Gå til innhold

Sam og livet med lillegutt=)


Sam

Anbefalte innlegg

Dette er første barnet ja, så det blir frykteleg spennande!!! :hjerte:

Ja jeg kjenner den følelsen! Er liksom både spent og litt småredd, sånn for om man kommer til å være gode foreldre og få det til. Er sikkert helt normalt å ha mange sånne tanker. Det går nok bra :)

Jeg sikler på sydenferie til neste år jeg. Planen er å reise neste sommer, når poden er ca 6 måneder. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, har jeg vært innom her før, da?

Men nå titter jeg i alle fall innom for å ønske deg en riktig så fin tirsdagskveld. Eller natt er det snart for min del, vaffal... Er så trøtt for tiden, atte. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syden med småen blir nok bra! :)

Ja, det tror jeg også at det blir :)

Hm, har jeg vært innom her før, da?

Men nå titter jeg i alle fall innom for å ønske deg en riktig så fin tirsdagskveld. Eller natt er det snart for min del, vaffal... Er så trøtt for tiden, atte.  :ler:

Alltid koselig med besøk! :) Jeg har også vært mye trøtt, men det er da litt bedre, tror jeg. Jeg gjesper riktignok dagen lang, men klarer å holde meg våken hele dagen. Blir så puslete av å sove om dagen, så gjør det helst ikke. Er veldig godt å legge seg om kveldene da :)

I dag har jeg vært mye ut, og gått masse tur. Det var godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel skrive litt her kanskje :) I dag har jeg vært på jobb, og vært litt ute. Er skitvær da, så ble litt blaut, men pyttsann :) I morgen skal vi bort en tur, shoppe litt og besøke familie og venner, så det blir nok koselig. Må vel ut å se etter noe babystasj tenker jeg, er jo så koselig å gå sammen med sambo og handle småting :)

I morgen er jeg 12 uker på vei! :klappe: Det er deilig! Nå er det store sjangser for at dette går bra, og det satser vi på! :) Må si jeg gleder meg veldig til å besøke JM neste gang, å håper veldig på å få høre hjertelyd, så vi får bekreftet at det faktisk er noe der inne i magen min! Er ikke lenge til neste kontroll nå, så det går nok fort. Formen er stort sett helt fin. Har heldigvis vært lite kvalm, var mest i begynnelsen, men nå er det sjelden, av og til uggen, men går greit. Blir fort svimmel når jeg reiser meg, men det er bare å være forsiktig, så blodtrykket henger med meg :tunge1:

Ellers så har jeg begynt å få litt lite plass i buksene mine. Har lagt på meg litt, akkurat så det blir dårlig plass, og magen er rundere, så det er ubehagelig med stramme klær. Skal kjøpe meg noen gode løse bukser i morgen tror jeg, om jeg finner noen jeg liker. Er vel litt tidlig å kjøpe mammabukser, så skal se hva jeg finner av myke gode bukser som er litt god plass i, både for mage og andre kroppsdeler som måtte finne på å vokse litt:P Men alt er normalt når kroppen skal ordne så en baby kan bo i meg i 9 måneder. :) Prøver å holde meg i god form da, og går en del, men må være forsiktig med å trene noe hardt eller gå/stå for mye, for ryggen streiker til stadighet. Men det er bare å lytte til kroppen og ta det med ro har jeg funnet ut.

Har så mange søte babyklær i kommoden på soverommmet, må stadig frem og se på dem :hjerter_rundt:

I kveld skal vi bare slappe av tror jeg, kanskje se noe på tv. Må vaske litt klær og sånn, men bortsett fra det så blir det rolig fredagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du som er 12 uker imorgen :hoppe:

Jeg er litt glad for at jeg er 10 uker imorgen også, for nå er embryoperioden over og alle organer er ferdig dannet :) Men jeg gleder meg også til å få vite om det virkelig er noen inni magen min... Jeg skal til legen på mandag og da kommer han vel til å henvise meg til tidlig UL i uke 12 eller 13 for å utelukke downs.

Ellers har jeg gått ned i vekt etter at jeg ble gravid. Ikke så rart, så kvalm som jeg har vært... og fremdeles er... Men jeg merker godt at jeg ikke liker å ha noe som strammer på magen.

Kose deg masse i helga! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldig du som er 12 uker imorgen :hoppe:

Jeg er litt glad for at jeg er 10 uker imorgen også, for nå er embryoperioden over og alle organer er ferdig dannet :) Men jeg gleder meg også til å få vite om det virkelig er noen inni magen min... Jeg skal til legen på mandag og da kommer han vel til å henvise meg til tidlig UL i uke 12 eller 13 for å utelukke downs.

Ellers har jeg gått ned i vekt etter at jeg ble gravid. Ikke så rart, så kvalm som jeg har vært... og fremdeles er... Men jeg merker godt at jeg ikke liker å ha noe som strammer på magen.

Kose deg masse i helga! :klem:

Håper du blir bedre snart altså! :) Jeg vet ikke helt hva jeg veier nå, har ikke vekt. Men har lagt på meg litt, men ikke så mye at det gjør noe. Det er jo engang naturlig å få både rumpe og lår og pupper og mage :tunge1: Og noen får bare mage, så alt er vel naturlig. :)

:hoppe: 12 uker i dag! :hoppe::gratulerer:

Må si det føles godt! Nå føler jeg mer at jeg har en baby i magen, bare en veldig liten en:) Gleder meg sånn til neste kontroll hos JM, det er ikke mange dagene til, og håper jeg på å få høre hjertelyd!! :)

I dag skal vi ut å shoppe i byen, når sambo har stått opp så :tunge1:

Nå er rundstykkene straks i ovnen, så da blir det frokost og surfing på nett litt til, så må jeg ordne litt i huset før vi drar ut. Her er det jammen kaldt i dag, inne i huset altså. Har vært kaldt ute lenge, men nå har kjølla sneket seg inn i veggene. Har ingen ovner på her, så det er kaldt ja. Har et varmt hus, så det skal ikke mye til for å holde varmen her. Men nå tror jeg nesten at vi må skru på litt varme. Har skrudd på varmekablene på badet også, så det blir litt temperatur der inne. Har hatt dem av når det var så varmt ute, for da var det ikke værende på badet.

Endret av Sam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 12 uker!! Er det ikke deilig å komme over den "grensen"?

Gøy at magen begynner å syns litt også da! :) Ha en finfin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med 12 uker!! Er det ikke deilig å komme over den "grensen"?

Gøy at magen begynner å syns litt også da! :) Ha en finfin søndag!  :klem:

Jo, det er godt :) Men venter ho veldig på å få høre hjertelyd da, så jeg helt sikkert vet at det er noe der ;) Håper jeg får det på neste kontroll!

Nå er det frokost, og her er det kjempekaldt! *brrr*. Må seriøst finne frem ovnen fra kjellern, for her er det ikke levende snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært trøtt og lat, rett og slett. Kom hjem seint i går, og måtte opp tidlig med bikkja i dag, så måtte sove 2 1/2 time i ettermiddag. Nå har vi rydda hus, og nå ser det da litt bedre ut. Pust i bakken før jeg skal lage sen middag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 uker alt jo.. Nå er det lenge siden jeg har fått tatt meg en ordentlig runde her merker jeg.... :rodme: Håper du får en kjempefin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 uker alt jo.. Nå er det lenge siden jeg har fått tatt meg en ordentlig runde her merker jeg....  :rodme: Håper du får en kjempefin helg!  :klem:

Ja, 13 uker! :) Har vært sløv med å skrive her jeg da. Men er ikke så mye interessant å skrive :tunge1: Formen har vært god, jobber, er med sambo og slapper av. Er trøtt om dagene da, gjesper hele dagen og det er sååå godt å legge seg om kvelden. Magen buler og jeg merker at kroppen er i forandring. På tirsdag skal vi til JM til neste kontroll, og da håper vi veldig på å få høre hjertelyd!

Nå skal jeg lage litt mat og finne ett eller annet å på tv så ejg kan sløve foran sofaen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da reiser vi til JM om ca en halvtime! Jeg er spent på hva hun sier, og om vi får høre hjertelyden. Hun trodde vi skulle kunne høre den nå, sa hun sist gang, siden jeg er/var tynn rundt livet. Litt rundere om magen nå ja ;) Men håper vi får høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos JM, og jeg dro så og si rett på jobb, og kom akkurat hjem.

På kontrollen hos JM var alle prøver, blodtrykk og sånt noe kjempefint! :) Hun ba meg opp på benken, og sa vi kunne prøve å høre etter hjertelyd, men at det ikke var sikkert at vi fant noe, for det kom an på om livmoren var kommet opp over skambenet. Og jeg som har kjent livmoren lenge, sa til JM at "livmoren er stor den, for det kjenner jeg!" :ler: Og da hun kjente bekreftet hun det, den har vokst mye! Og hjertelyden fant vi ganske fort! Det var en kjempefin opplevelse, helt nydelig! :hjerter_rundt: OG høre det lille hjertet banke var så ubeskirvelig fint! :) Ble så glad! Og nå VET jeg at det er liv der inne i magen min! :)

JM tror jeg er lengre på vei enn det som vi har gått ut i fra fra mensterminen, fordi livmoren min er så stor og at vi hørte hjertelyd i dag(som hun mente var litt tidlig) og det er jeg ganske sikker på selv, av forskjellige grunner, så det blir spennende å se hva de sier på UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...