Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har mye på hjertet gitt :fnise:

dette skjer hver dag: "unnskyld, disse bordene kan du dessverre ikke sitte på. Det skulle vært en sitteplass i butikken, men beklageligvis så har vi ikke det". " Ååh, hvorfor er ikke det lov, jeg er sliten?" / "jeg må bare hvile litt"

vel, 1) bordet er der for å ha varer på, 2) det er et BORD, ikke en krakk, en benk eller en stol. Har man slitne føtter kan man jo sette seg enten på en cafe, eller drar hjem. Bare ikke sitt PÅ varene!

Fikk full reprimande av en dame som hadde vonde knær etter operasjoner, om at stol/sofa måtte vi ha. Vi måtte jo skjønne at folk som har operert trenger å sitte. Bli hjemme da!! :P

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Argh, jeg hater sånne mennesker. Jeg jobber innen kundeservice, og deler av jobben min er å svare på mail, derfor sitter jeg med en PC. Men samtidig har jeg også fysiske kunder. HATER når folk kommer bort til meg og sier "nå skal jeg gi deg noe å gjøre" eller liknende. Får alltid lyst til å svare at "jeg har mer enn nok å gjøre akkurat nå, men hjelper deg gjerne likevel". Må så klart bare være blid og hyggelig og si "ja, supert".

Anonymkode: b5e5f...5fb

Tror jeg hadde svart noe ala "Gi meg to sekunder, skal bare gjøre ferdig denne saken jeg jobber med så skal jeg hjelpe deg." (men bare latt dem vente et par sekunder da)

Anonymkode: de68c...138

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller kunder som skal ha den vanlige hva som helst. Den vanlige sørlandschipsen, den vanlige princen, den vanlige skrufen osv...

Det som er den vanlige for meg er ikke nødvendigvis den vanlige for deg. Når kunder skal ha den vanlige finner jeg som regel frem varianten som selger mest. 

Dette skjer daglig, spesielt med kunder som skal ha prince. Sier du at du skal ha den vanlige princen får du prince rounded taste, da det, ihvertfall  hos oss, er den røyken som selger mest. Du trenger ikke si navnet engang, si fargen så vet jeg hvilken du skal ha. Bare ikke si den vanlige, for det kan strengt talt være hvilken som helst. 

Anonymkode: bf2b0...21d


*Jeg sitter i en kasse uten snus, må hente i skapet i en annen kasse. *

- En skruf. 
- Den er grei, hvilken vil du ha?
- Skruf. 
- Jeg skjønte det, men hvilken? 
-  S-K-R-U-F.
- Vi har sikkert minst tjue forskjellige typer med skruf, HVILKEN av dem vil du ha.... 
- Jeg skal ha skruf sa jeg jo. 
- ........ (HVILKEN SKRUF FOR FAEN). 



Også har vi klassikerne: 

Kunde: En general. 
Meg: Ok. *gir kunde vanlig general porsjon, da jeg anser det som "den vanligste" når kunde ikke sier hva han vil ha. 
Kunde: NEIIII jeg skal ha løs.

Hvorfor ikke bare si hva du vil ha??  Si en general løs. Hvor vanskelig er det? Hvordan skal jeg vite at "en general" betyr løs for deg, porsjon for kunden bak, og ekstra sterk hvit for nestemann???:angry:

Også synes jeg det er litt fascinerende hvor mange forskjellige navn folk har på for eksempel slim fresh white. Har stort sett lært meg å tolke hva de mener uansett om det er langt fra hva snusen faktisk heter. Skjønner ikke helt hvordan det er muilig. 


 

Anonymkode: 08c4e...3ca

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunden handler en genser på 70% avslag. Det står 59,50 på den røde prislappen, men den går inn på kassa til 59,70. Legger ikke merke til det og kunden betaler og går ut av butikken. Etter ca 2min kommer hun tilbake, brøyter seg gjennom køen ved kassen og vifter kvitteringa i ansiktet mitt 

Kunde: "unnskyld meg! Du har gjort en feil!!"

Jeg: "jeg forstår ikke helt? 70% av 199kr er 59,70kr? Det er det du har betalt?"

Kunde: "På lappen her står det 59,50!!!" 

Jeg: "jaa beklager at jeg ikke la merke til det men det blir uansett 60kr siden du betalte kontant "

Kunde: "rett skal være rett! Jeg skal ikke bli SVINDLA!!" 

Enden på visa var at jeg måtte ta genseren i retur, scanne den inn til 59,50 og overføre de resterende 20øre(!!!) på bankkortet hennes... :dry:

 

Forøvrig samme dama jeg har skrevet om her inne tidligere, som den gangen kranglet om 50øre :sprettoy:

  • Liker 44
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:


*Jeg sitter i en kasse uten snus, må hente i skapet i en annen kasse. *

- En skruf. 
- Den er grei, hvilken vil du ha?
- Skruf. 
- Jeg skjønte det, men hvilken? 
-  S-K-R-U-F.
- Vi har sikkert minst tjue forskjellige typer med skruf, HVILKEN av dem vil du ha.... 
- Jeg skal ha skruf sa jeg jo. 
- ........ (HVILKEN SKRUF FOR FAEN). 



Også har vi klassikerne: 

Kunde: En general. 
Meg: Ok. *gir kunde vanlig general porsjon, da jeg anser det som "den vanligste" når kunde ikke sier hva han vil ha. 
Kunde: NEIIII jeg skal ha løs.

Hvorfor ikke bare si hva du vil ha??  Si en general løs. Hvor vanskelig er det? Hvordan skal jeg vite at "en general" betyr løs for deg, porsjon for kunden bak, og ekstra sterk hvit for nestemann???:angry:

Også synes jeg det er litt fascinerende hvor mange forskjellige navn folk har på for eksempel slim fresh white. Har stort sett lært meg å tolke hva de mener uansett om det er langt fra hva snusen faktisk heter. Skjønner ikke helt hvordan det er muilig. 


 

Anonymkode: 08c4e...3ca

Jeg vet, beste er når de etter først å ha sagt kun SKRUF et par ganger sier "SKRUF slim". Åjaaaaaa, det gjør jo saken mye lettere. SKRUF slim fresh, slim fresh extra sterk, slim white, slim xtra sterk osv osv:P 

Og helt enig om slim fresh, det er helt urolig hvor mye forskjellig folk kaller den. Jeg tror en av grunnene til at mange kunder sier så mye rart når de skal ha snus er fordi det er så mange ansatte som bare gir et eller annet, og det går ut over oss som faktisk har giddet å lære oss de forskjellige snustypene. Det blir nesten som en ond sirkel, kunden sier feil - ansatt blir forvirret, ansatt gir feil - kunde blir forvirret. Jeg ønsker meg vensafe med touchskjerm som kunden kan trykke på selv til både snus og røyk i alle butikker:P

Anonymkode: bf2b0...21d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.8.2016 at 22.58, AnonymBruker skrev:

Eller kunder som skal ha den vanlige hva som helst. Den vanlige sørlandschipsen, den vanlige princen, den vanlige skrufen osv...

Det som er den vanlige for meg er ikke nødvendigvis den vanlige for deg. Når kunder skal ha den vanlige finner jeg som regel frem varianten som selger mest. 

Dette skjer daglig, spesielt med kunder som skal ha prince. Sier du at du skal ha den vanlige princen får du prince rounded taste, da det, ihvertfall  hos oss, er den røyken som selger mest. Du trenger ikke si navnet engang, si fargen så vet jeg hvilken du skal ha. Bare ikke si den vanlige, for det kan strengt talt være hvilken som helst. 

Anonymkode: bf2b0...21d

Disse er jeg ikke så veldig tålmodig med lengre. Samtalen går sånn her, hvis de kommer til meg:

Kunde: Pølse

Meg: Hvilken pølse?

Kunde: Vanlig

Meg: Hva er vanlig for _deg da?

 

Gidder ikke ramse opp utvalget eller unnskylde meg. Jeg stiller spørsmålet så de skal skjønne hvor dumt "vanlig" høres ut og kanskje endre seg til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Story skrev:

Kunden handler en genser på 70% avslag. Det står 59,50 på den røde prislappen, men den går inn på kassa til 59,70. Legger ikke merke til det og kunden betaler og går ut av butikken. Etter ca 2min kommer hun tilbake, brøyter seg gjennom køen ved kassen og vifter kvitteringa i ansiktet mitt 

Kunde: "unnskyld meg! Du har gjort en feil!!"

Jeg: "jeg forstår ikke helt? 70% av 199kr er 59,70kr? Det er det du har betalt?"

Kunde: "På lappen her står det 59,50!!!" 

Jeg: "jaa beklager at jeg ikke la merke til det men det blir uansett 60kr siden du betalte kontant "

Kunde: "rett skal være rett! Jeg skal ikke bli SVINDLA!!" 

Enden på visa var at jeg måtte ta genseren i retur, scanne den inn til 59,50 og overføre de resterende 20øre(!!!) på bankkortet hennes... :dry:

 

Forøvrig samme dama jeg har skrevet om her inne tidligere, som den gangen kranglet om 50øre :sprettoy:

Enkelte folk, altså... Det fikk meg til å tenke på en opplevelse jeg hadde for noen år siden. Det var mens 50-øringene fremdeles var i bruk,  en dame som idet hun skulle betale oppdaget at det lå en 50-øring på disken, sikkert gjenglemt av forrige kunde. Hun smilte og humret fornøyd for seg selv- og stakk den i lommen. Rett foran øynene mine. Hun var pent kledd og så ikke ut som en som har behov for å snu og vende på hver eneste krone. Jeg ble så paff at jeg ikke fikk sagt noe... Greit, det var ikke noe kjempetap for butikken, men hun framsto jo som relativt smålig og grådig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 12.8.2016 den 1.13):

Jeg vet, beste er når de etter først å ha sagt kun SKRUF et par ganger sier "SKRUF slim". Åjaaaaaa, det gjør jo saken mye lettere. SKRUF slim fresh, slim fresh extra sterk, slim white, slim xtra sterk osv osv:P 

Og helt enig om slim fresh, det er helt urolig hvor mye forskjellig folk kaller den. Jeg tror en av grunnene til at mange kunder sier så mye rart når de skal ha snus er fordi det er så mange ansatte som bare gir et eller annet, og det går ut over oss som faktisk har giddet å lære oss de forskjellige snustypene. Det blir nesten som en ond sirkel, kunden sier feil - ansatt blir forvirret, ansatt gir feil - kunde blir forvirret. Jeg ønsker meg vensafe med touchskjerm som kunden kan trykke på selv til både snus og røyk i alle butikker:P

Anonymkode: bf2b0...21d

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10.8.2016 at 23.01, The Kitten skrev:

Denne er fra en venninne, så jeg bare deler den. 

Hun er muslim og fikk en kunde som ville kjøpe øl etter at ølsalget var stengt. 

Henne: Du kan dessverre ikke kjøpe øl nå. 

Kunde: Hva faen! Nekter du meg å kjøpe øl?

Henne: Ja, beklager. Du kan ikke kjøpe øl nå. 

Kunde: Det er bare fordi du er en jævla muslim. 

Henne: Nei, det er ikke derfor. Det er fordi ølsalget stengte for 5 minutter siden. Uansett om jeg vil selge det til deg, så får jeg ikke slått det inn på kassen. 

Hva sa han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Som ex-snuser så kan jeg si at jeg hater det nye opplegget. Touchskjerm og selvbetjenningsskap var så mye bedre. 

Du kan ikke spørre "hva slags nyheter innen snus har dere?". For da får du bare et dumt blikk fra de ansatte har null peiling. Som snuser så har man faktisk lyst til å prøve ut nye typer, for det er et hav av snus der ute. 
Dette går ikke når alt må igjennom en ansatt. 

Du får sjeldent det du skal ha på første forsøk. Prøv å si "Skruf xtra stark white slim" og se hva du får. Det skal bare ett ord til at det blir helt feil. Jeg får skruf xtra stark, skruf stark, skruf slim fresh, skruf xtra stark white. +++
Og de ansatte står der som et spørsmålstegn og får mildsagt panikk bak disken. 

På grunn av dette tullet så byttet jeg til Skruf Nordic. Men fikk fortsatt en mint-snus som første tilbud. "Er det denne?", "nei, skruf nordic, grå boks, brun skrift". 

Ja jeg skriver "Skruf xtra stark", ekstra med x og sterk med a, fordi det står det på boksen. Nei, det er ikke en skrivefeil. 
 

Jeg sitter i kassa selv. Helt ærlig, hvis jeg ikke "får til" på første forsøk åpner jeg bare snusskapet og ber kunden peke på den snusen de skal ha selv. De kjenner sin egen snusboks. 

Hvis de ikke vet hva de skal ha så bare åpner vi snusskapet så de får se hva vi har og velge selv. Er vel strengt talt ikke lovlig, men læll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
Nuttery skrev (På 13.8.2016 den 16.01):

Jeg sitter i kassa selv. Helt ærlig, hvis jeg ikke "får til" på første forsøk åpner jeg bare snusskapet og ber kunden peke på den snusen de skal ha selv. De kjenner sin egen snusboks. 

Hvis de ikke vet hva de skal ha så bare åpner vi snusskapet så de får se hva vi har og velge selv. Er vel strengt talt ikke lovlig, men læll.

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Skulle ønske de gjorde det her. Men de skal på død og liv vise frem alt de har, og sparer den jeg skal ha til slutt. 
Det er to som er ganske ille. De er trege og får ikke med seg noe som helst. Jeg er ikke den eneste som har klaget på dem. Han ene er ille. Jeg kan stå å brøle "DET ER IKKE MITT!" i kassen, for han scanner inn neste kundes varer sammen med mitt. Han fjerner skillepinnen og begynner å scanne. Han har nå fått sparken i sommer, etter to år langt mareritt, takk og lov. Hos han så måtte jeg ta det jeg fikk, så lenge det var portion. Endte opp med å si "ikke noe blått eller grønt på boksen (hater mint), den må ha lokk oppå (portion)". Jeg dro heller på bensinstasjonen og kjøpte om han sto i kassen, og alle andre var veldig opptatt. Du kan stå å vifte med pantelappen foran nesen på han, og han forstår ikke at du skal bruke den. 
Jeg kjenner en del som kjenner han (går i samme klasse), og de har bekreftet at han mistet jobben for han er dum som et brød. 

Hun andre er gammel og litt sløv stakkars. Tar en evighet å kom frem til det som er riktig. Hun jobber kun 1 dag i uken og jeg unngår henne med all min makt. 

Stakkars, skal ikke være lett alltid... Føler man fort finner ut om man egner seg til å jobbe i kasse eller ikke - og jeg synets at hvis man føler man ikke mestrer over lengre tid (sånn som disse du beskriver) bør man se seg om etter ny jobb med litt mindre kassa-arbeid. Men det gjør de jo som oftest ikke, så da sitter man med sånne som de. Har et par stk på jobben jeg og. Kondolerer :P

Når kunder spør om snus jeg ikke vet hvilken er åpner jeg bare skapet, rekker ut hånda og sier "du vet hvilken du skal ha, bare si ned eller opp, høyre eller venstre frem til jeg treffer" :fnise: Kan de fleste nå da, men det skulle bare mangle når man har stått i kassa i to år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tlf ringer* 

Meg: *butikkens navn* :)))))

Mannen: "når stenger dere i dag?" 

Meg: "vi stenger kl 18" 

Mannen: "men jeg trenger *vare*"

Meg: "Ja det selger vi her så det er bare å komme innom :)"

Mannen: "men dere stenger 18 og jeg slutter 19 på jobb!" 

Meg: "...."

Mannen: "jeg trenger *vare*"

Meg: "ja det er bare å komme innom før kl 18 så fikser vi det vettu" 

altså, kanskje ikke så ille, men kjente jeg syntes det var teit og kanskje litt for forventningsfullt til å holde åpent en time ekstra 

Anonymkode: 84597...371

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Som ex-snuser så kan jeg si at jeg hater det nye opplegget. Touchskjerm og selvbetjenningsskap var så mye bedre. 

Du kan ikke spørre "hva slags nyheter innen snus har dere?". For da får du bare et dumt blikk fra de ansatte har null peiling. Som snuser så har man faktisk lyst til å prøve ut nye typer, for det er et hav av snus der ute. 
Dette går ikke når alt må igjennom en ansatt. 

Du får sjeldent det du skal ha på første forsøk. Prøv å si "Skruf xtra stark white slim" og se hva du får. Det skal bare ett ord til at det blir helt feil. Jeg får skruf xtra stark, skruf stark, skruf slim fresh, skruf xtra stark white. +++
Og de ansatte står der som et spørsmålstegn og får mildsagt panikk bak disken. 

På grunn av dette tullet så byttet jeg til Skruf Nordic. Men fikk fortsatt en mint-snus som første tilbud. "Er det denne?", "nei, skruf nordic, grå boks, brun skrift". 

Ja jeg skriver "Skruf xtra stark", ekstra med x og sterk med a, fordi det står det på boksen. Nei, det er ikke en skrivefeil. 
 

Ja, jeg snuser selv så er helt enig med deg, og jeg synes også det er ganske tragisk at det i mange butikker virker som det er helt ok at de ansatte ikke bryr seg om å lære seg hva de forskjellige typene er. 

Men jeg tror altså en av grunnene til det også er fordi så mange kunder ikke klarer å si riktig navn eller ikke engang vet navnet på snusen de skal ha. 

Det er forresten ikke sånn at bak kassa er det nye opplegget, mange butikker får fortsatt maskin med vensafe, desverre koster det veldig mye og andre ting må prioriteres istedenfor. 

Det virker også som du er (eller var) ekstra uheldig med butikken din hvis du ikke fikk lov å se i skapet. Hos meg åpner vi skapet til kunder som vil se og viser gjerne frem nyheter, det er også det tobakkselskapene vil vi skal gjøre da det er blitt ekstremt vanskelig for dem å vise frem nyheter. Hver gang vi har nye ansatte tar jeg meg også alltid litt tid til å snakke med dem om spesielt snus, så de lærer raskere. Jeg vet selv hvor irriterende det er å få feil om igjen og om igjen og velger alltid å handle i butikker hvor jeg vet jeg får snusen min uten for mye styr, derfor er jeg så opptatt at vi skal være bra på det selv om vi har den bak kassa og ikke i vensafe. 

Anonymkode: bf2b0...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ISeeYouCreep
AnonymBruker skrev (På 13.8.2016 den 17.34):

Ja, jeg snuser selv så er helt enig med deg, og jeg synes også det er ganske tragisk at det i mange butikker virker som det er helt ok at de ansatte ikke bryr seg om å lære seg hva de forskjellige typene er. 

Men jeg tror altså en av grunnene til det også er fordi så mange kunder ikke klarer å si riktig navn eller ikke engang vet navnet på snusen de skal ha. 

Det er forresten ikke sånn at bak kassa er det nye opplegget, mange butikker får fortsatt maskin med vensafe, desverre koster det veldig mye og andre ting må prioriteres istedenfor. 

Det virker også som du er (eller var) ekstra uheldig med butikken din hvis du ikke fikk lov å se i skapet. Hos meg åpner vi skapet til kunder som vil se og viser gjerne frem nyheter, det er også det tobakkselskapene vil vi skal gjøre da det er blitt ekstremt vanskelig for dem å vise frem nyheter. Hver gang vi har nye ansatte tar jeg meg også alltid litt tid til å snakke med dem om spesielt snus, så de lærer raskere. Jeg vet selv hvor irriterende det er å få feil om igjen og om igjen og velger alltid å handle i butikker hvor jeg vet jeg får snusen min uten for mye styr, derfor er jeg så opptatt at vi skal være bra på det selv om vi har den bak kassa og ikke i vensafe. 

Anonymkode: bf2b0...21d

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Hva sa han da?

Han mumlet bare " Å ja" betalte for de andre varene og gikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært preget av "skal bare kunder". Dere kjenner type. Man står og betjener en kunde så kommer en annen bort. 

Kan du bare sjekke om du har denne i størrelse X?

Jeg skal bare ha ditt og datt

Jeg skulle bare byttet

 

Osv. Jeg kan gjerne hente sko til flere samtidig, si hvor ting står o.l. Jeg kan ikke gå fra en kunde jeg betjener fordi du "skal bare".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg snuser selv så er helt enig med deg, og jeg synes også det er ganske tragisk at det i mange butikker virker som det er helt ok at de ansatte ikke bryr seg om å lære seg hva de forskjellige typene er. 

Men jeg tror altså en av grunnene til det også er fordi så mange kunder ikke klarer å si riktig navn eller ikke engang vet navnet på snusen de skal ha. 

Det er forresten ikke sånn at bak kassa er det nye opplegget, mange butikker får fortsatt maskin med vensafe, desverre koster det veldig mye og andre ting må prioriteres istedenfor. 

Det virker også som du er (eller var) ekstra uheldig med butikken din hvis du ikke fikk lov å se i skapet. Hos meg åpner vi skapet til kunder som vil se og viser gjerne frem nyheter, det er også det tobakkselskapene vil vi skal gjøre da det er blitt ekstremt vanskelig for dem å vise frem nyheter. Hver gang vi har nye ansatte tar jeg meg også alltid litt tid til å snakke med dem om spesielt snus, så de lærer raskere. Jeg vet selv hvor irriterende det er å få feil om igjen og om igjen og velger alltid å handle i butikker hvor jeg vet jeg får snusen min uten for mye styr, derfor er jeg så opptatt at vi skal være bra på det selv om vi har den bak kassa og ikke i vensafe. 

Anonymkode: bf2b0...21d

Vi har heldigis sån vensafe maskin på jobb. Men vi får ikke opplæring om noe som helst med snus og røyk. det er rett og slett fordi det skall være vanskeligere for kunden å få tak i det og at vi ikke skal kunne oppfordre til å snuse og røyke. Tror det er noe i lovverket som gjør det slik. aner ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...