Gå til innhold

Sam og livet med lillegutt=)


Sam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klem: Håper du får en fin uke!

Tusen takk! :klem:

Sitter og spisier frokost nå, skal shoppe etterpå.

Siden jeg var hos legen første gang har jeg lagt på meg rundt 4 kg allerede! Huff:P Men så var jeg kvalm og spiste lite da jeg hadde timen, mens jeg litt etter det og nå har kjempegod matlyst igjen. Merker formene har endret seg, men det er jo normalt. Har vel egentlig ikke spist noe annet enn jeg pleier, og man må jo få kose seg litt innimellom selv om man er gravid :) Skal uansett prøve å få gått mer tur,/trent litt mer, så jeg føler meg i litt bedre fysisk form. Har ikke vært mye tid til det heller, med masse besøk og arbeid i hjemmet.

I dag skal jeg ringe legekontoret og høre om henvisning til GU på sykehuset. Vil se spiren og se at alt ser bra ut, vil føle meg tryggere da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kyss:

:sjenert:

Fikk time til GU, men ikke på sykehuset, fikk time på legekontoret. Legen sa at de bare heviste videre til sykehuset hvis det var snakk om at de ikke hadde kompetanse til det(f.eks. ved sykdom ol.). Dermed sa han at om jeg bare var nysgjerrig så kunne han ta det. Så da tenkte jeg at, ja, hvorfor ikke, slipper å kjøre så langt da. Men så snakket jeg med min mor, og hun mente at legene ikke har sånn kamera som de bruker på sykehuset, som man kan se nedentil med. Så da lurer jeg på om alt jeg får gjort der er at han kjenner inni og klemmer på livmora. Det var jo ikke det jeg ville med den timen, ville jo se reka mi!:) Jaja, får se hva som skjer, skal dit i morgen. Uansett så er det betryggende å få høre fra en lege at det er liv. For det kjenner han vel på livmorstørrelsen og sånt noe. Kanskje vi i det minste får høre hjertelyd, eller er det for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vanlige leger har nok ikke innvendig ultralyd apparat nei, de koster nemli en formue. Legen din vil nok kjenne på livmoren om den ligger riktig til, hvor stor den er osv. Jeg fikk høre hjertelyden i uke 11, så det burde vel gå an å få til det, hvertfall dersom babyen ligger så apparatet fanger det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Innvendig UL får du ikke hos din vanlige lege ja. Det er ikke vanlig å få henvisning til å se knøttet på sykehuset med mindre det er noe galt (blødninger e.l.). Vil du se knøttet ditt før vanlig ultralyd, så må du nok betale for privat ultralyd. Det koster fra 500-1000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer det de over her sier. Jeg har i alle fall aldri hørt om legekontor som har ultralyd. Jeg er så heldig at legen skal henvise meg til tidlig UL på sykehuset rundt uke 12, men det er fordi jeg er 36 år og bekymrer meg for downs... Ellers skal det nok mye til for å få henvisning til offentlig UL. Men du har muligheten til å få gjort det privat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg også trodde nå. Jaja, da får vi se om vi ordner oss privat UL senere, etter uke 12 iallefall. I dag skal han sikkert bare kjenne på livmoren da. Men da kan han sikkert kjenne at noe skjer der inne, håper jeg, ellers blir jo turen litt forgjeves. Hadde iallefall håpet at han skulle kunne prøve å høre etter hjertelyd, men det var det JM som hadde apparat til sist jeg var der, og da var det for tidlig, så jeg blir vel kanskje ikke noe klokere av turen i dag.

Skal oppdatere når jeg kommer hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen i går. Han sjekka innvendig og kjente på livmora og sa at den var større, og at den var ganske stor for at jeg bare var 10+4. Men alt var normalt sa han. Kanskje det var noe i at jeg kjente livmora på magen, eller kjente, jeg kjenner fortsatt. Han la handa på magen og sa "der!" kjenner jeg den, akkurat hvor jeg kjenner den. Vi snakket masse om alt mulig, og han forklarte mye, han er flink. Fikk ikke sett noe da, men det hadde jeg jo ikke regnet med etter å ha snakket med mange. Så da skal vi vurdere privat UL, etter JM timen min i midten av juli, for da skulle vi høre etter hjertelyd, og hører vi den er jo det en betryggende følelse. Da jeg kom hjem var jeg helt ødelagt! Etter at han hadde klemt på magen min var det tydeligvis masse luft som hadde kilt seg fast i tarmene, og jeg kunne ikke annet enn å ligge skinnflat nesten hele dagen. Det var kjipt det! Men er plaga med luft, og mye klemming på magen gjorde det ikke bedre. Men ble da bedre utover dagen, og kunne gjøre noe arbeid. I dag er det ikke vondt.

Nå skal vi snart ut i finværet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Godt du har en flink lege! Min også er det heldigvis, og det er så greit å kunne komme med alle spørsmål og rare ting man tenker på til en som tar det seriøst. Blir spennende med jormortime snart da, håper du får høre hjertelyden da, for det er så nydelig!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ephemera- Du og de tvilligene dine :ler: DEt skal nok gå bra om det er en eller flere, men må si som før, jeg håper det er en første gangen jeg! :)

Missbumblebee- Ja, han er veldig snilll og flink. Han fortale om alt han kunne klomme på å si til meg både for å informere å berolige meg. til slutt satt vi der begge to uten noe å si, og jeg sa tusen takk og tuslet ut. Og timen var gratis, for den gikk under svangerskap hos meg :) Hadde regnet med å måtte betale siden jeg hadde bett om GU og det var ekstra time. Men nei, så det var kjempefint!

Xavia- Så koselig at du stakk innom! :) Ja han er snill legen min. Han er bare vikar nå da, for fastlegen min er i permisjon, og har hatt to vikarer. Liker han her best, og håper han kan være legen min til fastlegen min kommer tilbake! :)

Endret av Sam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig godt du har en flink lege som tar seg tid! Det er gull verdt!

Håper du får en super helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig godt du har en flink lege som tar seg tid! Det er gull verdt!

Håper du får en super helg!  :klem:

Takk det samme til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker på vei i dag! En uke igjen så er jeg 12 uker! :) Gleder meg til det ja, og håper at dette skal gå bra! :)

Gleder meg også til slutten av juli, for da skal jeg til JM igjen, og da skal vi høre etter hjertelyd, og jeg håååper vi får høre den da! :) Det må være en helt merkelig men fantastisk opplevelse! :)

I dag regner det her, men det var like greit, for jeg har holdt på å krepere i varmen! Godt med en sval og fin dag, det synes bikkja og ;)

Har ordna svømmebasseng. Ble et av de billigste, fra byggmakker, med ganske stor plass synes jeg. Blir sånn at jeg iallefall kan få vann over hele kroppen og bare slappe av oppi der når det er varme dager. Får det uti uka, så det blir bra, bare å håpe på godvær igjen da :ler: Trenger ikke blir for varmt heller, kan ikke leke fisk hele dagen :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom for å ønske deg en fin uke!  :klem:

Tusen takk Missbumblebee!:) Ei god uke ønskes tilbake til deg! Etter denne uken starter jeg på andre trimester, spennende!

Ein nygravid, lukkeleg ung kvinne seier hei! :hjerte:

Så koselig Veslo! Gratulerer med spire i magen! Er det første barn? Jeg spør jeg da, som ikke kjenner dere på KG så godt :sjenert: Masse lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Så koselig Veslo! Gratulerer med spire i magen! Er det første barn? Jeg spør jeg da, som ikke kjenner dere på KG så godt :sjenert: Masse lykke til med svangerskapet!

Dette er første barnet ja, så det blir frykteleg spennande!!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...