Gå til innhold

Sam og livet med lillegutt=)


Sam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 24. januar kom gutten vår til verden! Vi koser oss bare hjemme sammen nå :) Kommer litt mer oppdatering senere, når jeg får tid, er bare godt å slappe av å kose seg nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benytter anledningen mens lillemann sover til å skrive noen ord. Hadde en grei fødsel, selv om den tok dagen. Det var en helt utrolig opplevelse, som jeg ikke ville vært foruten. Det var helt fantastisk å få gutten vår på magen etter fødselen, så liten og skjør, og verdens skjønneste selvfølgelig! :)

Ønsker alle andre januar/februar terminjenter masse lykke til, og gratulerer til de som har fått! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutten, Sam!!! :blomst:

(Åh... jeg er så misunnelig på alle som har fått babyene sine... :sjenert:)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Har det kjempefint vi, bare nyter tiden sammen med vår lille skatt. Han er så snill og god, mammas koseklump! Det er så morro å følge utviklingen dag for dag. Nå går det i masse rare grimaser og rare lyder. Han underholder godt når han er våken :)

Gratulerer meg selv med morsdagen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Her er det så lenge siden jeg har vært at jeg tror det er helt nedstøvet.. :S

Ble visst helt tatt av ammetåka her da gutten vår kom til verden;) Går bare bra med oss, koser oss med vår lille solstråle som nå er fyllt ett år!:) Han er en ordentlig skøyer som vi gleder oss over hver eneste dag:) Han har vært så snill og flink hele veien:) Har lest gjennom dagboka mi nå og det var kjempemorro å lese hva jeg har skrevet gjennom svangerskapet:)

Hvis noen i det hele tatt leser her inne, går det an å få denne dagboka til å bli ei vanlig dagbok?:P Den står jo under graviditetsdagbok nå, og det stemmer jo ikke lengre, og kan like greit beholde denne og skrive her, for jeg vet ikke om det blir så fryktelig mye skriving her.. kan prøve da, er jo en skam at jeg bare ble borte, men sånn ble det nå bare..

Håper alle som har fulgt med meg i svangerskapet har det bra, og alle som også gikk gravid da har hatt fine svangerskap og fødsler og koser seg med barna sine!:)

Klem fra Sam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeeeeei!!! :-D Så utrolig koselig å se deg her igjen! Håper du kommer innom litt oftere :)

Og så fint å lese at dere også koser dere med vidunderet!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått flyttet dagboka mi hit, siden jeg ikke er gravid lengre, hehe;)

I går var vi på bytur og fikk shoppa en del ting som vi trengte til huset, litt hyller og oppbevaring av diverse sorter. Lillegutt var tålmodig som alltid, er med på alt den karen ;)

Idag skal vi treffe min mamma, som lillegutt elsker(han kan gjerne slenge seg i armene hennes og vinke hadet til meg, no problem, bare ta deg en tur ut du mamma liksom :ler: ) og så skal jeg treffe min venninne mens lillegutt er hos mamma :)

Tenkte jeg skulle skrive litt om hvordan året har vært, siden jeg ikke har vært her inne på leeenge;

Jeg var veldig sliten de første mnd etter fødselen. Mistet mye blod og skalv i to mnd etter fødseln før jeg begynte å komme meg. I denne perioden var jeg også veeldig tatt av ammetåka, så jeg må si at denne perioden er litt difus og jeg husker vi kooooste oss masse hver dag :) Lillegutt har vært så god hele veien, sovet om natta, blid og grei:)

Jeg jobbet hardt for å opprette holde ammingen under økedøgna(les: økemnd...) og det var til tider litt frustrasjon ute og gikk, men daglig pumping og mye pupping hjalp på og produksjonen og alt ble ok igjen, glad for det ja:) Det endte opp med fullamming til over 7 mnd, for han ville ikke ha noe annet;) Begynte med smaksprøver og etterhvert tok han i på det og er nå blitt en matglad gutt som spiser ganske mye. Kjempeflink å spise selv!

Nå står han opp imellom 07.00-08.00 og så steller vi og ordner frokost. Så sover han blund enten ute eller i senga si fra ca 11.00 og halvannen til to timer. Så spiser han lunsj når han står opp og vi finner gjerne på noe, gjerne ut en tur:) Så spiser vi middag i den tiden sambo kommer hjem og så kvelds 18.30 før han legger seg 19.00 og sover til han våkner om morgenen.

Han har begynt å øve seg på gåingen, og har tatt de første skrittene alene. Ellers kryper han innimellom så fort at ha tryner, hehe, som unger flest vil jeg tro;) Elsker å utforske og elsker duppedingser som mobil, fjernkontroll osv:P

Prater litt gjør ha også, og lærer stadig mer, og forstår mye allerede. Veldig morsom tid nå synes vi, masse skøyerier og søte/rampete blikk;)

Bærer en del også, i sjal, mei tai, connecta og badeslynge. Når han får sitte på magen eller ryggen vår så kan vi gå rundt i timesvis å handle, han er med på alt han da:)

Litt oppdatering fra oss det, kommer mer. Nå skal vi ordne oss og dra til mamma.

Ha en fin dag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

*Koste støv av* *host* :rodme:

Jeg som skulle bli flinkere til å være her.. Tiden bare flyr jo.. Sikkert ingen som gidder å lese her mer men jeg skriver nå litt for det, for ordens skyld :)

Først, håper alle som har pleid å vært innom meg her i dagboka da jeg enda var aktiv her har det fint i det nye året :) Klem til dere alle :)

Skal ta meg en oppdateringsrunde i dagbøkene deres altså, for det var jo så koselig å være her da jeg gikk med lillemann i magen :)

Her er det snart 2 årsdag! :hoppe: Lille gutten min er blitt så stor! Han prater masse og gjør seg nå veldig godt forsatått. Han er en aktiv kar som hjelper mamma masse ;)

Ellers så synes jeg egentlig tiden bare går veldig fort, og det er hele tiden mye å gjøre. Idag er det forøvrig ryddedag her, var vel på tide nå :tunge1:

Stor hilsen til dere alle fra Sam og lillegutt :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Prøver å dytte deg opp på mine innlegg, sånn i tilfelle du faktisk kommer inn her og skriver litt igjen...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...