Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du startet på oppgjørtet, men jeg forstår ikke at du er irritert over at kunden ville betale kontakter når det i dag ikke er lov å nekte det. Greit å spørre, men ikke greit å bli irritert over at de fortsatt ikke vil betale med kort.

Anonymkode: e84d3...f69

 

Jeg ble ikke irritert av det faktumet at hun ikke kunne betale med kort, men måten hun oppførte seg på, snudde to kurver og satte seg ned som en sur huff puff. Hadde hun vært litt hyggeligere enn å kommenadere meg rundt, svare meg surt og oppføre seg som en drittsekk hadde saken vært annerledes. 

Og da hadde jeg også vært hyggligere. Kan ikke kunden betale med kort på stengetid, nei, da får det bli diff som blir fikset opp dagen etterpå, verre er det faktisk ikke. Men det er oppførselen til kunden. Når klokken slår 21:00, er ikke jeg lenger en ansatt, da er jeg en privatperson. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 2.8.2016 at 23.14, ElMona skrev:

Du vet jo aldri hvorfor den personen ikke har kommet tidligere, kanskje fant de ikke bilnøklene, kanskje ble de stående å snakke med en bekjent og glemte klokka. Kanskje de akkurat var ferdig på jobb, og hadde gledet seg til en kald øl og å slappe av? Da kan vel du avse 30 sekunder for at den personen skal få en litt bedre dag? Neste gang der det deg selv. 

Å bli irritert på de ansatte er aldri greit, men jeg hadde blitt irritert på den kunden foran meg som nektet å la meg kjøpe en øl av "prinsipp". 

Allikevel må de ta det på seg selv. En annen ting er hvis det gjelder viktige ting som bleier og babymat mm. Øl er ikke nødvendig. Man kan fint klare seg helgen uten

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElMona
1 time siden, Honey Dew skrev:

Allikevel må de ta det på seg selv. En annen ting er hvis det gjelder viktige ting som bleier og babymat mm. Øl er ikke nødvendig. Man kan fint klare seg helgen uten

Hva har bleier og babymat med saken å gjøre? De som kjøper øl forhindre ikke at noen andre får kjøpt disse tingene. Om noen får kjøpe noen øl før dem, så blir ikke de forhindret av å kjøpe det de trenger av den grunn, de må bare vente noen stakkars sekunder ekstra. Og hva vet du om hva de skal med ølet? Kanskje det er det siste ønsket til en gammel dame som ligger for døden, kanskje det skal brukes i maten som denne personen har invitert venner på? 

 Saken er at det koster deg så utrolig lite å gjøre noens andre dag så utrolig mye bedre, og da skjønner jeg ikke hvorfor "prinsippet" er så viktig her. Klart de ikke kan bli sure på noen om de ikke rekker det, men kan vi ikke være litt greie med hverandre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ElMona skrev:

Hva har bleier og babymat med saken å gjøre? De som kjøper øl forhindre ikke at noen andre får kjøpt disse tingene. Om noen får kjøpe noen øl før dem, så blir ikke de forhindret av å kjøpe det de trenger av den grunn, de må bare vente noen stakkars sekunder ekstra. Og hva vet du om hva de skal med ølet? Kanskje det er det siste ønsket til en gammel dame som ligger for døden, kanskje det skal brukes i maten som denne personen har invitert venner på? 

 Saken er at det koster deg så utrolig lite å gjøre noens andre dag så utrolig mye bedre, og da skjønner jeg ikke hvorfor "prinsippet" er så viktig her. Klart de ikke kan bli sure på noen om de ikke rekker det, men kan vi ikke være litt greie med hverandre da?

Da bør de dra litt tidligere til butikken. De vet hvilket tidspunkt ølsalget stenger

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElMona
12 minutter siden, Honey Dew skrev:

Da bør de dra litt tidligere til butikken. De vet hvilket tidspunkt ølsalget stenger

Som jeg nevnte tidligere så kan det være grunner til at man kan bli forsinket. Men hva så? Hvorfor være vanskelig av prinsipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ElMona skrev:

Som jeg nevnte tidligere så kan det være grunner til at man kan bli forsinket. Men hva så? Hvorfor være vanskelig av prinsipp?

Enig med deg der. Det koster ofte veldig lite å være litt hyggelig med folk rundt seg. Det er som når folk med fulle handlevogner slipper meg foran når alt jeg skal ha er en flaske vann.

Anonymkode: 37c38...7f1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 7.8.2016 at 10.51, Loki Laufeyson skrev:

Eller denne: Kan jeg få en cheesburger uten ost.

Den er bare utrolig merkelig. Men jeg er den som spesifiserer at jeg skal ha cheeseburger med ost etter utallige ansatte som lager cheeseburgeren min uten ost og ser dumt på meg når jeg påpeker at jeg ikke har fått ost. Så får jeg heller bare være en dum kunde, men jeg er i hvertfall en dum kunde med ost på cheeseburgerren min :P

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt bak kassen på en dagligvarebutikk på en lørdag, en veldig stressende lørdag. Det var DEN køen i kassen min og av en eller annen grunn, kunne ikke noen andre åpne en kasse til. Når jeg endelig har fått unna alle kundene i køen, får jeg pustet ut litt før en kunde kommer bort og sier: "Jasså, sitter du her og LATER deg?" :angry: 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Stormborn88 skrev:

Den er bare utrolig merkelig. Men jeg er den som spesifiserer at jeg skal ha cheeseburger med ost etter utallige ansatte som lager cheeseburgeren min uten ost og ser dumt på meg når jeg påpeker at jeg ikke har fått ost. Så får jeg heller bare være en dum kunde, men jeg er i hvertfall en dum kunde med ost på cheeseburgerren min :P

Haha... Jeg satt i nærheten av mcdonalds og tok en kaffe for et par uker siden da en dame kjørte inn på drivethruen som lå rett ved siden av.

"jeg skal ha en cheeseburger uten løk og sylteagurk"

- skal du ha ost på cheeseburgeren?

altså... Bestiller man en cheeseburger bør nå ikke mcd eller noen andre sjapper klare å stille det spørsmålet engang..Da bestiller man ikke en cheeseburger men en hamburger:)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Akay skrev:

Haha... Jeg satt i nærheten av mcdonalds og tok en kaffe for et par uker siden da en dame kjørte inn på drivethruen som lå rett ved siden av.

"jeg skal ha en cheeseburger uten løk og sylteagurk"

- skal du ha ost på cheeseburgeren?

altså... Bestiller man en cheeseburger bør nå ikke mcd eller noen andre sjapper klare å stille det spørsmålet engang..Da bestiller man ikke en cheeseburger men en hamburger:)

I know. Men det er faktisk veldig mange som presterer å lage dem uten ost. Både kunder og ansatte trenger en skolering i hva en cheeseburger er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Akay skrev:

Haha... Jeg satt i nærheten av mcdonalds og tok en kaffe for et par uker siden da en dame kjørte inn på drivethruen som lå rett ved siden av.

"jeg skal ha en cheeseburger uten løk og sylteagurk"

- skal du ha ost på cheeseburgeren?

altså... Bestiller man en cheeseburger bør nå ikke mcd eller noen andre sjapper klare å stille det spørsmålet engang..Da bestiller man ikke en cheeseburger men en hamburger:)

Skjønner at du lurer, men det er mye som går på automatikk, og ofte glipper et spørsmål ut av gammel vane. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har spurt en kunde som står med en cola og bestiller pølse om han vil ha med drikke... En kollega spurte en gang en kunde som kjøpte en avis om han ville ha den med rekesalat...:fnise:

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tweet skrev:

Jeg satt bak kassen på en dagligvarebutikk på en lørdag, en veldig stressende lørdag. Det var DEN køen i kassen min og av en eller annen grunn, kunne ikke noen andre åpne en kasse til. Når jeg endelig har fått unna alle kundene i køen, får jeg pustet ut litt før en kunde kommer bort og sier: "Jasså, sitter du her og LATER deg?" :angry: 

Kunden har garantert ikke jobbet på matbutikk før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kollega spurte en gang en kunde som kjøpte en avis om han ville ha den med rekesalat

:skratte::skratte::skratte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès
9 timer siden, tweet skrev:

Jeg satt bak kassen på en dagligvarebutikk på en lørdag, en veldig stressende lørdag. Det var DEN køen i kassen min og av en eller annen grunn, kunne ikke noen andre åpne en kasse til. Når jeg endelig har fått unna alle kundene i køen, får jeg pustet ut litt før en kunde kommer bort og sier: "Jasså, sitter du her og LATER deg?" :angry: 

:hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunder som spør om hvilken is som er god/best.. Altså, jeg liker sjokolade og banansjokolade best, men hater du sjokolade så sier det seg jo selv at du ikke liker de... 

Kanskje ikke en dum ting å si, men blir litt oppgitt, særlig når de bestemmer seg for en is og ikke liker smaken og skylder på meg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Edain skrev:

Kunder som spør om hvilken is som er god/best.. Altså, jeg liker sjokolade og banansjokolade best, men hater du sjokolade så sier det seg jo selv at du ikke liker de... 

Kanskje ikke en dum ting å si, men blir litt oppgitt, særlig når de bestemmer seg for en is og ikke liker smaken og skylder på meg :P 

Eller kunder som skal ha den vanlige hva som helst. Den vanlige sørlandschipsen, den vanlige princen, den vanlige skrufen osv...

Det som er den vanlige for meg er ikke nødvendigvis den vanlige for deg. Når kunder skal ha den vanlige finner jeg som regel frem varianten som selger mest. 

Dette skjer daglig, spesielt med kunder som skal ha prince. Sier du at du skal ha den vanlige princen får du prince rounded taste, da det, ihvertfall  hos oss, er den røyken som selger mest. Du trenger ikke si navnet engang, si fargen så vet jeg hvilken du skal ha. Bare ikke si den vanlige, for det kan strengt talt være hvilken som helst. 

Anonymkode: bf2b0...21d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne er fra en venninne, så jeg bare deler den. 

Hun er muslim og fikk en kunde som ville kjøpe øl etter at ølsalget var stengt. 

Henne: Du kan dessverre ikke kjøpe øl nå. 

Kunde: Hva faen! Nekter du meg å kjøpe øl?

Henne: Ja, beklager. Du kan ikke kjøpe øl nå. 

Kunde: Det er bare fordi du er en jævla muslim. 

Henne: Nei, det er ikke derfor. Det er fordi ølsalget stengte for 5 minutter siden. Uansett om jeg vil selge det til deg, så får jeg ikke slått det inn på kassen. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9. august 2016 at 5.25, tweet skrev:

Jeg satt bak kassen på en dagligvarebutikk på en lørdag, en veldig stressende lørdag. Det var DEN køen i kassen min og av en eller annen grunn, kunne ikke noen andre åpne en kasse til. Når jeg endelig har fått unna alle kundene i køen, får jeg pustet ut litt før en kunde kommer bort og sier: "Jasså, sitter du her og LATER deg?" :angry: 

Argh, jeg hater sånne mennesker. Jeg jobber innen kundeservice, og deler av jobben min er å svare på mail, derfor sitter jeg med en PC. Men samtidig har jeg også fysiske kunder. HATER når folk kommer bort til meg og sier "nå skal jeg gi deg noe å gjøre" eller liknende. Får alltid lyst til å svare at "jeg har mer enn nok å gjøre akkurat nå, men hjelper deg gjerne likevel". Må så klart bare være blid og hyggelig og si "ja, supert".

Anonymkode: b5e5f...5fb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kunder født i 96 blir overrasket over at de må vise legitimasjon. I går fikk jeg høre " Men jeg er jo snart 20, ser du ikke det. Da trenger jeg ikke ha med meg legitimasjon. Men hjelper det om jeg ramser opp personnummeret mitt"

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i mye som blir nevnt her, særlig "jeg skal bare..." to sekunder før stengetid. Butikkene er som regel åpne fra kl 8/10-20/22/23..må vel gå an å respektere åpn.tider og avlegge besøket innen for de tidene. 

Har jobbet rundt 9 år i butikk, og møtt på mange hyggelige, rare og småfrekke kunder. 

Ved salgstider invaderes butikken med de særdeles krevende kundene som IKKE bruker øynene. 1) "hvor mye koster denne? Hvilken størrelse er dette? Er det salg? "Den koster xxx, xxx er størrelsen, ja den røde prislappen er prisen som gjelder og ja, om den henger under svære salgdskilt sammen med andre rester med røde lapper så er det nedsatt vare.. Mange spør slikt for hver vare de tar i. Er lov å bruke øynene! Helt greit om man ikke kan lese eller er blind, men som regel står opplysningene på prislappen! ;)

Veldig artig også når kunder kommer med et lass til kassen, og skal vurdere om de skal ha alt der og da. Og spør igjen prisen på hver vare.. blir deretter overrasket over totalsummen som er slått inn og begynner å rote i haugen for å se hvilke varer h*n ikke tar seg råd til. Er det ikke vanlig å regne litt på tot.prisen i hodet om man handler med et budsjett?

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...