Gå til innhold

Sam og livet med lillegutt=)


Sam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg kjenner meg igjen med de tegnene, må liksom vite at det er sant, og har man lite eller ingen tegn så blir man jo nervøs da:) Hvordan tror du det skal bli når ungen kommer ut Ephemera, så nervøse som vi er for den nå som den ligger på et trygt sted? ;)

Det jeg merker nå for tiden er kvalme, som oftest om morgenen og til ettermiddagen, med varierende"styrke" om jeg kan si det sånn. Men mener at de ingefærtablettene jeg har begynt p ta virker, for har vært bedre etter jeg tok de, så fungerer bedre. Tvi tvi! Ellers så har jeg alltid økt bryststørrelse og fryktelig ømme pupper rundt EL, som varer til mens og så trekker de seg tilbake omtrent på dagen. Slik var det ikke nå, de henger fortsatt med meg:P Er litt mindre og ikke fullt så ømme. Jeg er også plaget med kløe på brystvortene, så jegskal passe meg ekstra godt når brystene begynner å vokse pga graviditeten, og smørre godt, for ellers tror jeg at jeg kan få et problem etter at jeg føder, med såre brystvorter. Jeg var også svimmel, var det jeg merke på testedagen, måtte sitte i dusjen og vaske håret, for det svertna helt for meg, og jeg var redd for å falle. Fikk mistanke da, siden jeg pleier å få sånne svernteanfall om jeg reiser meg fort fra senga eller en stol, mens jeg hadde vært oppe over fem minutt og kommet meg i dusjen før jeg ble helt svimmel. Nå svertner det litt stadig, så jeg må pase meg. Kan hende jeg trenger jern, men det finner de vel ut på første kontroll.

Jeg er sulten hele tida, og spiser sikkert omtrent ti måltider om dagen, små måltider vel og merke. Det vises ikke engang at jeg spiser, magen føles innsunken hele tiden, og har ikke gått opp et gram, snarere andre veien eller ca på der jeg var. Veier vel rundt 55 kg nå. Men det er klart at forbrenningen holder seg igang ved at jeg spiser lite med ofte. Men det er slik jeg får det til nå. Holder kvalmen i sjakk med å spise slik, for jeg blir kvalm av å gå sulten. Det er nesten sånn at jeg må starte på middagen mens jeg spiser lunsj, for etter en time/halvannen er jeg sulten igjen;)

Og så er det disse stikkingene og murringene over alt nedentil, som kommer og går litt. Har vært litt oppblåst, men ikke så mye, og det kan også skyldes andre ting. Jeg som har vært plaga med hodepine i perioder, har nesten ikke kjent det nå, har hatt et par ganger, men har ikke tatt noe pga graviditeten, vil prøve å ikke ta noe. Og da har det gått over og jeg har glemt det. Så dette håper jeg fortsetter:) Jeg stresser jo ikke mye eller trener hardt eller løper mye, så det kan jo og ha innvirkning på dette, siden jeg ofte får hodepine etter å ha trent hardt eller gjort ting som jeg blir sliten av.

Så fint at babypakken er gratis! Det er jo et flott tilbud jo!:)

Pondusa- Hyggelig at du stakk innom dagboka mi:) Ja da er jeg ca på samme vei som du var da. Jeg første dag i siste mens 23. april, med 31 dagers syklus ca. Av forskjellige grunner vet jeg at unnfangelsen har skjedd like etter mensen, så kan hende mensterminen min ikke vil stemme helt. Men fra forskjellige terminkalkulatorer har jeg vel fått alt fra de siste dagene i januar til par første dagene i februar. Så venter med å fastsette noe til jeg kommer til legen. Såer vel rundt 6 uker på vei tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tenkte jeg skulle gjengjelde det lange innlegget du skrev i boka mi. ;)

Jeg prøvde aldri de ingerfærtablettene jeg, brukte sånne "sjøsyke-armbånd" og syns de funket bra. Ikke så lett å vite om det er psykisk eller fysisk at ting virker mot kvalmen, men det er jo igrunnen det samme bare det blir litt bedre!

Jeg har også kjøpt endel sånne "vanlige" lange topper, og de som har litt strikk nederst blir kjempestilige når magen begynner å syns litt!! Jeg har litt mage nå ja, begynte egentlig ganske tidlig (rundt uke 10), eller hvertfall så passet ikke de vanlige buksene mine så lenge, for livoren lå lissom i veien. ;) Jeg ha fått låne litt klær av venninner som har barn, ellers har jeg kjøpt litt, men ikke så mye. Føler at jeg må vaske klær hele tiden for å ha noe å ha på meg... Er absolutt ikke vant med å ha så få klær!

Den gratis apoteks-pakka tror jeg ikke man kan hente før tre mnd før termin... Mener å ha lest det et sted. Skal hvertfall bestille den når jeg nærmer meg, alt som er gratis av sånne ting er supert, for det er så sinnsykt mye man bare MÅ ha at pengene flyr fort.. :sjenert:

Kos deg med magen og ha en strålende fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var koseligMissbyblebee:) De toppene og klærne jeg kjøpte, fikk jeg før jeg visste at jeg var gravid, så det er jo ingen spesielle grvid-klær, men det blir nesten slik nå at jeg ikke vil bruke dem så mye før jeg begynner å få litt mage, men det kan jeg jo ikke for det er jo mine nye sommerklær;) Bare ikke folk begynner å spørre, for det er jo ikke allmennkjent enda, vil vente med å fortelle det til andre enn familie og venner til jeg er 12 uker på vei.

Det høres veldig sannsynlig ut at man ikke kan bestille den apotekpakka før det nærmer seg, så da skal jeg bestille den senere.

Jeg er litt uggen i dag og, var ikke så bra i går, men det tok seg opp utover dagen. For tiden går det mye på buljongsuppe med makaroni. og ingefærtabletter, så får jeg håpe at de funker. :)

Har eksamen i morgen, så jeg gruer meg til det, og håper jeg skal få være i god form i dag og i morgen, så jeg får øvd og prestert som best jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du ikke vil fortelle alle enda, det er litt godt å ha det for seg selv en liten stund først. Tok litt tid før jeg vennet meg til tanken om at "alle" skulle få vite at jeg var gravid. ;)

Masse lykke til på eksamen imorgen da! Håper det går superbra!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kjennes ut som ingefærkapslene virker litt på meg. Jeg tok 2 i går kveld og 2 etter frokosten idag, og jeg er mindre kvalm enn jeg har vært de to siste dagene. Har til og med lyst på sjokolade!

Har begynt å tenke graviditetsklær jeg også, ja. Jeg har fullstendig klesdilla og har mer klær enn de fleste. Nå er det heldigvis sånn at jeg har dilla på babydolltopper og omslagsjakker fra før, og disse kan jeg jo også bruke når jeg får litt mage. Men jeg kommer garantert til å kjøpe endel nytt etter hvert også. H&M har endel billige graviditetsklær. Er jo ikke interessert i å kjøpe topper til 1.000 kroner som bare skal brukes i en begrenset periode. Men jeg skal i alle fall kle meg fint og i klær som fremhever magen litt :)

Og det med å fortelle om graviditeten til "alle". Det som jeg er mest redd for er hvis det går galt.. Jeg vil liksom ikke fortelle det til andre enn foreldrene våre nå, i tilfelle noe skulle skje. Men jeg har nedtelling til jeg kommer til 12 uker og kan slippe gleden løs til venninnene mine da! Og hvis jeg skulle bli veldig dårlig, f.eks., så må jeg nok fortelle det til de nærmeste venninnene mine. Føler allerede nå at jeg gjør noe galt når jeg nå holder dette skjult for dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er det jeg og kjenner, litt mindre kvalm, men fortsatt litt uggen, men det går helt fint så lenge jeg fungerer og kan glede meg over livet i magen. Vet det er mange andre som har mye værre svangerskap, så man skal være takknemlig om man får det greit:)

Jeg orker heller ikke kjøpe masse klær bare for at jeg er gravid, og trenger dem jo forsåvidt ikke enda heller, men de nye sommerklærne jeg har kjøpt kan jeg bruke lenge, og blir nok å sitte fint når jeg får litt mage. Synes absolutt man skal vise frem magen litt, man har jo all grunn til å være stolt av miraklet man har skapt!

Jeg er også så redd for at noe skal gå galt. Men man må prøve å tenke positivt, og ikke gjøre noe som man ikke burde, og være generelt forsiktig, så går det nok bra, det håper vi:) Blir så spennende å se på oss to som er så likt på vei!

Nå håper jeg bare at eksamen i morgen går bra, for gruer meg veldig. Jeg skal iallefall gjøre mitt beste, og mer kan ingen kreve av meg. Nå skal jeg lese litt til, og så skal jeg legge meg, så jeg er opplagt til i morgen. Jeg trenger en del søvn nå for å være opplagt om dagen.

Og en ting jeg har glemt å si anngående symptomer. Jeg må tisse hele tida jo! Sikkert et gjennomsnitt på 2- 3 ganger i timen, og opptil flere ganger. Masse hormoner som styrer kroppen min, og det merkes gitt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på eksamen imorgen!! Håper du greier å konsentrere deg da, at du ikke tenker på spiren i magen hele tiden? ;)

Ja, det skal bli kjempekoselig å holde kontakten fremover - absolutt! Så kan vi dele litt bekymringer og ikke minst gleder også!

Det skal nok gå bra med oss! Det jeg er mest redd for er at kroppen skal kunne støte fra seg fosteret fordi det er noe galt med det, men det får vi da for Guds skyld håpe at det ikke er!! Jeg kommer i alle fall til å være forsiktig og ikke foreta noen krumspring som gjør at det går galt av andre grunner :riste: Jeg har til og med innstilt step-treninga som jeg skulle på imorgen. Jeg har ikke trent så lenge og jeg er redd for å ta meg helt ut nå. Det er ganske så slitsomme timer der det kjennes ut som du skal gå i gulvet fordi du blir så sliten. Føler ikke at det er bra nå. Skal prøve å få trent litt likevel, f.eks. spinning eller sykling og tredemølle på treningssenteret. Og ikke minst skal jeg og sambo begynne å gå kveldstur.

Imorgen skal jeg ringe legekontoret og bestille meg time. Greit å få gjort det med en gang for det er sikkert litt ventetid siden dette ikke er noe akutt. Må vel si til legesekretæren at jeg skal ha time fordi jeg er gravid. Må jo ha med urinprøve også. Blir godt å snakke med den kjempegreie legen min om dette.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det virker med ingefær! (Jeg var også uggen fortsatt etter å ha tatt dem, men ikke helt kvalm, og fungerte langt bedre!)

Vi holdt det også litt hemmelig de første 12 ukene, men måtte fortelle de aller nærmeste. (De samme jeg ville ha fortalt det til uansett om det gikk bra eller dårlig.)

Men nå har vi heldigvis kommet dit hvor vi har begynt å fortelle ettersom vi møter folk, og det er veldig morro! (Men litt rart. Er jo vant til å ikke kunne si noe! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Ble ingen oppdatering i går, travel dag. Eksamen gikk bra og nå er jeg ferdig!:) Det er så godt! Gikk tre timer uten mat i går, og det merka kroppen min fort og ble kjmpe kvalm, så det var bare å presse i seg noe litt etter litt, og ble bra så og si med en gang. Det er utrolig vhor fort jeg reagerer på akkurat dette. Nei, spise lite og ofte sier jeg, det er tingen;)

Nå virker det som kvalmen opptrer til alle døgnets tider. Kan være fin om morgenen og være uggen utover dagen. Men det går da greit. Ellers er formen grei her. Kjenner fortsatt litt stikkinger og murringer, men mindre enn før, og blæra lever i sin egen verden for tida, tisse tisse tisse, hele tida;)

Nå er det en knapp uke til første kontroll! Gleder meg til det, skal bli fint å få spørre litt og så litt svar. Tror kanskje jeg skulle hatt jerntilskudd, men det finner de vel ut på blodprøver. Jeg koser meg med "Den store babyboken" som er en flott bok, og snikleser i dagbøker på KG og lure tråder og annet fint på internett. Slapper av og koser meg når formen er fin.

I går jobbet sambo og jeg i hagen, og jeg klippet plenen, og bare det å tømme oppsamlern var et slit. Så måtte ta det litt med ro, for ikke å overbelaste meg. Ellers innser jeg at jeg som allerede har ryggplager må holde meg til småarbeid i hage/hus, plante litt og sånt. Jeg synes at det er godt å sove ut om morgenen, iallefall blir ikke morgenkvalmen noe bedre av å stresse seg opp grytidlig, så er glad jeg ikke har noe mer lesing å gjøre nå, sånn fagrelatert;)

Håper kvalmen går over av seg selv etter en stund, som den pleier hos mange andre sånn rundt uke 12, eller gjerne før det;) Og blir koselig med mage. Jeg og sambo har tenkt å ta bilde av magen fra den ikke har kul og framover, for å kunne se utviklingen. Må jo passe på å ta bilde på morgenen kanskje, i helga, ellers kan det vel bli litt feil i og med at etter frokost og mat utover dagen så blir den rundere og litt oppblåst. Så det er jo et tips om dere ikke har tenkt på det. Vi har digitalkamera, og det har vel ganske mange andre i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det flere av dere som har hatt problemer med tickeren? For det første så ble den feil i forhold til hvor langt det sto jeg var på vei med babyverden sin terminkalkulator, men jeg tenkte det fikk være. I dag var tickeren borte, og da skrev jeg inn feil termindato så jeg fikk rett antall uke og dager på vei slik det sto på babyverden. Kan jeg regne med at tickeren forsvinner igjen? Må vel ikke være innlogga på snugglesiden hele dagen for at den skal funke?

Regner ut terminen på babyverden ut i fra:

første dag siste mens: 23 april

sykluslengde: 30 dager

Får da i dag 6 +1 dager

Og termin 1 februar

men måtte sette terminen til 30 januar 2007 for at tickeren skulle vise rett uke og dag. Ble innviklet dette. Skal det være sånn? regner de forskjellig bare slik man akn få en dag forskjell ut i fra hvor på nettet man regner terminen? Går ut i fra babyverden sin jeg da, og da må jeg lyve på terminen for å få de riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Har ikke tid til å skrive så mye nå, for jeg sitter på jobb, men det var veldig godt å høre fra deg igjen! :klem:

Når det gjelder tickeren, så viser den feil fordi de i USA regner svangerskapet som 40 uker, mens vi i Europa regner 40 uker + 2 dager. Så jeg måtte også junkse med terminen for å få den riktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ephemera!

Går det bra på jobb? Du får skrive når du kommer hjem da:)

Akkurat ja, så du måtte også jukse, jaha, og dette er det ingen so sier til meg eller hva? :ler:

Jammen da er jo saken grei, da har jeg fiksa den. Tror nok også at terminen min kan bli flyttet til januar fordi jeg vet av forskjellige grunner at befruktningen har skjedd før det står at den gjorde det, altså før de regner med at eggløsning har vært. Men jeg orker ikke fundere på det, og regner ut fra første dag i siste mens og sykluslengde, så får jeg heller høre på kontroll/GU(`/ultralyd hva de sier om vekst og sånt. Et par dagen fra eller til sier meg egentlig ikke så mye uansett.

Ja i går var jeg sliten og slapp og så en film og så køya jeg. Vurderte å skirve i dagboka, men orka rett og slett ikke. Får heller komme oppdatering i dag da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kommet inn etter å ha vært ute å gått tur, det var litt kaldt. Nå sitter jeg her i bare trusa og singlet og spiser rester fra middagen :ler:

Jaja, man skal unne seg litt frihet her i verden eller hva jenter?;)

I kveld skal jeg bare slappe av, som jeg pleier, kanskje se noe på tv eller se en serie eller noe. Jeg så forresten et fint program på TV- Norge i kveld, om surrogatmødre og de kommende foreldrene. Det er så fint å se at folk kan hjelpe hverandre når det ikke går å få barn på den naturlige måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deilig å bare slappe av da!! Heldiggrisen! ;)

Så du forresten det programmet på TV for en stund siden som het "I mors mage" der man fulgte et foster fra befruktning til fødsel? Det var en dataniminert baby der som var gullende søt! Jeg fikk ikke med meg begynnelsen, men det har vært sendt på div. TV-kanaler flere ganger. Nå så jeg at det går på TV2 på søndag lurer jeg på om det var... Da viser de del 1. Tror i alle fall at det er det samme programmet. Anbefales varmt!!

Ha en fortsatt fin kveld, da! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg fikk ikke sett det! Visste ikke jeg var gravid da, og hadde ikke fått med meg helt nårtid det skulle gå. Men er blitt anbefalt det av andre, og skal prøve å få tak i det på et vis, for det hørtes veldig bra ut! :)

Ha en fortsatt fin kveld du også, og klem masse på sambo når du kommer hjem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så programmet selvom jeg ikke var gravid, ønsket at jeg var gravid, også var jeg visst gravid allikvel ;)

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...