Gå til innhold

Sam og livet med lillegutt=)


Sam

Anbefalte innlegg

Skulle bare innom med en stor sommer-  :klem: jeg, før jeg tar noen ukers "KG-ferie".

Takk skal du ha! :klem:

I dag har jeg fritt fra jobb, og det er sol og fint vær ute, ikke for varmt enda heldigvis ;) I dag skal jeg se om jeg får rydda litt her. I ettermiddag skal vi møte noen venner og grille, så det blir nok koselig :)

Jeg har bestilt meg en sånn doppler som jordmødre bruker, så nå skal jeg ha litt nærmere kontakt med lille nurket i magen fremover. Gleder meg til den kommer i posten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 uker! :gratulerer:

I dag har jeg vært på jobb, og det var varmt og hektisk på slutten, men hjemme nå. Skal slappe av i dag, har vondt i hodet, typisk det når det er varmt og jeg stresser. Skal gå tur med bikkja om litt, og nyte det fine været! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Gratulerer med 14 uker Sam! Jeg glememr nesten helt hvor mange uker jeg er på vei av og til jeg... Huff, at det går ann. :flau: I går så ble jeg usikker på om jeg var 14 eller 15 uker på vei.... Etter en sjekk i filofaksen var det jammen meg 14 uker. (Snart 15 da! ;)

Håper hodeverken gir seg. Jeg har også slitt endel med det, så jeg vet hvor kjipt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 14 uker!! :hoppe:

Og jeg håper hodepinen din går over. Er ikke så rart at det blir sånn med stress og varme da. Selv tåler jeg ihvertfall varmen svært dårlig denne sommeren...

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som sliter med hodepine i varmen. Jeg har heldigvis sluppet unna i dag, men etter en liten dagbokrunde er jeg at du ikke er alene. Om det er noen trøst.... :sjenert:

Nå har det regnet litt hos meg, håper det hjelper.

Gratulerer så mye med 14 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsninger alle sammen! :)

Xavia: Det hender jeg også faller litt ut av tellingen, spesielt når jeg går på jobb, og er trøtt og sliten når jeg kommer hjem, spiser og så er det natta. Så står jeg opp og gjør det samme om igjen. Så spør noen hvor langt på vei jeg er, så blir det til at jeg sier hele uker, for hvor mange dager inn i neste ukle jeg er vet jeg liksom ikke. Og må tenke meggodt om. Litt oversikt har jeg da fordet og følger som regel med, men av og til så bare flyr dagene av gårde ;)

Ephemera og Siam: Ja, hodepine er ikke noe kult. Og den trenger ikke være så kraftig heller før et er tungt. Nok at det er varmt, og jeg stresser samtidig, og den bare er der heeele tiden. Prøver først å spise og drikke. Men når det ikke hjelper så blir det paracet og en tur ut, og det hjelper ofte! Jeg merker at jeg ikke kan sitte foran pcen lenge av gangen, eller se så mye tv, for da blir det bare værre. I begynnelsen av svangerskapet hadde jeg ikke hodepine, og det har pleid å hatt i sånne bølger innimellom, ofte lenge en uke i strekk. Altså, ikke 24/7, men i løpet av dagen i en uke eller så. Som regel i forbindelse med mensen. Men da jeg ble gravid forsvant det lenge, for så å komme tilbake nå. Kan vel ha noe med alle hormonene som hersker i kroppen, og at jeg blir så himla varm og svetter for ingenting for tiden. Får håpe at det går seg til :) Og jeg er glad for alt regnvær/passelig mildt vær vi får denne sommeren, for noe hetebølge klarer ikke jeg å fungere i!

Grooo: Håper du også får ei fin helg! :) Og håper det står bra til med den lille, og at dere koser dere masse! :)

Da vi var på tur hjem i dag, satt det en liten fuggelunge midt på riksveien. Den var helt utmattet og satt bare der å sov. Jeg som er helt dyreelsker, kunne ikke kjøre fra den, så den ble med hjem. Den så ikke skadet ut utvendig, så jeg lagde til så den fikk et rede av en handduk og bomull. Den fikk makk og vann, og spiste det. Men stakkaren var nok muligens påkjørt, eller dunka i en bil, for det sovnet stille inn for litt siden. Jeg gjorde da iallefall det jeg kunne for at den skulle leve, og den hadde det fint i bomullen sin. Morsinstinktet kobler inn kjenner jeg, og ble lei meg når den døde. Men sånn er livet, trist men sant :(

Nå hviler lille pippipen :dagens-rose:

Men nå er det natta, sambo er alt på tur. Skal bli godt å sove lenge i morgen, iallefall til blæra sier stopp, og til bikkja må opp på do. Ikke så lenge hun klarer å holde seg utover mårningen ;) Men, det går an å legge seg når alle har vært på do, iallefall hvile litt til, og det er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

:klem:

Jeg har fått babywatchern som jeg bestilte for litt siden, så nå har vi hørt masse hjertelyd og kost oss masse! :) Er veldig glad for at jeg fikk den, den er super! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med babywatcher!! Betalte du mye for den?

Den ble ca 1200 med en ekstra flaske med gel for å smøre på magen. Litt dyrt, men absolutt verdt det om den ikke stopper å funke. Det er garanti på den, så en stund har vi å se om den holder mål. Men tror da selskapet er seriøst nok. Den er iallefall veldig fin, og vi kan høre når vi vil! :)

Endret av Sam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst på sånn jeg også, men er litt redd for at jeg skal bli helt gal av det... at jeg må høre etter hjertelyd hele tiden liksom...??

Lurer forresten på om legen (og ikke minst jeg!!) tør å høre etter hjertelyd imorgen? Da er jeg 12 + 6. Skal også på tidlig UL på tirsdag og hvis alt går bra - som det skal!! - så kommer jeg til å hoppe opp og ned av glede når jeg har sett babyen sprelle :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen dager siden jeg har skrevet her nå, har hatt forskjellig å gjøre i det siste.

:hoppe: litt for 15 uker på lørdag som var! Tiden flyr jo avgårde! Gleder meg til jul jeg, allerede, og planlegger forskjellig også ;) Nå er det jammen ikke lenge til UL heller, det blir spennende det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg har vært her, og en stund siden du har vært her også ser jeg. Håper alt står bra til!!! Stor :klem: og masse ønsker om en finfin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her, og en stund siden du har vært her også ser jeg. Håper alt står bra til!!! Stor  :klem: og masse ønsker om en finfin uke!

Tusen takk! :klem: tilbake til deg Missbumblebee :)

Ja nå er det jo nesten flaut, er jo ganske mange dager siden jeg var her selv :sjenert: Må bare innrømme at når jeg er ferdig på jobb så prioriterer jeg å lufte bikkja og så slappe av på sofaen. Har faktisk ikke hatt på pcen på en god stund i det hele tatt, og det merka jeg på mailen gitt, phew.

Jeg har det bra, både jeg og bebisen. Jeg kjenner liv i magen min også, og det er stort det! :) Kjente liv for første gang rundt uke 15, og sambo kjente liv fra utsiden første gang forleden kveld, altså da jeg var 16 +2 Jeg har kjent liv fra utsiden selv noen dager før det, men lille bebisen har vært stille hver gang pappan skulle kjenne :ler: Skal til JM på fredag, og UL er jammen ikke så langt unna! tiden flyr av gårde jo! Er så fint å høre hjertelyd når vi vil, og koser oss med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deilig å kjenne spark! Og så så tidlig dere har kjent utenpå da! Moro!

:klem:

Ja, det er så morro, så koselig å kjenne babyen! Ja, det er vel tidlig, men kanskje ikke, for jordmor tror jo terminen min blir flyttet tilbake. Blir den ikke det så er vi heldige som kjenner så tidlig. Nå blir bevegelsene tydeligere for hver dag, og jeg kjenner babyen sprelle, er så søtt! :) Utenpå er det bare små dytt, men av og til sterke nok til at sambo kjenner dem. Jeg kjenner bedre, for jeg kjenner jo inni også når det er bevegelse :)

I morgen skal vi til JM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker :gratulerer:

I går va vi hos ny JM. Måtte bytte fordi den forrige skulle slutte. Begge to er de hyggelige og snille, så det går bra, og vi fikk god kontakt med den nye. Lille i magen ville ikke komme frem, og gjemte seg godt i magen så JM måtte lete over et kvarter for å få høre hjertelyden lenge nok til å få skrevet noe i kortet mitt. Hun kjente spark når hun holdt på å klemte rundt for å finne babyen også. Er aldri vanskelig å finne hjertelyd når jeg er hjemme, men min doppler er jo nyere, så kanskje det har noe å si. JM tror også at jeg har morkake på fremsiden, som kan gjøre at når jeg ligger på benken flatt, så kommer babyen under den og da er det vanskelig å finne hjertelyden. Hjemme ligger jeg aldri så flatt når jeg bruker dopplern, så det kan jo også være svaret.

Vi har hørt mye hjertelyd hjemme siden vi fikk dopplern, og hører ofte hjertelyd både på venstre og høyre side av magen, og lydstyrken er forskjellig og antall slag per minutt. Har prøvd å føre dopplern over hele magen mellom de to punktene jeg hører hjertelyd, men det er alltid et opphold i mellom før hjertelyden starter. JM sier det kan være tvillinger, noe vi har tenkt på selv også, så det blir spennende å se hva de ser på UL. Det at morkaken ligger foran, kan også ha noe å si for hvor vi hører hjertelyden, at det blir så tykt på midten, at lyden ikke rekker gjennom, men når vi kommer på siden av den igjen så rekker lyden gjennom. Så det blir spennende å se ja! Vi håper vi får se kjønnet vi da, enten det er en eller to i magen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM sier det kan være tvillinger, noe vi har tenkt på selv også, så det blir spennende å se hva de ser på UL.

Først: Gratulerer med 17 uker! :tommelsmil:

Så: Tvillinger!? :overrasket: Tipper du er spent til UL!! :Nikke: Når skal du, det kan jo ikke være så lenge til? Jeg skal på torsdag, og da vil jeg være 18+3. Jeg både gleder og gruer meg. Det er jo så mye alvorlig de skal se etter. Men jeg har i hvert fall fått en indikasjon på de andre ULene jeg har vært på at alt ser fint ut.... Vi får krysse fingrene.

Jeg håper også at vi får vite kjønn. Det er flere på jobben min som tipper gutt, jeg begynner nesten å tro på det. Men jeg har i virkeligheten ingen som helst magefølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: Gratulerer med 17 uker! :tommelsmil:

Så: Tvillinger!?  :overrasket:  Tipper du er spent til UL!! :Nikke: Når skal du, det kan jo ikke være så lenge til? Jeg skal på torsdag, og da vil jeg være 18+3. Jeg både gleder og gruer meg. Det er jo så mye alvorlig de skal se etter. Men jeg har i hvert fall fått en indikasjon på de andre ULene jeg har vært på at alt ser fint ut.... Vi får krysse fingrene.

Jeg håper også at vi får vite kjønn. Det er flere på jobben min som tipper gutt, jeg begynner nesten å tro på det. Men jeg har i virkeligheten ingen som helst magefølelse.

Takk Xavia! :)

Ja nå er det jo ikke sikkert at det er tvillinger da, som jeg skrev så kan det være andre årsaker. Men nå har jeg kjent spark på to steder i magen ganske samtidig, så enten er det to, eller så har vi en liten jente eller gutt som er veldig atletisk :ler: Vi er kjempespente på UL ja! Skal om litt over en uke, så det er ikke lenge til! Ja, det er mye som skal sjekkes på UL, og jeg sier det kan være så mange det vil, bare alt ser bra ut og ungen(e) er friske. Jeg har fått tippinger på både gutt og jente, noen har bestilt gutt/jente fra forskjellige steder i slekta/venner med grunnlag av at det for mange gutter/jenter osv ;) Og ei har bestilt en av hver. Så her er det ikke lett å tippe utfallet. Selv har jeg ingen følelse på hva det blir, gutt eller jente. Av og til tenker jeg, det må være en gutt, og av og til så er det motsatt. Håper bare de ser kjønnet på UL, for vi vil så gjerne vite, og slekta skal strikke og lage ting med en gang de får vite kjønnet, tihi.

Det blir iallefall bare livligere og livligere i magen min, og babyen sparker og dytter i mamman sin :) SAtt og leste i en bok i stad, og der sto det at nå i uke 18 så starter babyen en veldig vekstperiode for flere uker fremover, så det blir spennende å se om magen vokser mer og mer nå. Har iallefall en tydelig kul på magen nå, og den kan ei skjules ;) Men det er koselig det :)

Jeg har lyst å dra å se på vogn igjen når vi har vært på UL og fått sett hvor mange og hvilket kjønn det er. Egentlig så har ikke kjønnet noe å si for valg på vogna, for vi kommer nok ikke til å velge en "jente" eller "gutte" farge. Vi skal kjøpe Emmaljunga Duo Edge. Vi likte den kjempegodt da vi kom over den på nettet, og da vi hadde vært å sett på den ganske tidlig i svangerskapet, så var det ikke vanskelig å bestemme seg. Hører flere er veldig fornøyd med den, selv om den er litt tung. Men ser for meg at den blir stødig på vinterføre, og det blir kjekt å ha i januar og utover de siste vintermånedene. Vi har tenkt å kjøpe 2006 modellen, så håper de har den inne enda og at vi kan kjøpe den. Hvis ikke så blir det 2007, selv om den er 500 kr dyrere. Vogn er vel stort sett det eneste vi skal investere i som er ny og dyr. Skal låne mye og har en del rundt om i familien vi skal få.

I dag holder jeg forøvrig på med å rydde og vaske huset, men har en pause nå. Orker ikke å holde på hele dagen heller. Er fint vær nå også, tror kanskje jeg skal ta meg en tur ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...