Gå til innhold

Sam og livet med lillegutt=)


Sam

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta
Og man får vel se ei lita kirsebær på skjermen kanskje?  :)

Jeg synes det ligna mer på en liten reke/bønne. :ler: (Det var vel i ca uke 7)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia vennen! Lenge siden jeg har fått tid til å legge igjen spor her nå... :sjenert:

Håper alt står bra til med deg! Jeg var på UL i uke 7 og det er ei lita bønne eller reke som Xavia sier. Tror kanskje det er morsommere å se bare noen få uker senere når man faktisk kan se at det er et lite menneske der inne.

Ha en strålende fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hører flere sier det ligner en reke eller lignende. Sa kirsebær for det er det de sammenligner med rent størrelsesmessig i ei bok jeg har. Eller var det kanskje jordbær nå, ei lita ei, tror jeg, sånn c uke 8 og 9. Ja jeg tror nok det er greit å ikke ta UL/GU så tidlig, for da ser man ikke så mye allikevel.

I dag har jeg gått lang tur og hatt besøk av ei venninne jeg ikke får truffet så ofte, så det var kjempekoselig! Nå har jeg spist nybakte ost og skinke horn og e stappmett, men godt var det! Nå skal jeg bare slappe av resten av kvelden, og tusle i seng etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Missbumblebee! :klem:

Vet ikke helt hva jeg skal i dag. Kanskje å handle litt, har brukt opp en del ting i baking, og har mer baking i sikte. Så vi får se! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Baking... det hadde vært noe! Men idag er jeg så utrolig kvalm igjen... Orker ikke å gjøre noe som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Missbumblebee! Jeg var ikke inne i går jeg, var ute mye av dagen og i bursdag og trøtt når jeg kom hjem, men hadde en fin dag!

Nå har jeg vært oppe en stund, og skal ordne meg frokost. Vet ikke helt hva det blir enda, må tråle kjøleskapet tror jeg.

I kveld har jeg planer om å grille ute med venner, men det er grått i dag, så jeg håper regnet ikke kommer. Men noe skal vi da finne på uansett ja!

Magen ja, den er faktisk blitt et "problem". Har mye luft, og har kul når jeg står opp om morgenen, og når jeg spiser utover dagen så slipper den seg litt løs og jeg får det allerede trangt i buskene mine. Jeg klemte rundt på den en kveld, og kjente da en lang hard ting på venstre side som ikke har vært der før. Klemmer jeg rett over sakmbenet kjenner jeg også en kant og det er ømt, og jeg kjenner at jeg treffer livmoren. Men er ikke det litt tidlig å kjenne den nå? Tenkte kanskje det var luft det jeg kjente på venstre side, som ligger et stykke opp til navlen, men det er der enda, og har ikke hatt det før. Har klemt mye på magen pga undersøkelser jeg har vært til for andre ting før i tiden, og har da klemt og kjent selv, og det har ikke vært der før. Gleder meg til neste kontroll, så får JM kjenne og vurdere, så slipper jegh gå rundt å lure. Men er tungt å gå å holde inne magen hele tiden, det klarer jeg ikke, den popper ut nå, og det er jo bare at den er oppblåst. jaja, må vel bare holde litt igjen til jeg får gravidmage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vet ikke hva det er du kjenner i magen jeg, men det er ikke unormalt med litt ekstra mage så tidlig. Det er godt når man lissom kan slippe ut magen og la den være større uten at noen har noe med det! ;)

Ha en superfin st.hans!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være livmoren har dyttet noe annet opp og fram, slik at ting ligger litt annerledes nå enn før.

Jeg vet ikke hva du kjenner, for jeg har problemer med å finne ut hva som er livmor og hva som er annet på meg selv. (Selv om livmoren er mer enn 14 cm høy over skambenet.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vet ikke hva det er du kjenner i magen jeg, men det er ikke unormalt med litt ekstra mage så tidlig. Det er godt når man lissom kan slippe ut magen og la den være større uten at noen har noe med det! ;)

Ha en superfin st.hans!!

Nei jeg vet at det ikke er unormalt, men som du sier, gleder meg til at jeg kan slippe alt løs uten at noen spør. Etter uke 12 kanskje?:P Håper jeg får mer mage tidlig, litt iallefall, så føler jeg meg ikke "bare" oppblåst.

Det kan jo være livmoren har dyttet noe annet opp og fram, slik at ting ligger litt annerledes nå enn før.

Jeg vet ikke hva du kjenner, for jeg har problemer med å finne ut hva som er livmor og hva som er annet på meg selv. (Selv om livmoren er mer enn 14 cm høy over skambenet.)

Ja, det kan jo hende at andre ting blir skjøvet unna, det har jeg ikke tenkt på. At jeg kjenner at jeg rører livmora kan jo være at jeg trykker andre ting oppå den om du skjønner, sånn at jeg kjenner at noe rører ved den. Man kjenner jo det ganske lett, iallefall jeg, kjenner en spesiell følelse, litt sånn ømt, når jeg trykker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje det er tvillinger eller trillinger inni der??

:ler: Jeg er bare litt redd for det selv, skjønner du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og kanskje det er tvillinger eller trillinger inni der??

:ler:  Jeg er bare litt redd for det selv, skjønner du :)

Hehe, ja jeg har sett i dagboka di at du er litt redd for å få flere. Jeg håper det bare er en inni magen min jeg. Ikke for at vi ikke kommer til å klare det og være glad uansett hvor mange det er, men første gangen tror jeg det kan være fint å få en iallefall, siden man er ny og det er første gangen man selv skal ha ansvaret for et barn.

9 uker i dag! :klappe:

Sankthans ble en våt fornøyelse kan man si, det starta bra, men endte med pissregn og vind. Så vi evakuerte og dro inn. Da ble det ikke så værst nei ;)

Fikk da brent bål og vært ute, så da er jeg fornøyd :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: God morgen!

Mornings! (En dag på etterskudd:P) Nei nå har jeg vært ordentlig sløv med å skrive. Men har hatt besøk av noen som ikke vet at jeg er gravid, så har ikke passet å sette seg ned på KG og skrive om graviditet :ler:

Har hatt det fint i de siste dager, bare teller ned til 12 uker nå. Ikke så lenge igjen. Vi har hatt sånn passe fint vær, selv om det ikke har vært så varmt.

Nå er jeg bekymret for at jeg har dårlig blodsirkulasjon eller noe. Har hatt stikninger/sitringer/ol i brystet før jeg ble gravid, har aldri vært sånn ordentlig vondt, bare irriterende og ubehagelig. Etter jeg ble gravid har dette blitt værre, ikke vondere, men er oftere, og særlig når jeg har vært aktiv. Tenker jo at det er hjertet som får hardt å arbeide med nå, og at enten blodet er for tykt eller noe. Er alltid kald på hendene, så tror jeg har noe dårlig blodsirkulasjon eller noe, men samtidig er jeg den enkelste å både finne blodårer på hos legen og å blodet kommer som bare det. Nå etter jeg ble gravbid har alle blodårene overlat poppet ut. Ser ikke sp pent ut, men sånn er det vel. Noen som har opplevd noe lignende med sitrninger i brystet. De sitter som regel på venstre side, under puppen, men har også opptrådt andre steder. Har lest litt på nett, og der står det at de fleste sånne "smerter" ikke er farlige, så jeg slår meg litt til ro med det, har jo hatt det sånn en stund. Har aldri tenkt at det er farlig. Men nå er jeg jo selvfølgelig bekymret. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at jeg ikke er alene om å telle ned dagene nå..... Synes dagene går gruelig tregt nå!

Håper stikningene i brystet ikke er for ille. Lenge til du skal til legen neste gang?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Jeg tror ikke det er farlig det du opplever nei, jeg har hatt mye rart som har foregått i kroppen min etter at jeg ble gravid, og det aller meste går seg til etterhvert. (Et eks: Jeg var supersvimmel de første 18 ukene, men det har blitt bedre nå! *bank i bordet*)

Håper du får en finfin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at jeg ikke er alene om å telle ned dagene nå..... Synes dagene går gruelig tregt nå!

Håper stikningene i brystet ikke er for ille. Lenge til du skal til legen neste gang?

:klem:

Tror de fleste teller dager når de er kommet så langt. I morgen er jeg 10 uker, og da er det bare to igjen. Det gleder jeg meg mye til!:) Det er liksom ikke vondt i brystet, men plagsomt. Men jeg merker det har mye med pusten å gjøre, kan stikke mer når jeg puster dypt inn, så det er kanskje i lungene det sitter. Har hatt lungebetennelse før, og kan jo være ett eller annet som plager meg der. Og har opplevd å føle meg tett, så det er kanskje verd å nevne for legen neste gang. Husker ikke i hvilken uke jeg skal til lege, men det er JM neste gang vet jeg, og det er i midten av juli.

:klem: tilbake

Hei på deg! Jeg tror ikke det er farlig det du opplever nei, jeg har hatt mye rart som har foregått i kroppen min etter at jeg ble gravid, og det aller meste går seg til etterhvert. (Et eks: Jeg var supersvimmel de første 18 ukene, men det har blitt bedre nå! *bank i bordet*)

Håper du får en finfin helg!

Hadde disse sitringene eller hva jeg skal kalle dem lenge før jeg ble gravid. Har sikkert hatt det noen år, men merker det bedre nå etter jeg ble gravid. Som jeg skriver ovenfor, så tror jeg kanskje det er noe med lungene, og jeg skal nevne det for legen neste gang. Tenker mer og mer på å ringe legen go høre om han kan ordne GU til meg på sykehuset, har så lyst å se lille fosteret, og se at det virkelig er liv der, og for å ta en sjekk på andre innvendige greier samtidig :)

I dag maler vi hus, og det er deilig varmt ute, litt for varmt til tider, men det går seg nok til:) Bare passe på å smøre seg ekstra godt inn med solkrem, så man ikke blir brent. Har faktor 20 jeg bruker nå.

Gravidsymptomene mine er nå av og til noen dager med lit kvalme, men det kommer mye an på hva jeg spiser. Spiser jeg noe som gir dårlig ettersmak, så er dagen nesten ødelag, for da blir jeg sånn uggen resten av dagen. Men tror det går mer på det at man er følsommere for lukt/smak. Blodårene mine har poppet ut, ser ikke så lekkert ut alle steder, men sånn er det da. Og puppene har vokst og er fyldig og tunge. :P Ellers så kjenner jeg det i ryggen, men er forsiktig. Og så har hodepinen kommet litt tilbake, men prøver å ikke bli for varm, samt drikke mye og spise så jeg ikke går rundt sulten. Har gått fint, men tar av og til en paracet, men da er det nok. Før møtte jeg ta to for å kjenne virkning, men en går fint nå. Skal prøve å gjøre andre ting for at hodepinen skal forsvinne når det kommer, og ikke ta for mye smertestillende.

Er ikke like plaga med oppblåst mage nå, og ser jo faktisk tynn ut igjen. Fikk endelig tatt et bilde av magen slik den ser ut uten tre liter luft :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 uker i går! :) Her har vi vært travelt opptatt med svigersbesøk fra alle kanter og lillebroren til sambo er her enda. Så har ikke blitt tid til mye KG og dagbokskriving.

I dag er det kjempefint vær her, og vi skal male. I ettermiddag skal vi på middag hos mine foreldre.

God søndag alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...