Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Raindrops
4 minutter siden, studenten93 skrev:

Jeg: "Du, det er nok du som har blingsa litt. Hvis du ser her, du har "fått 15% på alt". Det er nemlig MVA, som man betaler på all mat. Du har betalt en 15% avgift på denne maten. Hvis du ser litt til høyre her, så står det både 30% på kaffen din, og 30% på biffen din."

Kunden blir sjukt flau og masjerer like fort ut av butikken, som hun kom inn. :danse:

Åååh, det der skjer HVER GANG VI HAR SALG :ler: Vi har 25% MVA, og de ser jo ikke at det står det samme på alle varene, jeg blir helt matt :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keiserensnyeklær
33 minutter siden, studenten93 skrev:

Butikken hadde 30% på biff. Kvinne som jeg betjente tidligere, kom masjerende inn mot meg, med posen, biffen og kvitteringen flagrende i hånda. Jeg skjønte at  skulle hun virkelig ta meg, så jeg retter meg opp og tar på meg smilet. 

Kunde: "HAAALLLOOOO!!!! Var det ikke 30% på biff? Og jeg fikk heller ikke 30% på kaffe!!!!"
Jeg: "Heisann, det var veldig rart, for dette slås inn i kassa helt av seg selv. La meg få se på kvitteringen er du snill"
Kunde: "Ja, for jeg har nemlig bare fått 15% skjønner du!!!!!!!!" 

I mens jeg titter på kvitteringen sliter jeg med å ikke begynne å le. Lurer på om denne kvinnen tror at hun alltid får 15% på all mat hun handler? 

Jeg: "Du, det er nok du som har blingsa litt. Hvis du ser her, du har "fått 15% på alt". Det er nemlig MVA, som man betaler på all mat. Du har betalt en 15% avgift på denne maten. Hvis du ser litt til høyre her, så står det både 30% på kaffen din, og 30% på biffen din."

Kunden blir sjukt flau og masjerer like fort ut av butikken, som hun kom inn. :danse:

Så levende beskrevet at jeg ser det helt for meg.  Sitter her og flirer for meg selv. :) Godt gjort at du klarte å ikke begynne å le da du var i situasjonen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså så mange kunder som bestiller "en stor cheeseburger og en Cola, takk" og når jeg begynner å lage så spør de "kan jeg få ost på den?". 

:rolleyes:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
12 minutter siden, FantasDick skrev:

Det er altså så mange kunder som bestiller "en stor cheeseburger og en Cola, takk" og når jeg begynner å lage så spør de "kan jeg få ost på den?". 

:rolleyes:

Eller denne: Kan jeg få en cheesburger uten ost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 27. juli 2016 at 19.42, mediina skrev:

Er det noen andre som jobber i klesbutikk som har problemer med folk som ikke kan hoderegning? 
-snip-

Åh, ja.. Folk er spesielt gode på å ikke kunne det i salgstider. Altså, joda, det er da helt greit at man ikke kan det, men det er den holdningen de har.

Eller at de bare ikke tror på deg..
- Hva koster denne på 70%?
- xx (Svarer jeg ganske raskt siden jeg har fått det spørsmålet hundre ganger)
- Er du sikker? Er 70% av xx? 
- Ja.
... Og da bare begynner det. Og jeg må holde maska. "Du, jeg har regnet på det flere ganger og svart på det spørsmålet flere ganger og solgt den på 70% flere ganger og prisen blir alltid xx"
Likevel. Nope. Går ikke inn. Selv om jeg drar frem kalkulator. Slår det inn på kassen og kan vise til prisen. Fordi - det er fortsatt litt for dyrt. 

Den 27. juli 2016 at 20.37, AnonymBruker skrev:

Dette passer kanskje ikke helt inn i denne tråden, men en ting jeg som ansatt i klesbutikk ofte legger merke til er når par er sammen i butikken, og kvinnen skal handle noe til seg selv så er det mannen/kjæresten som betaler for henne i kassa. Dette skjer veldig ofte.. i 2016. 

(Og da er det ikke snakk om sånn hyggelig "jeg kan ta det"/ det er en gave- situasjon, for det blir selvsagt noe annet.)

Anonymkode: c90b1...672

Føler meg litt skyldig, haha! Men jeg hater virkelig å betale, det blir litt kjedelig for meg så jeg lar mannen gjøre det, for jeg er jo ferdig :fnise:.. (Vi har felles økonomi altså, men det vet jo ikke alle)

Anonymkode: febcd...d3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, exictence skrev:

En litt stor dame ser på kjoler i en klesbutikk, så kommer den ansatte bort og vil hjelpe og sier: Nå har vi fått inn mange fine kjoler til fyldige damer.

Bare lurer på hva den "dumme tingen kunder sier" er i dette innlegget? Og hva er dumt i det hele tatt? Som litt stor dame hadde jeg satt stor pris på akkurat den setningen og i det minste sett på kjolene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som også ikke skjønner det at kvitteringen ikke slår sammen når de har handlet flere liker varer, så blir det en totalsum overfor de like varene. F.eks 2 i antall, 10 kroner blir totalt 20.

Her om dagen kom det en kunde stormende tilbake med kvitteringen og skulle ta meg fordi jeg hadde slått inn dobbelpris. De hadde nemlig kjøpt noe på tilbud til 10 kroner, og to av den. Kunne ikke skjønne hvorfor det stod 20 i kvitteringen i totalsummen for den varen.

Ellers har man den typen som er fast bestemt på at kasseapperatet har regnet feil. Like komisk hver gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sofie777 skrev:

Bare lurer på hva den "dumme tingen kunder sier" er i dette innlegget? Og hva er dumt i det hele tatt? Som litt stor dame hadde jeg satt stor pris på akkurat den setningen og i det minste sett på kjolene.

Vel, hun som opplevde dette som kunde likte ikke at den ansatte sa dette til henne. Det indikerte at hun var fyldig. 

Jeg vil ikke si kunden var veldig slank, men hun likte ikke å bli kalt fyldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, exictence skrev:

Vel, hun som opplevde dette som kunde likte ikke at den ansatte sa dette til henne. Det indikerte at hun var fyldig. 

Jeg vil ikke si kunden var veldig slank, men hun likte ikke å bli kalt fyldig.

Ah, ok. Det kom ikke frem i innlegget  Det finnes dessuten en egen tråd om dumme ting butikkansatte sier.:)

Endret av sofie777
La inn en link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sofie777 skrev:

Ah, ok. Det kom ikke frem i innlegget :) Det finnes dessuten en egen tråd om dumme ting butikkansatte sier.

Obs, det var jeg som tenkte ansatte i stedenfor kunde som det jo stod i overskriften. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sofie777 skrev:

Bare lurer på hva den "dumme tingen kunder sier" er i dette innlegget? Og hva er dumt i det hele tatt? Som litt stor dame hadde jeg satt stor pris på akkurat den setningen og i det minste sett på kjolene.

Ts mener vel at det er den ansatte som sier en dum ting. Det er nok mange som hadde reagert på å bli kalt "fyldig dame".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, ti10 skrev:

Ts mener vel at det er den ansatte som sier en dum ting. Det er nok mange som hadde reagert på å bli kalt "fyldig dame".

Har allerede fått svar på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, studenten93 skrev:

Butikken hadde 30% på biff. Kvinne som jeg betjente tidligere, kom masjerende inn mot meg, med posen, biffen og kvitteringen flagrende i hånda. Jeg skjønte at  skulle hun virkelig ta meg, så jeg retter meg opp og tar på meg smilet. 

Kunde: "HAAALLLOOOO!!!! Var det ikke 30% på biff? Og jeg fikk heller ikke 30% på kaffe!!!!"
Jeg: "Heisann, det var veldig rart, for dette slås inn i kassa helt av seg selv. La meg få se på kvitteringen er du snill"
Kunde: "Ja, for jeg har nemlig bare fått 15% skjønner du!!!!!!!!" 

I mens jeg titter på kvitteringen sliter jeg med å ikke begynne å le. Lurer på om denne kvinnen tror at hun alltid får 15% på all mat hun handler? 

Jeg: "Du, det er nok du som har blingsa litt. Hvis du ser her, du har "fått 15% på alt". Det er nemlig MVA, som man betaler på all mat. Du har betalt en 15% avgift på denne maten. Hvis du ser litt til høyre her, så står det både 30% på kaffen din, og 30% på biffen din."

Kunden blir sjukt flau og masjerer like fort ut av butikken, som hun kom inn. :danse:

Den fikk jeg også en gang. Men han jeg hadde kunne ikke for harde livet skjønne hva jeg mente når jeg forklarte dette og sa hele tiden at det står feil prosent. Hvor dum går det egentlig ann å bli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, dillyduzit skrev:

Hun var ute av butikken 21.10 fordi hun stoppet opp på veien ut og skulle spørre om panner. 

Som regel stenger jeg kontant ETTER at gitteret er nede, men den dagen var det så sinnsykt stille og som nevnt, ingen kunder de to siste timene. 

Jeg forstår at du startet på oppgjørtet, men jeg forstår ikke at du er irritert over at kunden ville betale kontakter når det i dag ikke er lov å nekte det. Greit å spørre, men ikke greit å bli irritert over at de fortsatt ikke vil betale med kort.

Anonymkode: e84d3...f69

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Stormborn88 skrev:

Den fikk jeg også en gang. Men han jeg hadde kunne ikke for harde livet skjønne hva jeg mente når jeg forklarte dette og sa hele tiden at det står feil prosent. Hvor dum går det egentlig ann å bli?

Haha, au da. Ja du, det har jeg også tenkt mange ganger: hvor dum går det an å bli? :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde også å få kunder som trodde MVA var rabatten og som jeg måtte forklare hva var for noe, og så utrolig sinna de ble da de fikk vite om dette her, det var svindel, lureri osv:P

Anonymkode: 3ad25...194

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, August 07, 2016 at 10.00, studenten93 skrev:

Butikken hadde 30% på biff. Kvinne som jeg betjente tidligere, kom masjerende inn mot meg, med posen, biffen og kvitteringen flagrende i hånda. Jeg skjønte at  skulle hun virkelig ta meg, så jeg retter meg opp og tar på meg smilet. 

Kunde: "HAAALLLOOOO!!!! Var det ikke 30% på biff? Og jeg fikk heller ikke 30% på kaffe!!!!"
Jeg: "Heisann, det var veldig rart, for dette slås inn i kassa helt av seg selv. La meg få se på kvitteringen er du snill"
Kunde: "Ja, for jeg har nemlig bare fått 15% skjønner du!!!!!!!!" 

I mens jeg titter på kvitteringen sliter jeg med å ikke begynne å le. Lurer på om denne kvinnen tror at hun alltid får 15% på all mat hun handler? 

Jeg: "Du, det er nok du som har blingsa litt. Hvis du ser her, du har "fått 15% på alt". Det er nemlig MVA, som man betaler på all mat. Du har betalt en 15% avgift på denne maten. Hvis du ser litt til høyre her, så står det både 30% på kaffen din, og 30% på biffen din."

Kunden blir sjukt flau og masjerer like fort ut av butikken, som hun kom inn. :danse:

Jeg tror jeg hadde sprutet ut av latter hvis jeg var deg. For en dum kjerring :ler: 

Anonymkode: 9b847...3ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...