Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kunde som spurte mange spørsmål. Etter hvert svar kom han med: Ja jeg vet, jeg jobber med dette. 

Så hvorfor spørre i det hele tatt da, moroklumpen? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i blomsterbutikk: 

Vi har tilbud på frilandskryss, til 80 kroner. Ordinær pris er 120.

Kunde: Er det 80 for denne?

Meg: Det stemmer.

Kunde: Også er det to for 120?

Meg: Nei, to blir 160. 120 er ordinær pris.

Kunde: (står å kikker meg dypt i øynene) Så, 80 for en og 120 for to?

Meg: Nei, 120 er ordinær pris. Skal du ha to koster det 160.

Kunde: stirrer meg inn i øynene igjen, snur seg og går...

😣

Anonymkode: e59c6...1f0

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Example skrev:

"Det er lørdagspris i dag også, eller?" - I går, på en fredag. 

 

Hva svarte du?

Jeg hadde vært fristet til å svare "Nei, i dag er det fredag. Da er det fredagspris. Altså dobbel pris for kunder som kommer med dårlige vitser." 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, The Kitten skrev:

Hva svarte du?

Jeg hadde vært fristet til å svare "Nei, i dag er det fredag. Da er det fredagspris. Altså dobbel pris for kunder som kommer med dårlige vitser." 

Det verste var hun var seriøs. Jeg svarte. "Nei, dessverre, idag er det fredag".

Hadde vært en typisk dårlig vits, men var ikke det denne gangen. Altså ikke ala "da er den vel gratis" om en vare uten prislapp, som er en slager for menn 50+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunde: Har dere ikke flere i kassen????
Meg: Nei, bare på fredager. 
Kunde: :huh:
Meg: Hehheh neida, bare tuller, et øyeblikk bare. 
Kunde: :huh:
Meg: :nigo:

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rikstoto kunder som maser på meg om å levere bongen mens jeg holder på med andre kunder/bestillinger.. Altså, hvis det bongen er så sinnsykt viktig, bli ferdig med den litt tidligere enn 2min før løpet begynner! Også blir de sure på meg hvis de ikke får levert i tide... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Kjenner til den. Da svarer jeg alltid. "Nei, det betyr at jeg kan bestemme prisen selv." :nigo: 

 

Men hva er det med kunder som "bare skal kikke". Hadde en senest idag. 

Meg: Unnskyld, men nå stenger vi. Så du må være snill og gå til kassen om du skal ha noe."

Kunde: Ja, jeg vet dere stenger, men jeg skal bare kikke litt. 

Meg: Vi stenger faktisk. Så det er dessverre ikke anledning til å bare kikke litt. Skal du ha noe, så er det helt greit. Jeg kan hjelpe deg med å finne det og så går vi til kassen. 

Kunde: Jeg kom inn før stengetid. Da har jeg rett til å kikke litt.

Meg: Nei, du har faktisk ikke det.

Kunde: Jo, det er jobben din å holde åpent for meg. 

Meg: Nei, jobben min er å betjene kunder frem til stengetid. Etter stengetid er jeg en privatperson og det er min private tid det går utover. Dessuten skal du åpenbart ikke ha noe, så du er per definisjon ikke en kunde engang.  Det endte med at kunden gikk. Mulig jeg var veldig frekk, men jeg har mistet tålmodigheten med kunder som tror min private tid står til fri disposisjon. 

Sånne kunder er noe av det verste.. Jobber på cafe og når jeg har kveldsvakt må jeg vaske ned, rense kaffemaskin, gå med søppel osv etter at vi har stengt. Så er det de kundene som kommer inn 5 min før jeg stenger, bestiller kaffe og insisterer på å sette seg i kafeen. Forklarer at vi stenger nå, og at de kan få med seg kaffen (som også er billigere), men da blir de piss sure... Og jeg får ikke betalt for nedvaskinga og er lite lysten på å være på jobb en time ekstra gratis... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, The Kitten skrev:

Kjenner til den. Da svarer jeg alltid. "Nei, det betyr at jeg kan bestemme prisen selv." :nigo: 

 

Men hva er det med kunder som "bare skal kikke". Hadde en senest idag. 

Meg: Unnskyld, men nå stenger vi. Så du må være snill og gå til kassen om du skal ha noe."

Kunde: Ja, jeg vet dere stenger, men jeg skal bare kikke litt. 

Meg: Vi stenger faktisk. Så det er dessverre ikke anledning til å bare kikke litt. Skal du ha noe, så er det helt greit. Jeg kan hjelpe deg med å finne det og så går vi til kassen. 

Kunde: Jeg kom inn før stengetid. Da har jeg rett til å kikke litt.

Meg: Nei, du har faktisk ikke det.

Kunde: Jo, det er jobben din å holde åpent for meg. 

Meg: Nei, jobben min er å betjene kunder frem til stengetid. Etter stengetid er jeg en privatperson og det er min private tid det går utover. Dessuten skal du åpenbart ikke ha noe, så du er per definisjon ikke en kunde engang.  Det endte med at kunden gikk. Mulig jeg var veldig frekk, men jeg har mistet tålmodigheten med kunder som tror min private tid står til fri disposisjon. 

 

Synes ikke du var frekk her i det hele tatt. Synes du begynner veldig høflig og fint, og så går litt hardere til verks først når kunden er frekk mot deg. 

Anonymkode: 398cb...f3d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.5.2016 at 8.49, C'est la vie:) skrev:

Som kunde begynner det å forundre meg at andre kunder kommer hen til meg og begynner å spørre om produkter... Jeg jobber ikke der!? 

Det skjer oftere enn man skulle tro og jeg forstår ikke hva det er som gjør at jeg blir sett på som en ansatt? Det være seg Biltema, Jernia, kosmetikk, matforretninger eller interiørbutikker. Hadde jeg hatt en spesiell klesstil hadde det vært en ting, men jeg har ikke det. Selv i butikker med synlige ansatt-klær OG skilt (!) blir jeg spurt om jeg kan hjelpe... Selv om jeg vandrer med handlekurv kommer de hen!

Er det flere som opplever dette? Er det vanlig å bli tatt for å være ansatt i butikker? 

Har dere spurt noen om hjelp, hvor det viser seg at de ikke jobber der? Og eventuelt HVA med dem  gjorde at du trodde de var ansatt der? 

Det skjer meg hele tiden. Jeg innså det var min skyld når jeg gikk på Rema med en blå skjorte, men det skjer seriøst overalt. En gang stod jeg å lærte en mann hvordan han skulle lese av PLU-koden for å være sikker på at det var korrekt pris han så på varen. Han var fornøyd, men ellers når jeg sier nei til spørsmålet om jeg jobber der så får jeg skikkelig sure blikk. Som om jeg står å juger de rett i fjeset.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og handlet på Plantasjen en gang. Så kommer det en annen kunde og spør om jeg har peiling på de og de plantene. "Jeg jobber ikke her" sier jeg, men hun spør fortsatt om jeg kan hjelpe... Nei jeg vet ikke, sier jeg og går videre... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28.5.2016 at 22.15, dillyduzit skrev:

Så klokka er 20:57, jeg har lukket bankposen og venter egentlig bare på stengetid. Har ikke hatt kunder de siste 2 timene, så to minutter på stengetid, meh tenker jeg. 

Å nei, største tabben jeg har gjort. 

Kunden kommer inn 58, i det øyeblikket jeg stenger for kontant, bank er åpen. "Kan du betale med kort? Jeg har dessverre stengt for kontant (klokken er nå 59)"

Kunden: "Eh.. nei? Hvorfor skal jeg betale med kort? Jeg vil betale med kontant" 

- Jeg har dessverre stengt for kontant.. 

"Da setter jeg meg bare her da (snur på to kurver og slenger 200lappen på kassen" (klokken er nå 21:00)

Det hadde ikke vært noe problem om det var bare 200 blank, men det var mye veksel igjen

Så da ble det diff da, selvfølgelig. Kjerring. 

 

Ellers, fikk massiv kjeft (på spansk) fordi jeg ikke snakket spansk. Dere skulle ha sett fjeset på kunden når jeg presterer å si gracias når vi endelig er ferdig med handelen. Død i de øynene der ja. 

Skjønner det er irriterende å få diff i kassen, men nå er det ikke lov å nekte folk å betale med kontant. Hun var ute av butikken til 21.00.

Anonymkode: e84d3...f69

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

I dag var det en kunde som tok feil av meg og en annen kunde. Hun starter med å spørre meg ut om noen varer, som jeg svarer på. Så forsvinner hun en stund, før jeg hører henne bak noen hyller:

"Jeg maser kanskje litt, men hva koster denne?"
"Uhm, det vet jeg ikke" svarer den andre kunden.
"Jamen det må du da vite!"
"Eh.. jeg jobber ikke her.."
"Det gjør du vel, jeg snakket jo nettopp med deg!"

Så jeg iler til og forsøker å finne prisen for kunden som allerede hadde blitt litt hissig. Kunden som hun trodde var en ansatt var riktignok på samme alder som meg og kvinne, men jeg har mørkeblått hår og helt tydelig arbeidsuniform, hun hadde på seg sorte treningsklær tror jeg. Vi slet litt med å ikke le begge to da blikkene møttes :ler:

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, The Kitten skrev:

Kjenner til den. Da svarer jeg alltid. "Nei, det betyr at jeg kan bestemme prisen selv." :nigo: 

 

Men hva er det med kunder som "bare skal kikke". Hadde en senest idag. 

Meg: Unnskyld, men nå stenger vi. Så du må være snill og gå til kassen om du skal ha noe."

Kunde: Ja, jeg vet dere stenger, men jeg skal bare kikke litt. 

Meg: Vi stenger faktisk. Så det er dessverre ikke anledning til å bare kikke litt. Skal du ha noe, så er det helt greit. Jeg kan hjelpe deg med å finne det og så går vi til kassen. 

Kunde: Jeg kom inn før stengetid. Da har jeg rett til å kikke litt.

Meg: Nei, du har faktisk ikke det.

Kunde: Jo, det er jobben din å holde åpent for meg. 

Meg: Nei, jobben min er å betjene kunder frem til stengetid. Etter stengetid er jeg en privatperson og det er min private tid det går utover. Dessuten skal du åpenbart ikke ha noe, så du er per definisjon ikke en kunde engang.  Det endte med at kunden gikk. Mulig jeg var veldig frekk, men jeg har mistet tålmodigheten med kunder som tror min private tid står til fri disposisjon. 

Kjenner til den typen der. Pleier å være ganske snill med de i starten, da jeg får betalt inntil et kvarter etter stengetid, men med en del ting å gjøre, så er greit å få de ut i alle fall før det har gått fem minutter over tida.

 

Er ufattelig mye dumt man hører, ser og generelt får med seg i løpet av dag. Generelt merker jeg forskjell på kunder nå og da jeg var yngre, og jeg ser de behandler meg og noen litt yngre og mer usikre kolleger annerledes. Vi kjenner sikkert alle til typen som venter til det er mye trykk i kassa og da skal komme med noen salver om ting som er dumt og ille i butikken rettet til den ene personen som sitter relativt forsvarsløs i kassa med mye å gjøre. 

Her jeg jobber har vi noen som er innom nesten hver dag, som oppfører seg ufyselig stadig vekk. De har blitt nekta avgang før har jeg hørt, men kommer alltid tilbake. Av den typen som kun kjøper tilbudsvarer, og gjerne prøver å lure den i kassa ved å finne varer uten prislapp/strekkode, alltid be om pose etter betalingen er fullført (ja, en gang er en tilfeldighet, hver gang kjennes igjen), krangle på priser som ved å bevisst ta en annen vare enn det som er annonsert ved tilbud og ljuge om at andre ansatte har sagt at prisen er en annen enn det det går inn til i kassa.

Helt ufattelig hvilke lengder folk er villige til å gå for å kanskje spare en tier.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg misunner ingen av dere den utskjellingen dere opplever til stadighet. Synes dere er både flinke og tøffe som holder ut så mye, og sender dere alle gode tanker:) 

Anonymkode: 525d6...892

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Example skrev:

Kjenner til den typen der. Pleier å være ganske snill med de i starten, da jeg får betalt inntil et kvarter etter stengetid, men med en del ting å gjøre, så er greit å få de ut i alle fall før det har gått fem minutter over tida.

 

Er ufattelig mye dumt man hører, ser og generelt får med seg i løpet av dag. Generelt merker jeg forskjell på kunder nå og da jeg var yngre, og jeg ser de behandler meg og noen litt yngre og mer usikre kolleger annerledes. Vi kjenner sikkert alle til typen som venter til det er mye trykk i kassa og da skal komme med noen salver om ting som er dumt og ille i butikken rettet til den ene personen som sitter relativt forsvarsløs i kassa med mye å gjøre. 

Her jeg jobber har vi noen som er innom nesten hver dag, som oppfører seg ufyselig stadig vekk. De har blitt nekta avgang før har jeg hørt, men kommer alltid tilbake. Av den typen som kun kjøper tilbudsvarer, og gjerne prøver å lure den i kassa ved å finne varer uten prislapp/strekkode, alltid be om pose etter betalingen er fullført (ja, en gang er en tilfeldighet, hver gang kjennes igjen), krangle på priser som ved å bevisst ta en annen vare enn det som er annonsert ved tilbud og ljuge om at andre ansatte har sagt at prisen er en annen enn det det går inn til i kassa.

Helt ufattelig hvilke lengder folk er villige til å gå for å kanskje spare en tier.

Jeg vet! Og hva er poenget, bortsett fra å spare den tieren? Hvordan har de det med seg selv når de planlegger "angrepet"? Skikkelig fornøyd med å gjøre dagen litt verre for et menneske?

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det er irriterende å få diff i kassen, men nå er det ikke lov å nekte folk å betale med kontant. Hun var ute av butikken til 21.00.

Anonymkode: e84d3...f69

Hun var ute av butikken 21.10 fordi hun stoppet opp på veien ut og skulle spørre om panner. 

Som regel stenger jeg kontant ETTER at gitteret er nede, men den dagen var det så sinnsykt stille og som nevnt, ingen kunder de to siste timene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt stor dame ser på kjoler i en klesbutikk, så kommer den ansatte bort og vil hjelpe og sier: Nå har vi fått inn mange fine kjoler til fyldige damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...