Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Beklager at dette her blir veldig off-topic, men jeg leste om dere som skriver om kunder som ikke klarer å legge sammen helt enkle tall i hodet, slik som at en vare som koster 79, -  på tilbud blir til 158, - for 2, og så blir kundene så sjokkerte når de får summen presentert slik. Det er jo ikke alle som er gode i hoderegning, og andre ganger så kan det være litt dyskalkuli inn i bildet. Det vil si at tallene roter seg til for en når man prøver å legge dem sammen.

Ikke alle er gode i matte, så noen av oss må dessverre jukse med kalkulatoren når vi kan :)

 

Noe annet jeg fikk lyst til å bemerke, er dere som reagerer negativt på kunder som ønsker å bli betjent av én bestemt kundebehandler/butikkmedarbeider. Jeg leste historien om kunden som ønsket å få hjelp til å kjøpe et lodd av en som nå var på ferie..? Kanskje det handler veldig mye om innstillingen denne kunden har blitt møtt med av servicepersonen? Og at selv om sjefen satt inne med enda større kunnskap om noe, så ønsket kunden allikevel å bli betjent av denne servicemedarbeideren fordi det ga henne en trygghet og en god opplevelse som sjefen selv ikke evnet å gi? Har dere tenkt på det? 

Selvfølgelig finnes det idiotkunder overalt, men av og til så vil jo kundene ha en like god handleopplevelse som det serviceyteren selv ønsker, og noenganger så kan det gi seg utslag gjennom å handle hos en bestemt person som kanskje var smilende og blid den første gangen man møtte vedkommende.

Jeg må innrømme at jeg kan være litt slik selv. Ikke kjeftende og sur og grinete, -  jeg prøver å være så blid og hyggelig jeg kan, og jeg sier alltid hei til den som jobber i butikken. Men noenganger så har jeg blitt møtt med en utrolig vennlig holdning av den som jobbet i butikken jeg skulle handle i, og gjett om jeg ble "forelsket" i personen! Og hvis jeg tilfeldigvis har måttet oppsøke butikken om igjen ved en senere anledning, og jeg husket at det jobbet en utrolig herlig person på dette stedet, så har jeg så klart ønsket å bli betjent av vedkommende igjen. Uansett hvor opptatt han/hun måtte ha vært, så har jeg tatt meg bryet med å vente bare for å si hei og et par velvalgte, vennlige ord til personen.

For da vil jeg ha en god handleopplevelse i akkurat den butikken på grunn av serviceyteren, og da hjelper det ikke om kollegaen kanskje har tusen ganger mer kunnskap om varene i butikken, eller er selveste sjefen. Jeg vil ha denne personen å forholde meg til hver gang jeg handler, så får jeg heller få stempelet "den rare kunden", eller "sær og spesiell". :) 

 

 

Anonymkode: 525d6...892

Tror ikke det reagert på at folk regner feil, det er det at folk insisterer på å ha rett og nekter å innse at de har regnet feil. Greit at folk kan ha dyskalkuli eller andre vansker med å legge sammen, men da burde de jo selv være klar over det og innse at det er de som har blingset når "deres" pris ikke stemmer med ekspeditørens. (Ikke for det, butikkansatte kan også ta feil, men det var vel ikke tilfelle her) Og angående å spørre etter en spesiell ansatt, så har altså butikkansatte ingen innflytelse på vinnersannsynlighet. Det er greit å ha en favoritt, men hvis personen ikke er tilgjengelig, synes jeg man får nøye seg med andre. Og til det siste, jeg tror de fleste, inkludert meg, drar innom butikker fordi de vil kjøpe ting de trenger, ikke for å få en fin opplevelse. Hvis jeg får en fin opplevelse mens jeg handler, er ingenting bedre enn det, men det tar jeg eventuelt som en bonus :)

Anonymkode: 0128d...492

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har plastsekker til å sortere plastavfall i, som kundene kan få gratis i butikken. Vi var tom for disse, og har vært det noen dager. 

Kunde: Har dere fått inn plastsekkene nå?
Meg: Nei dessverre, de kommer neste uke. 
Kunde: Kan du sjekke for sikkerhets skyld?
Meg: Jeg sjekket for fem minutter siden, de er ikke kommet. 
Kunde: Du vet ikke helt sikkert, du må se før du svarer.
Meg: Jeg så for fem minutter siden, og har ikke flyttet meg siden. Vi er garantert tom, men de kommer som sagt neste uke.
Kunde: Jammen han der borte sa at dere skal ha de her!!
Meg: Han visste sikkert ikke at vi var tom, men det er vi altså. 
Kunde: Jeg går å henter han!!

Også gikk han helt seriøst å hentet kollegaen min som ikke sitter i kassen - som bare vet AT vi skal ha plastsekkene, men ikke OM vi faktisk har de - og skulle ha han til å sjekke. For hvem vet??? Kanskje noen hadde plassert 20 store esker med plastsekker 1 meter fra meg de siste 5 minuttene uten at jeg hadde merket det??? Folk altså:roll:






Klokken var ti sekunder før ølsalget stenger. Jeg hater egentlig kunder som kommer sprintende noen sekunder før ølsalget stenger, som tilfeldigvis matcher akkurat med det verste rushet i butikken. og tror at det er null stress. Men kommer det er person løpende og det passer seg pleier jeg å passe på at de kommer gjennom kassen og får ølet sitt (vi kan ikke selge etter tidspunktet, vet mange kjører gjennom det som er plukket før, men ikke vi) - så blir som oftest alle glad. 

Det var en kunde i kassen, han holdt på å legge på varene sine på båndet. Kunde2 kommer  løpende med kun noen øl. 

Meg: Bare være kjapp og kom her du, det er bare noen sekunder til ølsalget stenger :) 
Kunde2: Åhh supert, tusen takk, unnskyld for at jeg er sen. 
Meg: Ingen problem. 
Kunde2: God helg!  *Kunde 2 er happy og borte fra kassen igjen bare sekunder etter han kom.*
Meg: Heisann! *til kunde 1*
Kunde1: ALTSÅ HVA ER DETTE HER FOR NOE? Hva for en kassekultur er det du kjører? 
Meg: ??
Kunde1: Er det lov å SNIKE i denne butikken? Lar du folk SNIIIIIKE i kassen din? Han kan ikke bare komme her også valse forbi oss som allerede står her. Det er helg elendig kundeservice og faen meg ikke greit. ***blablabla***
Meg: Det var bare fordi det var noen få varer og sekunder til ølsalget stengte, han hadde ikke fått kjøpt det hvis ikke. 
Kunde1: Det er faktisk ikke mitt problem om han ikke får kjøpt det!!!!!!!!!!! Jeg skal ta dette her med sjefen din. Du skulle spurt meg om hun kunne komme før meg, ikke brydd deg om noen stenging eller andre.
Meg: Åhh, jeg beklager så mye at jeg ikke gjorde det, men det var som sagt bare noen sekund....
Kunde1: Jeg står her, jeg bestemmer. 
Meg:..........

Kommer ikke så godt frem her, men han var virkelig sur og slem. Jeg ble litt satt ut rett og slett.

Altså, jeg ser poenget, ja. Men det skjer ikke til vanlig, det var fordi det var sekunder til ølsalget stengte, det var få varer, en hyggelig person og det passet mellom kunden som allerede hadde betalt og kunde 1. Det er ikke sånn at jeg hadde avbrutt kunden midt i handelen med "STOOOPP HAN MÅ FÅ ØL". Jeg prøvde bare å være hyggelig, føler av og til at det ikke blir rett uansett hva jeg gjør. Kunde 1 tapte ikke mange sekundene på at kunde 2 fikk ølet sitt. Butikken fikk et ekstra salg, og iallfall en fornøyd kunde.......Neste gang skal jeg bare la noen stå der med ølet sitt:grine:







Og hva skjer med kundene som legger varene sine på båndet før de løper vekk og roper ut "jeg skal bareeee". Eller enda verre, de som setter fra seg en handlevogn i køen fordi de skal bare. Skal bare hva??? Rundt svingen?? Snakke et kvarter med grandtante?? Ta en telefon? Hente en melk? Når kommer du tilbake? Handlevognen din sperrer tross alt for ALLE andre. 

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 27
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, er så sliten etter en lang dag på jobb! Jobber i matbutikk og det har vært så mange sure kunder igjennom dagen. Mest sånne som ikke sier hei, ikke svarer på pose/kvittering. Det verste er når de står og gransker kvitteringen i enden av båndet og glor olmt på meg for jeg har sikkert gjort noe feil.

En kunde skulle ha tre varer, to bakevarer og noe annent. Da han skulle betale ble kortet avvist. Prøvde på nytt, avvist. 
Meg: Vil du prøve igjen?
Kunde: DU HAR SLÅTT INN FEIL PRIS!
Meg: Hva mener du?
Kunde. Jeg regnet på dette ista. Jeg har penger på kortet!!!

Ble skikkelig forvirra, og leste opp prisene høyt. Bakevarene kostet 12 kr pr stk, så jeg sa "12 kroner pr bakevare"
Kunde: JA TOLV KRONER, DETTE ER ALT FOR DYRT!! JEG REGNET PÅ DET ISTA, DU PRØVER Å SVINDLE MEG DU!!!"
Meg: Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener. Prisen stemmer.
Kunde: ÅNEI DU, DETTE ER FOR DYRT!!

Etter en 8 timers arbeidsdag så var jeg så omtåket at jeg bare snudde skjermen mot han og ba han peke ut hva som var feil.
Kunde: Jaha, der ser du!!! 24 kr for bakevarer, det er dobbel pris!!
Meg: Nei, det er for to stk. 12 kr for EN!!
Kunde: .....
Meg: ....
Kunde ....
Meg: ....
Kunde: Nei fy faen dette gidder jeg IKKE. *Masjerer ut*.

Så var det min SISTE kunde. Skulle handle halve butikken. Og SELVFØLGELIG av den typen som ikke kan plassere varene i en grei rekkefølge. Først lasset han på med masse bær. Jordbær, moreller, bringebær, you name it. Plasserte alt godt ut mot kanten. Så MASSE melk og brus. Så godteri og potetgull også enda mer brus!!! Neste var sånne dyre, myke oster som lett moses, samt masse krydderblandinger i poser. Prøver så godt jeg kan å plassere varene og ikke la båndet rulle. Når han har lagt på alle varene spør jeg om han vil ha poser? Ja, 4 stk. Jeg gir han poser, men han begynner IKKE å pakke. Bare ser på at det hoper seg opp. 

Kunde: (imens jeg scanner varer og prøver å balansere varene hans) *mumle mumle*
Meg: Unnskyld, hva sa du? :)
Kunde: INGENTING!!

Fortsetter å scanne varer. Så betaler han og bare står og ser på varene. Ny kunde kommer og båndet begynner å rulle. Før jeg rekker å skru av hans side så nærmest skriker han "KAN DU TIL HÆLVETEEE SE Å SKRU AV BÅNDET DU MOSER VARENE MINE!!!!!!!!!". Til og med kunden bak skvatt.
Kunde nr 2 skal også ha mye varer, så jeg måtte la båndet gå. Kunde nr 2 er ferdig med å betale og begynner å pakke.
Da snur kunde 1 seg rasende mot meg og nærmest trykker en tacokrydder-pose oppi trynet mitt.
"SE FOR HELVETE HVA DU HAR GJORT, ER DU HELT AMATØR, DU MÅ DA KUNNE STABLE VARER PÅ BÅNDET OG IKKE LA DET RULLE SÅ JÆVLIG!!!!! BÆRA BLIR MOST OGSÅ ER DU HELT DUM???!" 

Tacokrydderposen hans hadde knøvlet seg litt. Jeg gadd seriøst ikke si noe, bare logget ut av kassen og gikk ettersom skiftet mitt var over. 

Anonymkode: 08ce2...956

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, er så sliten etter en lang dag på jobb! Jobber i matbutikk og det har vært så mange sure kunder igjennom dagen. Mest sånne som ikke sier hei, ikke svarer på pose/kvittering. Det verste er når de står og gransker kvitteringen i enden av båndet og glor olmt på meg for jeg har sikkert gjort noe feil.

En kunde skulle ha tre varer, to bakevarer og noe annent. Da han skulle betale ble kortet avvist. Prøvde på nytt, avvist. 
Meg: Vil du prøve igjen?
Kunde: DU HAR SLÅTT INN FEIL PRIS!
Meg: Hva mener du?
Kunde. Jeg regnet på dette ista. Jeg har penger på kortet!!!

Ble skikkelig forvirra, og leste opp prisene høyt. Bakevarene kostet 12 kr pr stk, så jeg sa "12 kroner pr bakevare"
Kunde: JA TOLV KRONER, DETTE ER ALT FOR DYRT!! JEG REGNET PÅ DET ISTA, DU PRØVER Å SVINDLE MEG DU!!!"
Meg: Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener. Prisen stemmer.
Kunde: ÅNEI DU, DETTE ER FOR DYRT!!

Etter en 8 timers arbeidsdag så var jeg så omtåket at jeg bare snudde skjermen mot han og ba han peke ut hva som var feil.
Kunde: Jaha, der ser du!!! 24 kr for bakevarer, det er dobbel pris!!
Meg: Nei, det er for to stk. 12 kr for EN!!
Kunde: .....
Meg: ....
Kunde ....
Meg: ....
Kunde: Nei fy faen dette gidder jeg IKKE. *Masjerer ut*.

Så var det min SISTE kunde. Skulle handle halve butikken. Og SELVFØLGELIG av den typen som ikke kan plassere varene i en grei rekkefølge. Først lasset han på med masse bær. Jordbær, moreller, bringebær, you name it. Plasserte alt godt ut mot kanten. Så MASSE melk og brus. Så godteri og potetgull også enda mer brus!!! Neste var sånne dyre, myke oster som lett moses, samt masse krydderblandinger i poser. Prøver så godt jeg kan å plassere varene og ikke la båndet rulle. Når han har lagt på alle varene spør jeg om han vil ha poser? Ja, 4 stk. Jeg gir han poser, men han begynner IKKE å pakke. Bare ser på at det hoper seg opp. 

Kunde: (imens jeg scanner varer og prøver å balansere varene hans) *mumle mumle*
Meg: Unnskyld, hva sa du? :)
Kunde: INGENTING!!

Fortsetter å scanne varer. Så betaler han og bare står og ser på varene. Ny kunde kommer og båndet begynner å rulle. Før jeg rekker å skru av hans side så nærmest skriker han "KAN DU TIL HÆLVETEEE SE Å SKRU AV BÅNDET DU MOSER VARENE MINE!!!!!!!!!". Til og med kunden bak skvatt.
Kunde nr 2 skal også ha mye varer, så jeg måtte la båndet gå. Kunde nr 2 er ferdig med å betale og begynner å pakke.
Da snur kunde 1 seg rasende mot meg og nærmest trykker en tacokrydder-pose oppi trynet mitt.
"SE FOR HELVETE HVA DU HAR GJORT, ER DU HELT AMATØR, DU MÅ DA KUNNE STABLE VARER PÅ BÅNDET OG IKKE LA DET RULLE SÅ JÆVLIG!!!!! BÆRA BLIR MOST OGSÅ ER DU HELT DUM???!" 

Tacokrydderposen hans hadde knøvlet seg litt. Jeg gadd seriøst ikke si noe, bare logget ut av kassen og gikk ettersom skiftet mitt var over. 

Anonymkode: 08ce2...956

Blæ, det hørtes ut som en skikkelig møkkadag! Håper kvelden blir bedre :)

Anonymkode: ebc1c...d1b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang skal jeg bare la noen stå der med ølet sitt:grine:

Anonymkode: 08c4e...3ca

Nei! Ikke la deg diktere av egoistene! Kunde 1 hadde bare rett til å bli sur hvis han selv skulle kjøpe øl og ikke rakk det fordi du lot kunde 2 gå foran. Ellers burde alle forstå at ølkunden må gå foran eddik- og surmelkkunden når tiden er knapp.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden med de slitte skoene kom inn igjen i dag. Jeg jobber vanligvis ikke i den butikken engang, og selvfølgelig måtte han komme mens jeg var på jobb. 

Kunde: Hvorfor har skoene blitt slitt? 

Meg: De blir jo det etter hvert når man går med dem. 

Kunde: Kan det være fordi jeg har brukt de i Egypt?

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 30. juli 2016 at 22.39, AnonymBruker skrev:

Uff, er så sliten etter en lang dag på jobb! Jobber i matbutikk og det har vært så mange sure kunder igjennom dagen. Mest sånne som ikke sier hei, ikke svarer på pose/kvittering. Det verste er når de står og gransker kvitteringen i enden av båndet og glor olmt på meg for jeg har sikkert gjort noe feil.

En kunde skulle ha tre varer, to bakevarer og noe annent. Da han skulle betale ble kortet avvist. Prøvde på nytt, avvist. 
Meg: Vil du prøve igjen?
Kunde: DU HAR SLÅTT INN FEIL PRIS!
Meg: Hva mener du?
Kunde. Jeg regnet på dette ista. Jeg har penger på kortet!!!

Ble skikkelig forvirra, og leste opp prisene høyt. Bakevarene kostet 12 kr pr stk, så jeg sa "12 kroner pr bakevare"
Kunde: JA TOLV KRONER, DETTE ER ALT FOR DYRT!! JEG REGNET PÅ DET ISTA, DU PRØVER Å SVINDLE MEG DU!!!"
Meg: Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener. Prisen stemmer.
Kunde: ÅNEI DU, DETTE ER FOR DYRT!!

Etter en 8 timers arbeidsdag så var jeg så omtåket at jeg bare snudde skjermen mot han og ba han peke ut hva som var feil.
Kunde: Jaha, der ser du!!! 24 kr for bakevarer, det er dobbel pris!!
Meg: Nei, det er for to stk. 12 kr for EN!!
Kunde: .....
Meg: ....
Kunde ....
Meg: ....
Kunde: Nei fy faen dette gidder jeg IKKE. *Masjerer ut*.

Så var det min SISTE kunde. Skulle handle halve butikken. Og SELVFØLGELIG av den typen som ikke kan plassere varene i en grei rekkefølge. Først lasset han på med masse bær. Jordbær, moreller, bringebær, you name it. Plasserte alt godt ut mot kanten. Så MASSE melk og brus. Så godteri og potetgull også enda mer brus!!! Neste var sånne dyre, myke oster som lett moses, samt masse krydderblandinger i poser. Prøver så godt jeg kan å plassere varene og ikke la båndet rulle. Når han har lagt på alle varene spør jeg om han vil ha poser? Ja, 4 stk. Jeg gir han poser, men han begynner IKKE å pakke. Bare ser på at det hoper seg opp. 

Kunde: (imens jeg scanner varer og prøver å balansere varene hans) *mumle mumle*
Meg: Unnskyld, hva sa du? :)
Kunde: INGENTING!!

Fortsetter å scanne varer. Så betaler han og bare står og ser på varene. Ny kunde kommer og båndet begynner å rulle. Før jeg rekker å skru av hans side så nærmest skriker han "KAN DU TIL HÆLVETEEE SE Å SKRU AV BÅNDET DU MOSER VARENE MINE!!!!!!!!!". Til og med kunden bak skvatt.
Kunde nr 2 skal også ha mye varer, så jeg måtte la båndet gå. Kunde nr 2 er ferdig med å betale og begynner å pakke.
Da snur kunde 1 seg rasende mot meg og nærmest trykker en tacokrydder-pose oppi trynet mitt.
"SE FOR HELVETE HVA DU HAR GJORT, ER DU HELT AMATØR, DU MÅ DA KUNNE STABLE VARER PÅ BÅNDET OG IKKE LA DET RULLE SÅ JÆVLIG!!!!! BÆRA BLIR MOST OGSÅ ER DU HELT DUM???!" 

Tacokrydderposen hans hadde knøvlet seg litt. Jeg gadd seriøst ikke si noe, bare logget ut av kassen og gikk ettersom skiftet mitt var over. 

Anonymkode: 08ce2...956

Hadde en lignende kunde en gang. Han mente jeg blandet varene hans med kunden bak sine (hadde kun en side på båndet). Selv sto han bare og stirret på varene sine, Jeg ble så forbanna at jeg sa rett ut at han faktisk er nødt til å flytte varene sine når han er ferdig å handle. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 20.37, AnonymBruker skrev:

Dette passer kanskje ikke helt inn i denne tråden, men en ting jeg som ansatt i klesbutikk ofte legger merke til er når par er sammen i butikken, og kvinnen skal handle noe til seg selv så er det mannen/kjæresten som betaler for henne i kassa. Dette skjer veldig ofte.. i 2016. 

(Og da er det ikke snakk om sånn hyggelig "jeg kan ta det"/ det er en gave- situasjon, for det blir selvsagt noe annet.)

Anonymkode: c90b1...672

Hva er merkelig med det? Sånn gjør ofte mannfolket og meg. Grunnen? Fordi vi synes det er hyggelig å gjøre for hverandre. I dag hadde jeg med han på shopping, hvor jeg betalte hans varer ;) En butikkansatt har da ikke noe med det å gjøre. (For ordens skyld så har jeg også jobbet i klesbutikk)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 20% på hele butikken. Men det er litt vanskelig å forstå for enkelte..  " Er det 20% på denne? Og hva med denne?"  Så svarer jeg at det gjelder alle varer i hele butikken.. "åja, så det gjelder denne også da?"  JA ALLE VARER FOR FAEN. 

 

Også har du de som passer på vettø.  "Har du trukket fra rabatten nå eller? Husk at det er 20%". Ja Jeg husker det altså..  

Også det verste..  de som kommer tilbake og sier "tror du glemte rabatten jeg".  Nei, det gjorde jeg ikke. 20% av 199 er 159 kroner. Det er 20%, ikke 70% vi har. 20% er lite, derfor blir det lite avslag...  djiiiises.  

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke butikkunde, men teit kunde likevel.

Jeg sitter på kontoret mitt, som er en del av et kontorfelleskap. Utenfor kontoret er det et rom med en sittegruppe som er felles med et par andre kontorer, her er også kaffetrakter osv. En morgen er det bare jeg som har kommet, jeg står og lager kaffe og en mann stikker hodet inn og spør om det er her "Kåre" har kontor. Jada, svarer jeg, men har har ikke kommet enda (peker på tomt og mørkt kontor). Mannen kommer inn i rommet og står og ser på at jeg gjør meg ferdig med kaffen. Han sier ingenting, bare står litt for nærme og glor litt for mye. Jeg spør om Kåre venter ham og joda han har en avtale sier han. Jeg sier at han kan vente her, og går inn på mitt eget kontor. Etterhvert er kaffen klar og jeg byr han også en kopp. Han takker hjertelig og begynner å prate om at møtet han skal ha med Kåre er veldig viktig. Jeg har ingenting annet enn møterom og kaffetrakter felles med Kåre så jeg får ikke hjulpet han, ikke aner jeg når Kåre kommer heller og det forteller jeg denne kunden. Han sier at det gjør ingenting, han er nok litt tidlig ute. Jaja, tenker jeg og går inn til meg selv igjen.

Og der sitter vi, jeg foran macen og han på andre siden av glassveggen. Hver gang jeg ser opp møter jeg blikket hans og han ser vekk. Creepy! Etter nesten en time kommer Kåre og er tydeligvis litt overasket over å finne en kunde ventende. Men han tar han selvfølgelig i mot og de går inn på Kåres kontor. Etter en liten stund kommer kunden ut igjen og blir stående i døråpningen inn til meg og se (og høre) på at jeg snakker i telefonen. Han står der lenge... Tilslutt avslutter jeg telefonsamtalen og ser opp på Kåres kunde. Takk for kaffen sier han og går. :bond:

Etter på kommer Kåre inn og lurer på hva det skulle bety. Jeg forteller at han har ventet en times tid, men at han sa han var litt tidlig ute til avtalen sin. Kåre ler, litt tidlig ute ja. Han hadde riktignok en avtale, men den var ikke før klokken to. Kunden hadde nemlig insistert på at han umulig hadde tid til å komme før to. 

Jeg liker virkelig ikke creepy glanere.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juli 2016 at 22.16, AnonymBruker skrev:


Klokken var ti sekunder før ølsalget stenger. Jeg hater egentlig kunder som kommer sprintende noen sekunder før ølsalget stenger, som tilfeldigvis matcher akkurat med det verste rushet i butikken. og tror at det er null stress. Men kommer det er person løpende og det passer seg pleier jeg å passe på at de kommer gjennom kassen og får ølet sitt (vi kan ikke selge etter tidspunktet, vet mange kjører gjennom det som er plukket før, men ikke vi) - så blir som oftest alle glad. 

Det var en kunde i kassen, han holdt på å legge på varene sine på båndet. Kunde2 kommer  løpende med kun noen øl. 

Meg: Bare være kjapp og kom her du, det er bare noen sekunder til ølsalget stenger :) 
Kunde2: Åhh supert, tusen takk, unnskyld for at jeg er sen. 
Meg: Ingen problem. 
Kunde2: God helg!  *Kunde 2 er happy og borte fra kassen igjen bare sekunder etter han kom.*
Meg: Heisann! *til kunde 1*
Kunde1: ALTSÅ HVA ER DETTE HER FOR NOE? Hva for en kassekultur er det du kjører? 
Meg: ??
Kunde1: Er det lov å SNIKE i denne butikken? Lar du folk SNIIIIIKE i kassen din? Han kan ikke bare komme her også valse forbi oss som allerede står her. Det er helg elendig kundeservice og faen meg ikke greit. ***blablabla***
Meg: Det var bare fordi det var noen få varer og sekunder til ølsalget stengte, han hadde ikke fått kjøpt det hvis ikke. 
Kunde1: Det er faktisk ikke mitt problem om han ikke får kjøpt det!!!!!!!!!!! Jeg skal ta dette her med sjefen din. Du skulle spurt meg om hun kunne komme før meg, ikke brydd deg om noen stenging eller andre.
Meg: Åhh, jeg beklager så mye at jeg ikke gjorde det, men det var som sagt bare noen sekund....
Kunde1: Jeg står her, jeg bestemmer. 
Meg:..........

Kommer ikke så godt frem her, men han var virkelig sur og slem. Jeg ble litt satt ut rett og slett.

Altså, jeg ser poenget, ja. Men det skjer ikke til vanlig, det var fordi det var sekunder til ølsalget stengte, det var få varer, en hyggelig person og det passet mellom kunden som allerede hadde betalt og kunde 1. Det er ikke sånn at jeg hadde avbrutt kunden midt i handelen med "STOOOPP HAN MÅ FÅ ØL". Jeg prøvde bare å være hyggelig, føler av og til at det ikke blir rett uansett hva jeg gjør. Kunde 1 tapte ikke mange sekundene på at kunde 2 fikk ølet sitt. Butikken fikk et ekstra salg, og iallfall en fornøyd kunde.......Neste gang skal jeg bare la noen stå der med ølet sitt:grine:

Anonymkode: 08c4e...3ca

Heelt ærlig, jeg er en av de som er som kunde nummer en som stod i køen først. Jeg blir alltid like irritert når de kasseapparatet prioriterer person nummer 2 bak meg i køen BARE fordi den har øl. Det er faktisk ikke min feil som har stått i kø i 3 min at den andre kunden ikke har disponert tiden sin bedre og gått på butikken for å kjøpe øl 10 sekunder før ølsalget stenger. 

Hadde ølkunden kommet med 3 liter melk hadde den ikke blitt sluppet foran meg i køen av kassebetjeningen. (Jeg er vanligvis ikke en sur og gretten kunde, jobbet selv i matbutikk i 8 år, og vet godt hvor vrange kunder er)

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, allice skrev:

Heelt ærlig, jeg er en av de som er som kunde nummer en som stod i køen først. Jeg blir alltid like irritert når de kasseapparatet prioriterer person nummer 2 bak meg i køen BARE fordi den har øl. Det er faktisk ikke min feil som har stått i kø i 3 min at den andre kunden ikke har disponert tiden sin bedre og gått på butikken for å kjøpe øl 10 sekunder før ølsalget stenger. 

Hadde ølkunden kommet med 3 liter melk hadde den ikke blitt sluppet foran meg i køen av kassebetjeningen. (Jeg er vanligvis ikke en sur og gretten kunde, jobbet selv i matbutikk i 8 år, og vet godt hvor vrange kunder er)

Åneeei, 3 minutter?!?!? Da klarer du ikke 39 sekunder til.

Anonymkode: f4c94...df3

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, allice skrev:

Heelt ærlig, jeg er en av de som er som kunde nummer en som stod i køen først. Jeg blir alltid like irritert når de kasseapparatet prioriterer person nummer 2 bak meg i køen BARE fordi den har øl. Det er faktisk ikke min feil som har stått i kø i 3 min at den andre kunden ikke har disponert tiden sin bedre og gått på butikken for å kjøpe øl 10 sekunder før ølsalget stenger. 

Hadde ølkunden kommet med 3 liter melk hadde den ikke blitt sluppet foran meg i køen av kassebetjeningen. (Jeg er vanligvis ikke en sur og gretten kunde, jobbet selv i matbutikk i 8 år, og vet godt hvor vrange kunder er)

Prøv å tenke at du gjør kona til ølkunden en megatjeneste hvis han får kjøpt øllene sine😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åneeei, 3 minutter?!?!? Da klarer du ikke 39 sekunder til.

Anonymkode: f4c94...df3

Det er mer prinsippet om det at jeg Har disponert tiden min og tar høyde for når alkoholsalget stenger, noe den andre kunden ikke har. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å slippe personen bak meg foran i køen hvis han/hun har øl, og ølsalget snart stenger. Har funnet ut at ingenting gleder et menneske så mye som å rekke ølsalget :fnise: Syns det alltid er hyggelig. Pluss at jeg pleide å jobbe i matbutikk før, og vet hvor stressende det er å se folk med øl i kurven 17.59 på en lørdag. Skader ikke meg å vente et minutt lengre. Forstår poenget med at det bør være opp til en selv å avgjøre, men er ikke noe vits i å være frekk, slik kunden var i dette tilfellet.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C'est la vie:)
2 timer siden, Mormont skrev:

Jeg pleier alltid å slippe personen bak meg foran i køen hvis han/hun har øl, og ølsalget snart stenger. Har funnet ut at ingenting gleder et menneske så mye som å rekke ølsalget :fnise: Syns det alltid er hyggelig. Pluss at jeg pleide å jobbe i matbutikk før, og vet hvor stressende det er å se folk med øl i kurven 17.59 på en lørdag. Skader ikke meg å vente et minutt lengre. Forstår poenget med at det bør være opp til en selv å avgjøre, men er ikke noe vits i å være frekk, slik kunden var i dette tilfellet.

Jeg mener heller at kunden som kommer rett før ølsalget stenger er frekk, og at det virkelig ikke er så vanskelig å dra til butikken LITT tidligere. Og attpåtil når de skjeller ut ansatte fordi de ikke får handlet øl ett minutt etter seks på en lørdag. Forstår de seriøst ikke at kassen stenger muligheten automatisk? 

Men når kunden er dum nok til å være sent ute, slipp dem forbi slik at den ansatte ikke får en kjip kunde som fint kan bruke ti minutter på å kjefte.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, C'est la vie:) skrev:

Jeg mener heller at kunden som kommer rett før ølsalget stenger er frekk, og at det virkelig ikke er så vanskelig å dra til butikken LITT tidligere. Og attpåtil når de skjeller ut ansatte fordi de ikke får handlet øl ett minutt etter seks på en lørdag. Forstår de seriøst ikke at kassen stenger muligheten automatisk? 

Men når kunden er dum nok til å være sent ute, slipp dem forbi slik at den ansatte ikke får en kjip kunde som fint kan bruke ti minutter på å kjefte.... 

Ja, er også derfor jeg slipper dem forbi, fordi jeg vet mange kan finne på å skjelle ut den ansatte. Selvsagt bør man være i god tid, men det kan alltid skje noe uforutsett. Syns ikke det er frekt om det er en engangshendelse, har selv opplevd en buss som punkterte midt på motorveien slik at jeg såvidt rakk det. Men ja, det er veldig mange som bør planlegge bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kunde som kjeftet på meg fordi hun hadde betalt 1,30 øre for mye (greitnok, rett skal være rett), men bare fikk tilbake 1 krone. Altså hva skal jeg gjøre med det? Kan ikke akkurat overføre til bankkontoer. Endte opp med at jeg ga hun en krone til etter hun hadde okket og auet seg i flere minutter. Kanskje skulle begynt med den samme klagingen da? Hvor er butikken sine 70 øre?? Svindlet du oss for 70 øre?? Også følge etter henne til hun ga kronen tilbake? hahah

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 22.48, Nuttery skrev:

Står i kassa med en kunde for et par år siden:

Meg: Kvittering? :)

Kunde: NEI! JEG SKAL DA FOR HELVETTE IKKE HA NOEN KVITTERING? HVORFOR FAEN SKULLE JEG HA DET?! UDUGELIG!! 

*kunde snur på hælen og er på vei til å styrte mot døra da han går rett på en svær motorsykkel-kar*

Motorsykkel-kar: *stirrer udregelig kunde i øynene* Det heter "Ja takk" eller "nei takk".

Kunde: .... nei takk... *går stille ut av butikken*

Åh! :hjerte: Vi trenger flere slike.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElMona
2 timer siden, C'est la vie:) skrev:

Jeg mener heller at kunden som kommer rett før ølsalget stenger er frekk, og at det virkelig ikke er så vanskelig å dra til butikken LITT tidligere. Og attpåtil når de skjeller ut ansatte fordi de ikke får handlet øl ett minutt etter seks på en lørdag. Forstår de seriøst ikke at kassen stenger muligheten automatisk? 

Men når kunden er dum nok til å være sent ute, slipp dem forbi slik at den ansatte ikke får en kjip kunde som fint kan bruke ti minutter på å kjefte.... 

Du vet jo aldri hvorfor den personen ikke har kommet tidligere, kanskje fant de ikke bilnøklene, kanskje ble de stående å snakke med en bekjent og glemte klokka. Kanskje de akkurat var ferdig på jobb, og hadde gledet seg til en kald øl og å slappe av? Da kan vel du avse 30 sekunder for at den personen skal få en litt bedre dag? Neste gang der det deg selv. 

Å bli irritert på de ansatte er aldri greit, men jeg hadde blitt irritert på den kunden foran meg som nektet å la meg kjøpe en øl av "prinsipp". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...