Du vet vel hvilket kort du har". Kan høres frekt ut når kunden genuint ikke vet og spurte deg om det. Anonymkode: e525d...0fc 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10345 Del Skrevet 13. september 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det) Anonymkode: 50e39...4ef Synes det var litt frekt svart. Du skulle ha sagt "jeg kan sjekke for deg". Ved å se på kortet så vet du vell om det er riktig? Anonymkode: 22513...623 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10346 Del Skrevet 13. september 2016 16 timer siden, Anim92 skrev: Jeg har faktisk begynt å se an kundene veldig, når de kommer til kassen. Ser jeg glimt av noe som kan virke som angst eller nervøsitet, gjør jeg mitt aller beste for å gjøre alt så enkelt som mulig. Ingen ekstra spørsmål, eller hyggelige ment kommentarer. Blir det riktig? Som en annen sier, ikke spesialbehandling og ikke vis at du skjønner. men virker som du gjør det på en veldig ok måte, siden du trekker deg vekk uten å lage noen greie ut av det, og det hjelper nok mye. Jeg jobber veldig med angsten min, og er blitt mye bedre, men jeg aner ikke hva jeg sier eller om jeg virker nervøs/ hvordan jeg reagere og slikt, går liksom inn i en boble og svarer oppfører meg slik man er lært opp til. Før, da jeg var jeg mye verre, hadde jeg hatt en lang samtale med den ene faren i barnehagen (jeg jobbet der som vikar), men kunne i ettertid ikke huske å ha snakket med han. Sjefen min sa at jeg hadde løst situasjonen med faren kjempebra og at jeg var veldig flink med mennesker og slikt, trodde kanskje hun hadde forvekslet meg med en annen ansatt. Det ble en veldig digresjon, beklager for det. Anonymkode: 65d4a...fee 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10347 Del Skrevet 13. september 2016 Den Friday, August 26, 2016 at 21.15, Fireflies skrev: Hadde også en slik en. "Denne hvitosten, er den god?" "Du, det vet jeg ikke. Har aldri smakt den" "HAR DU ALDRI SMAKT DEN?" "Nei, men den blir solgt en del så regner med at folk liker den" "DET ER DIN JOBB Å VITE OM DENNE OSTEN ER GOD DA" "Jeg har ikke mulighet til å smake på alt i butikken dessverre, men som sagt den selger bra" "MEN DU MÅ SMAKE PÅ DENNE OSTEN" "Jeg er allergisk mot melk, så jeg tror jeg står over den osten jeg" "MEN DU MÅ JO SMAKE PÅ OSTEN FOR Å VITE OM DEN ER GOD" "..." Ja, selvfølgelig vil jeg utsette meg for intens magevondt for å kunne si om denne osten smaker godt for deg... Folk ass. Litt uprofft av deg synes jeg, når en kunde lurer på om et produkt er godt så sier du bare "du det vet jeg ikke, har aldri smakt den". Det er sånn "tenåring som kun kan trykke på kasseapparatet"-service. Jeg jobbet som servitør som ung, og fikk ofte spørsmål om retter som jeg ikke liker var gode, f.eks Bacalao. Da svarte jeg noe sånt som "vi selger mye av den, og får gode tilbakemeldinger". Hvis de pusher mer for min mening, kunne jeg legge til at jeg personlig er ikke glad i noens bacalao. Så det ville vært mer hjelpsomt for kunden om du hadde kunnet si noe om produktet faller i smak hos kundene, det er jo ikke akkurat din smak de er interessert i. Anonymkode: 86917...7f8 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 13. september 2016 #10348 Del Skrevet 13. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som en annen sier, ikke spesialbehandling og ikke vis at du skjønner. men virker som du gjør det på en veldig ok måte, siden du trekker deg vekk uten å lage noen greie ut av det, og det hjelper nok mye. Jeg jobber veldig med angsten min, og er blitt mye bedre, men jeg aner ikke hva jeg sier eller om jeg virker nervøs/ hvordan jeg reagere og slikt, går liksom inn i en boble og svarer oppfører meg slik man er lært opp til. Før, da jeg var jeg mye verre, hadde jeg hatt en lang samtale med den ene faren i barnehagen (jeg jobbet der som vikar), men kunne i ettertid ikke huske å ha snakket med han. Sjefen min sa at jeg hadde løst situasjonen med faren kjempebra og at jeg var veldig flink med mennesker og slikt, trodde kanskje hun hadde forvekslet meg med en annen ansatt. Det ble en veldig digresjon, beklager for det. Anonymkode: 65d4a...fee 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Det verste for en med sosial angst er at det synes at han/hun er nervøs. Så ingen spesialbehandling Anonymkode: 50177...7f8 Ja, var det jeg mente at jeg prøver å gjøre, null "ekstra", bare rett på sak og ferdig med handelen, på en måte 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 13. september 2016 #10349 Del Skrevet 13. september 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt uprofft av deg synes jeg, når en kunde lurer på om et produkt er godt så sier du bare "du det vet jeg ikke, har aldri smakt den". Det er sånn "tenåring som kun kan trykke på kasseapparatet"-service. Jeg jobbet som servitør som ung, og fikk ofte spørsmål om retter som jeg ikke liker var gode, f.eks Bacalao. Da svarte jeg noe sånt som "vi selger mye av den, og får gode tilbakemeldinger". Hvis de pusher mer for min mening, kunne jeg legge til at jeg personlig er ikke glad i noens bacalao. Så det ville vært mer hjelpsomt for kunden om du hadde kunnet si noe om produktet faller i smak hos kundene, det er jo ikke akkurat din smak de er interessert i. Anonymkode: 86917...7f8 Uproft? Leste vi samme innlegg? Det blir jo hennes smak de er interessert i når de spør henne om -hun- synes den smaker godt? Forøvrig sa hun jo at den selger bra. Ikke tåler hun melk heller, så hva annet skulle hun svart? Nei her synes jeg du gjør deg vanskelig 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 13. september 2016 #10350 Del Skrevet 13. september 2016 2 timer siden, Fireball skrev: Uproft? Leste vi samme innlegg? Det blir jo hennes smak de er interessert i når de spør henne om -hun- synes den smaker godt? Forøvrig sa hun jo at den selger bra. Ikke tåler hun melk heller, så hva annet skulle hun svart? Nei her synes jeg du gjør deg vanskelig Enig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 13. september 2016 #10351 Del Skrevet 13. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt uprofft av deg synes jeg, når en kunde lurer på om et produkt er godt så sier du bare "du det vet jeg ikke, har aldri smakt den". Det er sånn "tenåring som kun kan trykke på kasseapparatet"-service. Jeg jobbet som servitør som ung, og fikk ofte spørsmål om retter som jeg ikke liker var gode, f.eks Bacalao. Da svarte jeg noe sånt som "vi selger mye av den, og får gode tilbakemeldinger". Hvis de pusher mer for min mening, kunne jeg legge til at jeg personlig er ikke glad i noens bacalao. Så det ville vært mer hjelpsomt for kunden om du hadde kunnet si noe om produktet faller i smak hos kundene, det er jo ikke akkurat din smak de er interessert i. Anonymkode: 86917...7f8 Det er da et helt ærlig og oppriktig svar. Det er også forskjell på å jobbe som servitør og butikkmedarbeider. Jeg forventer mer av en servitør! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2016 #10352 Del Skrevet 13. september 2016 3 timer siden, Fireball skrev: Uproft? Leste vi samme innlegg? Det blir jo hennes smak de er interessert i når de spør henne om -hun- synes den smaker godt? Forøvrig sa hun jo at den selger bra. Ikke tåler hun melk heller, så hva annet skulle hun svart? Nei her synes jeg du gjør deg vanskelig Jeg synes hun var mer nebbete enn hjelpsom. Det kan ha vært med å fyre opp kunden. Hun kunne sagt noe a la osten er relativt ny i sortimentet men selger godt allerede, hun har ikke hørt noe konkret tilbakemelding og har ikke smakt den selv da hun er allergisk til melk. Kunden ønsket å bli trygget i valget, og prate produkt. Da gjør man det (og starter alltid med noe positivt). Anonymkode: 86917...7f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. september 2016 #10353 Del Skrevet 13. september 2016 Den 29.6.2016 at 22.56, Thorn skrev: 3 timer siden, Fireball skrev: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. september 2016 #10354 Del Skrevet 13. september 2016 3 timer siden, Fireball skrev: Uproft? Leste vi samme innlegg? Det blir jo hennes smak de er interessert i når de spør henne om -hun- synes den smaker godt? Forøvrig sa hun jo at den selger bra. Ikke tåler hun melk heller, så hva annet skulle hun svart? Nei her synes jeg du gjør deg vanskelig Vell, som servicemedarbeider så hadde jeg ikke noe problem med å lyve i slike situasjoner. Kundene er svært sjeldent interessert i din faktiske mening, men ønsker bare en anbefaling. Alt etter humør kunne jeg da anbefale en bestselger, en som vi hadde mye av på lageret og hadde problemer med å få solgt, eller det samme som den forrige kunden valgte. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 13. september 2016 #10355 Del Skrevet 13. september 2016 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes hun var mer nebbete enn hjelpsom. Det kan ha vært med å fyre opp kunden. Hun kunne sagt noe a la osten er relativt ny i sortimentet men selger godt allerede, hun har ikke hørt noe konkret tilbakemelding og har ikke smakt den selv da hun er allergisk til melk. Kunden ønsket å bli trygget i valget, og prate produkt. Da gjør man det (og starter alltid med noe positivt). Anonymkode: 86917...7f8 Nebbete? Hun svarer "Du, det vet jeg ikke. Har aldri smakt den" i tillegg til at hun opplyser om at den selger bra. Forventer du at alle ansatte i en butikk har smakt på alt i butikken? Den tanken har i alle fall ikke slått meg Sorry, er uenig med deg. Hadde forstått argumentene dine bedre om hun ga de samme svarene som servitør i en restaurant, men dette blir faktisk noe annet. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #10356 Del Skrevet 14. september 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Litt uprofft av deg synes jeg, når en kunde lurer på om et produkt er godt så sier du bare "du det vet jeg ikke, har aldri smakt den". Det er sånn "tenåring som kun kan trykke på kasseapparatet"-service. Jeg jobbet som servitør som ung, og fikk ofte spørsmål om retter som jeg ikke liker var gode, f.eks Bacalao. Da svarte jeg noe sånt som "vi selger mye av den, og får gode tilbakemeldinger". Hvis de pusher mer for min mening, kunne jeg legge til at jeg personlig er ikke glad i noens bacalao. Så det ville vært mer hjelpsomt for kunden om du hadde kunnet si noe om produktet faller i smak hos kundene, det er jo ikke akkurat din smak de er interessert i. Anonymkode: 86917...7f8 Som flere andre sier. Det er forskjell på å være servitør og jobbe i matbutikk. I butikken jeg jobber i har vi over 5000 forskjellige varer. Jeg som jobber heltid og har gjort det noen år kan i det minste si om de fleste varer selger bra eller ikke, men de som jobber en kveld i uka har ikke sjans til å kunne vite det om alle varene i hele butikken. Som servitør får man også mye mer tilbakemelding fra gjestene på om maten er god eller ikke. Det er ikke veldig mange kunder i matbutikk som kommer tilbake for å fortelle at toroposen de kjøpte uken før var veldig god:) Anonymkode: bf2b0...21d 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 14. september 2016 #10357 Del Skrevet 14. september 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det) Anonymkode: 50e39...4ef Han hadde i hvert fall skjønt at han måtte ha mastercard En klassiker er jo de som kun ser rabatten, men ikke får med seg at det finnes betingelser som spesielle kort, medlemsskap osv. Og det er skremmende mange tilsynelatende oppegående mennesker det gjelder. Eller at rabatten er knyttet til betalingskortet, men kunden betaler kontant uten å nevne medlemsskap og blir lynforbanna fordi man har tatt full pris for en sjokolade eller noe. Nei, jeg er ikke synsk. Jeg kunne jo kanskje forstått reaksjonen hvis det var en stor sum det var snakk om, men ærlig talt, å klikke for en tier eller to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #10358 Del Skrevet 14. september 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg nettopp fått kjeft av en kunde, om det var jeg eller kunden som var dum for dere avgjøre Vi har for tiden en kampanje som involverer et bestemt MaterCard. Kunden kom til kassen og skulle betale og sier samtidig at det er vel best å betale med MaterCard nå, hvor jeg svarer at kampanjen ikke gjelder alle MasterCard, kun "merke" MasterCard (som det tydelig står på alle plakater). Kunden spør så hvordan h*n kan vite om det er det kortet h*n har. Litt satt ut svarer jeg at du vet vel hvilket MasterCard du har. Og får kontant beskjed om at sånn kan jeg ikke snakke til folk. (Vet jeg gjør best i å anta at alle kundene er fullstendig retard, men ikke alltid jeg klarer det) Anonymkode: 50e39...4ef Jeg syns du hadde en nedlatende tone. jeg skjønner ikke hvorfor du svarer kunden på en så spydig måte. det koster deg så lite og å svare hyggeligere. At du tydeligvis mener at kunden er retard siden han ikke viste det, det syns jeg faktisk du kan holde for deg selv (måten du svarte på). Anonymkode: b9a52...bca 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #10359 Del Skrevet 14. september 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du hadde en nedlatende tone. jeg skjønner ikke hvorfor du svarer kunden på en så spydig måte. det koster deg så lite og å svare hyggeligere. At du tydeligvis mener at kunden er retard siden han ikke viste det, det syns jeg faktisk du kan holde for deg selv (måten du svarte på). Anonymkode: b9a52...bca Du syns hun hadde en nedlatende tone? Det vet du vel ingenting om med mindre du var kunden. Og det kommer veldig an på nettopp tonen om svaret var frekt eller ikke. Hvis hun har sagt det med en nedlatende tone, så ja da var det litt frekt, men har det blitt gjort i en blid og kanskje litt tullete tone, så er det ingenting å reagere på. Anonymkode: bf2b0...21d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg NumberSix Skrevet 14. september 2016 Populært innlegg #10360 Del Skrevet 14. september 2016 Jeg var i ferd med å scanne en manns ganske betydelige lass med varer, da en kvinne kommer bort til kassa, går forbi køen, og gir meg en agurk. Okei, tenker at hun nok er sammen med mannen og at hun bare har vært og hentet noe de har glemt, så jeg fortsetter å scanne varer. Åhoi, for et ståhei! Kvinnen kaster seg nesten over kassa mi for å stoppe meg fra å scanne flere varer, og jeg skjønner ingenting før hun utbryter "Jeg skulle jo ha bare den agurken!" Ooookei, så du tenkte det var fint å slippe å stå i kø, og bare gi meg varen din for scanning, selv om jeg fremdeles holdt på med en annen persons varer? 75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå